Gå til innhold

Jeg har blitt abortmotstander


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, venus24 skrev:

Har lurt en stund på hvilken organisasjon jeg skal donere pengene jeg vant på Pantelotteriet til, og etter å ha lest det totalt idiotiske innlegget ditt valgte jeg å gi de 500 kronene til Planned Parenthood, som gjør en fantastisk jobb med å hjelpe kvinner i en vanskelig situasjon i et land som nekter kvinner eierskap til egen kropp. Takk! 🙂

Ja, for all del. Hvis du likte det med utrensking av sorte babyer, så kan jeg kanskje gleder deg enda mer med at tallet er over 15 millioner.

Anonymkode: bf711...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er aborttilhenger. Siden det går an å ta abort er det komplett bortkastet å se livet sitt gå til helvete. Jeg har aldri tatt abort og nå kan jeg ikke få flere unger, men jeg ville ikke nølt et sekund hvis jeg ble uønsket gravid mens det fortsatt var mulig. Jeg ville ikke opplevd det som det grann verre enn når et egg støttes ut under mensen. Det er jo bare en ørliten uformelig celleklump. Jeg har abortert naturlig flere ganger og følte ingenting for klumpen. Seriøst ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Jeg er aborttilhenger. Siden det går an å ta abort er det komplett bortkastet å se livet sitt gå til helvete. Jeg har aldri tatt abort og nå kan jeg ikke få flere unger, men jeg ville ikke nølt et sekund hvis jeg ble uønsket gravid mens det fortsatt var mulig. Jeg ville ikke opplevd det som det grann verre enn når et egg støttes ut under mensen. Det er jo bare en ørliten uformelig celleklump. Jeg har abortert naturlig flere ganger og følte ingenting for klumpen. Seriøst ingenting.

Er du en demon? Oppriktig spørsmål.

Anonymkode: bf711...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du en demon? Oppriktig spørsmål.

Anonymkode: bf711...438

Det har jeg vondt for å tro. Jeg mener jeg er et normalt empatisk menneske og jeg er mer glad i barn enn de fleste jeg kjenner, men jeg føler virkelig null connection til slik en blodig liten klump. Det er jo bare en celleklump. Som en koagel under mensen omtrent, bare andre typer celler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du en demon? Oppriktig spørsmål.

Anonymkode: bf711...438

Ja, demoner flest henger på Kvinneguiden vettu, deg inkludert

Anonymkode: 4df0e...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for all del. Hvis du likte det med utrensking av sorte babyer, så kan jeg kanskje gleder deg enda mer med at tallet er over 15 millioner.

Anonymkode: bf711...438

Du er svært lite kildekritisk hvis du faktisk tror på antifeministisk propaganda om Planned Parenthood. Husk at Google er gratis og kan benyttes raskt og enkelt for å dobbeltsjekke fakta. Det tok meg ganske nøyaktig et halvt minutt å oppdage at det du presenterer som fakta ikke er annet enn godt gammeldags fake news. Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, demoner flest henger på Kvinneguiden vettu, deg inkludert

Anonymkode: 4df0e...ac7

Nice comeback. Jeg må jo spørre når folk skryter av hvor lite følelser de har for de "koagulerte blodklumpene" sine.

Anonymkode: bf711...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 8.43, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fatte og begripe at abort er så normalisert og bagatellisert som det er. Var det virkelig dette formødrene våre kjempet for? Nå blir abort brukt nærmest som prevensjonsmiddel. Passer det ikke med barn akkurat nå? Fjern det. 

Jeg tilhører generasjonen som er oppvokst med at abort er lovlig og kurant, og at fosteret i 1. trimester uansett bare er en parasittisk klump med celler, som kvinnen har full råderett over. Jo eldre jeg blir (30 år nå), innser jeg for et sykt menneskesyn dette er. Hva mener du?

Ww18YmU.gif

Anonymkode: bf711...438

Det er vell ikke slik at man bare kan ta abort... Men jeg synes det er bra at kvinner som ikke vil ha eller er klare for barn, kan få muligheten til det. 

Utrolig trist for et barn og vokse opp uten tilstedeværende foreldre...

Anonymkode: 4af7a...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, venus24 skrev:

Du er svært lite kildekritisk hvis du faktisk tror på antifeministisk propaganda om Planned Parenthood. Husk at Google er gratis og kan benyttes raskt og enkelt for å dobbeltsjekke fakta. Det tok meg ganske nøyaktig et halvt minutt å oppdage at det du presenterer som fakta ikke er annet enn godt gammeldags fake news. Link

Det er du som er fake news med Pantelotteriet ditt. "Google er gratis". Haha. Vi betaler Google enorme summer i form av all informasjonen vi gir fra oss hele tiden. Ikke belær meg om noe som helst, takk. Men kom gjerne med motargumenter på tema. Ikke minst er jeg nysgjerrig på hvorfor du brenner slik for delemnet abort for sosialt belastede og minoriteter.

Anonymkode: bf711...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, hind said:

et er jo bare en ørliten uformelig celleklump. Jeg har abortert naturlig flere ganger og følte ingenting for klumpen. Seriøst ingenting.

For meg er vel tanken om at den celleklumpen uansett blir til et liv om du er befruktet, og at du da tar teknisk sett dreper et uskyldig menneske. Du kommer faktisk ikke unna at sånn er det. Abort handler ikke om du føler det er en klump eller ikke. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, megda said:

For meg er vel tanken om at den celleklumpen uansett blir til et liv om du er befruktet, og at du da tar teknisk sett dreper et uskyldig menneske. Du kommer faktisk ikke unna at sånn er det. Abort handler ikke om du føler det er en klump eller ikke. 
 

Det ville jeg i så fall fint greid å fortrenge. Jeg har som sagt spontanabortert, og jeg følte virkelig ingenting for klumpen. Nothing. Jeg antar at det ville vært det samme om jeg hadde framkalt aborten selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, megda skrev:

For meg er vel tanken om at den celleklumpen uansett blir til et liv om du er befruktet, og at du da tar teknisk sett dreper et uskyldig menneske. Du kommer faktisk ikke unna at sånn er det. Abort handler ikke om du føler det er en klump eller ikke. 
 

 

2 minutter siden, hind skrev:

Det ville jeg i så fall fint greid å fortrenge. Jeg har som sagt spontanabortert, og jeg følte virkelig ingenting for klumpen. Nothing. Jeg antar at det ville vært det samme om jeg hadde framkalt aborten selv. 

Fokus på deg. Dine følelser. 

Imponerende.

Anonymkode: bf711...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Nice comeback. Jeg må jo spørre når folk skryter av hvor lite følelser de har for de "koagulerte blodklumpene" sine.

Anonymkode: bf711...438

Comeback fra hva? Jeg har ikke skrevet i denne tråden tidligere. Hadde dog lett tatt abort om jeg ble gravid. Det må være verre å vokse opp med foreldre som ikke vil ha deg enn å bli abortert.

Anonymkode: 4df0e...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Fokus på deg. Dine følelser. 

Imponerende.

Anonymkode: bf711...438

Ja, selvfølgelig. Det er derfor jeg er for abort. Hensynet til den som allerede har et liv hun prøver å leve går først. Så godt som alle setter seg selv først. De som ikke gjør det er enten selvdestruktive, martyrer eller hyklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Comeback fra hva? Jeg har ikke skrevet i denne tråden tidligere. Hadde dog lett tatt abort om jeg ble gravid. Det må være verre å vokse opp med foreldre som ikke vil ha deg enn å bli abortert.

Anonymkode: 4df0e...ac7

Hvorfor er det det? Hvorfor skal et ikke-eksisterende eller dårlig forhold til foreldrene være grunn til å dø? Hvorfor rangeres det som verre enn døden? Hvor mange bør ikke da bare gå å henge seg med en gang? Ser dere ikke hvor sykt det argumentet er?

Anonymkode: bf711...438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt abort to ganger.  Begge gangene var det mitt valg, og begge gangene tok jeg abort etter legers anbefaling.

Første gangen ville ikke fosteret vært levedyktig utenfor mors liv, selv ved fullgått svangerskap, og abort ble gjennomført for å unngå en belastende å senabort/dødfødsel.

Andre gangen måtte fosteret aborteres for å redde mors liv.  Hadde fosteret fått leve, ville det dødd i mors liv, sammen med mor.

Nå kan du fortelle meg hvilket sykt menneskesyn jeg har, og hvor galt det jeg gjorde var.

Anonymkode: e6ab8...071

De aller færreste ønsker at abort skal være forbudt i alle tilfeller. Om barnet likvel ikke vil være levedyktig utenfor livmoren, eller mors liv er truet om svangerskapet ikke avsluttes, er det svært få som ønsker å forby abort. Dersom alternativet til at fosteret blir abortert, er at både mor og barn dør, finnes det vel knapt noen som ikke godtar abort. De aller, aller færreste aborter blir imidlertid utført på et slikt grunnlag. Langt de fleste aborter utføres av sosiale årsaker, som abortmotstandere gjerne anser som bekvemmelighetsårsaker: At det ikke passer, økonomien er for dårlig; manglende ønske om barn på aktuelt tidspunkt, forholdet til barnefar er avsluttet etc. Dette er selvsagt noe fundamentalt annet enn å foreta en abort for å hindre at mor dør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det det? Hvorfor skal et ikke-eksisterende eller dårlig forhold til foreldrene være grunn til å dø? Hvorfor rangeres det som verre enn døden? Hvor mange bør ikke da bare gå å henge seg med en gang? Ser dere ikke hvor sykt det argumentet er?

Anonymkode: bf711...438

Død hest lider ikke

Anonymkode: 4df0e...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som er fake news med Pantelotteriet ditt. "Google er gratis". Haha. Vi betaler Google enorme summer i form av all informasjonen vi gir fra oss hele tiden. Ikke belær meg om noe som helst, takk. Men kom gjerne med motargumenter på tema. Ikke minst er jeg nysgjerrig på hvorfor du brenner slik for delemnet abort for sosialt belastede og minoriteter.

Anonymkode: bf711...438

Du tok feil angående dine påstander om Planned Parenthood, og jeg håper det kan føre til at du blir mer kildekritisk i fremtiden, uavhengig av om du velger å bruke Google eller ikke.
Jeg brenner for abortrettigheter for alle kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener mannen burde ha mer rettigheter angående en abort er tross alt hans barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, hocane skrev:

Jeg mener mannen burde ha mer rettigheter angående en abort er tross alt hans barn også.

Hvilke rettigheter da, og hvordan skulle disse rettighetene fungere i praksis?
På samme måte som at man ikke kan tvinge noen til å donere en nyre, kan man ikke tvinge noen til å gjennomføre graviditet og fødsel. Det ville vært enormt uetisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...