Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har de mistet det helt. 😳

• Liker 47
Videoannonse
Annonse
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
16 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Driver de å tuller rundt i eget kommentarfelt? Er de ironiske? Skal de genere klikk?

Siterer meg selv her..

Skrevet (endret)

De bruker en kjent "blogger taktikk" ved å provosere med ting de vet generer klikk: Det er nok ekstra viktig i disse dager da annonse inntekter sannsynligvis går ned. Lett å se i tråden her at det fungerer. La være å bite på??? Isabella Løwengrip i Sverige har åpent fortalt om denne taktikken. Det sier kanskje litt om svikten i inntektene at de både i innlegg og kommentarer tyr til dette mer enn vanlig. La være å gå inn i kanalene deres nå da 🙂

Endret av Della
rette skrivefeil
  • Liker 18
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 minutt siden, Della skrev:

De bruker en kjent "blogger taktikk" ved å provosere med ting de vet generer klikk: Det er nok ekstra viktig i disse dager da annonse inntekter sannsynligvis går ned. Lett å se i tråden her at det fungerer. La være å bite på??? Isabella Løwengrip i Sverige har åpent fortalt om denne taktikken. Det sier kanskje litt om svikten i inntektene at de både i innlegg og kommentarer tyr til dette mer enn vanlig. La være å gå inn i kanalene deres nå da 🙂

👏🏻👏🏻 Enig. 

Skrevet
3 minutter siden, Della skrev:

Du har helt rett. Jeg tar selvkritikk der, men det er noe med å ikke klare å la være. Virkeligheten overgår jo fantasien til de grader! 

Men skjerpings! For jeg er jo helt enig med deg. 

• Liker 12
Skrevet

Får håpe noen har tatt screenshot av kommentarfeltet hennes, for jeg regner med at mye av kommentarene blir slettet etterhvert. 

• Liker 17
Skrevet

Bloggeieren jobber beinhardt med å generere klikk ved å fremstille seg selv som gjennomført usympatisk. Utfordringen med denne taktikken er at de negative følelsene dette genererer i målgruppa blir sittende igjen lenge etter at klikkene forstummer.

• Liker 35
Skrevet
1 time siden, Halle-Palle skrev:

CAROLINE BERG ERIKSEN

51 MINUTTERSIDEN

Jeg trives absolutt med barna hjemme, men ikke mens vi jobber og de har skole 😕 Helger og sånn er noe helt annet. 

De endringene vi har gjort nå er jo at vi har færre kvelder hvor jeg og Lars-Kristian f.eks ser på TV og har kjærestetid.

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments

NÅ ble jeg målløs. 

HVA!? 😨

Nå tror jeg hun/de provoserer med hensikt og vilje -for å skape "engasjement" i kommentarfeltet. 

• Liker 21
Skrevet
16 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Bloggeieren jobber beinhardt med å generere klikk ved å fremstille seg selv som gjennomført usympatisk. Utfordringen med denne taktikken er at de negative følelsene dette genererer i målgruppa blir sittende igjen lenge etter at klikkene forstummer.

Men det spiller ikke noen rolle strengt tatt så lenge folk klikker seg inn allikevel. Det er jo det som er en del av taktikken, gjøre folk irritert/forbannet osv. Blondinbella har levd "bong" på det i maaaange år. Noen velger å gjøre dette for å tjene penger uansett om det skaper negative følelser. Like it or not. De ler hele veien til banken så lenge det varer, folk går på det gang på gang. De sitter mest sannsynlig å flirer av nettopp det. Så blir det diskusjon om strategien igjen og hvor lite lurt det er osv, så er vi igang igjen.. Disse tingene skaper inntekter og vi bidrar med å gå på limpinnen igjen og igjen og igjen og igjen...Løgner, dobbeltmoral, usannheter, motsigelser "tenner" og engasjerer folk og det gir dem klikk. SLUTT å gå inn i Some til de som bruker den taktikken er min oppfordring, jeg har sluttet med det og følger helt andre kontoer 😉

• Liker 10
Skrevet

Jeg følger overhodet ikke carolinebergeriksen.no på en eneste kanal. Og hvor sannsynlig er det at man kjøper noe fra en selger som fremstiller seg så bortreist?

Jeg har svært liten tro på at DL med ansatt ler hele veien til banken. Snarere tvert imot, derav disse smertefulle krampetrekningene fra den kanten.

