Shopgirl2014 Skrevet 11. april 2020 #19141 Skrevet 11. april 2020 24 minutter siden, Inocybe skrev: @Luvinesta Siden du nå er aktiv i HD-tråden kanskje du kan svare på ovenstående ☝️. Tatt bloggerens historie og nylige episoder i betraktning lurer jeg oppriktig på hvordan det går an å ta bloggerens sunn-narrativ for god fisk. Jeg synes det er en uting å holde brukere ansvarlige for det de skriver i andre tråder. Man må forholde seg til det som står skrevet i hver enkelt tråd og debattere det. 6
Luvinesta Skrevet 11. april 2020 #19142 Skrevet 11. april 2020 (endret) 56 minutter siden, Inocybe said: @Luvinesta Siden du nå er aktiv i HD-tråden kanskje du kan svare på ovenstående ☝️. Tatt bloggerens historie og nylige episoder i betraktning lurer jeg oppriktig på hvordan det går an å ta bloggerens sunn-narrativ for god fisk. Hva i all verden er galt med en Nutrilett-bar eller shake som et mellommåltid en gang i blandt? At man er sunn trenger ikke å bety at man ikke kan unne seg noe man synes er godt. Jeg er slank, men synes Nutrilett kan være et godt alternativ om jeg er småsulten eller er innom en kiosk eller butikk, uten at det betyr at jeg "skeier" ut eller har en spiseforstyrrelse og vil bli enda tynnere... Forstår ikke helt hva du insinuerer eller hvor du vil hen med det spørsmålet. Og nei, jeg er ikke pålagt eller skyldig i å svare videre på en rekke irrelevante spørsmål som totalt vil spore av fra mitt opprinnelige innlegg, selv om jeg er aktiv i andre tråder. Endret 11. april 2020 av Luvinesta 10
FluffyChix Skrevet 11. april 2020 #19143 Skrevet 11. april 2020 22 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Har hun reklamert for Nutrilett da? Jeg gjorde et søk på bloggen nå, og fant bare et innlegg fra 2010 som handler om at hun ble kvalm da hun spiste en Nutrilett-bar. Eller refererer du til en episode på Bloggerne hvor man, ifølge denne tråden, tydelig kunne se at hun hadde Nutrilett i skapet? Kan man ikke være sunn og samtidig spise såkalte måltidserstattere en gang i blant? Det er en grunn til at de selger Nutrilett-barer i de fleste dagligvarebutikker, det er et populært produkt og er vel i grunnen ikke verre enn mye annet man kan spise? Er i grunn enig i dette. Den nutriletten er kanskje å rope litt for mye ulv om. 12
Pippio Skrevet 11. april 2020 #19144 Skrevet 11. april 2020 17 timer siden, Nudeldama skrev: Ja, jeg forstår at dette er et narrativ du og flere andre deler i denne tråden. Det er jo mye mer bekvemt å bare avfeie de andre med at de ikke forstår noe som helst, enn det er å ta noe som helst form for selvkritikk. Jeg er enig med deg. Har fulgt tråden(e) om CBE lenge. Det er noen som støtter bloggeier i tykt og tynt (jeg regner ikke med disse) Debattnivået her inne er ikke alltid like bra. Jeg har sett noen sitere flere usaklige innlegg. Men har enda tilgode at noen har tatt selvkritikk for ukulturen som er her. Det er veldig mye konstruktiv og viktig kritikk her inne. Men det et også en del slengbemerkninger som ikke er så konstruktive. Slik er det vel på åpne forum. Men å slakte alle som prøver å kommentere det, er feil i mine øyne. 10
LilleSnupp Skrevet 11. april 2020 #19145 Skrevet 11. april 2020 21 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Jeg synes det er en uting å holde brukere ansvarlige for det de skriver i andre tråder. Man må forholde seg til det som står skrevet i hver enkelt tråd og debattere det. Hva har @Inocybe holdt @Luvinesta ansvarlig for å ha skrevet i andre tråder i det du siterte??? @Inocybe påpekte at vedkommende var pålogget og aktiv i en annen tråd på Rampelyset. Så ja, å forholde seg til det som er skrevet kan absolutt støttes opp under.. ikke sant? 13
Keaton Skrevet 11. april 2020 #19146 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, Pippio skrev: Jeg er enig med deg. Har fulgt tråden(e) om CBE lenge. Det er noen som støtter bloggeier i tykt og tynt (jeg regner ikke med disse) Debattnivået her inne er ikke alltid like bra. Jeg har sett noen sitere flere usaklige innlegg. Men har enda tilgode at noen har tatt selvkritikk for ukulturen som er her. Det er veldig mye konstruktiv og viktig kritikk her inne. Men det et også en del slengbemerkninger som ikke er så konstruktive. Slik er det vel på åpne forum. Men å slakte alle som prøver å kommentere det, er feil i mine øyne. Skal jeg som bruker ta selvkritikk for det andre skriver? 20
Lana01 Skrevet 11. april 2020 #19147 Skrevet 11. april 2020 6 timer siden, Nudeldama skrev: Jeg har et spørsmål. La oss si om noen år at barna til CBE kommer over denne tråden. De leser ikke bare at foreldrene har fått kritikk for å utlevere barna eller ikke merke reklame, men de har fått det til stadighet over måneder og år. (Denne tråden her ble startet februar 2019 og har per nå 958 sider). De leser at det sitter mange og følger foreldrene daglig i sosiale medier for å ile inn her og klage på at "nå har de vinglass fremme IGJEN!" - over hundrevis av sider. De leser at flere her inne anser foreldrene som ufyselige, at de ikke eier selvinnsikt eller evne til å tenke på andre enn seg selv. De leser at moren får gjentatt kritikk over måneder og år på måten hun står på, måten hun prater på, måten hun smiler på, det blir spekulert i at moren har dårlig selvtillit, er avhengig av bekreftelse, ser på barna som rekvisitter til bloggen, bare for å nevne en liten del av hva denne tråden inneholder. Hvis de en gang leser dette (og mye mer) - vil det være til barnas beste? Jeg har et klart svar. Nei denne tråden er ikke til barna sitt beste.Både pga av omfanget og at alt skal kritiseres Det er greit å være kritisk til deler av virksomheten, men det samsvarer ikke det voldsomme engasjementet her inne, og mye kunne man fint kritisert på generelt grunnlag. Hvordan man står snakker, poserer , dårlig selvtillit avhengig av bekreftelse osv har fint lite med kritikk av bedrift å gjøre, og det er både unødvendig og er trist. CBE har ansvar for det de gjør, De som poster her inne har ansvar for det de poster, og om de vil være en del av denne tråden og det som kritiseres her. Er man opptatt av barn i sosiale medier kan man fint diskutere det i tråden som handler om dette. 9
pøbelsara Skrevet 11. april 2020 #19148 Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, Pippio skrev: Jeg er enig med deg. Har fulgt tråden(e) om CBE lenge. Det er noen som støtter bloggeier i tykt og tynt (jeg regner ikke med disse) Debattnivået her inne er ikke alltid like bra. Jeg har sett noen sitere flere usaklige innlegg. Men har enda tilgode at noen har tatt selvkritikk for ukulturen som er her. Det er veldig mye konstruktiv og viktig kritikk her inne. Men det et også en del slengbemerkninger som ikke er så konstruktive. Slik er det vel på åpne forum. Men å slakte alle som prøver å kommentere det, er feil i mine øyne. Jeg tenker at hvis alle hadde rapportert det de synes er utenfor, så blir debattnivået mye bedre. Jeg er lei av å bli holdt til ansvar for alle som sleiver med kjeften. Jeg skriver ikke om hverken poseringer eller spekulerer i hvor stor grad av selvtillit eller ikke CBE har. Jeg kan derfor heller ikke ta selvkritikk for slike som faktisk er skrevet av noen andre. Det jeg faktisk gjør, er å rapportere det som er utafor, som feks spekulasjoner i hva som ligger bak noen handlemåte eller ironisering over hvordan noen poserer. OG jeg er enig i at man kan diskutere barn i some i tråden om det. Men jeg mener også at jeg kan si min mening om og lufte min bekymring for eksponeringen som gjøres av denne bloggeren som diskuteres her i hennes kommersielle kanaler, som denne tråden handler om. Akkurat som andre kan si at de ikke synes det er så ille. Men både jeg og de som ikke synes det er ille, må tåle uenighet og kunne debattere uten å forvente at andre skal innrømme at de tar feil når de mener noe annet enn den andre gjør. Hjertelig velkommen til å begrunne hvorfor eksponering i åpne some-kanaler er til barns beste. Men ikke hjertelig velkommen til å komme innom tråden med jevne mellomrom for å fortelle alle man er uenig med, at de tar feil, at de overdriver, at de aldri kommer til å forstå hvorfor de er dumme, etc. Heller ikke hjertelig velkommen til å hevde at andre har andre motiver for å delta her enn de opplyser å ha selv. Å hevde overfor andre at de EGENTLIG bare en misunnelige eller elsker janteloven, er spekulasjoner som ikke hører hjemme i en ordentlig debatt. Jeg respekterer at du er uenig med meg. Det burde gå begge veier. 38
