Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Avisene og TV-kanalene melder om annonsetørke, selv om de har flere lesere og seere enn før korona. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 timer siden, FluffyChix skrev:

Raten ligger på +/- 100k for et innlegg i de kretser. 

Det kan da umulig stemme at hun får så mye, fordi det samsvarer da ikke med det hun tjener totalt i året.   

• Liker 19
Skrevet
10 timer siden, Surikatt skrev:

Absolutt. Hun lever gjennom mobilskjermen og det må hun bare gjøre for meg til den dagen barna nekter henne å filme dem og synes det er flaut at mamma oppfører seg som en fjortis. 

Min gutt har alltid syntes det var okei å bli tatt bilder av (Dette er kun til privat bruk,bare så det er sagt). Nå har han blitt 8, og det var som å slå av en bryter. Han stikker av eller ser sur ut med vilje på bilder. Og det er greit, det må han få bestemme! Det blir interessant å se hva som skjer den dagen jentene i Sarpsborg vil bestemme selv. Hva skal bloggeren leve av da?

• Liker 26
Skrevet
12 minutter siden, Tistelblad skrev:

Min gutt har alltid syntes det var okei å bli tatt bilder av (Dette er kun til privat bruk,bare så det er sagt). Nå har han blitt 8, og det var som å slå av en bryter. Han stikker av eller ser sur ut med vilje på bilder. Og det er greit, det må han få bestemme! Det blir interessant å se hva som skjer den dagen jentene i Sarpsborg vil bestemme selv. Hva skal bloggeren leve av da?

Jeg tror de barna aldri får bestemme selv uttad. Skulle eldstemann sette seg på bakbeina etterhvert vil nok CBE gå ut og si at de nå ønsker å skjerma barna selv og vinkle det til at de voksne har bestemt dette, og aldri innrømme eller avdekke at det er barna som ikke ønsket. Det tror jeg de både er for stolte til og ikke minst at de mister ansikt ved å innrømme at barna ikke liker det. Det er glansbildefasade hele veien.

Mor og far vet alltid best, og innrømmer aldri nederlag.

• Liker 45
Gjest Snøsøta
Skrevet
4 timer siden, Medici skrev:

For øvrig imponert over at hun i kommentarfeltet til eggblomsterkrans-innlegget innrømmer at de merker litt til tap av inntekter. Skynder seg likevel å legge til at det ikke er noen fare med dem...

20200405_092533.jpg

Men de er jo blant de mest priviligerte av alle "selvstendig næringsdrivende". De er ansatt i sitt eget AS, noe som betyr at de både har rett på omsorgspenger og permittering hvis inntektene faller bort. I tillegg har de så godt som ingen driftsutgifter. Ingen kontorlokaler, varelager, ansatte som koster penger. De offentlige regnskapene viser at de har absurd stor inntjening og nesten ingen utgifter. Det meste er lønn. Den kan de altså få kompensert. I tillegg er det iverksatt økonomiske krisepakker for bedrifter som er påvirket av krisen. Det betyr at hvis de kan vise til inntektstap i denne perioden kan de også søke om å få dekket de får utgiftene de har i denne perioden.

De kan altså sitte hjemme og tegne ansikt på egg og ta bilde i undertøyet og legge ut på nett til krisen er over. De kan miste alle annonsørene og samtidig filme barna uten at de vet det, uten å være redde for at virksomheten går under. Og skrive overbærende kommentarer om at de klarer seg, som om det sier noe om annonsesituasjonen. Jeg er pisslei av at de får slippe unna den forvrengingen av virkeligheten som de alltid har holdt på med. De kan være ærlige, si de mister annonsører, og heller takke velferdsstaten for at de er de som er minst utsatt av alle i denne krisen, istedet for å late som det er deres egen fortjeneste.

Skrevet
17 minutter siden, Snøsøta skrev:

Men de er jo blant de mest priviligerte av alle "selvstendig næringsdrivende". De er ansatt i sitt eget AS, noe som betyr at de både har rett på omsorgspenger og permittering hvis inntektene faller bort. I tillegg har de så godt som ingen driftsutgifter. Ingen kontorlokaler, varelager, ansatte som koster penger. De offentlige regnskapene viser at de har absurd stor inntjening og nesten ingen utgifter. Det meste er lønn. Den kan de altså få kompensert. I tillegg er det iverksatt økonomiske krisepakker for bedrifter som er påvirket av krisen. Det betyr at hvis de kan vise til inntektstap i denne perioden kan de også søke om å få dekket de får utgiftene de har i denne perioden.

De kan altså sitte hjemme og tegne ansikt på egg og ta bilde i undertøyet og legge ut på nett til krisen er over. De kan miste alle annonsørene og samtidig filme barna uten at de vet det, uten å være redde for at virksomheten går under. Og skrive overbærende kommentarer om at de klarer seg, som om det sier noe om annonsesituasjonen. Jeg er pisslei av at de får slippe unna den forvrengingen av virkeligheten som de alltid har holdt på med. De kan være ærlige, si de mister annonsører, og heller takke velferdsstaten for at de er de som er minst utsatt av alle i denne krisen, istedet for å late som det er deres egen fortjeneste.

Omsorgspenger og dagpenger har nok rett på, men jeg har ikke satt med sikkelig inn i støtten til bedrifter. Det er vel ikke sånn at man kan søke omstøtte fordi noen av inntektene blir borte. Dette får jo de kompensert gjennom lønn (omsorgspenger og dagpenger) framføre ordninger. Håper og tror at det er typ husleie og støtte til å holde bedriften oppe å gå mens krisen er det er snakk om, og husleie og andre utgifter har se jo ikke. Håper og krysser fingre for at det ikke er så enkelt å få støtte.

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Swan1998 skrev:

Det tviler jeg på at den gjør nå. Ikke for noen. Det er i tilfelle totalt bortkastede penger i markedsføringsøyemed.

Ikke egentlig. Influencere er en av de beste markedsføringskanalene. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Klaraku78 skrev:

Det kan da umulig stemme at hun får så mye, fordi det samsvarer da ikke med det hun tjener totalt i året.   

Pluss minus. I influencerverden er det flere måter å få betalt for. Sophie Elise sin rate var mellom 50 og 100 for kun 4 mnd siden. Noe er ikke betalt i innlegg, men i antall klikks, evt affliates. Jeg tror nok hun tjener tilstrekkelig for å betale regningene sine.

• Liker 1
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
13 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Omsorgspenger og dagpenger har nok rett på, men jeg har ikke satt med sikkelig inn i støtten til bedrifter. Det er vel ikke sånn at man kan søke omstøtte fordi noen av inntektene blir borte. Dette får jo de kompensert gjennom lønn (omsorgspenger og dagpenger) framføre ordninger. Håper og tror at det er typ husleie og støtte til å holde bedriften oppe å gå mens krisen er det er snakk om, og husleie og andre utgifter har se jo ikke. Håper og krysser fingre for at det ikke er så enkelt å få støtte.

Jo, i de krisepakkene som ble lansert denne uken inngår det støtte til utgifter ved bortfall av inntekter som følge av at a) har blitt pålagt å stenge av myndighetene, eller b) har mistet inntektene som følge av krisen. De må selvsagt dokumentere bortfall av inntekter sammenlignet med samme periode i fjor. Om det er noen kriterier som gjør at akkurat Treasures AS ikke kvalifiserer for slik støtte vet jeg ikke, kjenner ikke alle detaljene. 

men som du sier, de har jo ikke store utgiftene, det meste de tjener går jo til lønn, utbytte, bil eller kamerautstyr... Regnskapsfirma må betales selvsagt, og så har de nok lagt inn husleie til seg selv for kontoret. 

Endret av Snøsøta
Skrevet
3 minutter siden, FluffyChix skrev:

Pluss minus. I influencerverden er det flere måter å få betalt for. Sophie Elise sin rate var mellom 50 og 100 for kun 4 mnd siden. Noe er ikke betalt i innlegg, men i antall klikks, evt affliates. Jeg tror nok hun tjener tilstrekkelig for å betale regningene sine.

Det er stor forskjell om du får 50000 eller 100000, og du mente hun fikk 100k +/-. Da tenker jeg alt fra 90-110k kanskje. Men hvis du mente alt fra 50k er jeg med. Ut i fra hva hun reklamer for, så er hun ikke så populær blant annonsørene lenger.  

Og det er ingen som har sagt at hun ikke har til regninger. 

• Liker 5
Skrevet

Det er vel ingen som betaler henne for å legge ut innlegg på stories på Instagram? 

Det tviler jeg sterkt på. Men hun gjør det nok daglig for å holde interessen oppe så algoritmene plukker henne opp.

• Liker 1
Gjest Finlay
Skrevet

Som CBE nevnte, så har de muligheten til å permittere seg, når de driver eget AS.

Da må de som alle andre permitterte registrere seg som arbeidssøkere, og i prinsippet måtte ta en hvilken som helst ledig jobb som dukker opp. Som eksempel kan nevnes flyverter med sykepleierutdannelse som nå jobber i helsesektoren, og ansatte i skatteetaten som er blitt saksbehandlere i NAV. 

