Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

29 minutter siden, MissLucy skrev:

Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser.

Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon.

Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk.

Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold.

 

 

Takk! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen sett IG story til Morten Dalhaug? Han la inn en kommentar på at CBE hadde kjøpt følgere på IG!!! 

Kommentaren ble sletter på sekundet.

Ser det har gått 24 timer siden Morten postet storyen, så starten er borte 🙄

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MissLucy skrev:

ja, det er det mange som er enig i. 

Jeg vet ikke hva som er verst - at barna blir brukt som rekvisitter, at barna må dele det som fremstår som en privat stund, vekslingen mellom familiekos og sensuelle parbilder, at det er umerket reklame for kappahl, det usmakelige i å fokusere på seg selv som mor i det samme innlegget som utleverer barna - listen er lang!

Der oppsummerte du det fint. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ney skrev:

Har noen sett IG story til Morten Dalhaug? Han la inn en kommentar på at CBE hadde kjøpt følgere på IG!!! 

Kommentaren ble sletter på sekundet.

Ser det har gått 24 timer siden Morten postet storyen, så starten er borte 🙄

jeg har ikke sett den storyen, men på Influencerebloggen har jo Asti vist at Caroline Berg Eriksen har svært lav engasjementrate på instagram, så det er jo sammenheng i informasjonen for å si det slik

 https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, MissLucy skrev:

ja, det er det mange som er enig i. 

Jeg vet ikke hva som er verst - at barna blir brukt som rekvisitter, at barna må dele det som fremstår som en privat stund, vekslingen mellom familiekos og sensuelle parbilder, at det er umerket reklame for kappahl, det usmakelige i å fokusere på seg selv som mor i det samme innlegget som utleverer barna - listen er lang!

Jeg blir også fortsatt uggen med tanken på de stakkars barna blir brukt for hva det er verdt, koste hva det koste vil for barna senere i livet. Så lenge de er delikate er det greit for mor. Gud forby litt skitt etter en dag i barnehagen eller at et hårstrå ligger feil. Hvor blir barndommen til disse barna av? Og hvor blir myndighetene av? Kan vi sitte og se på barn blir misbrukt på denne måten? 

👏👏 @MissLucy for ny tråd 👏👏

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...