Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Dette er helt feil. Min oppfatnting er det nå er flere fraskriver seg ansvar for hva de skriver og skyver det over på CBE. CBE er ikke ansvarlig for hva folk velger å skrive her inne, det må man stå til ansvr for selv.

Tvert i mot. @pøbelsara skriver at hun blant annet ikke nevner navn og rapporterer andre som går over streken. Det er å ta ansvar.

Jeg kommer ikke til å svare på spørsmålet ditt da jeg mener å svare på det vil bli å spekulere om navngitte om barn. Og det er selvfølgelig ikke greit Jeg mener det er ufint av deg å forsøke på denne måten å anspore til brudd på god debattskikk og brudd av KG-reglene. I utallige tidligere kommentarer har du skrevet du ønsker en generell debatt men når du nå får generelle svar så er du ikke fornøyd men prøver å lure folk til å bli personlige 🙄. Jeg synes aktiviteten din i denne tråden smaker av alt annet enn ønsker om god debatt om problemstillingen. 

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Nudeldama skrev:

Dette er helt feil. Min oppfatnting er det nå er flere fraskriver seg ansvar for hva de skriver og skyver det over på CBE. CBE er ikke ansvarlig for hva folk velger å skrive her inne, det må man stå til ansvr for selv.

Selvsagt. Derfor følger jeg reglene etter beste evne og skriver kun det jeg kan stå inne for. Og jeg synes ikke det er greit at du skal opphøye deg selv til et slags moralens politi som vet best hva vilt fremmede kommer til å mene om noe i en udefinert fremtid. 

• Liker 23
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg kan ikke se at det du skrev var et svar på hvorfor det ikke kan svares ja eller nei på. Jeg er ikke ute etter å diskutere barna, men om folk mener "ja" eller "nei" på det jeg spør om. 

Jeg mener at brudd på barns rettigheter på reageres på og at det er viktigere enn at foreldrene skal slippe å få kritikk for å bryte barns menneskerettigheter.

Endret av pøbelsara
  • Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Og jeg synes ikke det er greit at du skal opphøye deg selv til et slags moralens politi som vet best hva vilt fremmede kommer til å mene om noe i en udefinert fremtid. 

Jeg har ikke sagt noe om at jeg vet best om hva vilt fremmede kommer til å mene noe om i en udefinert fremtid. Jeg har ikke konkludert med noe, jeg har stilt et spørsmål. Som tydeligvis var svært vanskelig for mange å svare på.

Forøvrig er vel denne tråden i seg selv virkelig et moralens politi ovenfor hva CBE skal gjøre og ikke skal gjøre.

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg har ikke sagt noe om at jeg vet best om hva vilt fremmede kommer til å mene noe om i en udefinert fremtid. Jeg har ikke konkludert med noe, jeg har stilt et spørsmål. Som tydeligvis var svært vanskelig for mange å svare på.

Forøvrig er vel denne tråden i seg selv virkelig et moralens politi ovenfor hva CBE skal gjøre og ikke skal gjøre.

Du krever et ja eller nei-svar på et spørsmål om hva som er verst  - pest eller kolera, eller eksponering/brudd på privatliv fra foreldre eller andres påtale av foreldres eksponering. 

Du og jeg er tydeligvis uenige, fordi jeg mener at brudd på menneskerettighetene er verst for den det går ut over. ikke for de som får kritikk for å bryte andres rettigheter -s elv om kritikken er massiv. 

Hvis bloggeren denne tråden handler om hadde stanset eksponeringen, så hadde kritikken stanset. Selv om hun sikkert hadde blitt konfrontert med gamle synder fra tid til annen. 

Og hvor har jeg skrevet negative ting om din person?

• Liker 38
Skrevet
1 hour ago, Nudeldama said:

De leser ikke bare at foreldrene har fått kritikk for å utlevere barna eller ikke merke reklame, men de har fått det til stadighet over måneder og år.

Jeg tenker at her illustrerer du det problematiske med en forretningsmodell som går ut på å vise frem privatlivet sitt - du tror det er privatpersonene, foreldrene, som kritiseres. 

Det er det ikke. Det som kritiseres er driftingen av en bedrift med millioner i omsetning årlig, og hvordan daglig leder og styremedlem i denne bedriften forvalter det samfunnsoppdraget de helt frivillig har tatt på seg ved å være influencere. Påvirker. De som skal påvirke alle oss andre. 

Ved å fremstille alt bedriften gjør som noe personlig privatpersonen bak foretar seg, kan all kritikk av bedriften avfeie som petsonkritikk og hets. 

Tenker du at alle bedrifter der eier har barn ikke skal kunne kritiseres, fordi barna kan lese om de lovbruddene foreldrenes bedrift har foretatt? Eller bare de bedriftene som later som bedriftseiere = bedrift? 

• Liker 46
Skrevet

Skal man tre sine bein innpå tråden så burde man seriøst vite forskjellen på at det er en offentlig person med en blogg som hele verden har tilgang til. Og ikke sitte å sutre i kroken at det er en privatperson som får livet sitt invadert fra verden. For når det gjeld CBE så er det kun hun og mannen og deres bedrift som avgjør hva som skal legges ut. Det som har blitt lagt ut siden de ble foreldre er kritikk verdig på lik linje som alle andre blogg foreldre. De står ikke alene om det. Flere bloggere har blitt tatt med men i sine egende tråder. Jeg ser soleklart en stor skille mellom hvordan de eksponere sine barn å hvordan CBE gjør det. Dette er absolutt ikke noe forsvars tale for at det er greit, men en enkel syn på hvorfor hun til stadighet blir tatt for den ene og den andre med kritiske blikk. Jeg er kratfig mot eksponering av barn og kommer til å holde meg til det når jeg ser endringer går i hånd i hånd med forståelser fra de som bedriver med det. Så langt så er det svært få jeg kan trykke opp mot sola å vise stolt fram som et godt eksempel.

• Liker 16
Gjest Keikolina
Skrevet
13 timer siden, Kollontaj skrev:

Han løp over en time i Oslo (med en kompis). 

Hmm kanskje han vil ha corona

Skrevet
7 minutter siden, Keikolina skrev:

Hmm kanskje han vil ha corona

Tenker hans ønsker er irrelevant. Det som betyr noe er andres ønske om ikke å få corona. Og deres muligheter til en løpetur der de bor uten at folk drar inn fra provinsen for å bidra til enda tettere folkemengde i Oslogatene. 

• Liker 28
Skrevet

Trist å se at de små ikke kan få en påske uten at det må dokumenter til resten av verden😔

• Liker 21
Skrevet
55 minutter siden, Nudeldama skrev:

Hun kan gjøre akkurat hva hun vil men det er dermed ikke sagt at det ikke er lov å ha en mening om det. Heldigvis. Konsekvensene for barna er hennes ansvar. Ikke skyv det over på andre. Og bruk av jantelov og sjalusi som argument mot en debatt er hersketeknikk. 

• Liker 29
Skrevet

Ser man i kommentarfeltet skjønner man holdningen til de som er tilhengere; ALLE tar seg faktisk påskeferie, så da så.

https://imgur.com/a/cWhcXe0

• Liker 13
Skrevet
2 timer siden, Nudeldama skrev:

Jeg har et spørsmål.

La oss si om noen år at barna til CBE kommer over denne tråden. De leser ikke bare at foreldrene har fått kritikk for å utlevere barna eller ikke merke reklame, men de har fått det til stadighet over måneder og år. (Denne tråden her ble startet februar 2019 og har per nå 958 sider). De leser at det sitter mange og følger foreldrene daglig i sosiale medier for å ile inn her og klage på at "nå har de vinglass fremme IGJEN!" - over hundrevis av sider. De leser at flere her inne anser foreldrene som ufyselige, at de ikke eier selvinnsikt eller evne til å tenke på andre enn seg selv. De leser at moren får gjentatt kritikk over måneder og år på måten hun står på, måten hun prater på, måten hun smiler på, det blir spekulert i at moren har dårlig selvtillit, er avhengig av bekreftelse, ser på barna som rekvisitter til bloggen, bare for å nevne en liten del av hva denne tråden inneholder.

Hvis de en gang leser dette (og mye mer) - vil det være til barnas beste?

Ja. Jeg mener at det er til barnas beste å lese at foreldrenes misbruk av deres barndom blir reagert på og diskutert, når det først er slik at det lages underholdning av deres liv. Var det et ja/nei svar godt nok? 

Så vil jeg at du svarer meg på om hva eventuelle bloggerbarn, på generelt nivå, kommer til å reagere mest på når de vokser til og fatter bare et snev om omfanget foreldrene har eksponert dem på (veldig mye forsvinner jo etter 24 t): At en gjeng forumbrukere diskutere den komersielle bloggen og dens ev brudd på retningslinjer og etikk, både når det gjelder barn, kroppsfokus, alkohol og reklame, eller at foreldrene (de som skal verne og beskytte dem) har brukt dem kommersielt og solgt ut alt fra unnfangelse til skolegang? (Må virkelig beklage den ufattelig lange setningen, men jeg skriver fra tlf og orker ikke skrive den om🙈). 

Jeg venter spent på et konstruktivt svar. 

• Liker 46
Skrevet
1 minutt siden, FluffyChix skrev:

Man kan jo snu det scenarioet, hva om de leser dette her og tenker "wow, noen kjempet faktisk for oss den gangen"?

Nettopp.. Jeg vil nå tro at vi alle har en å samme mål for at barna skal skånes og beskyttes fra SOME. Den/de som ikke klare å se det gjennom kritikken som kommer må seriøst ha på seg kull svarte briller.

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, Inocybe skrev:

Jeg har spurt om det før men må vist gjenta siden du overser og jeg virkelig lurer. Hvilken del av dette sunne kostholdet og sunne livsstilen til CBE mener du Nutrilett passer inn i? 

- redigert -

@Luvinesta Siden du nå er aktiv i HD-tråden kanskje du kan svare på ovenstående ☝️. Tatt bloggerens historie og nylige episoder i betraktning lurer jeg oppriktig på hvordan det går an å ta bloggerens sunn-narrativ for god fisk. 

• Liker 25
Skrevet

@Nudeldama

Tenker du at cbe.no sine jevnlige brudd på lover og regler, ignorering av myndighetenes nasjonale pålegg samt bedriftens så og si daglige eksponering av barn er greit, og ikke noe noen bør påpeke offentlig - Ja eller nei?

• Liker 25
Skrevet

Jeg er en av de som har fått et helt annet syn på bloggere etter å ha blitt fast leser her. Noen mindre samfunnsnyttig jobb kan jeg knapt tenke meg. Takk. 

• Liker 47
Skrevet
5 timer siden, Inocybe skrev:

Jeg har spurt om det før men må vist gjenta siden du overser og jeg virkelig lurer. Hvilken del av dette sunne kostholdet og sunne livsstilen til CBE mener du Nutrilett passer inn i? 

Ikke et spørsmål men en kommentar. Ingen, absolutt ingen, av Treasures sin virksomhet er så viktig det krever ikke bare ett men TO personlige møter i Oslo i en tid hvor helsemyndigheter og regjering oppfordrer til å avstå fra alt unntatt helt nødvendig virksomhet. Rosabloggere er IKKE nevnt på regjeringens liste over essensielle samfunnsviktige oppgaver. Hverken stoffprøver, Netfit eller noe som helst annet Treasures driver med kvalifiserer til å ikke kunne utsettes, vente eller foregå over skype og post. Det er tull og tøys det du skriver. 
Angående løpeturen i Oslo er den et prima eksempel på hvor egoistiske bloggerparet er. I Oslo med tetteste befolking i landet, Coronasentrum og hvor de som faktisk bor der og ikke har noen valg men hvor de kan trene så skal LKE absolutt kjøre inn fra provinsen og løpe der?!? For en idiotisk egosentrisk oppførelse.

Har hun reklamert for Nutrilett da? Jeg gjorde et søk på bloggen nå, og fant bare et innlegg fra 2010 som handler om at hun ble kvalm da hun spiste en Nutrilett-bar. Eller refererer du til en episode på Bloggerne hvor man, ifølge denne tråden, tydelig kunne se at hun hadde Nutrilett i skapet?

Kan man ikke være sunn og samtidig spise såkalte måltidserstattere en gang i blant? Det er en grunn til at de selger Nutrilett-barer i de fleste dagligvarebutikker, det er et populært produkt og er vel i grunnen ikke verre enn mye annet man kan spise?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...