Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er ikke særlig provosert altså. Men ja, jeg kan engasjere meg i dette. Fordi jeg ser ikke at argumentene deres henger på greip i det hele tatt. Dette er besettelse av en blogger. Hverken mer eller mindre. 

Du har sett at det er flere reklamebloggere som blir kritisert? 🤔

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Caroline er en dråpe i havet. Som jeg skrev, så er jeg for engasjement ifh til både eksponering av barn og overforbruk og mye annet. Men det er da de som er hundre ganger verre. Hvorfor blir Caroline den som må i gapestokken? 

Hvorfor ikke lage en tråd der dette "samfunnsengasjementet" blir debattert da? Ville dere engasjert dere like mye i en sånn tråd? Ser jo at noen starter dem iblant, men trådene blir ikke særlig lange, og dette "flammende engasjementet" uteblir jo. Hvorfor? Kan du svare på det egentlig? 

Jeg har startet tråden bloggerbarna på dette forumet. 

Forøvrig diskuterer jeg ikke privatpersonen, jeg kommenterer kun det som legges i de ulike some-kanalene til carolinebergeriksen. No. 

Og hvorfor i all verden mener du at du er berettiget til å snakke foraktfullt om min grad av engasjement rundt vår felles some-hverdag? 

Endret av pøbelsara
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? said:

Caroline er en dråpe i havet. Som jeg skrev, så er jeg for engasjement ifh til både eksponering av barn og overforbruk og mye annet. Men det er da de som er hundre ganger verre. Hvorfor blir Caroline den som må i gapestokken? 

Hvorfor ikke lage en tråd der dette "samfunnsengasjementet" blir debattert da? Ville dere engasjert dere like mye i en sånn tråd? Ser jo at noen starter dem iblant, men trådene blir ikke særlig lange, og dette "flammende engasjementet" uteblir jo. Hvorfor? Kan du svare på det egentlig? 

Om jeg kan svare på hvorfor alle andre svarer eller ikke svarer i tråder? Nei, jeg er ikke allmektig. Men jeg vil anta at det er lettere å relatere seg til en enkelt sak om gangen. 

Jeg oppfatter de fleste debattantane i trådene om bloggerene som ordentelige. Jeg ser sjelden de "sjalu og tjukke kjerringene" som liksom skal stå bak all kritikk. Slik jeg leser innleggene, vil jeg anta at de fleste har utdannelse og er oppriktig engasjerte. Hvorfor skulle det ikke være lov å engasjere seg i en enkelt sak, selv om man ikke er superengasjert i alle andre saker. (Whataboutism?)

Bloggere og influencere er generelt en samfunnsutvikling som jeg synes er litt ugunstig. De blir kjendiser som tjener store penger på å vise frem dyre ting. Noe som i og for seg ikke er nytt, men de skiller ut linjene mellom privatliv og bedrift (det er dette de lever av). Så kritiserer man bedriften eller person? Det blir veldig lett for dem å skyve kritikk av bedriften bort som personkritikk, når de jobber for å viske ut dette skillet for å få venninneeffekten i reklameavisen sin.

Personlig mener jeg det er ugunstig at bloggere/influencere, ofte uten noen form for utdanning, uttaler seg som fagpersoner. CBE fikk til og med kritikk fra legeforeningen for å uttale seg om prevansjon. 

Det at bloggere uttaler seg om sine meninger, uten å sjekke med fagpersoner, og at de er millionbedrifter det er vanskelig å kritisere, gjør noe med mediebildet. Hvor blir det da av god gammeldags gravende og kritisk journalistikk? Forsvinner den fjerde statsmakt?

Og så har vi dette med mangelfull merking på reklame, alkohol i reklame, og eksponering av barn. Jeg venter spent på den dagen bloggbarna blir voksne. Kommer det søksmål? Hvem vet.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Caroline er en dråpe i havet. Som jeg skrev, så er jeg for engasjement ifh til både eksponering av barn og overforbruk og mye annet. Men det er da de som er hundre ganger verre. Hvorfor blir Caroline den som må i gapestokken? 

Hvorfor ikke lage en tråd der dette "samfunnsengasjementet" blir debattert da? Ville dere engasjert dere like mye i en sånn tråd? Ser jo at noen starter dem iblant, men trådene blir ikke særlig lange, og dette "flammende engasjementet" uteblir jo. Hvorfor? Kan du svare på det egentlig? 

Det finnes en egen generell tråd om bloggerbarna. Men ellers er det ofte enklere å ta utgangspunkt i konkrete eksempler. Hvis det du egentlig ønsker å diskutere er de andre debattantenes og deres engasjement, foreslår jeg at du oppretter en egen tråd om det, for det er en avsporing fra det som er temaet i denne tråden. Hvis du er i tvil om hva temaet for tråden er, henviser jeg deg til hovedinnlegget.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Caroline er en dråpe i havet. Som jeg skrev, så er jeg for engasjement ifh til både eksponering av barn og overforbruk og mye annet. Men det er da de som er hundre ganger verre. Hvorfor blir Caroline den som må i gapestokken? 

Hvorfor ikke lage en tråd der dette "samfunnsengasjementet" blir debattert da? Ville dere engasjert dere like mye i en sånn tråd? Ser jo at noen starter dem iblant, men trådene blir ikke særlig lange, og dette "flammende engasjementet" uteblir jo. Hvorfor? Kan du svare på det egentlig? 

Er det noen som er 100ganger verre på alle områdene? Kam du vise meg en lenke til det?

cbe.no blir ikke satt i noe gapestokk, den legger hun seg i helt frivillig, men gjerne i fosterstilling da. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kan en se det positive Caroline gjør. Det går jo an om en vil være objektiv. Ikke sant? Hun hetser ingen. Skriver vel ikke noe stygt om noen såvidt jeg vet? Hun er ingen mobber eller en som kritiserer andre? Jeg vet ikke sikkert altså, men det har jeg ihverfall ikke fått med meg eller sett noe av. Det er i så fall en veldig god ting all den tid hets og mobbing er et av de største samfunnsproblemene nå. 

Hun ser ut til å ta godt vare på barna sine. Om hun deler noen få bilder ser jeg ikke noe problem ved. Det må dere gjerne arrestere meg for, men det er nå min mening. Det er greit å beskytte barn mot både det ene og det andre, men hysteri er ingen bra ting. Dessuten så vel også Caroline at hun ville moderere seg ang å dele bilder av barna. Det ble hun også kritisert for. Merkelig.

Hvis dere husker det, så ville faktisk ikke Caroline vise frem første babyen. Resultatet var at noen snek rundt å ville ta bilder. Dette er jo et reellt problem; at andre vil jage dem og ta bilder. En skulle jo tro at det er helt bak mpl( i Norge ihverfall) , men fakta tyder på det motsatte. Så når alt kommer til alt, så beskytter Caroline barna sine mot sånt, og har selv kontroll på hva som blir lagt ut. 

De er også et par som samarbeider og støtter hverandre. De holder sammen. Det er vel også positivt. At noen latterliggjør mannen hennes for å forfølge henne her; det er faktisk en del av jobben deres.

Bildet utad virker bortimot perfekt. Det trenger ikke å være feil i det hele tatt. Jeg leste om ei her inne som anbefalte en annen som hadde angstanfall om å gå inn på Carolines blogg. Jeg forsto hvorfor hun gjorde det. Det "perfekte" og ryddige og rolige kan virke beroligende på andre. Noe en kan drømme seg litt inn i kanskje? Hva er feil med det? Hm

Så det er positive ting hun formidler. Men her blir kun det en kan hakke på dratt fram. Som oftest. Det er jo noen som forsvarer her. Godt å se 🙂

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten: det bilde sv herr og fru som gjør couple-actobatics i en seng med selskap av stekepanne og stetteglass med syltetøy er jo en helt genialt kommentar til samfunnet vi lever i - hadde det bare stått slene uten masse bilder av barna og en sentimental tekst hvot hovedpersonen snakker pent om seg selv som mamma. 

Som kunstnerlisk kommentar til det overflatiske glattpolerte samfunnet vi lever i, er den jo helt genial!  :tommelsmil:

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? said:

Og så kan en se det positive Caroline gjør. Det går jo an om en vil være objektiv. Ikke sant? Hun hetser ingen. Skriver vel ikke noe stygt om noen såvidt jeg vet? Hun er ingen mobber eller en som kritiserer andre? Jeg vet ikke sikkert altså, men det har jeg ihverfall ikke fått med meg eller sett noe av. Det er i så fall en veldig god ting all den tid hets og mobbing er et av de største samfunnsproblemene nå. 

Hun ser ut til å ta godt vare på barna sine. Om hun deler noen få bilder ser jeg ikke noe problem ved. Det må dere gjerne arrestere meg for, men det er nå min mening. Det er greit å beskytte barn mot både det ene og det andre, men hysteri er ingen bra ting. Dessuten så vel også Caroline at hun ville moderere seg ang å dele bilder av barna. Det ble hun også kritisert for. Merkelig.

Hvis dere husker det, så ville faktisk ikke Caroline vise frem første babyen. Resultatet var at noen snek rundt å ville ta bilder. Dette er jo et reellt problem; at andre vil jage dem og ta bilder. En skulle jo tro at det er helt bak mpl( i Norge ihverfall) , men fakta tyder på det motsatte. Så når alt kommer til alt, så beskytter Caroline barna sine mot sånt, og har selv kontroll på hva som blir lagt ut. 

De er også et par som samarbeider og støtter hverandre. De holder sammen. Det er vel også positivt. At noen latterliggjør mannen hennes for å forfølge henne her; det er faktisk en del av jobben deres.

Bildet utad virker bortimot perfekt. Det trenger ikke å være feil i det hele tatt. Jeg leste om ei her inne som anbefalte en annen som hadde angstanfall om å gå inn på Carolines blogg. Jeg forsto hvorfor hun gjorde det. Det "perfekte" og ryddige og rolige kan virke beroligende på andre. Noe en kan drømme seg litt inn i kanskje? Hva er feil med det? Hm

Så det er positive ting hun formidler. Men her blir kun det en kan hakke på dratt fram. Som oftest. Det er jo noen som forsvarer her. Godt å se 🙂

Har du sett hvordan hun svarer i kommetarfeltet?

Eller hvordan de for noen år siden skulle sende advokater på folk som var kritiske, kontaktet dem på messenger osv? (Det er sikker andre i tråden som har dokumentasjon på det).

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg håper at dette er ironi! Jez

Alltid underholdende å gå inn på disse trådene. Ikke ofte jeg gjør det, men herregud så surrealistisk det er å lese mye av det som skrives her. Jeg mener, tror dere virkelig selv på det dere skriver, eller er dere klare over hvor utrolig gjennomsiktig det er?? 

Så dere er samfunnsengasjerte og i harnisk over hva barna deres kan komme til å klikke seg inn på? Karoline er virkelig skummel! Hahaha

Ok. Det er nok mye perfeksjonisme osv der i gården. Men alle milde m)akter, hun skader ingen. Absolutt ikke en sjel.

Hvis dere er så samfunnsengasjerte ( 😆 ) så vet jeg tusenogti andre saker som en virkelig bør engasjere seg i gitt. 

Og så bare en ting til. Hvis dere er så bekymret for barna hennes( som ser ut til å ha det heelt fint ) så husk på hva dere skriver her inne da. Trådene blir aktivt moderert vet jeg. Det har vel sin grunn. Tror vel heller Caroline bør bekymre seg mer ovet at ungene hennes ser all latterligjøring og dritt som skrives her...enn at dere bør bekymre dere for barna hennes. Snakk om selvinnsikt. Men jeg håper Caroline og mannen ser like mye humor i dette som jeg gjør når jeg leser trådene om henne 🙂

Men dere får bare fortsette å være..samfunnsengasjerte.:rolleyes:

Takk! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, oblt skrev:

Har du sett hvordan hun svarer i kommetarfeltet?

Eller hvordan de for noen år siden skulle sende advokater på folk som var kritiske, kontaktet dem på messenger osv? (Det er sikker andre i tråden som har dokumentasjon på det).

😂 er det mulig. Tror dere virkelig på det dere selv skriver. Dette er så latterlig. Dere samfunnsengasjerte har virkelige lite å gjøre for tiden. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er ikke særlig provosert altså. Men ja, jeg kan engasjere meg i dette. Fordi jeg ser ikke at argumentene deres henger på greip i det hele tatt. Dette er besettelse av en blogger. Hverken mer eller mindre. 

Okay. Da er jo videre diskusjon nytteløst. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, oblt skrev:

Har du sett hvordan hun svarer i kommetarfeltet?

Eller hvordan de for noen år siden skulle sende advokater på folk som var kritiske, kontaktet dem på messenger osv? (Det er sikker andre i tråden som har dokumentasjon på det).

Jeg har forståelse for at hun forsvarer seg. Det ligger i vår natur å gjøre det når en blir kritisert. Jeg sier ikke at det er alltid er et sjakktrekk. Jeg sier bare at det er normalt. Hun svarer på tiltale og går i forsvarsmodus. Nå syns jeg folk bør tåle kritikk og være litt ydmyke, det skal jeg innrømme. Men jeg skjønner henne. Det ble jo ekstremt mye en stund. Spør dere hvordan dere ville reagert? Mange her inne som blir krenket for langt mindre ting og som innrømmer at de ikke takler kritikk. Ironisk nok så er det dere som forventer at Caroline skal være perfekt. Det er det trådene handler om. Hun blir kappet hodet av på alle feil hun gjør. Ikke sant? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Okay. Da er jo videre diskusjon nytteløst. 

Mest sannsynlig 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kjøttkaker said:

😂 er det mulig. Tror dere virkelig på det dere selv skriver. Dette er så latterlig. Dere samfunnsengasjerte har virkelige lite å gjøre for tiden. 

Ja, jeg tror på det jeg skriver selv om at hun har vært ufin mot kritikere i kommentarfeltet. 

 

1 minutt siden, SoWhat? said:

Jeg har forståelse for at hun forsvarer seg. Det ligger i vår natur å gjøre det når en blir kritisert. Jeg sier ikke at det er alltid er et sjakktrekk. Jeg sier bare at det er normalt. Hun svarer på tiltale og går i forsvarsmodus. Nå syns jeg folk bør tåle kritikk og være litt ydmyke, det skal jeg innrømme. Men jeg skjønner henne. Det ble jo ekstremt mye en stund. Spør dere hvordan dere ville reagert? Mange her inne som blir krenket for langt mindre ting og som innrømmer at de ikke takler kritikk. Ironisk nok så er det dere som forventer at Caroline skal være perfekt. Det er det trådene handler om. Hun blir kappet hodet av på alle feil hun gjør. Ikke sant? 

Jeg er ikke den som har engasjert meg mest, så jeg er ikke den beste til å svare deg. Men siden det er meg du skal sitere på alt, her er mine tanker:

For min del forstår jeg godt psykologien bak forsvarsmekanismer. Men man skulle tro at de etterhvert hadde lært å være litt mer taktiske i kommentarfeltet? Jeg forventer på ingen måte at bloggeier er et perfekt menneske, men jeg har noen ganger stilt meg kritisk til hvordan hun bruker ASet sitt.

Jeg skal ikke spekulere i om de leser om seg selv på forum. Men om de gjør det, er det sannsynligvis ubehagelig å lese kritikk. Det er for de fleste ubehagelig å få kritikk. Samtidig har jeg aldri hatt en jobb hvor jeg ikke har fått kritikk for feiltrinn med beskjed om evaluere egen innsats og hvordan gjøre det bedre neste gang. Med tanke på at dette er jobben deres, som de selv har valgt, så burde de kanskje være lydhør for konstruktiv kritikk og ikke se på alt som personangrep?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Emilie112 skrev:

Er det noen som er 100ganger verre på alle områdene? Kam du vise meg en lenke til det?

cbe.no blir ikke satt i noe gapestokk, den legger hun seg i helt frivillig, men gjerne i fosterstilling da. 

Hvis du ikke bør under en stein eller ikke ser annet enn bloggere( CBE) så får du nok med deg at barn ofte blir avbildet. Tør nesten ikke tenke på Beckham-familien og den enorme risikoen de utsetter seg for... her hjemme gjelder det bla de kongelige tassene( som begynner å bli store da). De er jo født til et liv i offentligheten. Skrekk og gru. Jeg leser egentlig ikke blogger, så i den verden vet jeg ikke ærlig talt. Men fins ikke de mammabloggene? 

Har også venner på fb, hvor av to legger ut bilder av barna i nesten hver statusoppdatering. 

Det er mange eksempler, for utvid horisonten litt og begynn å legg merke til barn du ser o pressen, på alle sosiale medier ol. Jeg tror ikke at dere egentlig vil beskytte barn. Jeg tror dere liker å ta Caroline for alle feil hun gjør. Hun skal ifølge dere være feilfri. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg har forståelse for at hun forsvarer seg. Det ligger i vår natur å gjøre det når en blir kritisert. Jeg sier ikke at det er alltid er et sjakktrekk. Jeg sier bare at det er normalt. Hun svarer på tiltale og går i forsvarsmodus. Nå syns jeg folk bør tåle kritikk og være litt ydmyke, det skal jeg innrømme. Men jeg skjønner henne. Det ble jo ekstremt mye en stund. Spør dere hvordan dere ville reagert? Mange her inne som blir krenket for langt mindre ting og som innrømmer at de ikke takler kritikk. Ironisk nok så er det dere som forventer at Caroline skal være perfekt. Det er det trådene handler om. Hun blir kappet hodet av på alle feil hun gjør. Ikke sant? 

Du må huske at vi er mange ulike personer som diskutrere i denne tråden, og ikke tro at du debatterer med en eneste motdebattant.  

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, oblt skrev:

Ja, jeg tror på det jeg skriver selv om at hun har vært ufin mot kritikere i kommentarfeltet. 

 

Jeg er ikke den som har engasjert meg mest, så jeg er ikke den beste til å svare deg. Men siden det er meg du skal sitere på alt, her er mine tanker:

For min del forstår jeg godt psykologien bak forsvarsmekanismer. Men man skulle tro at de etterhvert hadde lært å være litt mer taktiske i kommentarfeltet? Jeg forventer på ingen måte at bloggeier er et perfekt menneske, men jeg har noen ganger stilt meg kritisk til hvordan hun bruker ASet sitt.

Jeg skal ikke spekulere i om de leser om seg selv på forum. Men om de gjør det, er det sannsynligvis ubehagelig å lese kritikk. Det er for de fleste ubehagelig å få kritikk. Samtidig har jeg aldri hatt en jobb hvor jeg ikke har fått kritikk for feiltrinn med beskjed om evaluere egen innsats og hvordan gjøre det bedre neste gang. Med tanke på at dette er jobben deres, som de selv har valgt, så burde de kanskje være lydhør for konstruktiv kritikk og ikke se på alt som personangrep?

Jeg legger ikke merke alltid til brukernavn, og det ble flere reaksjoner mot det jeg skriver, så svarer på det jeg får med meg.

Jo, som jeg skrev så er det ikke noe sjakktrekk å alltid gå i forsvar. Men jeg skal vedde på at hadde hun lagt seg flat så hadde det ikke stoppet de mest iherdige her altså. Ingenting av det hun gjør er bra nok uansett 🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Du må huske at vi er mange ulike personer som diskutrere i denne tråden, og ikke tro at du debatterer med en eneste motdebattant.  

Den skjønte jeg ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...