Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Er det normalt å rufse i håret på venstre side av hodet, sånn som CBE gjør HELE tiden? Det er noe sykelig manisk over det hele.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Hvalen skrev:
Så nettopp instagram-videoene dine. Synes du det er greit at barna dine behandler Hugo på den måten? Drar i båndet slik at hunden vrir seg ut av selen? Du må tenke på at Hugo er en gammel hund som trenger mye ro. Nå såg jeg bare et lite klipp, men om det er sånn dere holder på så synes ikke jeg at det er greit i det hele tatt. Fikk helt vondt av hunden din.
 

CAROLINE BERG ERIKSEN
10 MINUTTERSIDEN
1. Det er Lars-Kristian som drar i båndet fordi Hugo stritter i mot da han ikke vil gå på tur. Men tur må han på, derfor må vi dra i båndet av og til.
2. Hugo forsøker å vri seg ut av selen hele tiden fordi han ikke vil på tur. Så løper han hjem.

Og SÅNN har vel Hugo alltid vært..ferdig snakka!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pollen said:

Herregud, hvorfor må han på tur? Kan vel bare lufte han i hagen. La han få gjøre som han selv vil. Han er gammel.

Det tenker jeg også. Her i huset danser vi nå etter gamlemors pipe. Det er bare kloklipp hun ikke slipper unna, ellers bestemmer hun stort sett selv. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun bruker holdningen « jeg vet best» her også. Hun bruker argumentet med at han må ut å gjøre fra seg, men friske hunder gjør ikke fra seg inne så det bør ikke være noe problem.. så lenge hunden er frisk da og om den ikke er det er det enda verre at de drar den i båndet for å gå tur.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sausedyret

Om det er LK som dro i båndet gjør det saken bare værre. Barnas alder kan i det minste "gjemme" seg bak det faktum at de ikke vet bedre. Dette er tross alt foreldrene sitt ansvar å følge opp, fordi de burde allerede ha den kunnskapen. CBE har helt rett i at hunder trenger både luftetur, mosjon og å få gjøre fra seg, men man skal ta hensyn til hundens alder og behov derav også. Det andre klippet viser at datter napper og drar i båndet når hunden stopper opp og forventes å løpe ved siden av. Hvorfor må hundens aktivitet foregå på deres premisser? En kortere men heller langsommere tur ville gitt hunden luftetur, mosjon og mulighet til å gjøre sitt fornødige. Det er kanskje ikke raskt og spennende nok for barna men kanskje mer gunstig for en hund som nærmer seg sine siste leveår og trenger litt mer pause. Og sist men ikke minst: Det er en forskjell på å "dra litt i båndet" som CBE sier og å røske slik vi ser på videoen, og små napping i båndet skal aldri være første prio hvis hunden oppfører seg vrang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, 123Frustrert skrev:

Ser hun bruker holdningen « jeg vet best» her også. Hun bruker argumentet med at han må ut å gjøre fra seg, men friske hunder gjør ikke fra seg inne så det bør ikke være noe problem.. så lenge hunden er frisk da og om den ikke er det er det enda verre at de drar den i båndet for å gå tur.

Om de ikke får gå ut å gjøre fra seg så kam de ende med å bæsje inne jo, helt uten at det er noe galt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Orly skrev:

Om de ikke får gå ut å gjøre fra seg så kam de ende med å bæsje inne jo, helt uten at det er noe galt med de.

Jo, de må jo få komme ut, men poenget er at en hund ikke MÅ gå tur. Tilslutt må den så klart tisse eller bæsje, men en hund klarer stort sett det i hagen også. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kollontaj skrev:

Flowers is...

Javel. 

Bra dattera snart kan hjelpe cbe med engelsken. Frem til da burde hun holde seg til norsk. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kollontaj skrev:

Leser du ikke reglene? 😬

Jo, dog en stund siden, men kan ikke huske å ha sett det ordet...🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, 123Frustrert said:

Ser hun bruker holdningen « jeg vet best» her også. Hun bruker argumentet med at han må ut å gjøre fra seg, men friske hunder gjør ikke fra seg inne så det bør ikke være noe problem.. så lenge hunden er frisk da og om den ikke er det er det enda verre at de drar den i båndet for å gå tur.

For ikke så lenge siden la hun ut et innlegg på insta om at Hugo ikke var helt frisk, og at han hadde begynt å gå på do inne. Så å plage den stakkars hunden ved å presse den på tur, er horribelt. Ser jo på hele han at han er gammel og ikke så sprek og frisk lenger. Hva er problemet ved å la den slippe turer, lurer jeg på.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Monimoni said:

Er det normalt å rufse i håret på venstre side av hodet, sånn som CBE gjør HELE tiden? Det er noe sykelig manisk over det hele.

Synes ikke noe ved oppførselen hennes er normalt jeg. Hun er jo tross alt en voksen dame, men oppfører seg mere som en fnisete tenåring som prøver å være deilig

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minnie Mus skrev:

Synes ikke noe ved oppførselen hennes er normalt jeg. Hun er jo tross alt en voksen dame, men oppfører seg mere som en fnisete tenåring som prøver å være deilig

Covid-19 får virkelig frem det verste i bloggeieren. De får virkelig vist sitt sanne jeg. Covid-19 har virkelig avslørt både den ene og den andre. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste innlegget om den sjokoladeharen😂😂😂🤣 Lite å skrive om i bloggverden om dagen🤣

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man så jo lang vei at det var Lars Kristian som holdt båndet i første omgang, og at han trakk litt i båndet samtidig som hunden dro seg ut av selen. Jeg har selv en 14 (snart 15) år gammel hund og det er viktig at de får beveget seg og brukt musklene utover det å bare gå på do i hagen(...) Han kan også finne på å nekte å gå de veiene jeg vil, men andre ganger, spesielt i selskap av andre hunder, så går han helt fint i mange timer uten problemer, så noen hunder vil bare ikke, det betyr ikke dermed automatisk at de nekter fordi de har vondt etc.Om en hund får velge selv (noe jeg også veldig tilhenger av på deres eldre dager på mange områder) ved å ikke gå tur så gjør man dem en bjørnetjeneste og kan forverre eventuelle tilstander og føre til overvekt som igjen belaster hjerte og ledd. At hunden er gammel er ingen unnskyldning for at de ikke skal få mosjon utenom det å få slippe ut i hagen hver gang de skal på do, tvert i mot så er det viktigere på deres eldre dager så lenge de ikke sliter nevneverdig eller har smerter, om de har så store smerter at de ikke lenger orker å gå en liten tur så er det ikke lenger forenelig med et godt liv. Alt med måte selvsagt, man må jo se an formen til hunden. Så å henge seg opp i at hundene blir tatt med på tur er tåpelig kritikk. Likte dog ikke at jenta veivet med båndet da hunden stoppet opp for å snuse og man så at den ikke var helt tilfreds med situasjonen.

Nå kjenner jeg ikke til hundeholdet deres, eller om hvordan barna oppfører seg rundt hundene ellers, eldre hunder trenger jo stabilitet, og mye ro og fred, men det at "rosabloggere" tar ansvar for hunden de har anskaffet seg som valp og planlegger så lang frem i tid at de har den hele livet er en sjelden vare har jeg fått inntrykk av, i motsetning til de som anskaffer seg en ny valp når den gamle hunden ikke er like morsom, eller omplasserer den fordi det ikke "passet med hund" likevel) så respekt for det, også det å bruke sele fremfor halsbånd (som noen anbefalte over her. Regner med hun kjenner hunden sin best, og ikke vil at den skal bli skadet eller ha det vondt... Tror nok de hundene har det bedre enn veldig mange andre hunder og har eiere som er veldig glade i dem. Skulle jo tro at de ble mishandlet ved å lese hva som kommer frem her. At han ropte "Nei" var vel bare en reaksjon på at hunden kom seg ut av selen, minns å huske at hun hadde ett innlegg der hun skrev at Hugo nærmest var blitt døv.

Og det kommer fra ei som vanligvis er nazi når det kommer til det å rykke i båndet, viltre barn, og overbelaste eldre hunder.

Endret av Nebel86
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nebel86 mulig at hunden har gått av å gå tur, men når hun har uttalt at hunden gjør fra seg inne fordi han er syk og når de gapskratter av at hunden ikke vil gå tur Og vrir seg ut av selen fordi han ikke vil gå så får jeg vondt av hunden. Ofte ser man barna gå tur med hunden eller at hunden løper etter når de sparkesykkel, det er tydelig at det går i rykk og napp og hundene får ikke snuse eller gå på sine premisser i det hele tatt. Nå mene jeg at hunder skal ha oppdragelse og kunne gå i bånd uten rykk og napp, men de hundene har aldri gått ved fot , det vi har sett. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, 123Frustrert said:

@Nebel86 mulig at hunden har gått av å gå tur, men når hun har uttalt at hunden gjør fra seg inne fordi han er syk og når de gapskratter av at hunden ikke vil gå tur Og vrir seg ut av selen fordi han ikke vil gå så får jeg vondt av hunden. Ofte ser man barna gå tur med hunden eller at hunden løper etter når de sparkesykkel, det er tydelig at det går i rykk og napp og hundene får ikke snuse eller gå på sine premisser i det hele tatt. Nå mene jeg at hunder skal ha oppdragelse og kunne gå i bånd uten rykk og napp, men de hundene har aldri gått ved fot , det vi har sett. 

At hunden gjør fra seg inne trenger ikke bety at det feiler den noe fysisk, mange eldre hunder blir demente og glemmer rutiner. Og vi vet ingenting om hunden er sjekket av veterinær i ettertid eller om hvordan situasjonen er nå. Om det stemmer at barna herjer med hundene og drar dem etter seg på tur så er det selvsagt kritikkverdig og ikke greit på noen måte, men nå var det snakk om dette tilfellet, og det er veldig ofte vanskelig å ta ting som fremstilles her i denne tråden spesielt seriøst da det alltid skal overdramatiseres og fremstilles verst tenkelig når det i de fleste tilfeller ikke er spesielt graverende i det hele tatt.

Endret av Nebel86
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maydis8 skrev:

Det siste innlegget om den sjokoladeharen😂😂😂🤣 Lite å skrive om i bloggverden om dagen🤣

Akkurat det var jo et morsomt tips, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...