Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Halle-Palle skrev:

Men hvis man lever av at folk reagerer og diskuterer hvordan man kler seg, trener, spiser og leker familie - er det altså fremdeles mobbing? 

Ja. Hun lever ikke av å bli kalt ufyselig eller at hver minste ting hun sier/gjør/innreder blir hakket på hver dag over måneder og år.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Ja. Hun lever ikke av å bli kalt ufyselig eller at hver minste ting hun sier/gjør/innreder blir hakket på hver dag over måneder og år.

Jo, det er akkurat det hun gjør! 

Hun publiserer akkurat nok kritiske kommentarer i kommentarfeltet så det engasjerer forsvarerene osv. 

Alt dette er nøye kalkulert. At mange biter på og gir henne den oppmerksomheten kan kanskje noen og enhver ta selvkritikk på, men jeg syns likevel det er viktig å vise at man har en kritisk stemme. 

De strekker stikken så langt de kan med favorittargumentet at alt som ikke er direkte ulovlig er greit. 

• Liker 36
Skrevet
6 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jo, det er akkurat det hun gjør! 

Hun publiserer akkurat nok kritiske kommentarer i kommentarfeltet så det engasjerer forsvarerene osv. 

Alt dette er nøye kalkulert. At mange biter på og gir henne den oppmerksomheten kan kanskje noen og enhver ta selvkritikk på, men jeg syns likevel det er viktig å vise at man har en kritisk stemme. 

De strekker stikken så langt de kan med favorittargumentet at alt som ikke er direkte ulovlig er greit. 

Disse tingene blir ikke skrevet i kommentarfeltet, de blir hovedsaklig skrevet her inne. Det er selvsagt en god sjanse for at denne tråden gjør at flere klikker seg inn på hennes blogg og dermed gir henne mer oppmerksomhet og inntekter. Men det er ikke daglig nedrakking og latterliggjøring hun lever av. Hun lever av at folk sprer bloggen hennes slik at flere klikker på hennes linker og kjøper de tingene hun reklamerer for. 

• Liker 6
Skrevet

Det store spørsmålet her er jo HVORFOR har de så eksponeringsbehov? HVORFOR poste at man skal til hovedstaden? De sutrer over kjerringer på KG som rakker ned på dem, men altså..... de legger jo opp til det selv.

Det MÅ ikke deles daglig. Hvorfor ikke ha noe hemmelig og for seg selv?

• Liker 39
Skrevet
Akkurat nå, miamiamia skrev:

Det store spørsmålet her er jo HVORFOR har de så eksponeringsbehov? HVORFOR poste at man skal til hovedstaden? De sutrer over kjerringer på KG som rakker ned på dem, men altså..... de legger jo opp til det selv.

Det MÅ ikke deles daglig. Hvorfor ikke ha noe hemmelig og for seg selv?

Man MÅ ikke kritisere alt de legger ut heller.

• Liker 9
Skrevet

Man MÅ heller ikke forsvare alt de gjør.

• Liker 39
Skrevet
2 minutter siden, Nudeldama skrev:

Man MÅ ikke kritisere alt de legger ut heller.

Når man velger å være offentlig og går under kategorien "influenser" (mao jobber som en påvirker for andre til å kjøpe og "være som en") så bør man bruke huet og tenke seg om hva man velger å dele på sosiale medier (les: det store internett/hele verden).

Rett og slett FLAUT at man "må" på møte i hovedstaden, og tar seg en joggetur i parken. Det kunne de spart seg for å dele.

Spør du meg. Det greiene de holder på med er så pinlig.

• Liker 39
Skrevet
4 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Man MÅ heller ikke forsvare alt de gjør.

Enig og det gjør jeg heller ikke. Faktisk har jeg gjentatte ganger sagt at det er flere ting de gjør som er kritikkverdige Jeg har også flere ganger sagt at hvis denne tråden hadde vært bare full av blind ros og støtte, så hadde jeg vært den kritiske røsten..

• Liker 8
Skrevet
7 timer siden, Nebel86 skrev:

Bloggeren har jo hatt samarbeid med Redd Barna flere ganger, senest ved juletider, og tidligere også hatt flere samarbeid med UNICEF... Husker flere her til og med skulle boikotte selveste Redd Barna fordi de kanskje hadde et litt annet syn på saken, så litt ironisk at du tok opp nettopp disse organisasjonene som et eksempel på dette. Trok nok helt klart disse organisasjonene klarer å nyansere når det kommer til barns trygghet.
Og igjen, det er ingen i denne tråden som har ytret seg om at eksponering er utelukkende positivt for barna, så hvorfor terpe på det som om folk synes det er tipp topp og ønsker å argumentere for det og diskutere dette videre som om det var det som var gjenstand for kritikken i første omgang? Det er stor forskjell på å ha en mening om at det overreageres her inne og at det som skrives her inne kan være til større skade for barna, og det å mene at eksponering er til barnas beste.

Og hvor får du det fra at hudpleie og joggetur var målet for turen? Har hun skrevet det selv eller noe du bare har gjettet deg frem til på egen hånd slik at det passer bedre inn i narritivet ditt? Såvidt jeg kan se i blogg-innlegget så skriver hun at ærendet var et viktig møte. Dette er jo gode eksempler på unødvendig sladder og pirkete kritikk.

Det jeg stiller spørsmål ved er hvorfor dette viktige møtet ikke kunne gjøres digitalt? Oppfordrigen fra myndighetene er jo at man jobber hjemmefra om mulig og unngår fysiske møter, noe som har gjort at de aller fleste arbeidstakere som har mulighet til det per nå jobber fra hjemmekontor. Mange firmaer har forbud mot fysiske møter og bruker digitale plattformer som f.eks. Zoom, Teams eller Skype. 

Om hun f.eks. skulle se på stoffprøver e.l. kunne hun fått dem tilsendt i forkant av møtet. Posten fungerer fortsatt eller man kunne benyttet en budbiltjeneste, det finnes flere firmaer som kjører strekningen Oslo-Sarpsborg daglig. 

Det finnes faktisk andre løsninger enn å reise til Oslo for å ha et fysisk møte, så hvorfor ikke benytte disse?

• Liker 31
Skrevet
5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men hva er du kritisk til? Jeg er vel en av dem som er mest kritisk til hvordan barna deltar i bedriftens daglige arbeid. Jeg opplever at du er veldig kritisk til engasjementet rundt barns rolle i bedriftens ansikt utad. For meg forsvinner det sommåtte  være poenget ditt i dine stadige utspill om at denne tråden er for mye. 

Jeg er mer kritisk til denne tråden enn jeg er til CBE fordi jeg synes ikke mengden og varigheten samsvarer med det CBE gjør. Dvs jeg synes tråden er verre enn CBEs handlinger. Jeg skriver lite om hva jeg faktisk er kritisk til når det gjelder CBE fordi jeg ønsker ikke å bidra til enda mer kritikk mot henne i denne tråden, det er da mer enn nok. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
8 timer siden, Nebel86 skrev:

Bloggeren har jo hatt samarbeid med Redd Barna flere ganger, senest ved juletider, og tidligere også hatt flere samarbeid med UNICEF... Husker flere her til og med skulle boikotte selveste Redd Barna fordi de kanskje hadde et litt annet syn på saken, så litt ironisk at du tok opp nettopp disse organisasjonene som et eksempel på dette. Trok nok helt klart disse organisasjonene klarer å nyansere når det kommer til barns trygghet.
Og igjen, det er ingen i denne tråden som har ytret seg om at eksponering er utelukkende positivt for barna, så hvorfor terpe på det som om folk synes det er tipp topp og ønsker å argumentere for det og diskutere dette videre som om det var det som var gjenstand for kritikken i første omgang? Det er stor forskjell på å ha en mening om at det overreageres her inne og at det som skrives her inne kan være til større skade for barna, og det å mene at eksponering er til barnas beste.

Og hvor får du det fra at hudpleie og joggetur var målet for turen? Har hun skrevet det selv eller noe du bare har gjettet deg frem til på egen hånd slik at det passer bedre inn i narritivet ditt? Såvidt jeg kan se i blogg-innlegget så skriver hun at ærendet var et viktig møte. Dette er jo gode eksempler på unødvendig sladder og pirkete kritikk.

UNICEF altså? Har du link? Redd barna var en betalt jobb. Som CBE forøvrig gjorde en dårlig jobb med. Når det gjelder turen til Oslo for CBE så forholder jeg meg til det som blir skrevet her om påfyll av hudpleievarer og det faktum at ingen som følger med på FHI sine  råd, reiser til episenteret for Corona. Være seg for å hente varer eller ha jobbmøter. Det spiller ingen rolle hvorfor det blir gjort, men at det faktisk blir gjort og delt på deres sosiale medier. Det var LKE som var på joggetur. Så hva nøyaktig er det man overreagere på når det gjelder eksponeringen av barna? hva er dine argumenter for å mene dette?

Endret av Carma
Skrevet
19 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men hva er du kritisk til? Jeg er vel en av dem som er mest kritisk til hvordan barna deltar i bedriftens daglige arbeid. Jeg opplever at du er veldig kritisk til engasjementet rundt barns rolle i bedriftens ansikt utad. For meg forsvinner det sommåtte  være poenget ditt i dine stadige utspill om at denne tråden er for mye. 

jeg synes det er helt innafor å sette spørsmålstegn ved Oslo-turens viktighet,  når det er unntakstilstand og pandemi og man velger å skrive OM at man trosser anbefalingene fra FHI og kun forteller at man har hentet hudpleieprodukter, ikke fortelle noe som helst om hva som faktisk VAR viktig nok til å trosse disse anbefalingene. Når mannen ifamilien dagen etter drar tilbake igjen i et nytt superviktig møte og attpåtil velger å publisere offentlig at han velger en løpetur i det tettest befolkedeområdet ilandet -så menerdu at mottakerne av budskapet skal holde kjeft? Jeg skjønner ikke hvorfor. De har holdtpå i denne bransjen i 11 år og jeg nekter å tro at de erså urutinerte at de ikke skjønte at dette ville folk reagere på.  Så jeg tror de tjør dette for å skape engasjement -og for å atter en gang kunne peke på hvor smålige og slemme kritikerne deres er.

👏🏻👏🏻

Skrevet
12 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg er mer kritisk til denne tråden enn jeg er til CBE fordi jeg synes ikke mengden og varigheten samsvarer med det CBE gjør. Dvs jeg synes tråden er verre enn CBEs handlinger. Jeg skriver lite om hva jeg faktisk er kritisk til når det gjelder CBE fordi jeg ønsker ikke å bidra til enda mer kritikk mot henne i denne tråden, det er da mer enn nok. 

Er du klar over at Albert Einstein sitt sitat passer her? ;»Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat.»

Skrevet
4 minutter siden, Carma skrev:

Er du klar over at Albert Einstein sitt sitat passer her? ;»Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat.»

Ja, det sitatet passer veldig bra i denne tråden. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Ja, det sitatet passer veldig bra i denne tråden. 

Den var til deg og dine copy paste svar 😊 

Skrevet (endret)
1 time siden, Nudeldama skrev:

Disse tingene blir ikke skrevet i kommentarfeltet, de blir hovedsaklig skrevet her inne. Det er selvsagt en god sjanse for at denne tråden gjør at flere klikker seg inn på hennes blogg og dermed gir henne mer oppmerksomhet og inntekter. Men det er ikke daglig nedrakking og latterliggjøring hun lever av. Hun lever av at folk sprer bloggen hennes slik at flere klikker på hennes linker og kjøper de tingene hun reklamerer for. 

Vil bare minne deg på en veldig viktig ting - kommentarfeltet til CBE blir moderert, redigert og innlegg fra leserne blir endret på av nettopp CBE og co. Så hva som står skrevet der gjenspeiler i liten grad hva leserne hennes mener og tenker. Hun kan vinkle enhver diskusjon til sin egen favør, droppe argumentasjoner som blir for gode til å respondere på, eller kutte ned diskusjonen med å svare på 3% av tilsvaret, og deretter legge ballen dø. Dette blir til stadighet gjort. Er du kritisk til hva CBE AS gjør og sender henne for eks en privat melding på Instagram vil du bli møtt av en dame som er veldig ufin og svært lite kritisk til sin egen oppførsel eller hva hun uttrykker på some.

CBE vil nok diskutere på at de negative/kritiske leserne ikke er hennes lesere men hatere, men dette kan ikke hun bestemme. Kommentarfeltet ser ut som det gjør fordi det ikke nytter å fortelle henne noe kritisk eller kritikkverdig, det er virkelig totalt unødvendig bruk av energi - og de som gjør det skyter seg selv i foten.

De gangene jeg har gått i diskusjon med henne/mannen ender jeg alltid opp med å dra meg i håret og tenke «hvorfor gjør jeg dette mot meg selv, hvorfor?! Det er jo virkelig null poeng!». (Men så kommer man på de to uskyldige menneskene oppi dette, som står i dette hver dag som sin barndom og hverdag, som en dag virkelig får lide for det. Jeg håper for barnas del at de kan se tilbake på det og ikke ha noe imot eksponeringen, slik at de kan fortsette å se sine foreldre inn i øynene og leve med de). 

Endret av Eevee
  • Liker 34
Skrevet
25 minutter siden, Nudeldama skrev:

Tar jeg feil nå, men har ikke du påstått at kritikken ville vært mer gyldig om kritikerne var mer nyansert? 
Synes ikke det holder å si at det er mye du er kritisk til, men ikke vil bidra til kritikken her. 

I tillegg synes jeg det er uforståelig at man er mindre kritisk til lovbrudd enn kritiske røster som påpeker lovbruddene.

• Liker 30
Skrevet

Jeg lurer oppriktig på hva CBE vil oppnå med IG-storyen sin. Hun legger altså ut  bilder av søte små barn som venter visst på påskeharen, et bilde av hund som lager søtt ansikt, for så BAM! Ett bilde av seg selv med bar mage og kåt blikk. Altså.... what? 

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...