Era Vulgaris Skrevet 12. april 2020 #19381 Skrevet 12. april 2020 4 minutter siden, Luvinesta skrev: Utmattelseteknikken er i gang ja 😅 Men la gå for underholdningens skyld, selv om det ikk er jeg som fikk spørsmålet du sikter til. jeg har svart på dette i innlegget mitt på forrige side. Jeg mener at på et generelt grunnlag så er det ikke gjennomtenkt å dra på et møte i disse dager, ei heller om det er for en kolleksjon eller noe som har med bloggen å gjøre. Å ta seg en joggetur ute derimot ser jeg absolutt ingen problemer med så lenge man følger retningslinjene til FHI. At jeg mener at det blir blåst ut av proposjoner og at det får 10 sider med hissig diskusjon rundt seg er tåpelig og smålig, betyr ikke dermed at jeg er enig i alt det bloggeren gjør eller deler de synspunktene hun har, det får hun ta på egen kappe. Man kan fint ha to tanker i hodet samtidig uten å være pro eller anti, og dette mener jeg går under unødvendig terping som dras ut for å ha noe å ta dem på. Det gikk nok helt sikkert fint å sette seg inn i bilen og møte noen, men det er ikke anbefalt. Jeg ønsket bare et svar på noen helt legitime spørsmål, hadde ingen tanke om "utmattelsesteknikk". Og flott at du tar det som underholdning - jeg oppfatter det som en hersketeknikk når du svarer meg på den måten. Registrerer også at du ikke klarer å svare på det jeg spør om. Det hadde jeg heller ikke regnet med, da det ikke finnes en eneste grunn til at en influenser må på et konfidensielt møte nå. Altså, det er jo så dumt at en lurer på hva motivasjonen for å skrive noe sånn er. Prøver de å framstå viktigere enn de mest sentrale menneskene i samfunnsbildet pr nå? Flaut, rett og slett. 33
Populært innlegg Aricia Skrevet 12. april 2020 Populært innlegg #19382 Skrevet 12. april 2020 (endret) 14 minutter siden, Luvinesta skrev: Utmattelseteknikken er i gang ja 😅 Men la gå for underholdningens skyld, selv om det ikk er jeg som fikk spørsmålet du sikter til. jeg har svart på dette i innlegget mitt på forrige side. Jeg mener at på et generelt grunnlag så er det ikke gjennomtenkt å dra på et møte i disse dager, ei heller om det er for en kolleksjon eller noe som har med bloggen å gjøre. Å ta seg en joggetur ute derimot ser jeg absolutt ingen problemer med så lenge man følger retningslinjene til FHI. At jeg mener at det blir blåst ut av proposjoner og at det får 10 sider med hissig diskusjon rundt seg er tåpelig og smålig, betyr ikke dermed at jeg er enig i alt det bloggeren gjør eller deler de synspunktene hun har, det får hun ta på egen kappe. Man kan fint ha to tanker i hodet samtidig uten å være pro eller anti, og dette mener jeg går under unødvendig terping som dras ut for å ha noe å ta dem på. Det gikk nok helt sikkert fint å sette seg inn i bilen og møte noen, men det er ikke anbefalt. Du har ditt egen debattstil å takke, dessverre. Når du massesiterer slik du gjør, og sauser sammen en masse innlegg som er innbyrdes svært forskjellige, så får du selvsagt svar fra dem som har skrevet innleggene du tar helt ut av kontekst, som ønsker å forklare og utdype. Når noen av innleggene i tillegg ikke passer til påstandene dine om usaklighet og jeg vet ikke hva, men feks handler om fysiske møter og joggeturer i koronautbruddets episenter for folk som bor mil unna, så får du - selvsagt - en storm av protester fra mer eller mindre hele tråden. En arrogant tone om at "det er ikke forbudt" og diverse hersketeknikker overfor åpenbart kompetente folk som svarer deg utdypende og skikkelig hjelper selvsagt heller ikke. Vi kan lese her, vet du, latteremoji etter forsøkene dine på kollektiv diskreditering og latterliggjøring av motdebattanter hjelper dessverre ikke. Endret 12. april 2020 av Aricia 50
Gjest Carma Skrevet 12. april 2020 #19383 Skrevet 12. april 2020 3 timer siden, Luvinesta skrev: kan høste noen poeng og slippe å stå til ansvar eller ta selvkritikk for dritten som daglig blir postet ellers som var årsaken til kritikken av tråden. 2. Tråden virker mer samfunnsnyttig, bare synd siteringene ovenfor viser en helt annen historie. Det er slik tråden ser ut ellers, ikke en tørr diskusjon om barneeksponering. Dette gjelder forsåvidt ikke alle, men summen av det. Her høster du poeng med utgangspunkt i løgn! Det er ikke slike poster daglig, og noe av det du siterer er samfunnsnyttig. Det er ditt og alle andre «godhjerta» brukere sitt problem at dere ikke skjønner at det faktisk er det. Ellers er jeg enig i at det var MYE unødvendig gnål du har sitert. Håper at folk kan holde seg for gode til å ødelegge en av de bra trådene på rampelyset.
Luvinesta Skrevet 12. april 2020 #19384 Skrevet 12. april 2020 5 minutter siden, pøbelsara said: Selvsagt vet jeg dette. Men man oppfordres til å unngå fritidsreiser og være mest mulig hjemme, til å ha hjemmekontor og til å unngå å ferdes der det kan påtreffes mye folk. Hvordan noen får det til å bli greit å sette seg i bilen og kjøre fra småbyen med lavt smittepress for å kjøre til byen med høyest smittepress for å jogge rundt en av de mest brukte parkene i Oslo - når man faktisk bor på et sted med masse friluftsmuligheter - faktisk midt i en park. HVordan kan du forsvare det? Denne store dugnaden forutsetter at vi alle gjør så godt vi kan og bidrar med det vi er i stand til å bidra med. Det går an å tenke lenger enn til sin egen nesetipp. Hvorfor i all verden dra inn til Oslo for å trene? Hvis vi antar at møtet LKE hadde på Skjærtorsdag var så utrolig viktig at han MÅTTE til byen - så burde han likevel ha dratt hjem og løpt i sin egen by. Det ville vært det mest fornuftige å gjøre, det som ville være best i tråd med reglene og definitivt det mest hensynsfulle overfor alle de som bor tett i bydelen han løp i. Selv om han KAN løpe i byen, så er det uvettig og ganske nær grensen til uetisk å bruke av friarealet til folka som faktisk bor der, når han gjør det BARE fordi han har lyst. Ikke fordi han må. Ikke fordi det er det beste valget for ham - eller for alle de som bor i bydel Frogner - nei, bare fordi han hadde lyst. Og nei - det er ikke ulovlig. Men det er uvettig og ubetenksomt og helteit. En venninne av meg er lege og jobber på intensiv på OUS. Hun bor i kjelleren i huset sitt og ser barn og mann bare på avstand. En annen venninne jobber som intensivsykepleier på A-hus. Hun jobber masse overtid, kjører på jobb, går i smittevernutsyr HELE dagen, kjører hjem, skifter fra innerst til ytterst, dusjer, tar på inneklær og holder seg hjemme uten sosial kontakt med noen andre enn mannen - som har hjemmekontor og ikke omgås noen. Dette gjør hun for å ikke bli syk selv, for ikke å smitte noen og for fordi hun er superviktig for beredskapen på sykehuset - fordi en intensivseng kun er en seng med mye fancy utstyr koblet til hvis det ikke er noen til å betjene utstyret og passe på pasienten som ligger der. Hvis helsepersonell blir syke, er det ingen som kan ta seg av de som blir alvorlig og kritisk syke av denne sykdommen. Dette har vi sett i en hel rekke andre land. Hvis de som jobber i fronten bidrar med dette, må vi andre da for søren kunne ta vår del av ansvaret og faktisk BLI HJEMME og bidra som best vi kan - ikke bare i den grad vi har lyst, alle sammen. Å velge å ikke bidra fordi man ikke blir tvunget til det, er et valg jeg lar meg sjokkere av. Virkelig. Men kjære deg, det er jo en enorm forskjell på helsearbeidere som daglig jobber tett på folk. Og spesielt intensivsykepleiere på A-hus der man jevnlig har nærkontakt med folk som er syke, det er ikke rart at disse tar såpass strenge forholdsregler og isolerer seg så godt det lar seg gjøre, for det er høyest nødvendig for å fortsette jobben og ikke spre eventuell smitte når man jobber med folk som man mistenker kan være smittet på daglig basis, du kan da vitterlig ikke sammenligne disse med mannen i gata som har holdt seg hjemme de tre siste ukene med mininmal kontakt med omverdenen som velger å løpe seg en tur i en park... Alle gjør så godt en kan, men at det skal bli oppstandelse er virkelig å ta i, og det er vitterlig en forskjell på leger, sykepleiere som daglig jobber med syke folk og andre på hva en kan/bør gjøre og ikke kan/bør gjøre. Man kan si at er egoistisk å bruke plassen som treningsareale dersom det fører til at andre må bli hjemme, eller at det er uansvarlig å dra på et uviktig møte, vi har forstått hvor du og flere vil hen nå etter så mange sider om det samme, men å si at det er uansvarlig og på grensen til uetisk å jogge seg en tur i en annen kommune når du ikke engang vet hvordan forholdene var i parken eller om det i det hele tatt var folk der den dagen blir bare for dumt. Nei, nå er det nok KG for i dag merker jeg! 🤪 7
Gjest Finlay Skrevet 12. april 2020 #19385 Skrevet 12. april 2020 3 minutter siden, Luvinesta skrev: Nei, nå er det nok KG for i dag merker jeg! 🤪 👍
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 12. april 2020 Populært innlegg #19386 Skrevet 12. april 2020 (endret) 7 minutter siden, Luvinesta skrev: Men kjære deg, det er jo en enorm forskjell på helsearbeidere som daglig jobber tett på folk. Og spesielt intensivsykepleiere på A-hus der man jevnlig har nærkontakt med folk som er syke, det er ikke rart at disse tar såpass strenge forholdsregler og isolerer seg så godt det lar seg gjøre, for det er høyest nødvendig for å fortsette jobben og ikke spre eventuell smitte når man jobber med folk som man mistenker kan være smittet på daglig basis, du kan da vitterlig ikke sammenligne disse med mannen i gata som har holdt seg hjemme de tre siste ukene med mininmal kontakt med omverdenen som velger å løpe seg en tur i en park... Alle gjør så godt en kan, men at det skal bli oppstandelse er virkelig å ta i, og det er vitterlig en forskjell på leger, sykepleiere som daglig jobber med syke folk og andre på hva en kan/bør gjøre og ikke kan/bør gjøre. Man kan si at er egoistisk å bruke plassen som treningsareale dersom det fører til at andre må bli hjemme, eller at det er uansvarlig å dra på et uviktig møte, vi har forstått hvor du og flere vil hen nå etter så mange sider om det samme, men å si at det er uansvarlig og på grensen til uetisk å jogge seg en tur i en annen kommune når du ikke engang vet hvordan forholdene var i parken eller om det i det hele tatt var folk der den dagen blir bare for dumt. Nei, nå er det nok KG for i dag merker jeg! 🤪 Men kjære deg - nettopp fordi at andre andre ofrer SÅ mye, er det viktig at vi andre legger noen pinner i kors og bidrar, vi også. Det var poenget mitt. Synd at det gikk deg fullstendig hus forbi. hva er poenget med at helsepersonell og andre mer samvittighetsfulle tar ansvar, når andre gir beng og gjør det de har lyst til. Å kjøre fra Sarpsborg til Oslo for å jogge er virkelig ikke "så godt man kan" det er sjokkerende ignorant og egoistisk. Selv om det altså ikke er forbudt. Endret 12. april 2020 av pøbelsara 57
Jobbermedbarn Skrevet 12. april 2020 #19387 Skrevet 12. april 2020 21 minutter siden, Aricia skrev: Du har ditt egen debattstil å takke, dessverre. Når du massesiterer slik du gjør, og sauser sammen en masse innlegg som er innbyrdes svært forskjellige, så får du selvsagt svar fra dem som har skrevet innleggene du tar helt ut av kontekst, som ønsker å forklare og utdype. Når noen av innleggene i tillegg ikke passer til påstandene dine om usaklighet og jeg vet ikke hva, men feks handler om fysiske møter og joggeturer i koronautbruddets episenter for folk som bor mil unna, så får du - selvsagt - en storm av protester fra mer eller mindre hele tråden. En arrogant tone om at "det er ikke forbudt" og diverse hersketeknikker overfor åpenbart kompetente folk som svarer deg utdypende og skikkelig hjelper selvsagt heller ikke. Vi kan lese her, vet du, latteremoji etter forsøkene dine på kollektiv diskreditering og latterliggjøring av motdebattanter hjelper dessverre ikke. Møter noen slike i smittevernarbeidet for tiden. De avslører jo sine dårlige holdninger og egoisme helt selv, men heldigvis er de i mindretall, de aller fleste er med på dugnaden! 13
Nudeldama Skrevet 12. april 2020 #19388 Skrevet 12. april 2020 @Luvinesta - en 🌹 fra meg for at du orker. 😊 10
SoWhat? Skrevet 12. april 2020 #19389 Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: @Luvinesta - en 🌹 fra meg for at du orker. 😊 En fra meg også 🙂 8
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 12. april 2020 Populært innlegg #19390 Skrevet 12. april 2020 Og jeg sender en 🌸 til alle som jobber dag og natt for at vi alle skal komme gjennom denne spesielle tiden på best mulig måte, og til alle som lytter til de som har kunnskapen og kompetansen og tenker på fellesskapet og ikke seg selv! 52
Gjest Carma Skrevet 12. april 2020 #19391 Skrevet 12. april 2020 18 minutter siden, Luvinesta skrev: Men kjære deg, det er jo en enorm forskjell på helsearbeidere som daglig jobber tett på folk. Og spesielt intensivsykepleiere på A-hus der man jevnlig har nærkontakt med folk som er syke, det er ikke rart at disse tar såpass strenge forholdsregler og isolerer seg så godt det lar seg gjøre, for det er høyest nødvendig for å fortsette jobben og ikke spre eventuell smitte når man jobber med folk som man mistenker kan være smittet på daglig basis, du kan da vitterlig ikke sammenligne disse med mannen i gata som har holdt seg hjemme de tre siste ukene med mininmal kontakt med omverdenen som velger å løpe seg en tur i en park... Alle gjør så godt en kan, men at det skal bli oppstandelse er virkelig å ta i, og det er vitterlig en forskjell på leger, sykepleiere som daglig jobber med syke folk og andre på hva en kan/bør gjøre og ikke kan/bør gjøre. Man kan si at er egoistisk å bruke plassen som treningsareale dersom det fører til at andre må bli hjemme, eller at det er uansvarlig å dra på et uviktig møte, vi har forstått hvor du og flere vil hen nå etter så mange sider om det samme, men å si at det er uansvarlig og på grensen til uetisk å jogge seg en tur i en annen kommune når du ikke engang vet hvordan forholdene var i parken eller om det i det hele tatt var folk der den dagen blir bare for dumt. Nei, nå er det nok KG for i dag merker jeg! 🤪 Det er virkelig ikke bare helsearbeidere som skal ta hensyn i disse dager fordi de valgte feil jobb i en tid hvor det er pandemi. Alle skulle vel ha valgt seg en påvirker jobb, det hadde nok vært tryggest og bidratt stort i samfunnet. Hva tenker du om denne ironien @sowhat? (Ikke svar, da jeg egentlig ikke bryr meg).
Gjest Lavande Skrevet 12. april 2020 #19392 Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Og jeg sender en 🌸 til alle som jobber dag og natt for at vi alle skal komme gjennom denne spesielle tiden på best mulig måte, og til alle som lytter til de som har kunnskapen og kompetansen og tenker på fellesskapet og ikke seg selv! Enig, det er de som fortjener en🌹.
