LilleSnupp Skrevet 11. april 2020 #19101 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Min hensikt er ikke å diskutere barna, det er et enkelt ja/nei-spørsmål. Du diskuterer barnas eventuelle reaksjoner/følelser. 28
pøbelsara Skrevet 11. april 2020 #19102 Skrevet 11. april 2020 (endret) 22 minutter siden, Nudeldama skrev: Var det et ja eller nei på mitt spørsmål? Jeg stiller deg motspørsmål. Du stiller et retorisk spørsmål - hvorfor skal noen svare ja eller nei på det? Jeg tror ikke det er bra for noen barn å være eksponert. Jeg tror ikke det er hyggelig for barn å oppdage at foreldrene har fått kritikk heller - særlig ikke for ting som har med dem å gjøre. Man kan likevel ikke la soleklare menneskerettighetsbrudd forbigå i stillhet fordi noen kan bli lei seg av at de påpekes. Endret 11. april 2020 av pøbelsara 41
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19103 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, LilleSnupp skrev: Du diskuterer barnas eventuelle reaksjoner/følelser. Det diskuteres jo mye her inne om det CBE gjør er til barnas beste eller ikke, det brukes jo som et argument rett som det er mot utlevering av barna i sosiale medier.. Så da er mitt spørsmål om denne tråden kan regnes som å være til barnas beste, om de en dag leser den. 4
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19104 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Jeg stiller deg motspørsmål. Du stiller et retorisk spørsmål - hvorfor skal noen svare ja eller nei på det? Jeg tror ikke det er bra for barn å være eksponert. Jeg tror ikke det er hyggelig for barn å oppdage at foreldrene har fått kritikk - særlig ikke for ting som har med dem å gjøre. Man kan likevel ikke la soleklare menneskerettighetsbrudd forbigå i stillhet fordi noen kan bli lei seg av at de påpekes. Det er ikke et retorisk spørsmål. Men forstår jeg deg riktig at du mener at det antagelig ikke er til barnas beste, men at målet helliger midlet? 2
Populært innlegg Surikatt Skrevet 11. april 2020 Populært innlegg #19105 Skrevet 11. april 2020 24 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg har et spørsmål. La oss si om noen år at barna til CBE kommer over denne tråden. De leser ikke bare at foreldrene har fått kritikk for å utlevere barna eller ikke merke reklame, men de har fått det til stadighet over måneder og år. (Denne tråden her ble startet februar 2019 og har per nå 958 sider). De leser at det sitter mange og følger foreldrene daglig i sosiale medier for å ile inn her og klage på at "nå har de vinglass fremme IGJEN!" - over hundrevis av sider. De leser at flere her inne anser foreldrene som ufyselige, at de ikke eier selvinnsikt eller evne til å tenke på andre enn seg selv. De leser at moren får gjentatt kritikk over måneder og år på måten hun står på, måten hun prater på, måten hun smiler på, det blir spekulert i at moren har dårlig selvtillit, er avhengig av bekreftelse, ser på barna som rekvisitter til bloggen, bare for å nevne en liten del av hva denne tråden inneholder. Hvis de en gang leser dette (og mye mer) - vil det være til barnas beste? Du, om Caroline Berg-Eriksen hadde sluttet å bryte loven gang på gang og respektert barns rett til privatliv så hadde ikke dette vært et tema for for disse barna. Ikke legg dette ansvaret over på andre. 56
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19106 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Surikatt skrev: Du, om Caroline Berg-Eriksen hadde sluttet å bryte loven gang på gang og respektert barns rett til privatliv så hadde ikke dette vært et tema for for disse barna. Ikke legg dette ansvaret over på andre. Var det et ja eller et nei på mitt spørsmål? 5
LilleSnupp Skrevet 11. april 2020 #19107 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Var det et ja eller et nei på mitt spørsmål? Det spørsmålet synes jeg du kan adressere til de som eksponerer barna. 42
pøbelsara Skrevet 11. april 2020 #19108 Skrevet 11. april 2020 (endret) Jeg mener følgende: Jeg tenker at det beste hadde vært om vilt fremmede ikke behøvde reagere på soleklare brudd på retten til privatliv hos små barn som deles helt uten filter med hele internett. På helt generell basis mener jeg at det helt definitivt er til alle barns beste at folk reagerer på brudd på rettighetene deres, når deres nærmeste ikke gjør det. Helt uten at jeg diskuterer noen spesielle barn. Barn er foreldres ansvar. Når foreldrene ikke forvalter ansvaret, må andre si fra. I vår tid hvor hele verden er bare tastetrykk unna, er det spesielt viktig å ivareta alles rett til privatliv. Ingen skal legges ut til allmen beskuelse på internett med potensielt mange milliarder av tilskuere. Og definitivt ikke barn som ikke har noen forutsetninger til å forstå hva det innebærer. Endret 11. april 2020 av pøbelsara 49
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19109 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, LilleSnupp skrev: Det spørsmålet synes jeg du kan adressere til de som eksponerer barna. Nei, det er jo ikke de som skriver 950 sider med kritikk. Foreldrene er ansvarlig for de valg de tar. De som skriver her inne er ansvarlige for det de skriver. 5
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 11. april 2020 Populært innlegg #19110 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, LilleSnupp skrev: Det spørsmålet synes jeg du kan adressere til de som eksponerer barna. Helt enig! Jeg tenker at hvis man er bekymret for hva eksponering og debatt om eksponering gjør med noen, så er det beste å droppe eksponeringen til man vet. Ikke å skyte på de som faktisk tar opp dette helt grunnleggende menneskerettighetsspørsmålet. 50
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19111 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Jeg mener det jeg skriver. Jeg tenker at det beste hadde vært om vilt fremmede ikke behøvde reagere på soleklare brudd på retten til privatliv hos små barn som deles helt uten filter med hele internett. På helt generell basis mener jeg at det helt definitivt er til alle barns beste at folk reagerer på brudd på rettighetene deres, når deres nærmeste ikke gjør det. Helt uten at jeg diskuterer noen spesielle barn. Barn er foreldres ansvar. Når foreldrene ikke forvalter ansvaret, må andre si fra. I vår tid hvor hele verden er bare tastetrykk unna, er det spesielt viktig å ivareta alles rett til privatliv. Ingen skal legges ul til allmen beskuelse på internett med potensielt mange milliarder av tilskuere. Og definitivt ikke barn som ikke har noen forutsetninger til å forstå hva det innebærer. Dette blir litt politiker-svar. Mener du ja eller nei på spørsmålet mitt? 2
pøbelsara Skrevet 11. april 2020 #19112 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Nei, det er jo ikke de som skriver 950 sider med kritikk. Foreldrene er ansvarlig for de valg de tar. De som skriver her inne er ansvarlige for det de skriver. Jepp. OG derfor nevner jeg ikke navn på mindreårige, og rapporterer folk som etter min oppfatning bryter reglene. 24
Keaton Skrevet 11. april 2020 #19113 Skrevet 11. april 2020 (endret) Bare trist at enkelte ønsker å skyve ansvaret for foreldrenes virksomhet over på andre enn foreldrene. Barns rettigheter ivaretas forøvrig bedre på KG enn på CBE.no sine plattformer. Igjen: hvorfor vil ikke Skavlans barn lese masse kritikk av hennes bedrifter - selv om de er langt mer kjente og suksessfulle? @Nudeldama Endret 11. april 2020 av Kollontaj 46
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 11. april 2020 Populært innlegg #19114 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Dette blir litt politiker-svar. Mener du ja eller nei på spørsmålet mitt? Hvis dette er kampen om svarene, så er jeg først i køen. Jeg stilte deg en hel rekke spørsmål sent i går kveld - rundt midnatt. Og det er ikke noe spørsmål man kan svare ja eller nei på. Det BESTE for alle barn, er at deres menneskerettigheter blir oppfylt. Det nest beste for barn, er at noen sier fra på deres vegne når rettighetene deres blir brutt. Det minst gunstige for barn, er at folk lar være å si noe når rettighetene deres blir brutt. 51
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19115 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Bare trist at enkelte ønsker å skyve ansvaret for foreldrenes virksomhet over på andre enn foreldrene. Dette er helt feil. Min oppfatnting er det nå er flere fraskriver seg ansvar for hva de skriver og skyver det over på CBE. CBE er ikke ansvarlig for hva folk velger å skrive her inne, det må man stå til ansvr for selv. 4
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19116 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Og det er ikke noe spørsmål man kan svare ja eller nei på. Hvorfor ikke? 2
Keaton Skrevet 11. april 2020 #19117 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Dette er helt feil. Min oppfatnting er det nå er flere fraskriver seg ansvar for hva de skriver og skyver det over på CBE. CBE er ikke ansvarlig for hva folk velger å skrive her inne, det må man stå til ansvr for selv. Svar på det jeg spurte deg om, hvorfor vil ikke Skavlans barn lese lignende kritikk? 21
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19118 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Svar på det jeg spurte deg om, hvorfor vil ikke Skavlans barn lese lignende kritikk? Svar på det jeg spurte deg om, tror du denne tråden vil være til barnas beste om de leser den? 3
pøbelsara Skrevet 11. april 2020 #19119 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Hvorfor ikke? Les hva jeg akkurat skrev. Dessuten er det ikke lov å diskutere disse spesifikke barna etter forumreglene, så du må nok gjøre dette på generell basis - og da viser jeg til svaret mitt over her. Hvor jeg sier at PÅ GENERELL BASIS er det selvsagt verre for verdens barn at voksne sitter stille og ser på at menneskerettighetene deres blir brutt uten å gripe inn, enn at foreldrene blir lei seg for at noen sier fra når de ikke sørger for at barns rettigheter oppfylles. 38
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19120 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Les hva jeg akkurat skrev. Dessuten er det ikke lov å diskutere disse spesifikke barna etter forumreglene, så du må nok gjøre dette på generell basis - og da viser jeg til svaret mitt over her. Hvor jeg sier at PÅ GENERELL BASIS er det selvsagt verre for verdens barn at voksne sitter stille og ser på at menneskerettighetene deres blir brutt uten å gripe inn, enn at foreldrene blir lei seg for at noen sier fra når de ikke sørger for at barns rettigheter oppfylles. Jeg kan ikke se at det du skrev var et svar på hvorfor det ikke kan svares ja eller nei på. Jeg er ikke ute etter å diskutere barna, men om folk mener "ja" eller "nei" på det jeg spør om. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå