Gå til innhold

Jeg har blitt abortmotstander


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Rucula skrev:

Det er jeg enig i. Og da synes jeg faktisk abort er et bedre alternativ enn at disse skal bli foreldre. 

Sterilisering er enda bedre selvsagt, men mange som tar abort ønsker seg gjerne barn senere når det passer bedre

Når man blåser i prevensjon for andre tredje gang så burde de bare fjernet det de har uansett. De fleste leger utdanner seg ikke for å fungere som en nødprevensjon for tilbakestående folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, wintergirl skrev:

Når man blåser i prevensjon for andre tredje gang så burde de bare fjernet det de har uansett. De fleste leger utdanner seg ikke for å fungere som en nødprevensjon for tilbakestående folk.

Hvor har du det ifra at folk blåser i prevansjon? Har du noen form for bevis for dette? Noe statistikk fra Norge?

Tror du folk synes det er artig å ta abort??

  Først skal man igjennom x antall ubehaglige underlivsundersøkelser,  så skal man gjennom en svært smertefull prosess. Ofte får de ikke ut fosteret og må inn på sykehuset,  legges i narkose og ligge blåttet mens masse fremmede folk står og stirrer inn i ditt helligste... 

Blod, smerte, ydmykelse er vel stikkordene. 

Jeg har aldri tatt abort selv,  men har hatt noen spontanaborter, det er vondt!!  Tror det er svært liten sannsynlighet at det gjøres med vilje. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Rucula skrev:

Hvor har du det ifra at folk blåser i prevansjon? Har du noen form for bevis for dette? Noe statistikk fra Norge?

Tror du folk synes det er artig å ta abort??

  Først skal man igjennom x antall ubehaglige underlivsundersøkelser,  så skal man gjennom en svært smertefull prosess. Ofte får de ikke ut fosteret og må inn på sykehuset,  legges i narkose og ligge blåttet mens masse fremmede folk står og stirrer inn i ditt helligste... 

Blod, smerte, ydmykelse er vel stikkordene. 

Jeg har aldri tatt abort selv,  men har hatt noen spontanaborter, det er vondt!!  Tror det er svært liten sannsynlighet at det gjøres med vilje. 

 

Les innlegget mitt en gang til. Når de selv innrømmer at de slurver med prevensjon så var nok neppe første abort ille for dem. Må si jeg synes mange er utrolige naive som ikke tror på at det finnes mange likegyldige og følelsesløse mennesker som ikke evner å se andre enn seg selv. Nei vent, det er dem dere mener burde ta abort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, wintergirl skrev:

Les innlegget mitt en gang til. Når de selv innrømmer at de slurver med prevensjon så var nok neppe første abort ille for dem. Må si jeg synes mange er utrolige naive som ikke tror på at det finnes mange likegyldige og følelsesløse mennesker som ikke evner å se andre enn seg selv. Nei vent, det er dem dere mener burde ta abort det.

Det stemmer, bedre at disse ikke får barn. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rucula skrev:

Det stemmer, bedre at disse ikke får barn. 

 

Der ser du. Ikke alle bryr seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rucula skrev:

Nå er det heldigvis sånn at leger ikke har reservasjonsrett. Men de har full rett til å bytte yrke da :) 

 

Jeg tror ikke du tok poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, herzeleid skrev:

Jeg tror ikke du tok poenget.

Spiller ingen rolle..

Leger har ikke lov å nekte å utføre jobben sin, abort er fullstendig selvvalgt frem til 12 uke. 

Det er godt når man er fullstendig 100% enig med lovverket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rucula skrev:

Nå er det heldigvis sånn at leger ikke har reservasjonsrett. Men de har full rett til å bytte yrke da :) 

 

Det har de vel! Helsepersonell har rett til å reservere seg mot å delta i abortinngrep.

Anonymkode: dab98...fd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rucula skrev:

Spiller ingen rolle..

Leger har ikke lov å nekte å utføre jobben sin, abort er fullstendig selvvalgt frem til 12 uke. 

Det er godt når man er fullstendig 100% enig med lovverket :)

Men like fult fullstendig irrelevant for en diskusjon rundt hvordan lovverket bør være. Såpass håper jeg også du forstår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg spør igjen, til dere som er abortmotstandere. Meiner dere virkelig at kvinner burde bli tvunget til å bæra fram barna?

Som sagt tidlegare er eg i mot abort, men eg er ikkje i mot selvbestemt abort. Eg vil ikkje ha eit samfunn som tvinger kvinner til å føda unøsnka barn, sjølv om eg meiner at abort er mord.

Alle siviliserte samfunn burde ha tilgong på abort.

Anonymkode: 6ed39...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Eg spør igjen, til dere som er abortmotstandere. Meiner dere virkelig at kvinner burde bli tvunget til å bæra fram barna?

Som sagt tidlegare er eg i mot abort, men eg er ikkje i mot selvbestemt abort. Eg vil ikkje ha eit samfunn som tvinger kvinner til å føda unøsnka barn, sjølv om eg meiner at abort er mord.

Alle siviliserte samfunn burde ha tilgong på abort.

Anonymkode: 6ed39...79c

Ja. Barna bør bæres fram.

Anonymkode: c33b9...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vanskelig spørsmål. Å få barn har store konsekvenser både for deg og barnet, og hvis situasjonen ikke er den rette så kan det ødelegge livet til begge. Samtidig vil ikke det barnet engang få sjansen til å leve om man går for abort, og de færreste som velger å få barn under dårlige omstendigheter ender opp med å angre på det. Selv ble jeg gravid etter voldtekt som tenåring og abort var absolutt noe jeg vurderte og ble anbefalt, men klarte til slutt ikke å gjennomføre det. Kan ikke si at jeg angrer på det tross alle vanskeligheter med det praktiske og økonomiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/2/2019 at 11:38 PM, AnonymBruker said:

Eg spør igjen, til dere som er abortmotstandere. Meiner dere virkelig at kvinner burde bli tvunget til å bæra fram barna?

Anonymkode: 6ed39...79c

Alle mener at kvinner skal tvinges til å bære barnet fram. Uenigheten handler om hvorvidt det er et barn eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...