Gjest Carma Skrevet 12. april 2020 #19393 Skrevet 12. april 2020 (endret) La oss alle tenne et lys for alle påvirkere som ikke klarer å håndtere hverken post/bud -tjenester eller vet hvordan holde møter via nett, og som kjemper i førstelinjen for å få tak i hudpleie produkter i denne vanskelige tiden, eller de som jogger i episenteret Oslo. Og for alle disse som forsvarer dette av sitt gode hjerte ❤️❤️ Endret 12. april 2020 av Carma
SoWhat? Skrevet 12. april 2020 #19394 Skrevet 12. april 2020 7 minutter siden, Carma skrev: Det er virkelig ikke bare helsearbeidere som skal ta hensyn i disse dager fordi de valgte feil jobb i en tid hvor det er pandemi. Alle skulle vel ha valgt seg en påvirker jobb, det hadde nok vært tryggest og bidratt stort i samfunnet. Hva tenker du om denne ironien @sowhat? (Ikke svar, da jeg egentlig ikke bryr meg). Nå fikk jeg egentlig litt deja vu til barneskolen... 🙂 Jeg er bare innom her for å se hva CBE får kjeft for iblant. Det er sjelden noe nytt da. Men så kom Koronaviruset, og jammen får "bedriften" så hatten passer når det gjelder det også gitt. CBE kan aldri gjøre noe riktig. Ever 🙂 Jeg lurer helt seriøst på om de skriver ting iblant for å lese reaksjoner her. At de ler seg fillete noen ganger... Hvem vet. 9
Luvinesta Skrevet 12. april 2020 #19395 Skrevet 12. april 2020 8 minutter siden, pøbelsara said: Men kjære deg - nettopp fordi at andre andre ofrer SÅ mye, er det viktig at vi andre legger noen pinner i kors og bidrar, vi også. Det var poenget mitt. Synd at det gikk deg fullstendig hus forbi. hva er poenget med at helsepersonell og andre mer samvittighetsfulle tar ansvar, når andre gir beng og gjør det de har lyst til. Å kjøre fra Sarpsborg til Oslo for å jogge er virkelig ikke "så godt man kan" det er sjokkerende ignorant og egoistisk. Selv om det altså ikke er forbudt. Men... Jeg har jo opplyst flere ganger at jeg er enig i at det er dumt å dra på et møte i disse tider. Hvorfor kan du vri på det til at jeg har andre meninger og ikke mener at det er viktig med dugnaden? Det er tåpelig debatt-teknikk. Hun må ta det på sin egen kappe, men å dra det ut i kjedsommelige får det ikke til å virke mer oppsiktsvekkende, sjokkerende og alvorlig. Om man derimot kjører fra Sarpsborg til Oslo for å ta seg en joggetur uten å møte på noen andre og samtidig tar forholdsregler... Hvordan er det ignorant og egostisk og smittefarlig? For alt vi vet så kan de ha vært flere folk i den eneste parken i Sarpsborg og det var derfor han valgte å dra dit der det kanskje ikke var like mye folk. Har den tanken i det hele tatt slått deg, eller er det om å gjøre å finne verst tenkelige scenario? 2 minutter siden, Jobbermedbarn said: Møter noen slike i smittevernarbeidet for tiden. De avslører jo sine dårlige holdninger og egoisme helt selv, men heldigvis er de i mindretall, de aller fleste er med på dugnaden! 🤦♀️ Forstår at dette har blitt en smørje for å lokke frem provokasjon. Etter jeg ble permittert 13 mars så har vært hjemme med hjemmekontor, unngått i det lengste å møte noen med unntak av ei venninne som også har sittet hjemme de tre siste ukene, og har ellers daglige turer i skogen med hunden min hjemme eller andre steder med dønn god samvittighet, og jeg tar absolutt situasjonen alvorlig. Men å påstå at det å jogge ute i frisk luft på et stort område der man lett kan unngå folk er uansvarlig og lage en evig lang reprimande bare for å ha rett, det blir bare for dumt. @Nudeldama @SoWhat? Og takk! 🌹 Fatter ikke at jeg gadd å bruke tiden min på det her engang 😑😅 12
pøbelsara Skrevet 12. april 2020 #19396 Skrevet 12. april 2020 (endret) 43 minutter siden, Luvinesta skrev: Men... Jeg har jo opplyst flere ganger at jeg er enig i at det er dumt å dra på et møte i disse tider. Hvorfor kan du vri på det til at jeg har andre meninger og ikke mener at det er viktig med dugnaden? Det er tåpelig debatt-teknikk. Hun må ta det på sin egen kappe, men å dra det ut i kjedsommelige får det ikke til å virke mer oppsiktsvekkende, sjokkerende og alvorlig. Om man derimot kjører fra Sarpsborg til Oslo for å ta seg en joggetur uten å møte på noen andre og samtidig tar forholdsregler... Hvordan er det ignorant og egostisk og smittefarlig? For alt vi vet så kan de ha vært flere folk i den eneste parken i Sarpsborg og det var derfor han valgte å dra dit der det kanskje ikke var like mye folk. Har den tanken i det hele tatt slått deg, eller er det om å gjøre å finne verst tenkelige scenario? 🤦♀️ Forstår at dette har blitt en smørje for å lokke frem provokasjon. Etter jeg ble permittert 13 mars så har vært hjemme med hjemmekontor, unngått i det lengste å møte noen med unntak av ei venninne som også har sittet hjemme de tre siste ukene, og har ellers daglige turer i skogen med hunden min hjemme eller andre steder med dønn god samvittighet, og jeg tar absolutt situasjonen alvorlig. Men å påstå at det å jogge ute i frisk luft på et stort område der man lett kan unngå folk er uansvarlig og lage en evig lang reprimande bare for å ha rett, det blir bare for dumt. @Nudeldama @SoWhat? Og takk! 🌹 Fatter ikke at jeg gadd å bruke tiden min på det her engang 😑😅 Den siste der burde du spart deg hvis du hevder å debattere redelig. Å kalle med-/motdebattantene idioter, er ikke ok. På noe som helst plan. Jeg anbefaler å mumle det i skjegget istedet for å skrive det her. Funker like bra, og ingen kan ta deg på det. Jeg synes det høres ut som en merkelig greie hvis det skule være så fullt i Kulåsparken at noen (LKE) tenkte at det sikkert var bedre/mindre folk i Frognerparken for så å kjøre dit - men det KAN jo selvsagt være vurderingen som lå bak. Snålt, men vi vet jo ikke hvilke vurderinger som ble gjort. Men bra vi er enige i at det er dumt å dra i møter. Jeg blir veldig nysgjerrig på HVA som var så viktig at det MÅTTE gjøres, da. Særlig fordi jeg jobber samfunnskritisk og vi klarer å unngå det. OG fordi dette faktisk er av landets største SoMe-aktører som lever i og av web, er det spesielt merkverdig at det ikke fantes digitale løsninger. Endret 12. april 2020 av pøbelsara 46
Nudeldama Skrevet 12. april 2020 #19397 Skrevet 12. april 2020 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg blir veldig nysgjerrig på HVA som var så viktig at det MPTTE gjøres, da. Det er vel kanskje her vi er forskjellige, fordi jeg er ikke nysgjerrig på det i det hele tatt. Hvorfor gjør dette deg veldig nysgjerrig? 4
Inocybe Skrevet 12. april 2020 #19398 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, Luvinesta skrev: Men kjære deg, det er jo en enorm forskjell på helsearbeidere som daglig jobber tett på folk. Og spesielt intensivsykepleiere på A-hus der man jevnlig har nærkontakt med folk som er syke, det er ikke rart at disse tar såpass strenge forholdsregler og isolerer seg så godt det lar seg gjøre, for det er høyest nødvendig for å fortsette jobben og ikke spre eventuell smitte når man jobber med folk som man mistenker kan være smittet på daglig basis, du kan da vitterlig ikke sammenligne disse med mannen i gata som har holdt seg hjemme de tre siste ukene med mininmal kontakt med omverdenen som velger å løpe seg en tur i en park... Alle gjør så godt en kan, men at det skal bli oppstandelse er virkelig å ta i, og det er vitterlig en forskjell på leger, sykepleiere som daglig jobber med syke folk og andre på hva en kan/bør gjøre og ikke kan/bør gjøre. Man kan si at er egoistisk å bruke plassen som treningsareale dersom det fører til at andre må bli hjemme, eller at det er uansvarlig å dra på et uviktig møte, vi har forstått hvor du og flere vil hen nå etter så mange sider om det samme, men å si at det er uansvarlig og på grensen til uetisk å jogge seg en tur i en annen kommune når du ikke engang vet hvordan forholdene var i parken eller om det i det hele tatt var folk der den dagen blir bare for dumt. Nei, nå er det nok KG for i dag merker jeg! 🤪 Men kjære deg, det er da virkelig ikke bare helsepersonell denne dugnaden handler om. Den handler om alle og at alle tar det nødvendige ansvaret for de svake, utsatte og dem som på grunn av den samfunnskritiske karakteren til jobben sin må på jobb. Det er en nasjonal dugnad som også inkluderer selvsentrerte rosabloggere. Grunnen til at du får så mye motbør er at du fortsetter å bagatellisere den ignorante og egoistiske handlingen det er av LKE å velge Frognerparken til en joggetur. For ja det er ignorant og egoistisk. Om det muligvis var mange/få/lite/folkemengder i Frognerparken eller Kulåsparken er spekulasjoner (igjen rart hvordan spekulasjoner fra de som forsvarer CBE liksom er greit?!). Fakta er at Oslo er episenter og den tetteste befolkede delen av Norge og at joggere i Oslo får kjeft for å være så mange det blir for tett. Så da bør alle, også rosabloggere som ikke engang bor der, respektere det og holde seg unna slik anbefalingen er. Det er _ingen_ gode argumenter for hvorfor LKE skulle jogge i tykkeste Oslo under coronadugnad. Selv ikke alle hersketeknikkene dine hjelper hans sak for den er tapt. 30 minutter siden, Luvinesta skrev: Men... Jeg har jo opplyst flere ganger at jeg er enig i at det er dumt å dra på et møte i disse tider. Hvorfor kan du vri på det til at jeg har andre meninger og ikke mener at det er viktig med dugnaden? Det er tåpelig debatt-teknikk. Hun må ta det på sin egen kappe, men å dra det ut i kjedsommelige får det ikke til å virke mer oppsiktsvekkende, sjokkerende og alvorlig. Om man derimot kjører fra Sarpsborg til Oslo for å ta seg en joggetur uten å møte på noen andre og samtidig tar forholdsregler... Hvordan er det ignorant og egostisk og smittefarlig? For alt vi vet så kan de ha vært flere folk i den eneste parken i Sarpsborg og det var derfor han valgte å dra dit der det kanskje ikke var like mye folk. Har den tanken i det hele tatt slått deg, eller er det om å gjøre å finne verst tenkelige scenario? 🤦♀️ Forstår at dette har blitt en smørje for å lokke frem provokasjon. Etter jeg ble permittert 13 mars så har vært hjemme med hjemmekontor, unngått i det lengste å møte noen med unntak av ei venninne som også har sittet hjemme de tre siste ukene, og har ellers daglige turer i skogen med hunden min hjemme eller andre steder med dønn god samvittighet, og jeg tar absolutt situasjonen alvorlig. Men å påstå at det å jogge ute i frisk luft på et stort område der man lett kan unngå folk er uansvarlig og lage en evig lang reprimande bare for å ha rett, det blir bare for dumt. @Nudeldama @SoWhat? Og takk! 🌹 Fatter ikke at jeg gadd å bruke tiden min på det her engang 😑😅 20
Era Vulgaris Skrevet 12. april 2020 #19399 Skrevet 12. april 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Det er vel kanskje her vi er forskjellige, fordi jeg er ikke nysgjerrig på det i det hele tatt. Hvorfor gjør dette deg veldig nysgjerrig? Ikke meg du siterer, men for egen del blir jeg nysgjerrig på hva motivasjonen deres er for å blogge om dette er. De viser bare egen dumskap, og får attpå til folk til å forsvare dumskapen. Godt gjort, det skal de ha. 23
naivsuper Skrevet 12. april 2020 #19400 Skrevet 12. april 2020 Jeg forstår ikke hvordan de tror at Netfit kan bli en suksess. Nå har jeg aldri fulgt CBE for jeg følger ikke med på overfladiske folks uinteressante liv, men en ting har jeg lagt merke til og jeg får sikkert kjeft for det her, men hør her. Til å ha trent løping og styrke i SÅ MANGE år og så mange ganger i uka, så ser CBE faktisk ikke særlig trent ut! Ok, hun har litt magemuskler og flat mage, og det ser ut som om hun har fått litt sprettrumpe. Men hvor blir det av skuldre, triceps, biceps, og ryggmuskler?? De er totalt fraværende. Denne dama trener kun for å være slank, og det er ikke det som er idealet i dag. Hvis du går inn på youtube og ser på treningsvideoer der, som man i tillegg kan se gratis, så ser man fort at idealet i dag er noe helt annet enn CBE. Når man velger en work out på nett, så velger man gjerne en instruktør som har den kroppen man drømmer om. For vi er dessverre dumme nok til å tenke "hun der har drømmekroppen, sånn vil jeg også bli, hvis jeg følger hennes treningsopplegg så kan jeg bli som henne, for hun der må ha gjort noe riktig". Så det jeg prøver å si er at CBE har rett og slett ikke gode nok resultater, kroppslig sett, til at mange vil kunne hive seg etter henne og trene hennes opplegg. Hun er rett og slett ikke fit nok til at folk vil ønske å kjøpe det. Hun er typ "skinnyfit", et kroppsideal som ikke lenger gjelder. Nå er det "strong is the new skinny". Det er i dag ettertraktet å ha synlige muskler, og folk vil heller følge treningsopplegget til jenter som er nettopp det, ta f.eks Jørgine Vassstrand. Så jeg tror ikke at Netfit kommer til å bli særlig lønnsomt for the Eriksens. Mange vil sikkert følge, for det sitter mange der ute som ønsker å bli slanke som CBE. Men resten - de som vil bli sterke og sunne kommer til å følge noen andre. 26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå