Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Men det skjer jo nye overtramp HELE tiden. Så jeg kritiserer ikke de samme overtrampene - jeg kritiserer den store mengden av stadig nye filmsnutter og bilder av de yngste. 

Resultatet blir det samme for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg vet i hvert fall at med en slik massiv kampanje som denne tråden her er, så hadde aldri jeg (om jeg var CBE) finlest den for å se hvem som skriver hva og filtrert ut hva som er bra kritikk og ikke. 

Goddag mann økseskaft. Fint om du kommenterer det jeg faktisk skrev. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg synes det er mer absurd at man forfølger noen daglig for å henge dem ut for alt de gjør og sier. 

Det finnes ingen regel, bortsett fra common decency.

Common decency å la kritikkverdige forhold ligge etter første påpekning. Hvordan tror du verden hadde sett ut da? 

Ta dette med promotering av kosmetiske operasjoner feks. Det har vært en sak som har blitt diskutert i mange år. Flere og flere fikk øynene opp for det problematiske og nå har vi fått et forbud. Tror du det hadde skjedd dersom alle sa fra en gang, og så ferdig med det. 

Det er ikke slik man får til endringer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg vet i hvert fall at med en slik massiv kampanje som denne tråden her er, så hadde aldri jeg (om jeg var CBE) finlest den for å se hvem som skriver hva og filtrert ut hva som er bra kritikk og ikke. 

Er denne tråden en kampanje? 😲 

Hvis man ser det slik, er det jo klart det oppleves håpløst. 
 

Og igjen, flaks du ikke er henne da. Hadde jeg vært daglig leder og driver av en bedrift der begge i husstanden vår var avhengige av at bedriften går bra for å få lønn, hadde jeg vært var på tilbakemeldinger. Jeg hadde også synes det var trist med kritikk når bedriften min het det samme som meg. Men jeg tror nok jeg ville forsøkt å skille det fra meg som person. Selv om dette utydelige skillet også er en del av bedriftens suksess. Men det er jo vanskelig. Når man ikke kjenner noe annet. Spesielt hvis man oppriktig tror at man bare deler fra livet sitt og at det ikke kan anses som en bedrift. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Halle-Palle skrev:

Jeg har tenkt litt på dette med å hele tiden ha i tankene om det man gjør og opplever akkurat nå bør/kan publiseres. En ting når man etter et idémøte avgjør at det er en knallidé å kle seg i lekkert undertøy og kimono og ta sexy bilder midt på dagen mens barna leker i et annet rom, men når de går tur, ser på TV, går ned en trapp eller heller kaffe i koppen for xxx gang så vurderes det nok fortløpende om fruen selv er on fleek til å publiseres. Å leve sånn må da gjøre noe med hodet deres. 

Tipper de har Au Pair eller noe kanskje som hjelper dem å passe barna ila dagen? Disse photoshootsene er neppe gjort på ett kvarter selv om de er aldri så rutinerte. Å så bor vel foreldrene i nærheten og hjelper kanskje til med barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Swan1998 said:

Det tviler jeg på at den gjør nå. Ikke for noen. Det er i tilfelle totalt bortkastede penger i markedsføringsøyemed.

Jeg har aldri sett kontrakter Treasures AS har med kunder, men joda, toppbloggere tar seg gjerne betalt i det sjiktet. 

At det er totalt bortkastet er jeg enig i - jeg har iallfall til gode å se dokumentasjon på at det gir bedre avkasting enn å bruke mer tradisjonelle kanaler. (Og om noen påstår at det er mer lønnsomt å bruke influencere enn annen reklame vil jeg gjerne se den studien som bekrefter det!)

Dessuten, ved bruk av influencere mister du narrativet og redaktøransvaret. Du har heller ingen kontroll på at influenceren/kjendisen ikke plutselig ryker på en omdømmesmell. 

Min personlige mening er at markedsføring via influencere er latskap fra markedsavdelinger rundtom. Men... Ikke alle merker har markedsførere med innsikt i bloggverden, eller apparat til å bruke tradisjonelle kanaler for reklame. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, pøbelsara skrev:

Et spørsmål til alle her inne: Et barn som uttrykker sin kjærlighet til mammaen sin - er det et privat øyeblikk - eller ikke? 

Jeg synes det er rett og slett stygt å dele slike uttalelser fra intetanende småtasser med alle som vil se eller høre. Jeg blir både trist og opprørt.

 

 

Eksponering av barna i denne tråden her, er mye verre og mer inngripende enn de bildene foreldrene legger ut. Her spekuleres det åpent i når to navngitte barn på tre og syv kommer til å vende seg mot sine egne foreldre, møblene på barnerommet omtales som creepy og utsagn som at foreldrene selger barna til høystbydene er helt vanlig. I tillegg til dette blir informasjon om adresse og skole lagt ut i et offentlig forum. Formålet synes ikke å være og beskytte barna, men å kritisere foreldrene. Når det kommer til temaet eksponering av barn, er dobbeltmoralen i denne tråden helt åpenbar og hårreisende. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev:

Eksponering av barna i denne tråden her, er mye verre og mer inngripende enn de bildene foreldrene legger ut. Her spekuleres det åpent i når to navngitte barn på tre og syv kommer til å vende seg mot sine egne foreldre, møblene på barnerommet omtales som creepy og utsagn som at foreldrene selger barna til høystbydene er helt vanlig. I tillegg til dette blir informasjon om adresse og skole lagt ut i et offentlig forum. Formålet synes ikke å være og beskytte barna, men å kritisere foreldrene. Når det kommer til temaet eksponering av barn, er dobbeltmoralen i denne tråden helt åpenbar og hårreisende. 

Det skrives mye i denne tråden om hva barna kommer til å tenke når de blir gamle nok til å google og lese internett selv. Da lurer jeg på om de også har tenkt over hva barna kommer til å tenke om de leser denne tråden og hva som skrives om foreldrene, spesielt moren. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Finlay skrev:

Som CBE nevnte, så har de muligheten til å permittere seg, når de driver eget AS.

Da må de som alle andre permitterte registrere seg som arbeidssøkere, og i prinsippet måtte ta en hvilken som helst ledig jobb som dukker opp. Som eksempel kan nevnes flyverter med sykepleierutdannelse som nå jobber i helsesektoren, og ansatte i skatteetaten som er blitt saksbehandlere i NAV. 

En permittering betyr ikke nødvendigvis å sitte hjemme og ta imot penger. Man kan faktisk settes inn hvor som helst der det trengs arbeidskraft i samfunnet. Takker man nei, mister man dagpengene, enkelt og greitt.

Sikkert ingen stor “fare” for tilbud i disse dager, men likevel😄

Totalt off topic, men hvordan kan ansatte i skatteeteaten være permitterte? Både offentlig + midt i skatteoppgjøret?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøsøta skrev:

La oss si at H&M bruker bomull hvor dyrkingen utarmer miljøet og hvor arbeiderne har dårlige arbeidsvilkår. Jeg synes det valget er helt uetisk. H&M svarer ikke på kritikken og fortsetter med det likevel. Hver gang de gjør det, kritiserer jeg dem, fordi det er uetisk. Og det kommer jeg til å fortsette med. 

Jeg forstår at du ikke kommer til å se forskjelllen, og da kommer vi ikke så mye lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt og avsporinger. 

Sol, admin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig dårlig bildene til fotoknudsen reklamen på Instagram er. Tre av fire bilder, så ser man jo nesten ikke hva som er på bildet. En stor favoritt til LK er jo at det skal se ut som om han ligger og lusker i buskene, men syns ikke det passet på dette reklameinlegget. I tillegg har vel alle reklameinleggene fra fotoknudsen vært helt like, CBE som sitter i sofaen og blar i fotobøker. Eneste forskjellen er klærne hun har på seg. Hun skal liksom være den beste bloggeren på bilder, men de tar jo kanskje de kjedeligste bildene av alle.  

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Surikatt skrev:

Leser: du er så utrolig vakker. 
Caroline Berg-Eriksen : tusen takk snille deg. 
Og sånn går dagene i den selvdiggende, utseendefikserte bloggeren liv. Må ha bekreftelser på seg selv hele tiden. At noen orker å leve et liv sammen med et slikt menneske. Mannen virker tross alt ikke så selvopptatt. 

Er dette et eksempel på saklig kritikk av bedriften CBE?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tulipanpiken skrev:

Er dette et eksempel på saklig kritikk av bedriften CBE?

Bloggen er en dagbok om Caroline Berg-Eriksen og familien hennes. På hvilken måte kan dette oppfattes som en bedrift? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klaraku78 skrev:

Så utrolig dårlig bildene til fotoknudsen reklamen på Instagram er. Tre av fire bilder, så ser man jo nesten ikke hva som er på bildet. En stor favoritt til LK er jo at det skal se ut som om han ligger og lusker i buskene, men syns ikke det passet på dette reklameinlegget. I tillegg har vel alle reklameinleggene fra fotoknudsen vært helt like, CBE som sitter i sofaen og blar i fotobøker. Eneste forskjellen er klærne hun har på seg. Hun skal liksom være den beste bloggeren på bilder, men de tar jo kanskje de kjedeligste bildene av alle.  

Produktene du får fra fotoknudsen er jo elendige også da så det er vel reklame fortjent. Har handlet fotobøker og bilder derifra Flere ganger og bildene får dårlig oppløsning, streker midt over bildene og annet rævva resultat. Selv bilder tatt av profesjonell fotograf som har avtaleordning med fotoknudsen ble kornete og dårlige når bildet ble blåst opp. Så at CBE ikke legger større engasjement i akkurat sammarbeidet med FK kan jeg godt forstå... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Surikatt skrev:

Bloggen er en dagbok om Caroline Berg-Eriksen og familien hennes. På hvilken måte kan dette oppfattes som en bedrift? 

Fordi det ER en bedrift. 

https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

Bedriftens formål: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere
i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette.

Hentet herfra

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...