oblt Skrevet 8. april 2020 #19001 Skrevet 8. april 2020 18 hours ago, Nudeldama said: Dette innlegget har fått 61 likes. Jeg tror ballen en gang for alle kan legges død om at dette er en tråd for saklig kritikk av bedriften og at de som skriver og støtter ufinheter er i mindretall. Den konklusjonen forutsetter at du har dokumentasjon på at likes kun kommer fra de som skriver i tråden. Hint: det er ikke krav om å ha skrevet innlegg i en tråd for å kunne like et innlegg. For alt vi vet er 61 kun en brøkdel av de som faktisk titter innom tråden. Det er også mange innlegg som har fått betydelig mer enn 61 likes. Følger vi din argumentasjon, er da disse innleggene bevis for hva flertallet mener. Ett hint til: det beviser absolutt ingenting. Jeg aner ikke hvor mange som leser i tråden, ei heller hvem som liker hva. Jeg synes også at blant debattantene som deltar er de usaklige innleggene i mindretall. Det er også slik at det er mulig å like et innlegg, selv om man ikke er enig i absolutt alle setningene i innlegget. At det forekommer usakligheter har ingen nektet for. Men du kan faktisk ikke "legge ballen død" på at alle er usaklige og ufine. Synes du ikke det er litt usakelig og ufint av deg å stemple flertallet som det på en så løs antagelse? 49
Oline12 Skrevet 8. april 2020 #19002 Skrevet 8. april 2020 @Surikatt og @123Frustrert Ja det er merkelig at cbe viser frem flere timer med trening i uka. Hvorfor gjør de det? Men jeg syns ikke det er greit å kommentere kroppen på den måten. En kan fint kritisere bedriften uten beskrivelser av dine egne meninger om hvordan kroppen ser ut. 3
Jobbermedbarn Skrevet 8. april 2020 #19003 Skrevet 8. april 2020 4 timer siden, oblt skrev: Den konklusjonen forutsetter at du har dokumentasjon på at likes kun kommer fra de som skriver i tråden. Hint: det er ikke krav om å ha skrevet innlegg i en tråd for å kunne like et innlegg. For alt vi vet er 61 kun en brøkdel av de som faktisk titter innom tråden. Det er også mange innlegg som har fått betydelig mer enn 61 likes. Følger vi din argumentasjon, er da disse innleggene bevis for hva flertallet mener. Ett hint til: det beviser absolutt ingenting. Jeg aner ikke hvor mange som leser i tråden, ei heller hvem som liker hva. Jeg synes også at blant debattantene som deltar er de usaklige innleggene i mindretall. Det er også slik at det er mulig å like et innlegg, selv om man ikke er enig i absolutt alle setningene i innlegget. At det forekommer usakligheter har ingen nektet for. Men du kan faktisk ikke "legge ballen død" på at alle er usaklige og ufine. Synes du ikke det er litt usakelig og ufint av deg å stemple flertallet som det på en så løs antagelse? Dette var godt skrevet, og jeg er veldig enig med deg i at det selvfølgelig ikke går ann å konkludere slik den du siterte gjorde, det tror jeg de aller fleste ser. Synes også du tok opp noe viktig, det å like deler av et innlegg eller essensen i det, selv om man kanskje ikke ville ordlagt seg på samme måte! 21
123Frustrert Skrevet 8. april 2020 #19004 Skrevet 8. april 2020 4 minutter siden, Oline12 skrev: @Surikatt og @123Frustrert Ja det er merkelig at cbe viser frem flere timer med trening i uka. Hvorfor gjør de det? Men jeg syns ikke det er greit å kommentere kroppen på den måten. En kan fint kritisere bedriften uten beskrivelser av dine egne meninger om hvordan kroppen ser ut. Ja, det er egentlig langt over kanten å kommentere kropp uansett, stor eller liten. Samtidig legges denne kroppen ut daglig på SOME, i alle mulige vinkler slik at man kan se hver minste detalj og når vedkommende i tillegg betegner seg som kjernesunn går det i svart for meg faktisk. En slik kropp er faktisk ikke kjernesunn! Å legge ut bilder av kroppen sin og så ekstrem mye kroppsfokus Er helt og holdent hennes eget valg. 35
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. april 2020 #19005 Skrevet 8. april 2020 22 timer siden, Finlay skrev: Man kan jo bare ta en titt på bildet der mor i huset tilsynelatende står nærmest tvekroket av latter, med blikket festet på noe utenfor vårt synsfelt- hun ser ikke på barna, eller i kamera, noe som ville vært naturlig her. Aner ikke hva hun ser på, men det må være noe festlig. Måtte inn på bloggen for å se 🤣🤣🤣 Haha, må ha vært noe utrolig festlig! "Tilsynelatende tvekroket av latter" jeg fikk meg en god latter av innlegget ditt og CBE 😅
Populært innlegg Ultiva Skrevet 8. april 2020 Populært innlegg #19006 Skrevet 8. april 2020 (endret) 36 minutter siden, Oline12 skrev: @Surikatt og @123Frustrert Ja det er merkelig at cbe viser frem flere timer med trening i uka. Hvorfor gjør de det? Men jeg syns ikke det er greit å kommentere kroppen på den måten. En kan fint kritisere bedriften uten beskrivelser av dine egne meninger om hvordan kroppen ser ut. Jeg er enig i at beskrivelse av selve kroppen bør utelukkes, selv om den desidert fremstilles som bedriftseierens viktigste verdi og valuta. For det er CBE selv som i 11 år har valgt å ha et enormt kroppsfokus i alle sine kanaler på sosiale medier. Trange klær, lite klær, heftig retusjering og mye bar hud. Selv på langrennsski så måtte bloggerfoten løftes og gapesmilet frem, for det naturlige og uretusjerte er sjelden godt nok. Å vise ansiktet fra noe annet enn venstre side er nærmest utenkelig, og gravidmagen måtte dokumenteres ukentlig gjennom svangerskapet i svært lite tøy for å høste ros. Daglige filmer og bilder på Instastory hvor hun skryter av at hun har trent, eller gått 12 000 skritt før lunsj. Behovet for bekreftelse via sosiale medier fremstår altoppslukende, og signaliserer at man selv som voksen tobarnsmamma bør bruke flere timer hver eneste dag på å dyrke sin egen kropp og sitt eget utseende. Statistikk og forskning viser at jo høyere utdannelse man har, jo mindre poster man i sosiale medier. Det er vel verdt å tenke over hvorfor det faktisk er slik. Endret 8. april 2020 av Ultiva 51
Shopgirl2014 Skrevet 8. april 2020 #19007 Skrevet 8. april 2020 48 minutter siden, Ultiva skrev: Jeg er enig i at beskrivelse av selve kroppen bør utelukkes, selv om den desidert fremstilles som bedriftseierens viktigste verdi og valuta. For det er CBE selv som i 11 år har valgt å ha et enormt kroppsfokus i alle sine kanaler på sosiale medier. Trange klær, lite klær, heftig retusjering og mye bar hud. Selv på langrennsski så måtte bloggerfoten løftes og gapesmilet frem, for det naturlige og uretusjerte er sjelden godt nok. Å vise ansiktet fra noe annet enn venstre side er nærmest utenkelig, og gravidmagen måtte dokumenteres ukentlig gjennom svangerskapet i svært lite tøy for å høste ros. Daglige filmer og bilder på Instastory hvor hun skryter av at hun har trent, eller gått 12 000 skritt før lunsj. Behovet for bekreftelse via sosiale medier fremstår altoppslukende, og signaliserer at man selv som voksen tobarnsmamma bør bruke flere timer hver eneste dag på å dyrke sin egen kropp og sitt eget utseende. Statistikk og forskning viser at jo høyere utdannelse man har, jo mindre poster man i sosiale medier. Det er vel verdt å tenke over hvorfor det faktisk er slik. Hva sier forskningen om de som ofte er aktive på forum som Kvinneguiden? Dette er også et sosialt medium 11
Minnie Mus Skrevet 8. april 2020 #19008 Skrevet 8. april 2020 Jadda, EEENDELIG et møte i Oslo! Et veldig etterlengtet møte, som er superviktig, pluss at frua har fått fylt på med nye hudpleieprodukter, hurra! Jisess så overfladiske mennesker er.... 49
Surikatt Skrevet 8. april 2020 #19009 Skrevet 8. april 2020 3 timer siden, Oline12 skrev: @Surikatt og @123Frustrert Ja det er merkelig at cbe viser frem flere timer med trening i uka. Hvorfor gjør de det? Men jeg syns ikke det er greit å kommentere kroppen på den måten. En kan fint kritisere bedriften uten beskrivelser av dine egne meninger om hvordan kroppen ser ut. Jeg velger å kalle en spade for en spade og kommentere det Caroline Berg-Eriksen blotter i sine sosiale medier på daglig basis. Er det feil å si at det kroppspresset hun fronter med å suge inn magen er usunt og ikke pent? Det er viktig at noen sier i fra og ikke bare de som kommenterer hvor vakker hun er og hun selv som svarer tusen takk snille deg. 32
Zokutine Skrevet 8. april 2020 #19010 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, 123Frustrert skrev: Tror det er lov med særdeles viktige møter. I min sektor har alt av møter blitt avlyst eller blir avholdt som videokonferanser, vi møtes ikke person til person om vi absolutt ikke må. Men det er helsevesenet da, vi prioriterer i disse dager. Nå er vel ikke akkurat noe med jobben hennes særdeles viktig, vil jeg påstå 😅 39
MiniMjau Skrevet 8. april 2020 #19012 Skrevet 8. april 2020 45 minutter siden, 123Frustrert skrev: Tror det er lov med særdeles viktige møter. I min sektor har alt av møter blitt avlyst eller blir avholdt som videokonferanser, vi møtes ikke person til person om vi absolutt ikke må. Men det er helsevesenet da, vi prioriterer i disse dager. Var nok sikkert et meget viktig møte i forbindelse med beredskapen i helse Sørøst. Eller noe i den dur. 😅 19
Klementine Skrevet 8. april 2020 #19013 Skrevet 8. april 2020 Møte = innkjøp av hudpleieprodukter. Forstår at det var viktig med egentid akkurat idag! Det har tross alt vært svært hektisk å sjonglere morsrollen med hjemmeskole og trening. Det handler tross alt om prioriteringer!!! 33
Gjest Keikolina Skrevet 8. april 2020 #19014 Skrevet 8. april 2020 (endret) 5 timer siden, Minnie Mus skrev: Jadda, EEENDELIG et møte i Oslo! Et veldig etterlengtet møte, som er superviktig, pluss at frua har fått fylt på med nye hudpleieprodukter, hurra! Jisess så overfladiske mennesker er.... Fullt av ulovlige behandlinger... Tilogmed frisører får bøter nå. Endret 8. april 2020 av Keikolina
Rev. Revenge Skrevet 8. april 2020 #19015 Skrevet 8. april 2020 (endret) 4 timer siden, Surikatt skrev: Jeg velger å kalle en spade for en spade og kommentere det Caroline Berg-Eriksen blotter i sine sosiale medier på daglig basis. Er det feil å si at det kroppspresset hun fronter med å suge inn magen er usunt og ikke pent? Det er viktig at noen sier i fra og ikke bare de som kommenterer hvor vakker hun er og hun selv som svarer tusen takk snille deg. Retro-filteret cbe bruker oftest under filming på instastories, fremstiller bloggeieren som mye magrere enn i virkelighetens bilder og filmer, som blant annet på både selve bloggen og serien Bloggerne, og lårene får effekten av å se ut til å ha samme omkrets som leggene. Nitrist at en 33-årig tobarnsmor bevisst velger å fronte kroppsuvirkelighet på sin bedrifts kanaler. Dette er usunn og lite forbilledlig adferd. Endret 8. april 2020 av Revenge o'Cavatina 47
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 9. april 2020 Populært innlegg #19016 Skrevet 9. april 2020 (endret) Det positive med at CBE var i Oslo alene, var jo at ungene fikk en fridag fra mobilen og sosiale medier. Endret 9. april 2020 av Klaraku78 50
MiniMjau Skrevet 9. april 2020 #19017 Skrevet 9. april 2020 14 minutter siden, Klaraku78 skrev: Det positive med at CBE var i Oslo alene, var jo at ungene fikk en fridag fra mobilen sosiale medier. Ja, lurer på hvordan LKE taklet å være alene med dem. Gikk nok veldig fint!! Han har ikke publisert noe på Instagram ihvertfall og godt er det. Det er slitsomt med to små, og enda mer slitsomt med to små som går hjemme hele dagen. Det er det for de fleste, også for CBE. Så at en Oslotur var kjærkomment for å lufte seg litt skjønner jeg godt. Men hvor nødvendig den var, med tanke på situasjonen vi er i...? 15
Jobbermedbarn Skrevet 9. april 2020 #19018 Skrevet 9. april 2020 1 time siden, Klaraku78 skrev: Det positive med at CBE var i Oslo alene, var jo at ungene fikk en fridag fra mobilen sosiale medier. Du har helt rett, men det at man faktisk tenker/skriver det er utrolig tankevekkende! Det triste er jo at det ikke er en oppvekker for de det burde være en oppvekker for dessverre! Trist som f... for å sitere en avdød hedersmann! 19
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 9. april 2020 Populært innlegg #19019 Skrevet 9. april 2020 Det som er merkverdig er jo 1) at hun faktisk drar til et fysisk møte inn til Oslo hvor smitten definitivt er mest utbredt - hun som lever av sosiale medier, til og med. Man skulle tro hun hadde både muligheter til og kunnskap om alternative møteformer. Og 2) at hun skriver om det/poster bilder og film i sine kommersielle kanaler. Kun nødvendige reiser, er rådet. Hjemmekontor for de som kan, er rådet. Ergo antar jeg at dette postes i firmakanalene for å skape debatt. 66
Kollontaj Skrevet 9. april 2020 #19020 Skrevet 9. april 2020 Oslo på møte? Nei, tror ikke det. Antar hun dro til Oslo, men det møtet tror jeg ikke noe på, iallfall ikke at det var jobbrelatert. 32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå