Gå til innhold

Jeg har blitt abortmotstander


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg ser du påstår dette, men jeg kan ikke se at du klarer å underbygge det. Å mene at en ikke skal ta livet av et foster i samfunn som har verdens beste muligheter for å gi dette et godt liv virker ikke for meg som å ikke bry seg om livet barnet blir født inn i. Mitt inntrykk er også at en blant abortmotstanderne også finner de som er mest opptatt av at barn skal ha gode liv, uten at jeg umiddelbart sitter på statistikk på det. 

Igjen ser jeg at du hevder dette, men du har enda ikke klart å underbygge at så er tilfelle. At både det å ta liv av dyr og å ta liv av foster er å ta liv medfører tross alt ikke at disse er ekvivalente. Det ser sikker du også?

 

Det er synd du hisser deg så voldsomt opp, men jeg kan ikke helt se hvordan det at jeg er mann skulle hindre meg i å delta i en diskusjon om liv og død. 

 

At det er det eneste argumentet de har tror jeg stemmer veldig dårlig, men det er helt klart ett av dem. 

 

Da tror jeg du bør revurdere argumentene. At det er noen som har det vondt anerkjennes sjelden som godt argument for å ta livet av flere, og vi har nok av historiske eksempler på de som mener å vite best hva "verdige liv" er, og som en konsekvens av det gjennomførte massedrap i barmhjertighetens navn, uten sammenligning forøvrig. 


Du kan godt late som at du er med i debatten fordi du syns det dreier seg om liv og død, men alle her vet at du er kvinneundertrykker i en hver anledning du kan så det er åpenbart derfor du er abortmotstander også. Enda en måte å undertrykke kvinner på. Hvis du er så opptatt av liv og død så kan du jo starte med å endre holdningene dine til innvandringspolitikken og flyktninger, ta i mot flere istedet for at millioner levende blir drept, og endre holdningene dine til feminister og heller begynne å støtte kampen mot menns vold og drap av kvinner og partnere. 

Anonymkode: 43a6a...d88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, wintergirl skrev:

Ja, akkurat det samme du😂 Alle må jo få bestemme over seg selv, men andre får ikke velge om de kan få la være å rote den samme dama oppi dåsa for ente gang for å skrape vekk nok et "celleklump" 

 

Med all respekt så har du jo faktisk påstått at du vet hva alle som tar abort tenker. Jeg syntes derfor det var litt spesielt av deg å kreve dokumentasjon på min antakelse. 

Det foregår for øvrig sånn at man tar en pille, og så kommer celleklumpen ut av seg selv. Så det er sjelden legene må "oppi dåsa". Og hvis de ikke tåler det, så bør de kanskje finne seg et annet medisinsk område å holde på med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og å være abortmotstander og ville bestemme over hva andre skal gjøre, og å frata de aller svakeste og vanskeligstilte de helt livsnødvendige rettighetene de har mtp abortrettigheter, det er å blande nesa si for mye opp i andre og å tenke altfor egoistisk og korttenkt

Anonymkode: 43a6a...d88

Når synes du det er for sent å ta abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
4 minutter siden, linsejesus skrev:

Da kan jeg fortelle deg at du tar feil. Jeg er ærlig talt forundret over at så mange tilsynelatende ikke forstår hvorfor noen mener abort er galt. Men grunnen er enkel: fordi de mener fosteret er et menneske. That's it. Det handler ikke om at voksne ikke skal ta egne valg, det handler ikke om at kvinner ikke skal bestemme over sin egen kropp, det handler om hva man mener fosteret er. Ingenting annet.

Som jeg har sagt før, en som mener abort er galt i uke 12 mener det av nøyaktig samme grunn som du mener det er galt i uke 39.

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, linsejesus skrev:

Når synes du det er for sent å ta abort?

Det er et spørsmål som er helt urelevant. Debatten handler om muligheten til å ta abort , vs abortmotstand og nekt i samfunnet. 
Ikke om når enkeltpersoner syntes det er for sent å ta abort. 

Anonymkode: 43a6a...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan godt late som at du er med i debatten fordi du syns det dreier seg om liv og død, men alle her vet at du er kvinneundertrykker i en hver anledning du kan så det er åpenbart derfor du er abortmotstander også. Enda en måte å undertrykke kvinner på. Hvis du er så opptatt av liv og død så kan du jo starte med å endre holdningene dine til innvandringspolitikken og flyktninger, ta i mot flere istedet for at millioner levende blir drept, og endre holdningene dine til feminister og heller begynne å støtte kampen mot menns vold og drap av kvinner og partnere. 

Anonymkode: 43a6a...d88

Uffda, @herzeleid, har du meninger om andre ting også? Da kan du dessverre ikke komme med argumenter i en abortdebatt 😄

Forresten sjokkerende å høre at du synes det er greit at menn voldtar og dreper!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er et spørsmål som er helt urelevant. Debatten handler om muligheten til å ta abort , vs abortmotstand og nekt i samfunnet. 
Ikke om når enkeltpersoner syntes det er for sent å ta abort. 

Anonymkode: 43a6a...d88

Selvfølgelig er det relevant. Det er jo det eneste debatten EGENTLIG handler om: når blir det for sent å ta abort? Det er en lang tråd, men jeg tror ikke jeg har sett en eneste post som tar til orde for at kvinner ikke skal ha tilgang til lovlig abort i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Med all respekt så har du jo faktisk påstått at du vet hva alle som tar abort tenker. Jeg syntes derfor det var litt spesielt av deg å kreve dokumentasjon på min antakelse. 

Det foregår for øvrig sånn at man tar en pille, og så kommer celleklumpen ut av seg selv. Så det er sjelden legene må "oppi dåsa". Og hvis de ikke tåler det, så bør de kanskje finne seg et annet medisinsk område å holde på med.

Med all respekt,  så påstår du det samme selv.  Så hvis de virkelig sliter så ille, så burde de blitt sterilisert. 

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, wintergirl skrev:

Med all respekt,  så påstår du det samme selv.  Så hvis de virkelig sliter så ille så burde de blitt sterilisert. 

Hvorfor skal man.sterilisere,seg fordi det i en periode av ens lange liv ikke passer med barn? 

Anonymkode: 55503...a2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Jeg tror ikke livet oppleves som et valg for de fleste. Vi er som sagt "programmert" til å leve, uavhengig av hvordan dette livet er, og vi er programmert til å frykte døden. Mange suicidale sier jo at de ikke tør å ta livet av seg, det er jo ikke fordi de har så lyst til å leve, men fordi døden er skremmende. 

På sett og vis er vi vell alle "programmert" av biologi og ytre påvirkning. Spørsmålet blir kanskje hvorvidt vi vet bedre enn andre hvorvidt deres program er levedyktig eller ikke. 

Sitat

 

Hvis du kunne velge om du skulle bli født på ny en gang i framtida, og det livet ville være jævlig, ville du valgt det, eller ville du valgt ikke å bli født?

Dette ble muligens en avsporing.

 

Jeg tenker at "dårlig stemning er bedre enn ingen stemning". Jeg vil heller leve med sjansen for et bedre liv, på et eller annet plan, enn å ikke få leve. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Du kan godt late som at du er med i debatten fordi du syns det dreier seg om liv og død, men alle her vet at du er kvinneundertrykker i en hver anledning du kan så det er åpenbart derfor du er abortmotstander også. Enda en måte å undertrykke kvinner på. Hvis du er så opptatt av liv og død så kan du jo starte med å endre holdningene dine til innvandringspolitikken og flyktninger, ta i mot flere istedet for at millioner levende blir drept, og endre holdningene dine til feminister og heller begynne å støtte kampen mot menns vold og drap av kvinner og partnere. 

Anonymkode: 43a6a...d88

Det er synd dine holdninger gjør at du leser meg så vrangt. Jeg har akkurat understreket i et par innlegg at jeg ikke er abortmotstander, men tvert imot tilhenger av dagens regelverk. Jeg er absolutt åpen for kritikk og innvendinger mot mine standpunkter, men din manglende evne til å forholde deg til det jeg faktisk skriver sier, og regelrett finne opp meninger for meg, sier meg at du ikke er rette personen å høre på :)

7 minutter siden, linsejesus skrev:

Uffda, @herzeleid, har du meninger om andre ting også? Da kan du dessverre ikke komme med argumenter i en abortdebatt 😄

Forresten sjokkerende å høre at du synes det er greit at menn voldtar og dreper!

Du kan så si. Og ikke minst har jeg angivelig meninger jeg aldri heller har gitt inntrykk for, men som enkelte brukere føler seg frem til :ball:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, linsejesus skrev:

Selvfølgelig er det relevant. Det er jo det eneste debatten EGENTLIG handler om: når blir det for sent å ta abort? Det er en lang tråd, men jeg tror ikke jeg har sett en eneste post som tar til orde for at kvinner ikke skal ha tilgang til lovlig abort i det hele tatt.


Trådstarter som har opprettet denne diskusjonstråden debatterer rundt at hun er motstander av abort, også i første trimester, de første tolv ukene. 

Hvor grensen går for den enkelte får være dems ståsted, men det er ikke noe jeg syntes er riktig for noen å sette og avgjøre for andre. 



 

Anonymkode: 43a6a...d88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:


Trådstarter som har opprettet denne diskusjonstråden debatterer rundt at hun er motstander av abort, også i første trimester, de første tolv ukene. 

Hvor grensen går for den enkelte får være dems ståsted, men det er ikke noe jeg syntes er riktig for noen å sette og avgjøre for andre. 



 

Anonymkode: 43a6a...d88

Men med nåværende reglement setter vi grenser og avgjør andres muligheter. Da støtter du vel ikke nåværende lover?

Jeg ser ingen grunn til at nåværende reglement kan bli enda mindre fritt, altså færre uker før abort ikke er tillatt, evt. ikke lov å ta abort i det hele tatt.

Anonymkode: 9f9d8...19d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man.sterilisere,seg fordi det i en periode av ens lange liv ikke passer med barn? 

Anonymkode: 55503...a2e

Hvorfor ikke bruke spiral og kondom hvis man ikke ønsker barn, istedet for å ta abort flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor grensen går for den enkelte får være dems ståsted, men det er ikke noe jeg syntes er riktig for noen å sette og avgjøre for andre. 

Anonymkode: 43a6a...d88

Helt enig, men det interessante er jo hvorfor noen setter grensen her og andre der. Da kan vi snakke om definisjoner av personlighet, biologisk utvikling, moralfilosofi, pliktetikk og konsekvensetikk og alt det andre som er spennende og faktisk nødvendig for å ha en mening.

Men så blir det bare side etter side med til dels hysteriske anklagelser og at folk må presisere hva de IKKE mener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor grensen går for den enkelte får være dems ståsted, men det er ikke noe jeg syntes er riktig for noen å sette og avgjøre for andre. 
Anonymkode: 43a6a...d88

Jeg lurer på om du egentlig mener dette, hvis du tenker deg om. Det finnes faktisk mennesker som mener abort frem til fødsel skal være greit (jeg har diskutert med noen av dem selv). Da ville du vel ikke sag at "det ikke er riktig av meg å bestemme hva de skal gjøre med sin egen kropp"?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som irriterer meg med nåværende reglement er at samfunnet framstår veldig dobbeltmoralsk. Du kan drepe, men bare opp til et visst punkt. Enten legaliser drap eller forby abort. Er det så vanskelig? "Du kan drepe, men bare om det er ditt eget barn og det ikke er så veldig gammelt ennå".

Anonymkode: 9f9d8...19d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som irriterer meg med nåværende reglement er at samfunnet framstår veldig dobbeltmoralsk. Du kan drepe, men bare opp til et visst punkt. Enten legaliser drap eller forby abort. Er det så vanskelig? "Du kan drepe, men bare om det er ditt eget barn og det ikke er så veldig gammelt ennå".

Anonymkode: 9f9d8...19d

Et foster i tidlig utviklingsfase er ikke et barn. 

Anonymkode: 43a6a...d88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg lurer på om du egentlig mener dette, hvis du tenker deg om. Det finnes faktisk mennesker som mener abort frem til fødsel skal være greit (jeg har diskutert med noen av dem selv). Da ville du vel ikke sag at "det ikke er riktig av meg å bestemme hva de skal gjøre med sin egen kropp"?


Denne diskusjonstråden handler om at trådstarter er motstand av abort, også på tidlig stadie i første trimester. Diskusjonen dreier seg ikke om ubegrenset abort, heller ikke den politiske offentlige debatten som pågår nå. 

 

Anonymkode: 43a6a...d88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Et foster i tidlig utviklingsfase er ikke et barn. 

Anonymkode: 43a6a...d88

Joda, det er både et menneske og et barn. Du kan godt la deg overbevises av propaganda til det nivået hvor du dehumaniserer barn, men jeg er ikke interessert den tankegangen. Så nok en gang, samfunnet burde være konsekvent. Legaliser drap for alle, eller forby drap av barn under 12 uker.

Anonymkode: 9f9d8...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, wintergirl skrev:

Med all respekt,  så påstår du det samme selv.  Så hvis de virkelig sliter så ille, så burde de blitt sterilisert. 

Du så ikke humoren i det, nei...

Prøvde å gi uttrykk for at det var litt morsomt at du påstår å vite hva 12 000 kvinner i året tenker, men så fort jeg uttalte meg om hva et lite mindretall muligens hadde å stri med, så krevde du dokumentasjon 😂

Nei, jeg vet ikke hva noen som tar abort tenker eller hva de evt. sliter med. Men jeg synes det er rimelig å anta at folk som tar abort "hundre" ganger er mennesker med en del "bagasje", type ressurssvake, psykiske problemer, rusproblemer osv. 

Prevensjon koster penger, og er man i en økonomisk knipe så bruker man nok penger på mat fremfor kondomer. Så tipper gratis prevensjon for alle og gjerne også gratis sterilisering hadde gjort mye for å få ned aborttallene. 

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...