Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #19221 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Klink skrev: Nei det er det da ikke. Det kommer an på hvordan kritikken legges fram, hva som "kritiseres" og hvilken arena. Og kunne se at dersom min tanke bak kritikk er barns rettigheter, så kanskje det finnes bedre måter enn denne tråden? At man klarer og se hvorfor flere reagerer på bloggertrådene? (uten å gå til angrep, uten å si at "så du mener eksponering av barn er greit?", uten å si "så de skal slippe all kritikk", ja uten å gå helt av skaftet rett og slett. Jeg vet jeg driver "kritikk av kritikk" her, men jeg driver ikke kritikk av all kritikk i tråden. Tråden sett i ett, i sin helhet er for meg et dårlig bidrag, et dårlig rykte for de som faktisk ønsker å gjøre noe fpr barns rettigheter og saklig kritikk mot bloggverdenen. På grunn av alt det andre i tråden. ) Det er din tolkning av denne tråden, og jeg er 100 prosent uenig!
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19222 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, mia10 skrev: Har ikke fulgt denne tråden og vet ikke alt som er skrevet, men det er hun som har valgt å eksponere seg for all verden og man kan ikke ta for gitt at hele verden melder seg inn i fanklubben hennes. Jeg klarer ikke se at dette er et svar på spørsmålet mitt. Akkurat nå, MaleficentAurora skrev: Jeg forstår ikke helt hvilke spørsmål du mener jeg skal svare på? De siste der? 2
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19223 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Jeg klarer ikke se at dette er et svar på spørsmålet mitt. Jeg forstår ikke helt hvilke spørsmål du mener jeg skal svare på? De siste der? Les helheten av kommentaren min så ser du hvordan spørsmålene henger sammen med resten🤦♀️ 3
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19224 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, MaleficentAurora skrev: Les helheten av kommentaren min så ser du hvordan spørsmålene henger sammen med resten🤦♀️ Beklager, men jeg forstår ikke hva du vil jeg skal svare på. 6
Klink Skrevet 11. april 2020 #19225 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, Carma skrev: Det er din tolkning av denne tråden, og jeg er 100 prosent uenig! Det er lov.
Gjest mia10 Skrevet 11. april 2020 #19226 Skrevet 11. april 2020 (endret) 5 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg klarer ikke se at dette er et svar på spørsmålet mitt. Hadde hun ikke hatt denne tvilsomme bloggen sin så hadde ingen skrevet noe om henne, hun har valgt det selv og kan ikke forvente at alle liker henne. Om barna oppdager dette om noen år så er det et resultat av hennes valg, jeg derimot var sjokkert over det som kom frem om henne mtp. unge usikre jenter som blir eksponert for slike som henne. Der er min sympati. Endret 11. april 2020 av mia10
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19227 Skrevet 11. april 2020 (endret) 2 minutter siden, mia10 skrev: Hadde hun ikke hatt denne tvilsomme bloggen sin så hadde ingen skrevet noe om henne, hun har valgt det selv og kan ikke forvente at alle liker henne. Om barna oppdager dette om noen år så er det et resultat av hennes valg, jeg derimot var sjokkert over det som kom frem om henne mtp. unge usikre jenter som blir eksponert for slike som henne. Der er min sympati. Så hvis jeg skriver et innlegg i denne tråden som angriper CBE på en slik måte at barna blir såret når de leser det, så betyr det at du mener det er CBE sitt ansvar og feil, ikke mitt? Endret 11. april 2020 av Nudeldama 4
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19228 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Det var da voldsomt. Hva med å i stedet stille meg spørsmålet på ny? Spørsmålene med sammenheng har du lest og klarer ikke å svare meg en gang. Så ikke be meg om fornye spørsmålene når de ligger fullt tilgjengelig for deg🤦♀️ 2
Halle-Palle Skrevet 11. april 2020 #19229 Skrevet 11. april 2020 6 timer siden, Halle-Palle skrev: Ja. Jeg mener at det er til barnas beste å lese at foreldrenes misbruk av deres barndom blir reagert på og diskutert, når det først er slik at det lages underholdning av deres liv. Var det et ja/nei svar godt nok? Så vil jeg at du svarer meg på om hva eventuelle bloggerbarn, på generelt nivå, kommer til å reagere mest på når de vokser til og fatter bare et snev om omfanget foreldrene har eksponert dem på (veldig mye forsvinner jo etter 24 t): At en gjeng forumbrukere diskutere den komersielle bloggen og dens ev brudd på retningslinjer og etikk, både når det gjelder barn, kroppsfokus, alkohol og reklame, eller at foreldrene (de som skal verne og beskytte dem) har brukt dem kommersielt og solgt ut alt fra unnfangelse til skolegang? (Må virkelig beklage den ufattelig lange setningen, men jeg skriver fra tlf og orker ikke skrive den om🙈). Jeg venter spent på et konstruktivt svar. @Nudeldama Jeg venter? 6
Frøken Scott Skrevet 11. april 2020 #19230 Skrevet 11. april 2020 7 minutter siden, Nudeldama skrev: Akkurat der så svarte jeg på et konkret spørsmål. Så om jeg svarer på spørsmål, så får jeg kritikk. Lar jeg være, får jeg kritikk. Så jeg stiller litt samme båt som CBE akkurat der. Jeg gjentar, du fyller tråden med monoton og gjentagende kritikk av kritikernes gjentagende kritikk. Om og om igjen. Ser du ironien? FYI: Dobbeltmoral betyr ikke at du har dobbelt så mye moral 😏 19
Gjest mia10 Skrevet 11. april 2020 #19231 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Så hvis jeg skriver et innlegg i denne tråden som angriper CBE på en slik måte at barna blir såret når de leser det, så betyr det at du mener det er CBE sitt ansvar og feil, ikke min? Denne tråden eksisterer kun pga. hennes egen omdiskuterte blogg, så ja - det er hennes ansvar. Skal man ikke kunne angripe en som påberoper seg å være en påvirker når de holder på slik som de gjør? Er hun fredet for all kritikk pga. at hun har barn? Hva med unge jenter som utsettes for påvirkning fra henne, ingen sympati for de?
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19232 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, MaleficentAurora skrev: Spørsmålene med sammenheng har du lest og klarer ikke å svare meg en gang. Så ikke be meg om fornye spørsmålene når de ligger fullt tilgjengelig for deg🤦♀️ Du mener jeg skal svare deg på hvordan bloggen ville gjort det uten at barna var med i den? Svaret er: jeg vet ikke. Akkurat nå, Halle-Palle skrev: @Nudeldama Jeg venter? Vel, når jeg blir beskyldt for å spekulere i og diskutere barn, så må jeg si at du tar det et steg lenger. Det er vanskelig for meg å vite hva de vil tenke, de er jo forskjellige. Noen kan kanskje synes foreldrenes oppførsel er verre enn alt det andre i tråden. Andre igjen kan synes at det foreldrene gjorde var ok, men at innholdet i tråden var verre. Når det gjelder denne tråden, så mener jeg at innholdet og omfanget ikke på noen måte veier opp for de innleggene som er saklige. 6
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19233 Skrevet 11. april 2020 En tankevekker er også at noen har skrevet at man kan ikke vite hva barna vil mene om foreldrenes utlevering når de blir eldre. Kanskje synes de det er forferdelig, kanskje synes de det er helt greit, kanskje et eller annet i mellom. Men det er bred enighet i tråden at så lenge man ikke vet, så lenge det er en sjanse for at barna kan reagere negativt, så skal man ikke gjøre det. Da er det interessant at denne tankerekken ikke lenger er gjeldende for denne tråden. 7
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #19234 Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, Nudeldama skrev: Så hvis jeg skriver et innlegg i denne tråden som angriper CBE på en slik måte at barna blir såret når de leser det, så betyr det at du mener det er CBE sitt ansvar og feil, ikke mitt? Du er klar over at det du gjør her bryter med KG regler? Ikke? Du spekulerer i mindreåriges sitt følelsesliv.
Rev. Revenge Skrevet 11. april 2020 #19235 Skrevet 11. april 2020 Det er besynderlig hvordan fokuset i denne tråden som handler om driften av firmaet carolinebergeriksen.no stadig forsøkes flyttet fra daglig leders og styremedlems forretningsvalg til brukerne som setter søkelyset nettopp på disse valgene. Det er da for fankern ikke brukerne som skal ansvarliggjøres for valgene firmaeierne tar, men eierne selv. 27
Klink Skrevet 11. april 2020 #19236 Skrevet 11. april 2020 25 minutter siden, Carma skrev: Det er foreldrenes ansvar å gjøre det som er til det beste for barna. Å skulle mene noe om kritikken om KG er til barnets beste kan sidestilles med å spørre seg om all kritikk av foreldre som utøver dårlig skjønn ikke er til barns beste? Og hva jeg skriver på nett er mitt ansvar og ikke cbe sitt ansvar. Hun burde selvfølgelig ikke legge ut så amdre kan skrive dritt i det hele tatt, men nå har hun gjort det. Det betyr ikkeat da kan jeg kjøre på med usaklig drit og skylde på cbe. 3
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19237 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, mia10 skrev: Denne tråden eksisterer kun pga. hennes egen omdiskuterte blogg, så ja - det er hennes ansvar. Skal man ikke kunne angripe en som påberoper seg å være en påvirker når de holder på slik som de gjør? Er hun fredet for all kritikk pga. at hun har barn? Hva med unge jenter som utsettes for påvirkning fra henne, ingen sympati for de? Wow, det må jeg si er et fascinerende standpunkt. Så siden CBE har gjort seg skyldig i utleveirng av barn i utgangspunktet, så gir det meg frikort til å skrive hva jeg vil i denne tråden og evt konsekvenser av det vil fortsatt bare være hennes ansvar. 7
MaleficentAurora Skrevet 11. april 2020 #19238 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Du mener jeg skal svare deg på hvordan bloggen ville gjort det uten at barna var med i den? Svaret er: jeg vet ikke. Vel, når jeg blir beskyldt for å spekulere i og diskutere barn, så må jeg si at du tar det et steg lenger. Det er vanskelig for meg å vite hva de vil tenke, de er jo forskjellige. Noen kan kanskje synes foreldrenes oppførsel er verre enn alt det andre i tråden. Andre igjen kan synes at det foreldrene gjorde var ok, men at innholdet i tråden var verre. Når det gjelder denne tråden, så mener jeg at innholdet og omfanget ikke på noen måte veier opp for de innleggene som er saklige. Er det så rart at du blir beskyldt for det? Ingen har sett ett eneste utlagt dokumentasjon fra deg på det ene og det andre om barna eller CBE&co. Så ja, du kommer med myye påstander og spekulasjoner som går veldig i ring; imens du ståe i midten å tror at ingen får det med seg. 4
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #19239 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: En tankevekker er også at noen har skrevet at man kan ikke vite hva barna vil mene om foreldrenes utlevering når de blir eldre. Kanskje synes de det er forferdelig, kanskje synes de det er helt greit, kanskje et eller annet i mellom. Men det er bred enighet i tråden at så lenge man ikke vet, så lenge det er en sjanse for at barna kan reagere negativt, så skal man ikke gjøre det. Da er det interessant at denne tankerekken ikke lenger er gjeldende for denne tråden. Du hopper glatt over det faktum at ingen her på KG trenger å spekulere eller se for seg hvor skadelig eksponering kan være. Det er andre fagpersoner som har gjort det for oss faktisk : barneombudet, reddbarna, UNICEF med flere. Mens det du har å legge bordet er kun synsing og spekulering.
Nudeldama Skrevet 11. april 2020 #19240 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, MaleficentAurora skrev: Er det så rart at du blir beskyldt for det? Ingen har sett ett eneste utlagt dokumentasjon fra deg på det ene og det andre om barna eller CBE&co. Så ja, du kommer med myye påstander og spekulasjoner som går veldig i ring; imens du ståe i midten å tror at ingen får det med seg. Hvordan kan jeg dokumentere meninger? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå