Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

@skruf virtuell klem til deg! Og jeg kjenner på akkurat det samme som deg, selv om vi ikke er i helt lik situasjon, men vet om mange som er det! Fikk helt avsmak av den kommentaren, men når jeg tenker etter så synes jeg egentlig oppriktig synd på dem og setter så pris på alt det ekte jeg har rundt meg, et ekte liv som leves med masse varme ekte familie//venner/kollegaer, ekte kunnskap og kompetanse!
Ønsker deg god bedring og heier på dere som gjør en så fantastisk innsats for andre, takk🙌

• Liker 29
Skrevet

Tråden er ryddet for sleikjestaur-regelen. 

Sol, admin. 

• Liker 18
Skrevet

☺️👍

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, Sol Rampelyset skrev:

Tråden er ryddet for sleikjestaur-regelen. 

Sol, admin. 

Hva i all verden er det?? 

• Liker 15
Skrevet
22 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Hva i all verden er det?? 

Leser du ikke reglene? 😬

• Liker 11
Skrevet
14 timer siden, Skrottefar skrev:

Lurer på hva NKI tenker med, for hvem i all verden får lyst til å studere der etter å sett CBE fremheve seg selv med et stort selvdigger-bilde og en tekst som bare flyter i alle retninger med dårlig setningsoppbygging og komma'er overalt. Og alle disse smileyene da, hva har de å gjøre i et reklameinnlegg? NKI har virkelig gjort seg en bjørnetjeneste ved å betale for dette 

Og med bilde fra 2017? Var det det beste de hadde å komme med? 

• Liker 13
Skrevet

Ekstremt travle dager når man kan være i treningsrommet fra 9 til 11 (jf insta story) 🤦‍♀️ 

• Liker 41
Skrevet
3 timer siden, skruf skrev:

Kjenner jeg klarer ikke helt å slippe den usmakelige kommentaren om at «helsearbeidere trenger ikke bekymre seg for mai» selv om hun i en senere kommentar i det innlegget prøver seg på at det var en spøk (hvem pokker spøker om noe sånt??) Hun refererer til at «de», dvs Erna&co sikkert har slått viruset tilbake ila april. Og det viser bare til total uvitenhet og manglende forståelse for pandemien hele verden står midt oppi nå. 

Både mannen min og jeg er helsearbeidere, og vi er definitivt bekymret for mai, alle helsearbeidere er det. Vi er fortsatt bare i startgropen, det vil toppe seg mest sannsynlig i nettopp mai. Mulig det blir nå i april, mulig det blir i juni. Ingen kan forutse når pandemien når sin topp, men det er i allefall ikke over om en måned. Pandemien har enda ikke nådd sin topp, det vil bare øke på. 

Mannen min er sykehuslege og er en av de som virkelig står i frontlinjen. Vi har nesten ikke sett hverandre på flere uker, og vi sover på hvert vårt rom i hver vår del av huset de nettene han er hjemme. Det er mange uker siden sist jeg fikk en klem eller et kyss, det er null kroppskontakt. Han er så sliten som jeg aldri før har sett han. Flere av kollegaene hans har vært, og er, i karantene så det er stor belastning på de få legene som er igjen. De har flere døgnvakter i strekk for å dekke opp turnusen. Og dette vil vedvare lenge etter at viruset er på retur; siden alt av elektive inngrep og poliklinikktimer er tatt ned så vil det oppstå ett langvarig etterslep. De har fått forespeilet november. Hadde det vært legemangel utenom corona-pandemien så ville det blitt leid inn vikarer, men det er det ikke lov til nå. Så da blir det ei stor belastning på de som ikke er syke og ikke er i karantene. Last men (and woman) standing. De dagene han er hjemme så er han i beredskap

Jeg jobber også på samme sykehus som mannen og jeg ble smittet/syk, så jeg har vært/er i isolasjon her hjemme (har hatt egen stue og eget bad for å unngå å smitte resten av gjengen min), og jeg må si jeg er glad for at jeg ikke har småunger i hus lengre men en selvgående tenåring. Det har vært en stri tørn, både på jobb før jeg ble syk og mens jeg har vært syk alene her hjemme. Rent fysisk sett så har det ikke akkurat vært a walk in the park, men psykisk sett så har det også vært tøft da jeg oppriktig har vært bekymret for egen helsetilstand men også livredd for å smitte mine kjære. Heldigvis på bedringens vei nå, og mann og jentunge er fortsatt friske (bank i bordet), men det har vært tre tøffe uker med høy feber, tungpust og mye slim, muskelverk og hodepine. Og jeg fikk en «mild» utgave av det så det har ikke vært behov for sykehusinnleggelse 

Jeg tror ikke CBE evner å forstå hvilket rævkjør vi som jobber tett på viruset står i. Å sutre over mindre kjærestetid, at barna lager mye lyd og lite tid i badekaret blir bare.......usmakelig og navlebeskuende. 

Dette ble en lang morrarant, og kanskje litt for personlig, men den uttalelsen om at vi ikke trenger å bekymre oss for mai pga Erna&co jobber med saken er noe av det mest provoserende og ignorante jeg har lest på lenge. Det er f... ikke Erna&co som slår viruset tilbake, det er det vi som gjør. Og med vi så mener jeg oss alle; både vi som tar i mot de sykeste av de syke, de som jobber i matbutikker og er utsatt for smitte, alle de som står i jobbene sine for at samfunnet skal gå rundt. Alle de som holder seg hjemme og de som er i karantene. Alle de som måtte legge ned arbeidet på dagen for noen uker siden og risikerer konkurs. 

Takk for den jobben dere gjør, og takk for et perspektiv jeg HÅPER blir tatt innover seg av de som desperat trenger det. Håper alt går bra med deg og dine ❤

• Liker 26
Skrevet
5 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Analysering av kommentaren min gjorde du grundig feil. Tilegg så vedlegger du ord som jeg ikke en gang har nevnt. Jo det er komisk at CBE og LK irettesette hundene og ikke barna når det er de som forårsaker at hunden/hundene slår seg nesten vrang. At barna ikke har forståelser for at det er 2 gamle hunder dem har med å gjøre tyder kun på at CBE og LK ikke har gitt de klare nok beksjed på om det. Som jeg nevnte så kunne alle disse "kun en lite glimt" av hvordan barna er mot hudene blitt til en hel video, og det ville ha gjort saken verre. Det at jeg nevnte valp var ment som at da kunne barna få en hund som hadde like mye energi og liv i seg som de selv har. Man kan overhode ikke forventer at en gamel liten hund skal klare og holde stri med en energi bombe av et barn. Nei jeg er ingen hund ekspert og kommenterer utifra hva jeg ser via bilder å story som CBE legger ut. Jeg er ikke den neste som har reagert på dette. Så gjerne still deg i kø om det skulle være noe ekstra.

Jeg finner det overhodet ikke komisk med at barna river og sliter i båndet så de nesten drar selen av en hund som stritter i mot mens de voksne står å ler i bakgrunnen og velger å irettesette hunden fremfor barna. Og jeg synes heller ikke at det er komisk at barnet rykker i båndet til hunden som stopper opp litt i snutten etter. Hva er morsomt med det? Det er trist å se at de voksne ikke tar sitt ansvar som hundeier og forklarer barna sine at sånn gjør man ikke (uansett alder på hunden faktisk). 

Nå har ikke jeg sett så mye av hundeholdet til Eriksens at jeg tør å uttale meg bastant om deres evner som dyreeiere, men jeg har litt følelsen av at de kanskje har gått i samme fella som en del gjør med småhunder som chihuahua, shihtzu, pomeranian etc.; at de har "glemt" at det faktisk er en hund som krever oppdragelse på lik linje med større hunder. 

Det ville nok vært bedre å hatt yngre hund(er) i en barnefamilie med aktive småbarn, det er jeg enig i, men faktum er at en valp krever mye ro den også. Valper sover faktisk så mye som 18-20 timer i døgnet når de er små og det er viktig at valpen får ro og ikke overstimuleres. Det er allikevel mye jobb med valp. De sover mye ja, men når de er våkne er det gjerne full gass og de krever masse oppmerksomhet.

Selv har jeg vokst opp med hund og har hatt hund mer eller mindre hele livet, med unntak av noen år mens jeg studerte, og har vært gjennom både det å ha gammel hund og valp flere ganger. Nå har vi unghund på et drøyt år, det har vært et slitsomt år, og det er fortsatt krevende. Det går ut over både egentid og badekartid, så jeg tror strengt tatt ikke valp passer inn i livet i Villa Kulås.

• Liker 42
Skrevet

På tide at CBE legger bort den uendelige mobilfilmingen og fokuserer på hundenes trivsel i stedet. 

I tillegg kan man lure på hva hun vil oppnå med å legge ut en slik film. Oppmerksomhet og engasjement? Ser hun da ikke hvordan slikt ødelegger enda mer for omdømmet hennes? Ikke all PR er god PR. 

• Liker 39
Gjest Finlay
Skrevet
1 time siden, Christiane_W skrev:

Jeg finner det overhodet ikke komisk med at barna river og sliter i båndet så de nesten drar selen av en hund som stritter i mot mens de voksne står å ler i bakgrunnen og velger å irettesette hunden fremfor barna. Og jeg synes heller ikke at det er komisk at barnet rykker i båndet til hunden som stopper opp litt i snutten etter. Hva er morsomt med det? Det er trist å se at de voksne ikke tar sitt ansvar som hundeier og forklarer barna sine at sånn gjør man ikke (uansett alder på hunden faktisk).

Med teksten "Hugo VIL ikke på tur".

Min tanke er at det er en gammel hund det er snakk om, så kanskje den ikke VIL på tur fordi den har vondt, eller bare trenger mer hvile enn før. Det ble ikke tatt hensyn til her. 

Skrevet
3 hours ago, Christiane_W said:

(..)

Jeg er helt enig i at barnet som håndterte hunden bør få beskjed om hvordan man håndterer hunder. Noe av det mest irriterende som finnes er folk som sier "du må være snill med hunden/katten/kaninen" til et lite barn (Jeg vet at det heller ikke skjer her, så det hele er lite sidespor), da barn ikke vet hvordan man er snill og grei med et dyr, med mindre man lærer de det.

Det jeg er uenig i er at hunden blir irrettesatt, jeg ser iallfall det hele som at mor ler og syns det hele er kjempefestlig (iallfall utad i sine kanaler, hva hun egentlig mener vet man intet om), men far som roper nei og løper fram ser jeg iallfall som at han prøver å redde hunden og sier nei til barnet. 

• Liker 19
Skrevet
18 timer siden, *Emma* skrev:

Ble ganske overrasket over den filmen m hunden. Hun virker som hun er utrolig glad i de hundene- så jeg var virkelig overrasket over at hun «godtok» den behandlingen.

Så ikke bra ut.

CBE og fam. skal framstille seg som sprek og sporty. Da MÅ alle på tur, på liv og død. Til og med gamle og slitne hunder. Sånn er det bare. 

• Liker 21
Skrevet
På 31.3.2020 den 9.47, Gunvald skrev:

@FotbaIlflua det var som den andre brukeren sa, det var på Facebook, jeg fikk tilsendt et skjermbilde. LKE hadde i kjent stil lagt seg ut med noen/flere der. 

Takk 🙂 Jeg sjekket på facebook, men fant ikke noe. Lyst til å sende meg screenshot? Selvsagt sladdet for personlig informasjon.

• Liker 2
Skrevet

CBE svarer nå i kommentarfeltet at det var LK som dro i båndet, ikke barnet. Det gjorde jo saken enda verre.

• Liker 29
Skrevet
Så nettopp instagram-videoene dine. Synes du det er greit at barna dine behandler Hugo på den måten? Drar i båndet slik at hunden vrir seg ut av selen? Du må tenke på at Hugo er en gammel hund som trenger mye ro. Nå såg jeg bare et lite klipp, men om det er sånn dere holder på så synes ikke jeg at det er greit i det hele tatt. Fikk helt vondt av hunden din.

CAROLINE BERG ERIKSEN
10 MINUTTERSIDEN
1. Det er Lars-Kristian som drar i båndet fordi Hugo stritter i mot da han ikke vil gå på tur. Men tur må han på, derfor må vi dra i båndet av og til.
2. Hugo forsøker å vri seg ut av selen hele tiden fordi han ikke vil på tur. Så løper han hjem.
  • Liker 8
Skrevet

Herregud, hvorfor må han på tur? Kan vel bare lufte han i hagen. La han få gjøre som han selv vil. Han er gammel.

• Liker 43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...