Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dessverre så må jeg si det at jeg klarer ikke ta bedriften CBE&co seriøst i det hele tatt. Det er så mye uprofesjonelt og blanding med privatlivet at man vet faktisk ikke hva man får servert fra dem. Denne appen deres har jeg svært lite tro på. Hvordan skal de klare og ha tid til den når de sliter med og ha hjemmekontor i disse omstendigheter? Er det noe spesielt med den appen som gjør at lederen å ansatten fikk så vanvettig med arbeidslyst igjen? Og hvem skal lede den appen mon tro. Bedriftslederen kan det nå ikke være så lenge hun må ha et speil som hun kan titte på i ny og ned for å sjekke om sminken sett perfekt, eller om magen er godt innsuget i trenings tøyet. Det er så mye feil på måten de går fram ang Netfit at jeg blir litt forvirret innimellom.

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, lenebu skrev:

Registrerer at PT-Åge og ernæringsfysiolog-Åge skal innta rollen som personlig trener og ernæringsfysiolog i Netfit. Måtte humre litt da hun sa det lå kompetanse bak appen uten å utdype, og når hun ble presset måtte hun medgi at begge deler var mannen. Han er jo tross alt "nesten" ferdig med begge studiene (hvis det å mangle 60 studiepoeng på en bachelorgrad kan klassifiseres som "nesten ferdig"). Jeg likte særlig godt når hun ble arrestert på at ernæringsfysiolog er en beskyttet tittel, og forsvarte seg med å si "de fleste som bruker den [tittelen] har ikke lov til det" (så da er det liksom helt greit at hun sier LKE er ernæringsfysiolog når hun promoterer appen, fordi andre også har utgitt seg for å være ernæringsfysiologer på falskt grunnlag??).

Det var litt av en rotur hun tok der - en tung treningsøkt i seg selv vil jeg si!!! Det var spesielt gøy da hun prøvde å late som de aldri har sagt at han er ernæringsfysiolog!

• Liker 39
Skrevet

Still in my underwear... Gud bedre, det er så tacky! 

• Liker 42
Skrevet
9 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Direkte flaut at en voksen småbarnsmor holder på sånn. Travle dager i villaen, der hun står og filmer seg selv i undertøyet og lager blomsterkranser til eggene 🤣

Er det ikke hun som er så kreativt av seg da?.. Før akkurat det der med eggende er ikke noe kreativt for en voksen person. Hadde forstått det bedre om det var barna som kom med idéen og brukt tid på det.

• Liker 10
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Når det gjelder konseptet til Netfit så tenker jeg at det viktigste spørsmålet til oppstarterne er:

Vil det være en personlig trener som setter sammen et program for hver enkelt, eller vil det være en automatisk løsning som samler sammen ulike øvelser basert på de data brukeren plotter inn?

Alt jeg har lest så langt tyder på at dette skal være en base med øvelser med ulik belasting, og vil en algoritme velge ut et program for deg basert på det du har skrevet inn. Med mindre du får et ferdig program som er satt sammen for akkurat deg av Adrian Paul (er det riktig?) eller en ferdig utdannet LKE så er PT-delen bare en måte å legitimere appen på. Det er CBE som får personlig trener gjennom tjenesten, ikke brukerne.

Det samme gjelder kostholdsdelen. Nå sier CBE.no i kommentarfeltet både at de ikke har en ernæringsfysiolog tilknyttet appen, kosthold kommer etterhvert, og nå også at det ikke er behov for en ernæringsfysiolog i appen. Det, og andre uttalelse gjør at derfor også at det høres ut som det samme gjelder for matbiten. Du gir opp sentrale mål, og så vil en kalorikalkulator foreslå matretter for deg ut fra de dataene du har skrevet inn, slik at du ikke får i deg for mange kalorier.

Det er ingenting som tilsier at denne tjenesten gir et personlig tilpasset program med kostholdsplan i den betydningen alle andre forstår den formuleringen. Dette er i så fall en automatisk tjeneste. Det stemmer også med det inntrykket bedriften har gitt så langt; de er ikke interesserte i å være personlig involverte i å trene andre, de ønsker å tjene penger på bilder av seg selv. Det høres ikke særlig motiverende ut for å si det mildt.

Endret av Snøsøta
Gjest Finlay
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Direkte flaut at en voksen småbarnsmor holder på sånn. Travle dager i villaen, der hun står og filmer seg selv i undertøyet og lager blomsterkranser til eggene 🤣

"Still in my underwear"? Har hun begynt å dasse rundt i undertøy til langt på dag?

Hva skjedde med den selvutnevnte eksperten på hjemmekontor, som oppfordret folk til å kle på seg, og ellers ordne seg som til en vanlig arbeidsdag på kontoret?

Endret av Finlay
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Du verden!

Det kommentarfeltet rundt NetFit er helt vanvittig men akk så typisk. Opp som en tiger, ned som en fell. 

Spørsmålene de får burde være veldig enkle å svare på, det er jo det grunnleggende som etterspørres; kvaliteten på det som leveres. Dette er jo ikke som bloggen, der omkvedet har vært at det er gratis å lese, så man har ikke rett til å forvente noe. 

Nå skal man derimot betale for et produkt, og da er det rimelig å forvente at man får kvalitativt innhold. 

Jeg oppfatter innlegget som et forsøk på å holde poteten varm, det er jo lenge til august, men jo mer de svarer jo mer uklart fremstår opplegget. 

Hva slags kvalifikasjoner har de som skal lage opplegg? Hvordan skal treningen tilpasses den enkelte? Blir det matplan? Blir det ernæringsfysiolog? I hvor stor grad sikrer de seg at folk ikke skader seg? Hva skal dette koste? Hvilke personer står bak? 

Det fremstår virkelig fortsatt på idè-stadiet og de har ikke svar på selv de enkleste spørsmål. Her bør se snarest knytte til seg noen som kan hjelpe dem med å se på opplegget med nøytrale øyne, for dette virker i overkant lite kvalitetssikret i alle ledd.

Tilføyelse: Du sa det jeg tenkte, men ikke skrev @Snøsøta, en ny karrierevei som de kan tjene penger på virker å være det bærende målet. Og siden de aldri tidligere har hatt fokus på nytteverdi for leser kjenner jeg på stor skepsis.  

Endret av CecilieX
Skrevet

Dette minner meg veldig om da Anne Brith var med på å lansere matkasse med brask og bram, men verken hun eller kundeservice kunne svare på noe så grunnleggende som hva den faktisk inneholdt. Pinlig😳

• Liker 41
Gjest tranedatter
Skrevet
33 minutter siden, Christiane_W skrev:

Dette minner meg veldig om da Anne Brith var med på å lansere matkasse med brask og bram, men verken hun eller kundeservice kunne svare på noe så grunnleggende som hva den faktisk inneholdt. Pinlig😳

..og ABD sine adept WL som skal starte mestrings etellerannet. ;) 

Bortsett fra at cbe har jobbet med treningsgreia siden slutten av 2018. (noen andre vet sikkert eksakt, men var jo utlovet lansering i 2019) Og WL har hatt noen uker på seg.

Skrevet

Trist at ikke noen i CBE.no ser hva siste story-bildet med mor og barn kommuniserer. :sukk: 

• Liker 21
Gjest Xstrella
Skrevet

De må vel være utslitte så hardt de jobber. Ikke får de reist på etterlengta ferier heller sånn 5 ganger i året. Og hva skal hun gjøre med vipper, bryn og hår nå som klinikker og frisører har stengt. La oss tenne lys for influencere som i disse tider ikke får pleiet utseende sitt. 🕯

Skrevet
39 minutter siden, Kollontaj skrev:

Trist at ikke noen i CBE.no ser hva siste story-bildet med mor og barn kommuniserer. :sukk: 

Det var rett å slett nitrist. Hva er så vakkert eller pent av at et barn ser "beundrende" på sin mor imens hun speiler seg gjennom tlf?🙄

• Liker 20
Skrevet
6 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Det var rett å slett nitrist. Hva er så vakkert eller pent av at et barn ser "beundrende" på sin mor imens hun speiler seg gjennom tlf?🙄

Tolket det med som en bønn om oppmerksomhet, mens mor tar en selfie mens hun beundrer seg selv i speilet.

• Liker 38
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt forskjellen på treningsappen CBE AS skal lansere og for eksempel SWEAT appen til Kayla Itsines (og en del andre nå som appen har blitt populær). SWEAT har trening tilpasset vedkommende, forslag til måltider og oppskrifter og veldig mye annet. CBE vil jo ikke være i nærheten av å kunne konkurrere mot dette 🤔 Det finnes allerede veldig mange gode apper, og de gir hittil ingen gode argumenter eller selger dette inn som noe unikt. 

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, MiniMjau skrev:

Tolket det med som en bønn om oppmerksomhet, mens mor tar en selfie mens hun beundrer seg selv i speilet.

Er nok en god blanding av begge deler å alt annet. Bildet på story er hvertfall ikke noe positivt utfall. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skremmes (i tillegg til det andre nevner om det bildet) av at det er mulig å sende et så forelsket blikk til seg selv. 

• Liker 29
Skrevet
26 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg skremmes (i tillegg til det andre nevner om det bildet) av at det er mulig å sende et så forelsket blikk til seg selv. 

... og føle behovet for å dele dette øyeblikket med andre. 

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...