Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Annypanny skrev:

Ok, jeg har noen spørsmål.

1. Den peiskos-kvelden sitter de og spiller Ludo, alle 4. Er dette iscenesatt, eller kan en 2-åring forstå reglene for Ludo?? Ingen 2-åringer jeg vet om i alle fall. 

2. Huset deres som hun kaller «Villa Kulås». Ja, det er en villa som ligger ved Kulås, men kan man bare «ta» navnet «Villa Kulås» fordiom? Det står ingenting i prospektet om at huset har et navn. Kan man bare kalle huset sitt det om man vil? Link: https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061

3. I en kommentar under innlegget om peiskos skriver hun at huset deres er 500 m2. I prospektet på huset står det at det er 358 m2. Har de bygd på?

3. Paret bruker så klart brutto ( dvs altså si alle kvadrat av huset, også garasje) så det blir så stort som mulig. 358 m2 er primærrom.😀

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Mrs Robinson skrev:

En 2 åring skjønner ikke det nei 😛

En 2 åring kan absolutt være med og spille ludo, med hjelp. Barnet kan trille en terning. De voksne er med og viser prikker på terningen og teller. Voksne viser på brettet med fingeren og teller hvor brikken skal flyttes, hva som skjer. Barnet er med og flytter brikken.

Jeg har spilt mange ludo med barn der barn fra 2 - 5 er med.

 

Bare 2 åringer alene kan ikke spille ludo, som jeg vet om.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg håper at dette er ironi! Jez

Alltid underholdende å gå inn på disse trådene. Ikke ofte jeg gjør det, men herregud så surrealistisk det er å lese mye av det som skrives her. Jeg mener, tror dere virkelig selv på det dere skriver, eller er dere klare over hvor utrolig gjennomsiktig det er?? 

Så dere er samfunnsengasjerte og i harnisk over hva barna deres kan komme til å klikke seg inn på? Karoline er virkelig skummel! Hahaha

Ok. Det er nok mye perfeksjonisme osv der i gården. Men alle milde m)akter, hun skader ingen. Absolutt ikke en sjel.

Hvis dere er så samfunnsengasjerte ( 😆 ) så vet jeg tusenogti andre saker som en virkelig bør engasjere seg i gitt. 

Og så bare en ting til. Hvis dere er så bekymret for barna hennes( som ser ut til å ha det heelt fint ) så husk på hva dere skriver her inne da. Trådene blir aktivt moderert vet jeg. Det har vel sin grunn. Tror vel heller Caroline bør bekymre seg mer ovet at ungene hennes ser all latterligjøring og dritt som skrives her...enn at dere bør bekymre dere for barna hennes. Snakk om selvinnsikt. Men jeg håper Caroline og mannen ser like mye humor i dette som jeg gjør når jeg leser trådene om henne 🙂

Men dere får bare fortsette å være..samfunnsengasjerte.:rolleyes:

Hvis man ikke vil at barns liv skal bli diskutert på sosiale medier er kanskje første bud å ikke dele informasjon om dem der? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Luvinesta Bloggeren har ikke en sunn livsstil. Kjenner man kildematerialet sitt her er det tydelige hvordan bloggen oser av usunt forhold til kropp og mat. Veldig trist for de involverte 😞

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis alle bare slutter å lese bloggen, så vil den jo etterhvert forsvinne. Hadde ikke det vært best? Leser man bloggen, uavhengig av bakenforliggende årsak, så bidrar man jo til dens eksistens. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, pøbelsara skrev:

Forøvrig tenker jeg at kvinne-er-kvinne-verst er en noget utdatert hersketeknikk. :rolleyes:

 

Jeg kan fotsikre om at hvis carolinebergeriksen.no hadde vært mann, hadde han fptt nøyaktig like mye pes fra meg for både løgn, lureri, overflatefokus og eksponering av barn.  

Er ikke CarolineBergEriksen.no både mann og kjerring på en gang? Det var det jeg alltid har trodd. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, pøbelsara skrev:

Klart man må slutte å lese blogger. I mellomtiden kan man fritt  og åpent selsvagt ha lov til å bekymre seg over hvilket verdensbilde som avtegner seg i denne offentlige mediebedriften. Man kan fritt bekymre seg over både kroppsfokus og manglende solidaritet med en planet som holder på å gå under av overforbruk, over at små barn brukes som staffasje og rekvisitter i mors some-univers. Det er også lov å mene at samfunnet vi lever i, er best mår folk følger lover, regler og bestemmelser som er det, enten det er for å beskytte forbrukere eller barn eller bare den allmenne oppfattelsen av hva som er rett og galt. 

Jeg tenker at debatten ville blitt ca tusen ganger bedre hvis de som elsker bloggen kunne fortelle hvorfor alt rundt dette some/firmaet er en bra ting, istedet for å gå løs på kritikerne og benytte personkarakteristikker og andre hersketeknikker. Kvinne-er-kvinne-verst- og misunnelseskortene er oppbrukt. 

Debatter sak! Fortell hvorfor barn skal brukes i kommersiell blogg- og snnen some-virksomhet. Fortell hvorfor det ikke er så nøye å følge markedsføringslovgivningen. Og mens dere er i gang -fortell hvorfor det er greit at en profesjonell forretningskvinne (eller hennes alias) snakker til sine lesere i kommentarfeltet slik hun gjør. 

Da kan vi kjøre debatt. 

Jeg er så enig. Elsker en god debatt, men er så lite saklig når de eneste motargumentene er at vi er sjalu, feite, arbeidsledige og kvinner, derfor er våre synspunkter rotet i hat og ikke sak.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Leselusa skrev:

Men en 2 åring kan fint "være med" og få massevis av hjelp eller bare "være på lag". 

Har spillt massevis av spill med så små barn jeg, der de andre  var større. 

Ser poenget med mye av kritikken her altså, men å kritisere at en 2 åring spiller Ludo er litt voldsomt...

Her er jeg enig med deg.  Utrolig hva en 2 åring kan være med på med hjelp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, pøbelsara skrev:

Hun har veldig lite likes på IG-postene sine i forhold til hvor mange følgere hun har.  Siste reklameinnlegg for Floyd har 1900 likes og 14 kommentarer. Hun har  327 000 følgere.  Wanda Mashadi har 39 700 følgere og 2500 likes og 22 kommentarer på sitt siste innlegg. 

Så carolinebhrgeriksen.no har veldig lite engasjement i forhold til antall følgere. 

Ja helt enig og har tenkt tanken lenge. Alle de andre influencere med samme antall følgere har MYE mer engasjement men samtidig er jo alt hun legger ut så kjedelig at jeg dør. Ingen har mindre personlighet online enn henne, synes jeg. Nesten så en blir fasinert av hva som driver henne og hvorfor alt skal være så perfekt hele tiden. Drit lei det

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, SoWhat? said:

Hm. Skal vi se.. Det er veldig fint å involvere småttinger i aktiviteter. Bør barn kunne oppskriften når de er med og lager mat også? 

Hun kan ha hvilket kallenavn på huset hun vil på bloggen. Det er ikke ulovlig ( trodde du det seriøst?? )

Hvorfor bryr du deg om hvor mange kvadratmeter huset er på? Jeg mener, på hvilken måte påvirker det deg eller noen i det hele tatt? Sånn alvorlig? 

Makan 

Det er da fullstendig likegyldig hvor mange kvm hus bedriftseier og ektefelle har. Men jeg forstår at man reagerer på det dersom man lyver om det på bloggen. Hvorfor i alle dager skal det fremstilles at huset er større enn det er?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, Million said:

Kan jeg få spørre et helt ærlig spørsmål som jeg lurer på? Hvorfor i alle dager gidder dere å følge alle disse bloggerne når dere bare har negative ting å si om dem uansett? Er det ikke bare å droppe det? Eller leser dere bloggene for å ha noe å "ta dem" på og skrive kritikk og sånt om?

Jeg følger ingen bloggere. 

For meg er det ren psykologi, det er utrolig interessant hvordan en alternativ virkelighetsoppfatning får lov til blomstre og diktere og sette premissene for hvordan tjene sitt daglige brød. Disse folka her reduserer seg selv til rekvisitter i sin næringsvirksomhet. Skal det reklameres for en rød kjole lager man en situasjon hvor man får anledning til å skride ned en vindeltrapp i en rød kjole, man tar med stekepann med egg inn i senga for å lage en bestemt setting. Man drar i slalåmbakken for å vise fram en bestemt jakke, man drar på ferie dit sponsorene vil ha en, osv osv. Alt er bare så kunstig og ute på viddene, og ikke minst trist. Ingenting er genuint og ekte, og alt er dypt fasinerende.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cati skrev:

Men hvis alle bare slutter å lese bloggen, så vil den jo etterhvert forsvinne. Hadde ikke det vært best? Leser man bloggen, uavhengig av bakenforliggende årsak, så bidrar man jo til dens eksistens. 

Selvfølgelig. Med denne tankegangen går jo alt over av seg selv. Miljøsvineriet, forbruksmanien, eksponeringen, kroppsfokuset, brudd på alkohol- og markedsføringsloven...det er bare å ignorere hva carolinebergeriksen.no bidrar til ved å påvirke vanlige forbrukere som deg og meg gjennom juks og fanteri. Har faktisk vurdert at hvis jeg ignorerer Trump hardt nok, så går også han over av seg selv. Og Mannegruppa Ottar. Neida. Joda.

Legger til at jeg ikke får utrettet så mye alene, så hvis alle bare kan ignorere Trump, Ottar, og EU, samt de stadige forsinkelsene på Østre Linje, så blir det sikkert mye bedre. eller gjør det?

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, filifjonka skrev:

For meg er det ren psykologi, det er utrolig interessant hvordan en alternativ virkelighetsoppfatning får lov til blomstre og diktere og sette premissene for hvordan tjene sitt daglige brød. Disse folka her reduserer seg selv til rekvisitter i sin næringsvirksomhet. Skal det reklameres for en rød kjole lager man en situasjon hvor man får anledning til å skride ned en vindeltrapp i en rød kjole, man tar med stekepann med egg inn i senga for å lage en bestemt setting. Man drar i slalåmbakken for å vise fram en bestemt jakke, man drar på ferie dit sponsorene vil ha en, osv osv. Alt er bare så kunstig og ute på viddene, og ikke minst trist. Ingenting er genuint og ekte, og alt er dypt fasinerende.

Vet at "The Truman Show" og "Stepford Wives" har vært nevnt her utallige ganger før også. Men ja, det er dypt fascinerende å følge med på at lignende utopiske (evt dystopiske) "liksom-tilværelser" nå har blitt en slags realitet.. 

Endret av Isild
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...