Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Isild skrev:

Jeg trodde alle visste at det vi forsøker å få til med tiltakene er å "fordele" smittetoppene utover, slik at ikke for mange havner på sykehus (og sprenger kapasiteten) samtidig. Det virker som om vi klarer det, men det har de vel ikke heller egentlig gjort opp regnskap for ennå, det skulle de gjøre denne og neste uke forsto jeg. Men mulig jeg og CBE har sett forskjellige pressekonferanser med Erna. Jeg har heller ikke sett noe annet enn at vi forventer å havne i fase 3 (den store bølgen) fra Mai og utover. Har CBE sett noe vedr. at det ikke er tilfelle allikevel? 

JA, kanskje kan vi fire litt på tilbakene, men at helsevesen med sykepleiere og andre kan ta Mai med ro er rett og slett enten frekt å si eller totalt mangel på innsikt. 

Kommentarfeltet blir mer og mer motbydelig. Mulig hun ikke egentlig mener å være spydig, uempatisk, totalt uinteressert i andre, og i forsvarsposisjon til enhver tid, men det er slik det fremstår av det skrevne språket hennes. 

Noe jeg liker skikkelig dårlig er når noen er spydig og nedlatende og bruker smilemojier! 

Veldig enig i det med ironisk bruk av smileemojier som hersketeknikk. CBE ser ut til å bruke dette virkemiddelet i utstrakt grad i svarene sine til leserne. Man ser for øvrig det samme i innlegg som angriper kritikken av bloggen i denne tråden.

Det framstår utrolig lite sympatisk som kommunikasjonsstrategi, for å si det forsiktig.

• Liker 39
Videoannonse
Annonse
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
21 minutter siden, Nudeldama skrev:

Helt enig med deg. Dette er det som er vanskelig. Forskjellen er at mens jeg anser det som en grunn til å være forsiktig og ekstremt saklig i sin kritikk nettopp for å unngå personangrep, så er det ganske mange i denne tråden som ser ut til å anse det som free pass til å vrenge ut at hva som helst fordi CBE selv lager gråsonen, og dermed selv er "skyld i" hva enn hun måtte få mot seg.

Så jeg er enig i forvirringen og det problematiske med den sammenblandingen. Vi har bare helt ulike fremgangsmåter på grunn av det.

Ga deg en "like" for godt og balansert innlegg :)

Gjest Era Vulgaris
Skrevet
15 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Men det er greit at du kaller noen ufyselig, men ikke at du får tilbake når du skriver om en annen person på en måte som får deg til å virke minst like ufyselig? Da er det plutselig personangrep 🤦‍♀️

Som «kjendis» må man tåle kritikk. Men som Nudeldama sier:

👌

Synd at et sted der man burde kunne diskutere lovbrudd og andre stygge saker har blitt et sted der det får sport i at man skal ta en person man ikke liker på alt tenkelig. 

Men nå skal jeg la dere ihuga fans fortsette bitchingen. Selv skal jeg late som om jeg er influenser med en flaske Cremant, nettshopping og ferieplanlegging 😘

Selvfølgelig er det personangrep når du kaller meg ufyselig. Det er ikke meg vi diskuterer her, og jeg er ingen kjendis eller "kjendis". At CBE som bedriftseier/leder framstår som ufyselig, er fullstendig greit å påpeke. Å beskylde meg for det samme, er ugreit. Hvis du ikke ser forskjellen på det, så synes jeg det er veldig rart. 

Skrevet
23 minutter siden, Nudeldama skrev:

Helt enig med deg. Dette er det som er vanskelig. Forskjellen er at mens jeg anser det som en grunn til å være forsiktig og ekstremt saklig i sin kritikk nettopp for å unngå personangrep, så er det ganske mange i denne tråden som ser ut til å anse det som free pass til å vrenge ut at hva som helst fordi CBE selv lager gråsonen, og dermed selv er "skyld i" hva enn hun måtte få mot seg.

Så jeg er enig i forvirringen og det problematiske med den sammenblandingen. Vi har bare helt ulike fremgangsmåter på grunn av det.

Jeg mener at avsender må ta ansvar for budskapet som sendes ut - så jeg føler ikke ansvar for å skjerme en voksen, proff some-aktør som har tjent flest i årevis på sine greier slik du gjør. Men det er klart at man bør skille mellom ille, litt galt og verst - og kanskje primært bør reagere på verst. Samtidig som jeg altså absolutt og helt fullstendig mener at når CBE har valgt å leve av å legge det som utgir seg for å være hennes liv - hvor hun slipper folk helt inn på soverommet - både eget og ungenes, så er det primært hennes ansvar å sørge for at budskapet hennes kommer ut slik hun mente at det skulle ut. 

Forøvrig tenker jeg at siden hun fortsatt er i full gang med å svare på en-ikke-så-veldig-hyggelig-måte i kommentarfeltet, så sier det meg litt om at hun ikke akkurat er ferdig med denne siste saken hun heller.

• Liker 48
Gjest Bettys
Skrevet (endret)
30 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg syns ikke at kommentaren i selve blogginnlegget var så ille. Dvs helt hva man kan vente seg fra den kanten. 

Men svarene i kommentarfeltet er jo horrible! Hun mener seriøst at det er et STORT problem at ungene er hjemme fordi de gjør at hun ikke får tid til kjærestetid og TV serier. En førsteklassing krever så mye oppfølging at hun velter hele lasset og ødelegger arbeidsdagen til foreldrene. Hennes situasjon er like ille som en sykepleier, for det finnes noen som har det verre enn helsepersonell også osv osv. 

Det kommentarfeltet gir et inntrykk av en bortskjemt og selvopptatt kvinne.  

Helt enig i det. Det var kommentarene i kommentarfeltet som ble gjengitt her jeg reagerte veldig på. Kanskje fordi jeg er sykepleier og må gi avkall på veldig mye mer for tiden enn bare kjærestetid. (Selv om mange selvfølgelig har det mye verre enn meg)

Endret av Bettys
Skrevet
4 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Vi på vårt hjemmekontor har videomøte hver morgen. Jeg har ikke prøvd å sminke meg samtidig, blunke sexy og lage trutmunn i monitor men kan godt prøve å tilpasse meg noe slikt nytt om det bidrar til kreativitet og effektivitet på arbeidsplassen. Ikke helt sikker på om kollegene mine skjønner at jeg er edru, da, så må nok forklare at hensikten er nettopp å motivere, inspirere og la kollegene mine beundre mitt vakre åsyn mens jeg pludrer vokale memes i en hektisk arbeidshverdag snudd på hodet. Montro om det ikke blir full kræsj i kommunikasjonen?

😅 herlig!

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Nudeldama skrev:

For det første synes jeg ikke at det å si at man savner hverdagen slik det var er en oppførsel det er flaut å forsvare. For det andre reagerer jeg fordi den motreaksjonen som kommer mot det hun skriver er så ekstremt overdrevent. Det hun skriver blåses opp til det ekstreme og tolkes alltid i verst mulig retning. 

Hadde man klart å beholde bakkekontakten og skrevet noe sånt som "Jeg forstår godt at hun vil tilbake til hverdagen, det vil jeg også, men synes hennes kommentar til helsearbeideren var litt ufølsom" så hadde jeg vært fullstendig enig. Men her skal den ene overgå den andre i hvor sjokkert de er over hvor fæl CBE er - hver jæv..! gang hun skriver noe. Det hun skriver og hvordan det hauses opp henger ikke sammen.

Innlegget var som forventet og fikk ikke allverdens oppmerksomhet, men kommentarfeltet derimot...  I tillegg lyver hun, noe som irriterer meg, se mitt tidligere innlegg om hvordan arbeidsdagen var i januar (fleksibel) og nå (kontortid - som hjemmeskolen da ødela). Eller la være. 

• Liker 31
Skrevet
18 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg mener at avsender må ta ansvar for budskapet som sendes ut - så jeg føler ikke ansvar for å skjerme en voksen, proff some-aktør som har tjent flest i årevis på sine greier slik du gjør. Men det er klart at man bør skille mellom ille, litt galt og verst - og kanskje primært bør reagere på verst. Samtidig som jeg altså absolutt og helt fullstendig mener at når CBE har valgt å leve av å legge det som utgir seg for å være hennes liv - hvor hun slipper folk helt inn på soverommet - både eget og ungenes, så er det primært hennes ansvar å sørge for at budskapet hennes kommer ut slik hun mente at det skulle ut. 

Forøvrig tenker jeg at siden hun fortsatt er i full gang med å svare på en-ikke-så-veldig-hyggelig-måte i kommentarfeltet, så sier det meg litt om at hun ikke akkurat er ferdig med denne siste saken hun heller.

Dette.

Og ang. innlegget du svarer på: Jeg vil mene at det er temmelig helt meningsløst å abstrahere fra det vi faktisk ser i postede innlegg og især i kommentarfeltet og i stedet forestille seg en "person bak" der ute i virkeligheten som potensielt sett kan være ferdig med saken. 

Vi diskuterer ikke en privatpersons psykologi her, den har vi jo uansett ikke tilgang til. Vi diskuterer bilder og tekst - på kommersielle SoMe-kanaler som henvender seg til hele den norske offentligheten. 

• Liker 28
Skrevet
16 minutter siden, Nudeldama said:

Grensa for hva som er personlig og hva som er bedrift: Alt CBE sier og gjør på sine sosiale medie-plattformer, dvs. blogg, Instagram, Facebook, Twitter, osv. som er bundet opp mot bedriften, må anses som akkurat det det er - et bedriftsanliggende. Uavhengig av hvor personlig det fremstår. 

At hovedpersonen selv valgte å utydeliggjøre skillet mellom sin offentlige persona og hvem hun er sivilt ved å skifte bloggens navn fra "Fotballfrue" til sitt eget navn, må følgelig stå for hennes regning. Likeledes den villede opprettholdelsen av gråsoner for hvem som egentlig taler - er det bedrifts-CBE eller privat-CBE? Disse forsøkene på å ri to hester samtidig på en og samme bane - nemlig de sosiale plattformene knyttet opp mot bloggen - har vist seg gang på gang å være et umulig foretagende, og ender alltid med knall og fall for ryttersken. 

Så lenge CBE selv ikke er villig til å skape et tydelig skille mellom sine to personligheter, kan man heller ikke forvente at leserne skal måtte gå opp grensene - simpelthen fordi CBE endrer spillereglene når CBE finner det for godt. 

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Grensa for hva som er personlig og hva som er bedrift: Alt CBE sier og gjør på sine sosiale medie-plattformer, dvs. blogg, Instagram, Facebook, Twitter, osv. som er bundet opp mot bedriften, må anses som akkurat det det er - et bedriftsanliggende. Uavhengig av hvor personlig det fremstår. 

At hovedpersonen selv valgte å utydeliggjøre skillet mellom sin offentlige persona og hvem hun er sivilt ved å skifte bloggens navn fra "Fotballfrue" til sitt eget navn, må følgelig stå for hennes regning. Likeledes den villede opprettholdelsen av gråsoner for hvem som egentlig taler - er det bedrifts-CBE eller privat-CBE? Disse forsøkene på å ri to hester samtidig på en og samme bane - nemlig de sosiale plattformene knyttet opp mot bloggen - har vist seg gang på gang å være et umulig foretagende, og ender alltid med knall og fall for ryttersken. 

Så lenge CBE selv ikke er villig til å skape et tydelig skille mellom sine to personligheter, kan man heller ikke forvente at leserne skal måtte gå opp grensene - simpelthen fordi CBE endrer spillereglene når CBE finner det for godt. 

det jeg har uthevet først: Hvis man leser kommentarfeltet nå, så tror jeg det er herr treasures as som uttaler seg. Den suverene autoriteten vedkommende uttaler seg om smittevern og predikerer pandemi-utviklingen på, likner veldig på språket i den nå nedlagte sunt vett-bloggen. Altså bloggen mannen skrev en stund. Det likner ikke CBE å skrive om vitenskapelige ting på en slik måte som det gjøres i det kommentarfeltet nå. 

Og forøvrig er jeg helt enig i at når noe postes i de kommersielle kanalene, må man anta at det er den profesjonelle CBE.no som poster dette. Jeg regner med at hun legger private ting i private kanaler. 

• Liker 42
Skrevet
1 time siden, Nudeldama skrev:

Hvordan vet du at ikke CBE klager litt og så går hun videre? Alt hun egentlig sier, er at hun savner hverdagen slik den var. 

Jeg kan garantere deg at hvem som helst kunne sagt akkurat det - at de savner hverdagen slik den var - og de fleste ville sagt seg enig. Men med en gang CBE gjør det,så blåses det opp noe helt enormt og vris og vendes på ut av alle proporsjoner.

du har tydeligvis ikke fått med deg de 100+ kommentarene hun fikk fra folk som opplever at de har mye mer tid og ro nå, selv om de kombinerer hjemmekontor med hjemmeskole. Det var helt uforståelig for CBE, som begynte å regne på timer for å fortelle folk at de tar feil. Men faktum er at vi er veldig mange som opplever at det er godt å få en pause der tiden går langsomt, kalenderen er tom, og vi får mye tid sammen med barna. Også vi som er to med hjemmekontor og barn i småskolen. Jeg savner at jeg ikke kan treffe foreldrene mine som er i en risikogruppe, og jeg synes det er forferdelig med kulturlivet og små bedrifter som sliter, men bortsett fra det kommer jeg til å se tilbake på denne tiden som verdifull.

• Liker 21
Skrevet

Hva er egentlig problemet hennes? Kan hun ikke gå og ta seg et bad?? 

• Liker 25
Gjest Keikolina
Skrevet
1 time siden, Lopploella skrev:

Ekteparet i Sarpsborg har jo tidligere vist stor ekspertise på norovirus, så det forbauser meg ikke at fansen henvender seg til nettopp dem når de gjerne vil vite hvordan ting kommer til å gå med dette nye viruset i omløp. 

Er eksperter på alt utennom første klasse pensum i engelsk

Skrevet
14 minutter siden, Surikatt skrev:

Hva er egentlig problemet hennes? Kan hun ikke gå og ta seg et bad?? 

Hun kunne ha ligget i karet til vannet ble helt kaldt på den tiden hun har brukt på å bitche i kommentarfeltet.  🛁:dusje:

• Liker 49
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun kunne ha ligget i karet til vannet ble helt kaldt på den tiden hun har brukt på å bitche i kommentarfeltet.  🛁:dusje:

Men så var vel aldri målet å bade heller - men å skape kontekst for reklamelenken.

• Liker 33
Skrevet
37 minutter siden, MissLucy skrev:

du har tydeligvis ikke fått med deg de 100+ kommentarene hun fikk fra folk som opplever at de har mye mer tid og ro nå, selv om de kombinerer hjemmekontor med hjemmeskole. Det var helt uforståelig for CBE, som begynte å regne på timer for å fortelle folk at de tar feil. Men faktum er at vi er veldig mange som opplever at det er godt å få en pause der tiden går langsomt, kalenderen er tom, og vi får mye tid sammen med barna. Også vi som er to med hjemmekontor og barn i småskolen. Jeg savner at jeg ikke kan treffe foreldrene mine som er i en risikogruppe, og jeg synes det er forferdelig med kulturlivet og små bedrifter som sliter, men bortsett fra det kommer jeg til å se tilbake på denne tiden som verdifull.

Enig, syns også det er mange, mange ting som har visst seg positivt med denne pandemien, og jeg har til og med begynt å tenke på om noen av disse tingene kanskje er verdt å forsette med, sånn E.C.19 (etter covid-19). Blant annet kortere åpningstid i butikkene - det viser seg jo at vi har jo faktisk ikke (personlig mening) et behov for at kjøpesenterne er åpent til både 21 og 22. Vi har fint justert oss til åpningstid kl 16.00. Lufta er friskere, og mange er så sykt mindre stresset fordi man slipper å måtte være noen plass..

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Men så var vel aldri målet å bade heller - men å skape kontekst for reklamelenken.

Spot on.

Noe som gjør psykologisering omkring hva hun egentlig følte eller prøvde å si med badekarinnlegget og den påfølgende malemeginnihjørne-bitchingen i kommentarfeltet enda mer absurd, misforstått og naivt. Det er ingen som lengter etter karbad her, bare noen som vil selge maling.

• Liker 28
Skrevet

Bare trist det kommentarfeltet der. Brukeren Rosita er jo et godt eksempel på at den bloggen potensielt kan være livsfarlig. :( 

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...