Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Dakar voffsen :(

helt ærlig, når livskvaliteten til dyra blir så forringet er det kanskje lurt å ta en vurdering på om det er best å la de slippe mer. Heller det enn å måtte dra (!) med seg (hypotetisk) slitne, demente, døve, trette, dyr som ikke vil gjøre annet enn å gå rundt om i hagen, fordi de skal slippe overvekt på sine eldre dager. 

livskvalitet foran kvantitet. Den dagen vi må tvinge pus ut av døra for å mosjonere pga alderdom, er det på tide å gi slipp

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Mrs Robinson said:

Dakar voffsen :(

helt ærlig, når livskvaliteten til dyra blir så forringet er det kanskje lurt å ta en vurdering på om det er best å la de slippe mer. Heller det enn å måtte dra (!) med seg (hypotetisk) slitne, demente, døve, trette, dyr som ikke vil gjøre annet enn å gå rundt om i hagen, fordi de skal slippe overvekt på sine eldre dager. 

livskvalitet foran kvantitet. Den dagen vi må tvinge pus ut av døra for å mosjonere pga alderdom, er det på tide å gi slipp

Synes det er meget besyndelig at du nærmest kan anbefale avliving etter å ha sett noen Instagram stories av en hund du ikke vet noe som helst om verken helsemessig eller personlighetmessig som ikke hadde lyst til å gå én tur, eller kanskje det er fordi du ikke liker eieren og vil gi et stikk der det svir mest(?) Isåfall så egner ikke meningene mine seg på trykk.

Hvor har du det fra at hunden hennes er sliten, dement, og trett? At den ikke vil gjøre annet enn å gå rundt i hagen og at den hver dag tvinges til å gå tur? Fortell meg mer om hvordan kompetanse du sitter på der du kan råde fremmede mennesker til å ta en vurdering om å avlive sin beste venn gjennom så mange år fordi du har sett noen korte "stories" på sosiale medier om en for deg ukjent hund som ikke viser noen symptomer på dårlig helse og i ditt eget hode spinner videre på hva som kanskje, kanskje, hypotetisk sett feiler hunden uten å aldri ha møtt den før eller fått høre en vurdering av en veterinær?

Synes du bør være jævlig forsiktig når du beveger deg inn på et så sårt og personlig område uten å ha noe som helst innsikt rundt omstendighetene når det kommer til et kjært familiemedlem som hunden for mange er.

En eldre hund kan være døv, ha sine late og trette dager der lengre turer ikke frister og likevel ha en helt topp livskvalitet og være lykkelig, det kjenner nok eier og veterinær som har undersøkt hunden best til.

En ting er å ha mening om at hunder alltid bør få slippe når tiden er inne og de har smerter, det har nok de aller fleste oppegående hundeeiere, men å sitte anonymt på et forum å "diagnosere" (basert på antagelser og fri fantasi) hunden til noen man kritiserer nærmest daglig frem til man endelig "hypotetisk" sett kan konkludere med at den kanskje har best av å slippe er bare helt latterlig lavmål og gjennomskuelig.

Endret av Nebel86
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Dakar voffsen :(

helt ærlig, når livskvaliteten til dyra blir så forringet er det kanskje lurt å ta en vurdering på om det er best å la de slippe mer. Heller det enn å måtte dra (!) med seg (hypotetisk) slitne, demente, døve, trette, dyr som ikke vil gjøre annet enn å gå rundt om i hagen, fordi de skal slippe overvekt på sine eldre dager. 

livskvalitet foran kvantitet. Den dagen vi må tvinge pus ut av døra for å mosjonere pga alderdom, er det på tide å gi slipp

Seriøst ?

så når vår hund nekter å gå innimellom når vi først er på tur, så bør vi avlive den altså? Hva vet du om den er dement, døv , trett osv ?

Hjelpes så mye spekulering 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig til trafikkstøy når vinduene åpnes. Hørte det i går også, trodde det var vinden, men idag var det ikke vind. Trodde de bodde inni skogen jeg.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Maydis8 skrev:

Det siste innlegget om den sjokoladeharen😂😂😂🤣 Lite å skrive om i bloggverden om dagen🤣

 

7 timer siden, Boletta skrev:

Akkurat det var jo et morsomt tips, da. 

Syns det morsomste var at det kom dagen etter noen spurte i kommentarfelt ang kosthold til barn.
 

Altså: don’t get me wrong, helt dustete kommentar fra vedkommende som kommenterte, men hun syns det var mye søtsaker. Vedkommende brukte ordet «søtsaker» og da nektet hun såklart for at det var mye godteri hos dem. 
(Det er det sikkert ikke, men det er jo mye søt bakst og kakao etc med sukker i.)

Og så kommer det i dag: drikk melk av en sjokoladekanin 😄

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Monimoni skrev:

Er det normalt å rufse i håret på venstre side av hodet, sånn som CBE gjør HELE tiden? Det er noe sykelig manisk over det hele.

Etterligner Camilla Pihl. Helene D gjør det samme.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
6 timer siden, MiniMjau skrev:

Forferdelig til trafikkstøy når vinduene åpnes. Hørte det i går også, trodde det var vinden, men idag var det ikke vind. Trodde de bodde inni skogen jeg.  

Trodde jeg også, eller iaf at de bodde litt utenfor sentrum. Googlet nå.

Mekler(?) bilde:

https://www.vg.no/rampelys/i/mJW2g/her-er-berg-eriksens-nye-sarpsborg-villa

 

Men ser man på kartet så ligger parken mitt i byen. Mange hus der!  Bykjernen på en side og åker/industriområde på andre siden.

Edit: (tatt bort google map) Google adressen/posisjon kan dere gjøre selv. Dere vet jo navn på både park/skog og eier.

Stor bilparkering rett ved, litt skog på andre siden - eller naturtomt som vi andre har.

(salgsannonsen ligger fortsatt ute)

 

Forstår nå hvorfor det ikke er bare å gå ut døra og springe en tur i skogen. Husene ligger ganske tett også. :) 

Ser nå bildene fra mekleren da de kjøpte huset. De er dyktige på å inrede/fremstille (fotografere?) huset som mye større enn det er. Soverommet ser på meklerbildet mye mindre ut! Hele huset ser jo mindre ut.

 

Edit: Har tatt bort google map som viser parken/skogsområdet de bor i.

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tranedatter skrev:

Trodde jeg også, eller iaf at de bodde litt utenfor sentrum. Googlet nå.

Mekler(?) bilde:

https://www.vg.no/rampelys/i/mJW2g/her-er-berg-eriksens-nye-sarpsborg-villa

 

Men ser man på kartet så ligger parken mitt i byen. Mange hus der!  Bykjernen på en side og åker/industriområde på andre siden.

https://www.google.se/maps/search/villa+kulås+sarpsborg/@59.2787158,11.1029864,15z

For de som vill se bedre, gå på Arne Meidellsvei og velg satellittbilde, så ser man bedre proporsjonene. Eller for de ekstra nysgjerrige: google streetview.. Stor bilparkering rett ved, litt skog på andre siden - eller naturtomt som vi andre har.

(salgsannonsen ligger fortsatt ute)

 

 

 

Forstår nå hvorfor det ikke er bare å gå ut døra og springe en tur i skogen. Husene ligger ganske tett også. :) 

Ser nå bildene fra mekleren da de kjøpte huset. De er dyktige på å inrede/fremstille (fotografere?) huset som mye større enn det er. Soverommet ser på meklerbildet mye mindre ut! Hele huset ser jo mindre ut.

Huset ligger nært fv109, en av hovedveiene inn til Sarpsborg fra E6. På IG-story fra i dag morges ser du en bil kjøre forbi, den kjører på fv109. :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset dere ligger i en park med tungtrafikk like ved som går til Borregaard blant annet. Lyden bærer godt fra veien og opp til deres hus.

Endret av Pæddan
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maydis8 skrev:

Det siste innlegget om den sjokoladeharen😂😂😂🤣 Lite å skrive om i bloggverden om dagen🤣

Jeg spurte hele enkelt om hun har lite å blogge om nå for tiden. Ble ikke godkjent gitt 🤷‍♀️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"(...) og er de ekstra heldige kan de kanskje få spise litt av sjokoladen etterpå 😉"

 

Hva var ellers planen, siden man bruker ord som "kan" og "kanskje"? Å kaste sjokoladen?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barndom til salgs igjen fra bedriften. "Swipe opp for å se barnets skjønne rom". Hvorfor i alle dager utleverer de de minste, gang på gang?? Jo, det finnes gode superlativer for slike folk. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
3 timer siden, MiniMjau skrev:

Forferdelig til trafikkstøy når vinduene åpnes. Hørte det i går også, trodde det var vinden, men idag var det ikke vind. Trodde de bodde inni skogen jeg.  

De liker jo å fremstille det som om de bor landlig til, men de bor jo midt i Sarpsborg med bilveier, industri og parkeringsplasser i nærheten av huset. Det var vel sist vinter at Caroline skrev at de ble holdt våkne i timevis på natten pga snøbrøyting på en parkeringsplass (tror det var da hun skrev at de burde snømåke manuelt for å ikke forstyrre de rundt 😂😂)? Men sånn er det jo bare, det er jo derfor de har luksusen med bylivet bare en liten gåtur unna. En kan jo ikke forvente å bo midt i bysentrum og at det samtidig skal være like stille som langt uti svarte skauen. Jeg bor også sentralt og det er ikke tyst som i graven rundt huset mitt heller, noe som er helt greit for meg :) Man må jo velge, og Caroline og Lars Kristian har valgt å tåle støy for å ha kort vei til alt. Boligverdien vil nok forringes kraftig dersom kommunen velger å bygge boliger på det offentlige grøntarealet som de får lov til å disponere som hage mot vedlikehold. Men det er vel ingen store planer om det foreløpig. 

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Maydis8 skrev:

Det siste innlegget om den sjokoladeharen😂😂😂🤣 Lite å skrive om i bloggverden om dagen🤣

Enig med @Boletta i at det var et morsomt tips, men jeg tenker at det ikke nok til å "fylle" et helt blogginnlegg. Hadde kanskje vært mer naturlig å lage en Instastory, evt. et innlegg på Insta, med et sånt tips?

Generelt sett virker det ikke som hun har mye å melde for tiden, selv om hun påstår at det er business as usual med pågang fra annonsører og sånt. Mange innlegg er mest bilder og lite tekst. I innlegget på påskesalaten hun la ut i går er det f.eks. åtte bilder av salaten fra forskjellige vinkler med litt tekst innimellom. Åtte bilder av samme salatbollen synes i alle fall jeg er unødvendig mange. Ser i kommentarfeltet der at jeg ikke er alene om å mene det, og de får faktisk et par gode, konstruktive forslag om å variere motivet og kanskje inkludere bilder av ingredienser, fremgangsmåte osv., men det har de (selvsagt) ikke svart på.

Det var samme i innlegget om søtpotetvafler, der var det flere kommentarer på at det var unødvendig mange bilder av samme motiv. Sjarmerende tone som alltid når de svarer, men de konstruktive forslagene i en oppfølgingskommentar har de ikke svart på der heller.

Sitat

Hei. Fine bilder altså, men når det blir så mange like bilder av det samme virker det som at du ikke har andre ting å vise fram/har gått tom for ideer. Tror det kan være lurt å variere litt mer.

  1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

    Det er et innlegg om en vaffeloppskrift, hva annet skulle jeg vist frem? 😛

    1.  
      PIPPI
       

      Forslag: Ingredienser, steg for steg, spising av vaffel 🙂 Evt. bare ett eller to bilder av det ferdige resultatet 🙂

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trommevirvel* Etter hundediskusjonen i går er det fullt av hundevideoer på insta av at hunden alltid går ved hennes side (ref hundene ikke går ved fot), av kosing med hunden både av henne og med barna. Surprise surprise😂

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladeharen finner man på Pinterest. Så veldig kreativ er hun da sannelig ikke. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Tannbein skrev:

De liker jo å fremstille det som om de bor landlig til, men de bor jo midt i Sarpsborg med bilveier, industri og parkeringsplasser i nærheten av huset. Det var vel sist vinter at Caroline skrev at de ble holdt våkne i timevis på natten pga snøbrøyting på en parkeringsplass (tror det var da hun skrev at de burde snømåke manuelt for å ikke forstyrre de rundt 😂😂)? Men sånn er det jo bare, det er jo derfor de har luksusen med bylivet bare en liten gåtur unna. En kan jo ikke forvente å bo midt i bysentrum og at det samtidig skal være like stille som langt uti svarte skauen. Jeg bor også sentralt og det er ikke tyst som i graven rundt huset mitt heller, noe som er helt greit for meg :) Man må jo velge, og Caroline og Lars Kristian har valgt å tåle støy for å ha kort vei til alt. Boligverdien vil nok forringes kraftig dersom kommunen velger å bygge boliger på det offentlige grøntarealet som de får lov til å disponere som hage mot vedlikehold. Men det er vel ingen store planer om det foreløpig. 

Da dem bodde på landet i Siljan, så klagde dem på gjødsellukta på våren. Noe er det alltid å sutre for. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lenebu skrev:

"(...) og er de ekstra heldige kan de kanskje få spise litt av sjokoladen etterpå 😉"

 

Hva var ellers planen, siden man bruker ord som "kan" og "kanskje"? Å kaste sjokoladen?

hadde jeg gitt barna melk i en sjokoladehare, og så sagt at de IKKE fikk spise sjokoladen...ojoj, da hadde det blitt månelyst her. 😂

Forøvrig aldri hørt noe om boblebadet?(ref meglerbildene)

Endret av MiniMjau
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kollontaj skrev:

Sjokoladeharen finner man på Pinterest. Så veldig kreativ er hun da sannelig ikke. 

For så vidt helt greit hun finner inspirasjon på nett. Skjønner man ikke kan finne opp noe nytt og kreativt hver uke i 10 år. 

Det som irriterer meg er at hun gang på gang skriver det som om det er noe hun helt selv fant på. Har ikke lest kanin-innlegget så vet ikke om det er tilfellet denne gangen men veldig ofte gjør hun det slik. Hva er galt med "Fikk inspirasjon til bla bla her xxx og se så fint det ble". Å kreditere andres ideer som sine egne vitner om umodenhet. Er man trygg på seg selv må man ikke hele tiden påstå man er best til alt. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...