Boletta Skrevet 6. april 2020 #18961 Skrevet 6. april 2020 1 time siden, pøbelsara skrev: De er alltid med i reklamene for FK. Har de svart på det tidligere? Mener de at et bilde av et bilde ikke teller? 8
Minnie Mus Skrevet 6. april 2020 #18962 Skrevet 6. april 2020 Synes ikke det er greit at bedriften CBE, som skal være influencere/påvirkere, drikker alkohol når dem skal kjøre bil etterpå. Greit nok at å drikke ei øl og kjøre bil 6 timer etter inntak av den ene ølen går bra, men hvilke signal gir det? Synes ikke all den frontingen av alkohol er så bra jeg. Er på ingen måte noe avholdsmenneske selv, men tenker at de som påvirkere burde tenke over dette, for det er jo ganske så ofte bilder av at dem drikker alkohol. Skjønner ikke helt behovet for å vise frem at de drikker alkohol titt og ofte. 34
Medici Skrevet 6. april 2020 #18963 Skrevet 6. april 2020 6 timer siden, snikleser1 skrev: Jeg synes det var et fint svar. Overhodet ikke noe galt i det. Jeg er ellers kritisk til deres utlevering av barn osv, men dette synes jeg blir å pirke på alt de sier og gjør. Ja? Jeg sier jo jeg er imponert over at at det faktisk kommer en innrømmelse av at de også påvirkes når det bare få dager tidligere ble påstått det var business as usual. Siste delen av min kommentar kan jeg være enig i bærer preg av/er en slengbemerkning. Jeg kunne utdypet det som andre senere påpekte, at det oppfattes litt hovent... Det er ikke så farlig for oss liksom, her er alt uansett på stell! 12
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 6. april 2020 Populært innlegg #18964 Skrevet 6. april 2020 1 hour ago, Medici said: Ja? Jeg sier jo jeg er imponert over at at det faktisk kommer en innrømmelse av at de også påvirkes når det bare få dager tidligere ble påstått det var business as usual. Siste delen av min kommentar kan jeg være enig i bærer preg av/er en slengbemerkning. Jeg kunne utdypet det som andre senere påpekte, at det oppfattes litt hovent... Det er ikke så farlig for oss liksom, her er alt uansett på stell! Janei altså, der i gården trenger dem nok ikke å bekymre seg over økonominen, men ofrer to sekunder på å skrive at andre har det verre....Det betyr ikke at dem bryr seg. De kan uansett sitte der i villaen sin og ta selfies i undertøyet og pynte egg med blomsterkranser og servietter. Dere må bare rapportere og slette innlegget mitt så mye dere bare vil altså, men dette paret eier null empati og forståelse for andre mennesker, utenom de gangene det kan gagne dem selv. Ufordragelige mennesker, rett og slett! Og med det samme jeg er i gang, det der omvendt julenisse.... kun for å hevde seg selv, kun for å få ros og skryt, nothing else! Å det mener jeg utifra at det finnes en haug med andre mennesker og organisasjoner som gjør en mye bedre innsats for de som har det vanskelig, og det UTEN å fremheve seg selv sånn til de grader som paret i villaen gjør. Jeg drar frem igjen disse såkalte "miljøtiltakene" deres, med å plukke søppel og ta mere offentlig transport. Hva skjedde der liksom? CBE la ut et innlegg på bloggen der ho tok tog, å det var visst en grusom opplevelse. Så kom noen bilder der de liksom plukket søppel, med lange påsatte klør (negler). Så kom omvendt julenisse, der de (CBE) og andre skulle gi av sin overflod og hjelpe familier i nød, de som ikke har så mye fra før av. Vel og bra det altså, men hva var den egentlige hensikten? Sutreinnlegg der de ber om hyssing/tråd og sakser eller hva det nå var, der frua står og griner over sin egen godhet, men samtidig hverken kan bruke sin egen bil til å kjøre ut varer til folk eller kan bruke sin egen saks.... oppi det hele, tar hun seg fett betalt for å hjelpe folk i nød i andre land, ved å legge ut bilder der ho sitter og koser seg foran peisen.... Influenceren og forbildet sitt det! 75
Sol Rampelyset Skrevet 6. april 2020 #18965 Skrevet 6. april 2020 Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett. Sol, admin.
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 6. april 2020 Populært innlegg #18966 Skrevet 6. april 2020 (endret) Synes bloggen cbe.no begynner å bli mer og mer uspiselig selv, @Minni Mus. Det er jo et menneske helt uten feil og mangler det der, i følge henne selv. De er ressurssterke, strukturerte, oppegående, snille, omtenksomme, god mor og nå sist ; kjernesunn. Jeg gir meg ende over! For et unikum av et menneske! Cbe.no glemmer helt at hun går i morgen kåpen til mitt på dagen, drikker ganske ofte alkohol, smører seg tykt med sminke, opererer bryst, bruker fillers og har et ekstremt behov for anerkjennelse. Ut fra bloggen kan jeg faktisk ikke se noe av det cbe ønsker å beskrive seg selv som, tvert om. Endret 6. april 2020 av 123Frustrert 64
MarianneE Skrevet 7. april 2020 #18967 Skrevet 7. april 2020 (endret) Omvendt Julenisse og andre som driver med veldedighet her hvor jeg bor har delt ut mat ved flere anledninger nå de siste ukene, hvordan går det med Omvendt Julenisse i Sarpsborg? Er de fremdeles aktive og bidrar nå som så mange venter på penger fra nav, eller har engasjementet dabbet litt av? Endret 7. april 2020 av MarianneE 34
Isola2 Skrevet 7. april 2020 #18968 Skrevet 7. april 2020 2 timer siden, MarianneE skrev: Omvendt Julenisse og andre som driver med veldedighet her hvor jeg bor har delt ut mat ved flere anledninger nå de siste ukene, hvordan går det med Omvendt Julenisse i Sarpsborg? Er de fremdeles aktive og bidrar nå som så mange venter på penger fra nav, eller har engasjementet dabbet litt av? Tviler på at de har tid til slikt i den hektiske hverdagen sin med trening, kaffekopp, sminking, dalle rundt i undertøy hjemme..ka også hjemmeskole da.. 32
BuffyTheVampire Skrevet 7. april 2020 #18969 Skrevet 7. april 2020 4 timer siden, MarianneE skrev: Omvendt Julenisse og andre som driver med veldedighet her hvor jeg bor har delt ut mat ved flere anledninger nå de siste ukene, hvordan går det med Omvendt Julenisse i Sarpsborg? Er de fremdeles aktive og bidrar nå som så mange venter på penger fra nav, eller har engasjementet dabbet litt av? I og med at vi ikke har hørt noe om det, har de garantert ingen planer om å bidra. 20
Surikatt Skrevet 7. april 2020 #18970 Skrevet 7. april 2020 På 6.4.2020 den 0.01, Aricia skrev: Nei. Bloggen er en reklamekanal som selger lesernes klikk til enhver annonsør som vil betale for dem. Det jeg mente er at mange oppfatter det som en dagbok, de selger privatlivet sitt og får derfor det som oppfattes som personlig kritikk. Dette har de lagt opp til selv. En vanlig leser vil faktisk oppfatte det slik. 7
Gjest Finlay Skrevet 7. april 2020 #18971 Skrevet 7. april 2020 40 minutter siden, Surikatt skrev: Det jeg mente er at mange oppfatter det som en dagbok Ingen tvil om det, faktisk i såpass stor grad at leserne kommenterer at påskeverkstedet er en hyggelig tradisjon, men: Får ikke pappaen være med? Som om vi ser et øyeblikksbilde av denne familien, nærmest gjennom nøkkelhullet, og akkurat nå sysler de med påskepynt. Pappa ER med, som fotograf, på jobb.
Kleenex Skrevet 7. april 2020 #18972 Skrevet 7. april 2020 8 minutter siden, Finlay skrev: Ingen tvil om det, faktisk i såpass stor grad at leserne kommenterer at påskeverkstedet er en hyggelig tradisjon, men: Får ikke pappaen være med? Som om vi ser et øyeblikksbilde av denne familien, nærmest gjennom nøkkelhullet, og akkurat nå sysler de med påskepynt. Pappa ER med, som fotograf, på jobb. Noen som vet hva pappaen og fotografen trener til nå? Jogger voldsomt mye ifg Strava. 2
Butternut Skrevet 7. april 2020 #18973 Skrevet 7. april 2020 18 timer siden, Minnie Mus skrev: Janei altså, der i gården trenger dem nok ikke å bekymre seg over økonominen, men ofrer to sekunder på å skrive at andre har det verre....Det betyr ikke at dem bryr seg. De kan uansett sitte der i villaen sin og ta selfies i undertøyet og pynte egg med blomsterkranser og servietter. Dere må bare rapportere og slette innlegget mitt så mye dere bare vil altså, men dette paret eier null empati og forståelse for andre mennesker, utenom de gangene det kan gagne dem selv. Ufordragelige mennesker, rett og slett! Og med det samme jeg er i gang, det der omvendt julenisse.... kun for å hevde seg selv, kun for å få ros og skryt, nothing else! Å det mener jeg utifra at det finnes en haug med andre mennesker og organisasjoner som gjør en mye bedre innsats for de som har det vanskelig, og det UTEN å fremheve seg selv sånn til de grader som paret i villaen gjør. Jeg drar frem igjen disse såkalte "miljøtiltakene" deres, med å plukke søppel og ta mere offentlig transport. Hva skjedde der liksom? CBE la ut et innlegg på bloggen der ho tok tog, å det var visst en grusom opplevelse. Så kom noen bilder der de liksom plukket søppel, med lange påsatte klør (negler). Så kom omvendt julenisse, der de (CBE) og andre skulle gi av sin overflod og hjelpe familier i nød, de som ikke har så mye fra før av. Vel og bra det altså, men hva var den egentlige hensikten? Sutreinnlegg der de ber om hyssing/tråd og sakser eller hva det nå var, der frua står og griner over sin egen godhet, men samtidig hverken kan bruke sin egen bil til å kjøre ut varer til folk eller kan bruke sin egen saks.... oppi det hele, tar hun seg fett betalt for å hjelpe folk i nød i andre land, ved å legge ut bilder der ho sitter og koser seg foran peisen.... Influenceren og forbildet sitt det! Dette. Trolig norges minst likte par, og dette har de helt og fullt lagt opp til selv. 36
Nudeldama Skrevet 7. april 2020 #18974 Skrevet 7. april 2020 22 timer siden, Minnie Mus skrev: Janei altså, der i gården trenger dem nok ikke å bekymre seg over økonominen, men ofrer to sekunder på å skrive at andre har det verre....Det betyr ikke at dem bryr seg. De kan uansett sitte der i villaen sin og ta selfies i undertøyet og pynte egg med blomsterkranser og servietter. Dere må bare rapportere og slette innlegget mitt så mye dere bare vil altså, men dette paret eier null empati og forståelse for andre mennesker, utenom de gangene det kan gagne dem selv. Ufordragelige mennesker, rett og slett! Og med det samme jeg er i gang, det der omvendt julenisse.... kun for å hevde seg selv, kun for å få ros og skryt, nothing else! Å det mener jeg utifra at det finnes en haug med andre mennesker og organisasjoner som gjør en mye bedre innsats for de som har det vanskelig, og det UTEN å fremheve seg selv sånn til de grader som paret i villaen gjør. Jeg drar frem igjen disse såkalte "miljøtiltakene" deres, med å plukke søppel og ta mere offentlig transport. Hva skjedde der liksom? CBE la ut et innlegg på bloggen der ho tok tog, å det var visst en grusom opplevelse. Så kom noen bilder der de liksom plukket søppel, med lange påsatte klør (negler). Så kom omvendt julenisse, der de (CBE) og andre skulle gi av sin overflod og hjelpe familier i nød, de som ikke har så mye fra før av. Vel og bra det altså, men hva var den egentlige hensikten? Sutreinnlegg der de ber om hyssing/tråd og sakser eller hva det nå var, der frua står og griner over sin egen godhet, men samtidig hverken kan bruke sin egen bil til å kjøre ut varer til folk eller kan bruke sin egen saks.... oppi det hele, tar hun seg fett betalt for å hjelpe folk i nød i andre land, ved å legge ut bilder der ho sitter og koser seg foran peisen.... Influenceren og forbildet sitt det! Dette innlegget har fått 61 likes. Jeg tror ballen en gang for alle kan legges død om at dette er en tråd for saklig kritikk av bedriften og at de som skriver og støtter ufinheter er i mindretall. 14
Pås Skrevet 7. april 2020 #18976 Skrevet 7. april 2020 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Dette innlegget har fått 61 likes. Jeg tror ballen en gang for alle kan legges død om at dette er en tråd for saklig kritikk av bedriften og at de som skriver og støtter ufinheter er i mindretall. Av og til er det jo saker og ting en har lyst å skrive, men så trekker man seg: dette blir litt usaklig kanskje! Men når noen andre da hiver seg uti det er det lett å gi en like... jeg er enig i at innlegget ikke var verken konstruktivt eller saklig, men det var veldig rett fra hjertet! For ordens skyld: ingen like fra meg! 9
Aricia Skrevet 7. april 2020 #18977 Skrevet 7. april 2020 (endret) På 5.4.2020 den 17.55, Aricia skrev: Folk må slutte å individualisere og psykologisere alt det en av Norges eldste og største influencer-foretak foretar seg. Det som bedrives i denne tråden handler ikke om å endre en privatpersons personlige valg, men om mediekritikk, og om å bevisstgjøre offentligheten omkring samfunnsutvikling og medier i drastisk endring. Influencerbransjen forandrer både medier og samfunn i Norge som i verden ellers as we speak, og endringene med strukturelle samfunnsmessige konsekvenser viser seg i detaljene. Samtidig må folk slutte å betrakte tredjepersoner som CBE.no sitt salg av familiens privatliv på nett går utover som noen som IKKE er individer med egne rettigheter. Så snart konkrete og daglige overtramp mot barns rett til privatliv og personlig integritet blir tema, så blir det tydelig at detaljkunnskaper om dette er fullstendig ikke-eksisterende hos ivrige kritikere av tråden, og noe disse forholder seg til på et fullstendig generalisert og abstrakt plan. Det er spesielt å bivåne. Det er ikke sånn at det voksne mennesket Caroline Berg Eriksen som har tatt et bevisst valg om å selge en versjon av seg selv for penger på nett må beskyttes som en skjør blomst, mens barna som er intetanende rekvisitter i iscenesettelsen bare kan overses fullstendig. Skal man først psykologisere og individualisere må det gjelde alle berørte parter i dette bloggsirkuset, og aller mest de som ikke er samtykkekompetente, og ikke har kunnet velge å få privatlivet smurt utover nettet av profitthensyn. Dvs man må være konsekvent her dersom man faktisk er ute etter å bli tatt på alvor som debattant, da, og ikke bare er ute etter å feks høre sin egen stemme messe sitt eget innbilte evangelium til de forhatte vantro. @Nudeldama Dette innlegget har fått 65 likes. Jeg vant. Endret 7. april 2020 av Aricia 45
Chrisssi Skrevet 7. april 2020 #18978 Skrevet 7. april 2020 Ga frua et feilklikk, og åpnet innlegget og påskeverksted. Sorry, men det er noe regissert og uekte over hele innlegget, der de små sitter linet opp med håret flommende ned over stolryggen. Det er mulig de har det hyggelig, men det er faktisk jobb. Og frua har problemer med å skrive tekstmeldinger uten de lange klørne 😳 Livet er visst som vanlig i Villa Kulås 33
Rev. Revenge Skrevet 7. april 2020 #18979 Skrevet 7. april 2020 11 minutter siden, Aricia skrev: Dette innlegget har fått 65 likes. Jeg vant. Å? Er det konkurranse i antall likes her som nå også brukes som sannhetsbevis mot trådens saklighetsnivå? 7
filifjonka Skrevet 7. april 2020 #18980 Skrevet 7. april 2020 1 hour ago, Pås said: Av og til er det jo saker og ting en har lyst å skrive, men så trekker man seg: dette blir litt usaklig kanskje! Men når noen andre da hiver seg uti det er det lett å gi en like... jeg er enig i at innlegget ikke var verken konstruktivt eller saklig, men det var veldig rett fra hjertet! For ordens skyld: ingen like fra meg! Og virkelig tatt på kornet. Skulle ønske at jeg kunne ha gitt flere likes. 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå