Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det som er merkverdig er jo 1) at hun faktisk drar til et fysisk møte inn til Oslo hvor smitten definitivt er mest utbredt - hun som lever av sosiale medier, til og med. Man skulle tro hun hadde både muligheter til og kunnskap om alternative møteformer. Og 2) at hun skriver om det/poster bilder og film i sine kommersielle kanaler. Kun nødvendige reiser, er rådet. Hjemmekontor for de som kan, er rådet.

Ergo antar jeg at dette postes i firmakanalene for å skape debatt. 

Ja det er veldig spesielt. I denne tiden hvor stipendiater disputerer på Zoom er det rart CBE bare må være fysisk tilstede på dette møtet. Hvis det er et av disse "møtene" CBE har hatt en del av i Oslo hvor leppene vokser og mimikken forsvinner er det neppe lovlig.
Så er det igjen "møte" iscenesatt for å skape debatt på kanalene hennes eller overlevering av produkter firmaet skal reklamere for. For så vidt hyggelig om firmaet får nye oppdrag, men igjen lurer jeg på hvem det er som ønsker Treasures som reklamekanal. Hvem ønsker å assosieres med overfladiskhet, narsissisme, kroppspress og miljøfiendtlighet? 

• Liker 41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Legge makeup»? Prater folk sånn?

• Liker 18
Skrevet
9 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Retro-filteret cbe bruker oftest under filming på instastories, fremstiller bloggeieren som mye magrere enn i virkelighetens bilder og filmer, som blant annet på både selve bloggen og serien Bloggerne, og lårene får effekten av å se ut til å ha samme omkrets som leggene. Nitrist at en 33-årig tobarnsmor bevisst velger å fronte kroppsuvirkelighet på sin bedrifts kanaler. Dette er usunn og lite forbilledlig adferd.

Ja filterbruken på instastories er helt hinsides. På Bloggerne og andre kanaler ser vi jo hun er en helt normalt pen dame. Hvorfor ønsker hun å se ut som en freak på instastories? Filterbruken gir meg assosiasjoner til kjærlighetsbarnet mellom Sophie Elise og en Alien. Det er absolutt ikke sunne verdier den bloggerne fronter og det hjelper ikke at bloggerparet selv omtaler seg som sunne når bildebevisene viser det rake motsatte. 

• Liker 30
Skrevet
2 timer siden, Inocybe skrev:

Ja det er veldig spesielt. I denne tiden hvor stipendiater disputerer på Zoom er det rart CBE bare må være fysisk tilstede på dette møtet. Hvis det er et av disse "møtene" CBE har hatt en del av i Oslo hvor leppene vokser og mimikken forsvinner er det neppe lovlig.
Så er det igjen "møte" iscenesatt for å skape debatt på kanalene hennes eller overlevering av produkter firmaet skal reklamere for. For så vidt hyggelig om firmaet får nye oppdrag, men igjen lurer jeg på hvem det er som ønsker Treasures som reklamekanal. Hvem ønsker å assosieres med overfladiskhet, narsissisme, kroppspress og miljøfiendtlighet? 

Kalles ikke alt "møter" i deres kretser? Jeg tenker frisør, negler, fillers... 

• Liker 46
Skrevet

Så si i alt det som har blitt nevnt lengre opp å på forrgie siden av tråden her så er det overhode ikke rart eller uforståelig at hun får kritikk, og at folk stoler mindre å mindre på henne. Dette såkalte "venninneforholdet" hun har via bloggen med leserne og følgerne sine ser jeg til stadighet mindre av. Godt forsøk med å bruke "møtet" som en unnskyldning for å ta seg en tur inn til Oslo for så komme seg litt bort fra 4 husets vegger. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
53 minutter siden, Kleenex skrev:

Kalles ikke alt "møter" i deres kretser? Jeg tenker frisør, negler, fillers... 

Kommer helt an på. Noen dager når man skal være viktig og late som arbeidsdagene er lange er det møter, men i etterkant ristes det på hodet og sies « nei, jeg har nok for mye å gjøre til at forsøke kan kalles jobb. Hva for deg til å tro det?»

så jeg vet ikke, tror ikke de vet selv heller..

men ser nå at cbe har kommentert på bloggen: 

CAROLINE BERG ERIKSEN

Det er konfidensielt hva jeg hadde møte om og hvem jeg møtte 🙂

kanskje de tror at konfidensielt er det samme som viktig? 😀

Endret av 123Frustrert
  • Liker 40
Skrevet
20 minutter siden, PecanPie skrev:

Når landet kan styres fra regjeringsmedlemmenes egne stuer ser jeg ikke hvilke «konfidensielle» møter som krever en influensers tilstedeværelse. 

CBE sier også i IG-stories at hun må jobbe i bilen fordi hun har en deadline hun må rekke. Dersom hun hadde gjennomført det «konfidensielle» møtet på sitt hjemmekontor hadde kjøpt seg selv minst 2,5 timer ekstra arbeidstid, eventuelt fritid. I tillegg til å ikke oppsøke Norges korona-episenter. 

Som en influenser-veteran bør hun være sitt ansvar bevisst, men det ser vi jo gjentatte ganger at hun ikke er. 

Hun er jo morsom også da. Det er jo dette med moderne kvinne, strukturert og effektiv. Bedriften bekrefter jo gang på gang at de overhodet ikke henger med i virkeligheten til ledere eller karrièrefolk. 😂😂

• Liker 47
Skrevet

Konfidensielt, ja. Klart det! 🤪 Går det an å bli mer virkelighetsfjern? Høres ut som langt viktigere enn å ha møte med Norges bank.  

• Liker 49
Skrevet

Konfidensielt ... ok. Er det arvtageren til "magisk"? 

• Liker 31
Gjest Finlay
Skrevet (endret)
7 timer siden, MiniMjau skrev:

Ja, lurer på hvordan LKE taklet å være alene med dem.  Gikk nok veldig fint!! Han har ikke publisert noe på Instagram ihvertfall og godt er det. 

Det er slitsomt med to små, og enda mer slitsomt med to små som går hjemme hele dagen. Det er det for de fleste, også for CBE. Så at en Oslotur var kjærkomment for å lufte seg litt skjønner jeg godt. Men hvor nødvendig den var, med tanke på situasjonen vi er i...? 

Vet vi egentlig at hun alene, eller var begge i Oslo?

Ser hun skriver “det var et møte jeg var nødt til å ha, så da la VI opp alt sammen...”. Det kan naturligvis være samarbeidspartnere hun mener, men hadde ikke blitt veldig overrasket om mannen var med, symbiotiske som de er. Går ut fra at begge sikkert hadde skrikende behov for en Oslotur nå, etter lange harde uker med førsteklasse-pensum, og ellers sysselsetting av barna.

Naturligvis ikke delt i SoMe i tilfelle, alle vet at sånt gjør man ikke i disse dager! 

Vi har jo sett at de drar begge to i 9.5 av 10 tilfeller, uansett om det er oppgaver CBE fint kunne utført alene. 

Endret av Finlay
Skrevet
1 time siden, Pjolterbeist skrev:

Konfidensielt ... ok. Er det arvtageren til "magisk"? 

Hun sa jo i ett svar hva hun gjorde på møte så det ble ikke så konfidensielt

• Liker 5
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Det dreier seg om stoffprøver. Det er ikke så lenge siden hun la ut bilde av noe stoffprøver og «gledet seg til å fortelle!». 

Hun skal vel «designe» noe igjen, klart man MÅ i møte da!!! 🙄

Skrevet

Hun sa at hun hadde en avtale med hudpleieren sin, men at det selvfølgelig ikke gikk an å gjennomføre på grunn av Koronaen derfor hadde hun kun hentet skjønnhetsprodukter. Hvis de skal sendes til Sarpsborg hadde de ikke kommet frem til påske... 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...