Klink Skrevet 11. april 2020 #19149 Skrevet 11. april 2020 15 minutter siden, Kollontaj skrev: Skal jeg som bruker ta selvkritikk for det andre skriver? Om du ikke har skrevet noe slikt kan du jo anerkjenne at slikt finnes i tråden her, for det gjør det til de grader. 5
Inocybe Skrevet 11. april 2020 #19150 Skrevet 11. april 2020 30 minutter siden, Luvinesta skrev: Hva i all verden er galt med en Nutrilett-bar eller shake som et mellommåltid en gang i blandt? At man er sunn trenger ikke å bety at man ikke kan unne seg noe man synes er godt. Jeg er slank, men synes Nutrilett kan være et godt alternativ om jeg er småsulten eller er innom en kiosk eller butikk, uten at det betyr at jeg "skeier" ut eller har en spiseforstyrrelse... Forstår ikke helt hva du insinuerer eller hvor du vil hen med det spørsmålet. Og nei, jeg er ikke pålagt eller skyldig i å svare videre på en rekke irrelevante spørsmål som totalt vil spore av fra mitt opprinnelige innlegg, selv om jeg er aktiv i andre tråder. Jeg reagerer på CBEs fortellinger om at hun er sunn og har sunt kosthold når dette ikke stemmer. Jeg reagerer også på at hun har fått det innprentet såpass kraftig hos leserne de åpenbart tror på det. Hun har så vidt jeg vet ikke skrevet om denne Nutrilett-delen av kostholdet sitt men tviholdt på at gjør man som henne (den delen av kostholdet og treningen hun forteller om) vil man bli sunn og slank akkurat som henne. Da bør hun være ærlig om det hele og ikke utelate deler som ikke ser delikat perfekte ut som for eksempel slankeprodukter. For slankeprodukter er ikke en del av et sunt kosthold slik jeg ser det. Jeg finner det at noen liker smaken irrelevant da smaken ikke er temaet men CBEs utelatelse. Spesielt utelatelse av en snarvei som et slankeprodukt. Egentlig så driter jeg i CBEs kosthold, hva hun unner seg eller ikke, men jeg får mark av løgnene hennes. Spesielt løgner som er sterkt medvirkende til å få andre til å få dårligere selvbilde. For hva med dem som tror på CBE, følger oppskriften hennes og likevel ikke lykkes med enda mer mislykket selvbilde som takk? CBE har selv valgt at hun ønsker å være forbilde men forbilde hva gjelder kropp og utseende forplikter betydelig mer enn det hun virker til å være villig til å ta til seg. Vi snakker tross alt om bloggeren som ikke bare en men TO ganger aktivt gikk inn for å skape enda mer kroppspress hos gravide og barselskvinner. For å oppsummere. Ærlighet er det som mangler. Men takk for du endelig svarer . Jeg ser vi ser helt forskjellige på hva sunnhet er og enda mer forskjellig på hvordan en liksom-dagboksblogger skal kunne tillate seg å fordreie sannheten. 30
Inocybe Skrevet 11. april 2020 #19151 Skrevet 11. april 2020 53 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Jeg synes det er en uting å holde brukere ansvarlige for det de skriver i andre tråder. Man må forholde seg til det som står skrevet i hver enkelt tråd og debattere det. Som @LilleSnupp skrev så så jeg brukeren var aktiv i en annet tråd og tagget her. Jeg har ikke dratt noe fra den andre tråden inn her nå. 6
Klink Skrevet 11. april 2020 #19152 Skrevet 11. april 2020 (endret) 4 timer siden, FluffyChix skrev: Man kan jo snu det scenarioet, hva om de leser dette her og tenker "wow, noen kjempet faktisk for oss den gangen"? Jeg skjønner ikke hvordan en slik tråd er å kjempe for noen. For de som kanskje jobber for å få laget en lov om å ikke eksponere barn, ja. Men én 1000 siders tråd på kvinneguiden med alt mulig piss i tillegg til de gode innleggene, vel... Endret 11. april 2020 av Klink 8