En permittering betyr ikke nødvendigvis å sitte hjemme og ta imot penger. Man kan faktisk settes inn hvor som helst der det trengs arbeidskraft i samfunnet. Takker man nei, mister man dagpengene, enkelt og greitt.

Sikkert ingen stor “fare” for tilbud i disse dager, men likevel😄

Gjest Snøsøta
Skrevet
9 minutter siden, Finlay skrev:

Som CBE nevnte, så har de muligheten til å permittere seg, når de driver eget AS.

Da må de som alle andre permitterte registrere seg som arbeidssøkere, og i prinsippet måtte ta en hvilken som helst ledig jobb som dukker opp. Som eksempel kan nevnes flyverter med sykepleierutdannelse som nå jobber i helsesektoren, og ansatte i skatteetaten som er blitt saksbehandlere i NAV. 

En permittering betyr ikke nødvendigvis å sitte hjemme og ta imot penger. Man kan faktisk settes inn hvor som helst der det trengs arbeidskraft i samfunnet. Takker man nei, mister man dagpengene, enkelt og greitt.

Sikkert ingen stor “fare” for tilbud i disse dager, men likevel😄

Rett skal være rett, enig i det! PG veldig enig i at sjansen for ar der skjer er minimal, selv om vi alle kan håpe ar de blir kalt ut til å jobbe som sesongarbeidere i landbruket 😊

Og om det skulle gå til permitteringer, veldig spent på hvor langt påstanden om at dette er en privat blogg hvor jeg legger ut bilder fra livet mitt - jobben er å lage reklame holder. Regner med at de vil argumentere for at de kan fortsetre å lage innlegg uten reklame, det kommer jo som en naturlig konsekvens av det de hevder. Jeg forventer i alle fall at mottak av omsorgspenger eller permitteringer tydelig gjenspeiles i aktiviteten på bloggen. 

Gjest Xstrella
Skrevet

Aldri i livet om de går ut med at heldøgns dagboken sliter om dagen. Så perfect picture kommer aldri til å sprekke i glasshuset. De lever i egen boble og den kommer de aldri ut av. Det finnes ikke nedtur og dårlige dager i casa superselfies rosachampagne verden vet dere.

Skrevet

Leser: du er så utrolig vakker. 
Caroline Berg-Eriksen : tusen takk snille deg. 
Og sånn går dagene i den selvdiggende, utseendefikserte bloggeren liv. Må ha bekreftelser på seg selv hele tiden. At noen orker å leve et liv sammen med et slikt menneske. Mannen virker tross alt ikke så selvopptatt. 

• Liker 29
Skrevet
19 minutter siden, Surikatt skrev:

Leser: du er så utrolig vakker. 
Caroline Berg-Eriksen : tusen takk snille deg. 
Og sånn går dagene i den selvdiggende, utseendefikserte bloggeren liv. Må ha bekreftelser på seg selv hele tiden. At noen orker å leve et liv sammen med et slikt menneske. Mannen virker tross alt ikke så selvopptatt. 

Det er han som gjør henne så «vakker» da ved å endre alt på henne.

• Liker 21
Skrevet (endret)

Beklager hvis dette er OT. 

Jeg har lagt merke til at CBE ofte får kommentarer av typen "hot babe" sammen med flamme- og ferskenemojis når hun legger ut avkledde bilder av seg selv. Og svaret er ofte "tusen takk" etterfulgt av emojien av ape som holder hendene foran øynene. Jeg har stusset over denne apen, da jeg er vant til at den brukes når man er flau over noe eller når noe er pinlig. Men jeg er eldre enn CBE og tolkningen av emojis kan avhenge av miljø, alder osv. CBE legger tydeligvis noe helt annet i ape-emojien, og jeg blir veldig nysgjerrig. Jeg kjenner til "see no evil", men får ikke det til å stemme heller. Kan noen opplyse meg?

Endret av Alenvers
  • Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, Kollontaj skrev:

🙈 denne? Jeg tolker den som en av 🙈🙉🙊 dvs de tre vise aper, men andre tolker den nok annerledes. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Østens_tre_vise_aper

Jeg skjønner bare ikke hvordan den kan være et passende svar på "hot babe 🍑🍑". Men beklager, henger meg sikkert opp i detaljer her 😀

• Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet
4 minutter siden, Alenvers skrev:

Jeg skjønner bare ikke hvordan den kan være et passende svar på "hot babe 🍑🍑". Men beklager, henger meg sikkert opp i detaljer her 😀

Tror det er som du antyder; en form for «kledelig» beskjedenhet. 

Hilsen olding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...