Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hun skriver i kommentarfeltet at de ikke har en avtale nå. 

Åkkei. 

jeg begynner alvorlig å lure på om de skylder IQ?

 

lenke: https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some - herfra har jeg klippet følgende sitat:

Hvor lenge etter at jeg har hatt en avtale om å eksponere et produkt må jeg fortsette å merke dette som reklame i nye innlegg?

Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite.

Endret av MissLucy
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer litt på hvor Lin10 har blitt av etter badekarinnlegget. Har vært mystisk stille fra den kanten den siste tida..

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, elien skrev:

Jeg skjønner godt at mange reagerer Caroline. Dere har nok vært veldig priviligerte som lever det livet dere gjør uten at du har skjønt det selv. Jeg skjønner godt at du ikke klarer å se det selv siden du aldri har hatt en vanlig jobb etter at du fikk barn.

Denne tiden er jo tøff for alle. Men det gjelder å gjøre det beste ut av den. Vi har 3 barn, to tenåringer og en 1.klassing. Mannen jobber hjemmefra, og har så mye å gjøre at vi kun ser ham i spisepauser hvor han spiser fort og går tilbake til jobben. Overtid har det blitt på ham også. Jeg studerer på fulltid, har 4 eksamener og masse innleveringer som venter. I tillegg så er jeg sykepleier og jobber 50%.

Og jeg må si at selv om vi savner hverdagen så koser vi oss masse også! De dagene jeg ikke skal på jobb så baker vi brød på morgenen som er klar til lunch. Jeg bruker en time på å rydde og vaske før 1.klassingen og jeg begynner med skolen. Bruker Max 2 timer dagen. Hjelper 5. Og 8. Klassing når det trengs. Uteaktivitet venter vi som regel med til når vi får tid. Så spiller vi litt spill, jeg og alle barna, før jeg jobber med studiene 2-3 timer. Da får minste se på iPad, en film på Netflix eller være med de eldste. Jeg er tilgjengelig og gjør det jeg kan hvor jeg ikke trenger å sitte 100% konsentrert. I 16 tiden lager vi middag. Når vi har spist så overtar mannen. Han rydder, trener med barna er ute etc, mens jeg sitter til ca 21 med studier. Siste 1-2 timer før vi legger oss ser mannen og jeg på serie. De dagene jeg jobber så jobber mannen mindre og bruker velferdspermisjon de timene han ikke får jobbet.

Alt i alt så koser vi oss og har fått en helt annen ro i hjemmet. Du må være villig til å endre på rutiner og innse at kjæretetid må vente. Nå gjelder det å komme seg gjennom en tøff tid. Og du? Dette kommer ikke til å gå over med det første. Vi i helsevesen er blitt forberedt til å jobbe til vi stuper fra mai og utover…

  1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

    Hei A 🙂

    Jeg klarer fint å se det selv om jeg ikke har hatt en «vanlig jobb». Jeg har heller aldri sagt at vi ikke koser oss, for det gjør vi masse 🙂 Men poenget mitt var bare at jeg savner hverdagen, og det regner jeg med jeg ikke er alene om 🙂

    Nå sa vel Erna forrige uke at målet er å slå viruset tilbake, så om de lykkes med det trenger du heldigvis ikke å bekymre deg for mai 😀

     

    Helsearbeider som ikke trenger å tenke mer på mai. Jeg syntes den var drøy

Okei. Der er jeg offisielt tom for ord.

!

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser heller ikke helt problemet med at CBE skriver at hun savner hverdagen. Det er det vel mange som gjør nå om dagen, uansett hva slags type hverdag man er vant med eller trives med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Halle-Palle skrev:

Da lurer jeg virkelig på hva slags folk du omgir deg med?! Jeg kan med hånden på hjertet si at ingen av mine venner på hverken fb eller og har nevnt noe om at de er lei av å ha barna hjemme eller at de må drikke vin (!!) for å overleve! Man kan virkelig ikke gå i rugg fordi man må ta seg av egne barn!

Jeg har ikke barn, og synte også det er mye klaging. Poenget mitt var at det ikke kun er CBE som driver med det. 

Og det er ikke kun på Facebook. På Facebook har jeg folk jeg kjenner (og jeg kjenner alle slags typer mennesker). Det er også på åpne kanaler der man kommer over folk fra både Norge og utlandet som klager seg grønne. Velutdannede mennesker med gode jobber, velstående mennesker uten jobb og helt vanlige arbeider (for å skille litt ad, siden du forsøkte deg på en sånn «da lurer jeg på hva slags folk du omgir deg med»). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg begynner alvorlig å lure på om de skylder IQ?

 

lenke: https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some - herfra har jeg klippet følgende sitat:

Hvor lenge etter at jeg har hatt en avtale om å eksponere et produkt må jeg fortsette å merke dette som reklame i nye innlegg?

Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite.

Det må jo sendes klage til rette instans, Forbrukerrådet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har hvertfall den ansatte tatt over kommunikasjonen i Badekarinnlegget på vegne av daglig leder, som antakelig har fått nok. At de gidder å gjøre seg selv så arrogante i disse tider! Det er flaut sånn som de holder på. 

Jeg håper noen tipser Mats Hansen eller tilsvarende om at Bloggen CBE plutselig har blitt eksperter på corona og det som hører med. Helt utrolig! 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt eller sett noen som klager på FB eller andre steder. Folk flest bretter opp ermene og bidrar så godt de kan. Sutring tror jeg de fleste gjør utenfor SoMe-kanalene sine. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

".......så om DE lykkes med det trenger du heldigvis ikke å bekymre deg for mai 😀"

De. Ikke vi. Det sier vel det aller meste.

Tenkte akkurat det samme! De er tydeligvis ikke med i den felles dugnaden som alle vi andre holder på med for tiden! 

Selv om de aldri så mye provoserer med den siste setningen der, fatter jeg ikke at de virkelig ønsker å gjøre seg selv så usmakelige. Her er det en som prøver å forklare hvordan hverdagen er for oss som har viktige samfunnsjobber, og så kommer de med kommentarer som er så lite hyggelige og ikke minst kunnskapsløse! Forstår de ikke at de fleste av oss ser rett gjennom usikkerheten deres når de legger seg på et slikt nivå? 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys

Nok en gang går forsvarsargumentene i CBEs favør her i tråden ut på andre er like ille. Det spiller faktisk ingen rolle. Den sutringen hennes var rett og slett drøy.

Men fint at vi helsearbeidere ikke trenger å bekymre oss om mai😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ostepooopp skrev:

Jeg kan heller ikke huske å ha vært hjemme en hel påske i mitt ca 30-årige liv. Og jeg syntes det er super kjipt at ferien over dammen i påske måtte avlyses. Enda kjipere er det at jeg ikke en gang kan dra på hytta ved sjøen. Selv om vi alle forstår hvorfor, må det faktisk være lov å syntes sånt er kjipt! 

Jeg er på ingen måte stor fan av CBE, men syntes mange her er litt vel pirkete. Her pirkes det på hver minste lille ting. Feks dette med at hun syntes det er slitsomt med barna hjemme. Alle mine SoMe kanaler er fylt opp av foreldre som klager over at de må ha barna hjemme (venner, bekjente, kolleger, tidligere kolleger og ukjente fra hele verden som dukker opp diverse steder. Altså en god blanding av folk). Det er mødre i permisjon som syntes det er noe herk at ungen på 2-3 år må være hjemme fra barnehagen for nå må de passe på begge ungene hele dagen (og i permisjon jobber man ikke).  Det er foreldre som heller vin i kaffekrus og vannflasker for å overleve. Eller gjemmer seg på do eller i annekset. 
Så det er ikke kun CBE som syntes dette er slitsomt, det er faktisk nokså vanlig. 

Jeg spiser godteri i smug. Jeg er forøvrig hjemme i permisjon med 4 barn, 2 av de under ett år. Jeg syns også at det er skrekkelig slitsomt og har oppdaget at barna er kjempeirriterende til tider.

Men, det som vi "andre" har til felles her, er at vi klager litt og så går vi videre, det er kjempeslitsomt å få snudd alt på hodet. For Caroline er det slik at hun må ofre noe som er problemet. I en nasjonal dugnad.

Endret av FluffyChix
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen kjenner noen som klager på Facebook, er helt irrelevant. Vi er ikke på individnivå her. Dette er en influencer med en (ganske) stor plattform på sosiale medier. Hun må da ha tenkt over hvordan vil hun bruke stemmen sin i disse tider? Hvordan hun skal møte utfordringene i bransjen? Men hvordan i all verden kom hun fram til at å klage over mye tid med barna og lite kjærestetid var en god idé? 

 

 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FluffyChix skrev:

Men, det som vi "andre" har til felles her, er at vi klager litt og så går vi videre, det er kjempeslitsomt å få snudd alt på hodet. 

Hvordan vet du at ikke CBE klager litt og så går hun videre? Alt hun egentlig sier, er at hun savner hverdagen slik den var. 

Jeg kan garantere deg at hvem som helst kunne sagt akkurat det - at de savner hverdagen slik den var - og de fleste ville sagt seg enig. Men med en gang CBE gjør det,så blåses det opp noe helt enormt og vris og vendes på ut av alle proporsjoner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elien skrev:

Jeg skjønner godt at mange reagerer Caroline. Dere har nok vært veldig priviligerte som lever det livet dere gjør uten at du har skjønt det selv. Jeg skjønner godt at du ikke klarer å se det selv siden du aldri har hatt en vanlig jobb etter at du fikk barn.

Denne tiden er jo tøff for alle. Men det gjelder å gjøre det beste ut av den. Vi har 3 barn, to tenåringer og en 1.klassing. Mannen jobber hjemmefra, og har så mye å gjøre at vi kun ser ham i spisepauser hvor han spiser fort og går tilbake til jobben. Overtid har det blitt på ham også. Jeg studerer på fulltid, har 4 eksamener og masse innleveringer som venter. I tillegg så er jeg sykepleier og jobber 50%.

Og jeg må si at selv om vi savner hverdagen så koser vi oss masse også! De dagene jeg ikke skal på jobb så baker vi brød på morgenen som er klar til lunch. Jeg bruker en time på å rydde og vaske før 1.klassingen og jeg begynner med skolen. Bruker Max 2 timer dagen. Hjelper 5. Og 8. Klassing når det trengs. Uteaktivitet venter vi som regel med til når vi får tid. Så spiller vi litt spill, jeg og alle barna, før jeg jobber med studiene 2-3 timer. Da får minste se på iPad, en film på Netflix eller være med de eldste. Jeg er tilgjengelig og gjør det jeg kan hvor jeg ikke trenger å sitte 100% konsentrert. I 16 tiden lager vi middag. Når vi har spist så overtar mannen. Han rydder, trener med barna er ute etc, mens jeg sitter til ca 21 med studier. Siste 1-2 timer før vi legger oss ser mannen og jeg på serie. De dagene jeg jobber så jobber mannen mindre og bruker velferdspermisjon de timene han ikke får jobbet.

Alt i alt så koser vi oss og har fått en helt annen ro i hjemmet. Du må være villig til å endre på rutiner og innse at kjæretetid må vente. Nå gjelder det å komme seg gjennom en tøff tid. Og du? Dette kommer ikke til å gå over med det første. Vi i helsevesen er blitt forberedt til å jobbe til vi stuper fra mai og utover…

  1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

    Hei A 🙂

    Jeg klarer fint å se det selv om jeg ikke har hatt en «vanlig jobb». Jeg har heller aldri sagt at vi ikke koser oss, for det gjør vi masse 🙂 Men poenget mitt var bare at jeg savner hverdagen, og det regner jeg med jeg ikke er alene om 🙂

    Nå sa vel Erna forrige uke at målet er å slå viruset tilbake, så om de lykkes med det trenger du heldigvis ikke å bekymre deg for mai 😀

    https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments

     

    Helsearbeider som ikke trenger å tenke mer på mai. Jeg syntes den var drøy

Ok, her er hun intet mindre enn hurpete. For å si det med rene ord. Ærlig talt, eier hun ikke skamvett?!

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...