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, Della skrev:

Men det spiller ikke noen rolle strengt tatt så lenge folk klikker seg inn allikevel. Det er jo det som er en del av taktikken, gjøre folk irritert/forbannet osv. Blondinbella har levd "bong" på det i maaaange år. Noen velger å gjøre dette for å tjene penger uansett om det skaper negative følelser. Like it or not. De ler hele veien til banken så lenge det varer, folk går på det gang på gang. De sitter mest sannsynlig å flirer av nettopp det. Så blir det diskusjon om strategien igjen og hvor lite lurt det er osv, så er vi igang igjen.. Disse tingene skaper inntekter og vi bidrar med å gå på limpinnen igjen og igjen og igjen og igjen...Løgner, dobbeltmoral, usannheter, motsigelser "tenner" og engasjerer folk og det gir dem klikk. SLUTT å gå inn i Some til de som bruker den taktikken er min oppfordring, jeg har sluttet med det og følger helt andre kontoer 😉

Og om en liten stund er faktumet at dette er taktikk helt glemt igjen og vi er igjen i gang med diskusjoner og innlegg her inne med sjokkerte leser av blogg/Some over hva de legger ut av tekst/meninger/bilder. Slår ikke feil 😉 Kikkeren i oss bidrar også til at de fortsatt kan leve av dette. Lurer på hvor raskt en del bloggere ville gått "konkurs" om tråder om dem her inne hadde dødd ut? Inntektene er på vei ned, KG engasjerte brukere er nok i stor grad med på å holde inntektene oppe og dermed forlenger tiden de kan leve av Some. Det er vel det motsatte av det endel her inne ønsker. Men som jeg begynte med, om et par timer er vi "på an" igjen her inne. Og jeg shamer på ingen måte noen av dere, jeg blir provosert selv helt til jeg tenker at dette er jo nøye kalkulert av annonsekanalen/bedriftseier. Bruk tiden din på andre som fortjener det mer 🙂 

• Liker 8
Gjest Finlay
Skrevet
2 minutter siden, Della skrev:

KG engasjerte brukere er nok i stor grad med på å holde inntektene oppe og dermed forlenger tiden de kan leve av Some.

Er det egentlig nok å vise til antall klikk og sidevisninger i 2020?

Vil tro at en engasjementsrate på ynkelige 1.18%, samt det faktum at CBE mister 700-800 følgere på Instagram pr.mnd vil ha litt å si for samarbeid, spesielt nå.

https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno/monthly

Skrevet
2 minutter siden, Finlay skrev:

Er det egentlig nok å vise til antall klikk og sidevisninger i 2020?

Vil tro at en engasjementsrate på ynkelige 1.18%, samt det faktum at CBE mister 700-800 følgere på Instagram pr.mnd vil ha litt å si for samarbeid, spesielt nå.

https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno/monthly

Det er tydeligvis nok, i hvertfall har vært det til nå, for en del bedrifter som betaler dem for å annonsere? Blir spennende å se fremover hvordan det går nå når tiden er som de er. Det finnes bedrifter som bevisst lager feks dårlige/kleine annonser på tv for å få folk til å snakke om hvor dårlig den er og dermed blir bevisste på firmaet. All reklame er god reklame (noen ganger), vi blir alle påvirket av alt vi utsettes for. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Eevee skrev:

CBE skriver «jeg kan ikke si til Lars-Kristian at vi skal «trene med barna», da tror jeg han steiler. Han kan trene med barna i tillegg til sin vanlige trening, men ikke erstatte den med trening med barna». Hvorfor kan de ikke ta med utstyr ut i hagen og trene ute mens barna leker? Hvorfor er det så ekstremt uaktuelt å gjøre i noen uker nå i en unntakstilstand? Herrefred!

Den dama er så fanatisk opptatt av å holde hverdagen lik og ikke endre på sitt levesett med trening, mat og rutiner at jeg nesten får vondt av henne. Tenk å leve med en slik mor og ikke minst kone. Hun har virkelig et stort behov for daglige timer med me-time for å fungere. Både på mølle med fjortisstv, frisør, negler, vipper, kafeturer, kjærestetid, posering og dulling. I hennes tempo, dag ut og dag inn. 

Bloggeres klikk-taktikk, ikke gå på det.. 

• Liker 6
Skrevet

Har noen mulighet til å tipse Mats Hansen eller noen? Dette bør faktisk bli spredd. 

Kjærestetid! Jeg gir meg ende over. 

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, Halle-Palle skrev:

CAROLINE BERG ERIKSEN

51 MINUTTERSIDEN

Jeg trives absolutt med barna hjemme, men ikke mens vi jobber og de har skole 😕 Helger og sånn er noe helt annet. 

De endringene vi har gjort nå er jo at vi har færre kvelder hvor jeg og Lars-Kristian f.eks ser på TV og har kjærestetid.

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments

NÅ ble jeg målløs. 

Noen burde utestenges fra sitt eget kommentarfelt... Nå surrer og ordner hun noe veldig.. Tror nok hun er noen turer innom her.

• Liker 25
Skrevet
9 minutter siden, Della skrev:

Bloggeres klikk-taktikk, ikke gå på det.. 

Hvis det er sant er dama mer kynisk enn jeg trodde. Kaste barna under bussen for å skape engasjement? Der tror jeg isåfall til og med LK hadde satt ned foten..

• Liker 18
Skrevet

Denne bloggen minner meg om den såpeoperaen «I gode og onde dager». Man kan la være å følge med i flere måneder, og når man starter igjen så er det som om tiden har stått stille. Det samme gamle om og om igjen. 

• Liker 40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...