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19153 Skrevet 11. april 2020 "Besøk på treningsrommet" står det i teksten av bildet av hennes 2 barn som har blitt lagt ut på IG story. Er det innført besøkstid på treningsrommet nå? For dette var helt nytt formulering for meg når barna befinner seg i samme hus som mor. 7
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19154 Skrevet 11. april 2020 1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev: @Nudeldama Tenker du at cbe.no sine jevnlige brudd på lover og regler, ignorering av myndighetenes nasjonale pålegg samt bedriftens så og si daglige eksponering av barn er greit, og ikke noe noen bør påpeke offentlig - Ja eller nei? Nei, jeg tenker ikke det er greit. Ja, jeg tenker det er greit å påpeke det offentlig, i saklige ordelag og fornuftige rammer. Mener du at denne tråden vil være til barnas beste, om de en dag leser den? 9
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19155 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Klink skrev: Jeg skjønner ikke hvordan en slik tråd er å kjempe for noen. Utsagnet er om over eksponeringen av de små når de leser tråden her i eldre stadier. Det er hvertfall slik jeg tolker det.
Klink Skrevet 11. april 2020 #19156 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Ultiva skrev: 18 timer tidligere: Ja så bra? Og da er det vel lov til å "kritisere kritikken"? 3
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19157 Skrevet 11. april 2020 Jeg må si at jeg ser heller ikke problemet med at det var en pakke Nutrilett i skapet. Vi vet ingenting om hvor lenge den har stått der, hvor ofte det blir brukt osv. Jeg for min del hadde f.eks en periode hvor jeg hadde kaffe og en Nutrilett-bar til frokost på jobb. Resten av dagen var vanlig kosthold. Et godt eksempel på at en liten bagatell blåses opp til proporsjoner som ikke står i stil med hva som egentlig har skjedd. 9
Klink Skrevet 11. april 2020 #19158 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Utsagnet er om over eksponeringen av de små når de leser tråden her i eldre stadier. Det er hvertfall slik jeg tolker det. Sorry. La til dette: Jeg skjønner ikke hvordan en slik tråd er å kjempe for noen. For de som kanskje jobber for å få laget en lov om å ikke eksponere barn, ja. Men én 1000 siders tråd på kvinneguiden med alt mulig piss i tillegg til de gode innleggene, vel... 4
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19159 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Nei, jeg tenker ikke det er greit. Ja, jeg tenker det er greit å påpeke det offentlig, i saklige ordelag og fornuftige rammer. Mener du at denne tråden vil være til barnas beste, om de en dag leser den? He er det både nei og ja svar til spørsmålet ditt. Nei= De får da innblikk i all dritten folk har slengt ut av seg om foreldrene deres. Som kan føre til at de blir såret og lei seg. Ja= De vil se at folk som ikke kjente dem faktisk ønske å beskytte de på den beste måten fra nettverden når foreldrene ikke gjør det. Når de googler foreldrene sine opp så er det bildene fra de var spedbarn til da som dukker opp og ikke bare bilder av foreldrene. Tråden her et både negativt og positivt. Det kommer an på hvordan man velger å lese alt sammen; å sette seg inn før man beveger seg innpå debatten her. 6
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19160 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, MaleficentAurora skrev: He er det både nei og ja svar til spørsmålet ditt. Nei= De får da innblikk i all dritten folk har slengt ut av seg om foreldrene deres. Som kan føre til at de blir såret og lei seg. Ja= De vil se at folk som ikke kjente dem faktisk ønske å beskytte de på den beste måten fra nettverden når foreldrene ikke gjør det. Når de googler foreldrene sine opp så er det bildene fra de var spedbarn til da som dukker opp og ikke bare bilder av foreldrene. Tråden her et både negativt og positivt. Det kommer an på hvordan man velger å lese alt sammen; å sette seg inn før man beveger seg innpå debatten her. Takk for et nyansert og ærlig svar. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå