Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting lenger, mulig jeg er mindre intelligent altså. Men for en tid tilbake, så skrev frua at det å sitte flere timer hos frisøren, var en jobb. Men nå skriver hun at det ikke er jobb?

Synes dessuten at det faktisk er trist at hun syter og klager over dårlig tid osv, pga at barna er hjemme 😕 Er dem en så stor belastning i hverdagen da? De er jo med på å tjene til livets opphold hos familien, så mye som dem blir eksponert på diverse some kanaler for tiden. Likevel sitter frua og klager på mye skolearbeid og oppfølging. Det er vel det minste hun kan gi tilbake til barna sine, som i stor grad er med på å opprettholde familiens luksusliv.

• Liker 42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis 1. klassingen har så mye å gjøre, og går på skolen til kl 14, så var det veldig rart at CBE la live-sendingen til Netfit til kl. 14. CBE la jo ut på instastory at jentene satt på rommet og spiste frukt og så film, og det var kl 13.30-13.45.  Vil tro at det også gikk med mye tid til forberedelser (sminke, hår, klær, rigging av utstyr) før kl 14 også. Kanskje en time...to..eller tre timer...Klarte ungene seg plutselig alene da eller?...

• Liker 34
Skrevet

De lager visst mye LYD. 😏

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, neon_sun said:

Kjenner jeg blir så mektig provosert over dette her at jeg nesten sprekker. Jeg er sykepleier. I disse tider har jeg ingen råderett over meg selv. Jeg kan bli kastet inn i hva som helst, når som helt og hvor lenge som helst. Og jeg sender barna mine i barnehagen hver dag. Det mest dyrebare jeg har. Og er vel viten om at jeg utsetter både meg selv, barna og mannen for en stor smittefare. Jeg er redd for tiden fremover, jeg har ingen kontroll over hva livet mitt bringer. Jeg rekker knapt en dusj i 5 min før jeg må stupe til køys for å få 5 timers søvn før dagen igjen begynner klokken 5. Jeg skulle gjort alt for å ha muligheten til å skåne oss for dette... 

Og så presenterer folk å klage over for lite tid i badekaret??? Jeg har ikke ord. 

Kunne ikke vært mere enig!

• Liker 15
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 time siden, Liver skrev:

CBE har kanskje ikke en samfunnsnyttig jobb, men hun kan bruke stemmen sin i etterkant. Her kan hun gi lokalsamfunnet gode avtaler for å reklamere for små bedrifter. De kan være et talerør for ferieopphold i Norge, løfte fram de som trenger det etter denne krisen. De sier selv de ennå ikke merker mye til krisen i sitt yrke, da har de nok mulighet å stille opp. Dette er en viktig jobb for at flest mulig skal klare seg. 

Hun prøvde vel det med å kjøpe fredagsbuketten, men fikk jo tyn fordi hun ikke kjøpte den på en torsdag i stedet for. Hun har i hvert fall gitt en blomsterbutikk god reklame. Og Vestlia Resort, men fikk jo kjeft for det også.

Vil også legge til at jeg ikke har lest hvert eneste innlegg her og mulig jeg bommer på noe vesentlig ;) men det får jeg snart vite, for her følger mange med og vet å gi beskjed om jeg sier noe feil. 

Skrevet

Ifølge IG stoey til CBE så har hun vært ute i 5 timer å stelt hagen. Så nå er hennes grønne fingrer ganske så sliten å nærmeste tatt knekken på. Da vekkes min nysgjerrighet på hvor var barna i disse 5 timene? Var far plutselig så delaktig at han tok seg av de imens mor stelte å styret på? Eller er det rent løgn for å virke mer troverdig; å ikke minst for og ikke få kritikk fra andre siden av nettverden som er KG?🤭

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Ifølge IG stoey til CBE så har hun vært ute i 5 timer å stelt hagen. Så nå er hennes grønne fingrer ganske så sliten å nærmeste tatt knekken på. Da vekkes min nysgjerrighet på hvor var barna i disse 5 timene? Var far plutselig så delaktig at han tok seg av de imens mor stelte å styret på? Eller er det rent løgn for å virke mer troverdig; å ikke minst for og ikke få kritikk fra andre siden av nettverden som er KG?🤭

Alle var vel med, vil jeg anta. 

@Dævendøtte Du har rett, du bommer. 

@neon_sun 👏🏻 Takk for jobben du gjør. 

• Liker 17
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Alle var vel med, vil jeg anta. 

@Dævendøtte Du har rett, du bommer. 

@neon_sun 👏🏻 Takk for jobben du gjør. 

;) Regna med det ja... og ble heller ikke overrasket over det, CBE har vel aldri gjort noe godt for andre uten å ha egoistiske motiver i tillegg. Derfor tok jeg også forbehold da jeg la ut innlegget mitt. 

Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

;) Regna med det ja... og ble heller ikke overrasket over det, CBE har vel aldri gjort noe godt for andre uten å ha egoistiske motiver i tillegg. Derfor tok jeg også forbehold da jeg la ut innlegget mitt. 

fiffig hvordan du vrir det til å bli en mangel hos leserne, istedet for hos CBE

• Liker 15
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
14 minutter siden, MissLucy skrev:

fiffig hvordan du vrir det til å bli en mangel hos leserne, istedet for hos CBE

Noe kjent over den der...er ikke det også tydelig i kommentarfelt på bloggen?

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Leser innlegget i badekaret og blir mektig provosert over fullstendig manglende vilje til å fire på noe som helst, men fortsatt klage på hvor dårlig tid hun har. For et utrolig virkelighetsfjernt menneske. 
At hun i det hele tatt har mage til å klage i en slik situasjon når andre risikerer liv og helse for resten av oss er vanvittig. Hun skulle skamme seg!! 

• Liker 37
Skrevet
40 minutter siden, neon_sun skrev:

Kjenner jeg blir så mektig provosert over dette her at jeg nesten sprekker. Jeg er sykepleier. I disse tider har jeg ingen råderett over meg selv. Jeg kan bli kastet inn i hva som helst, når som helt og hvor lenge som helst. Og jeg sender barna mine i barnehagen hver dag. Det mest dyrebare jeg har. Og er vel viten om at jeg utsetter både meg selv, barna og mannen for en stor smittefare. Jeg er redd for tiden fremover, jeg har ingen kontroll over hva livet mitt bringer. Jeg rekker knapt en dusj i 5 min før jeg må stupe til køys for å få 5 timers søvn før dagen igjen begynner klokken 5. Jeg skulle gjort alt for å ha muligheten til å skåne oss for dette... 

Og så presenterer folk å klage over for lite tid i badekaret??? Jeg har ikke ord. 

Du er en helt! Jeg klapper for deg! I min jobb (annen del av helsevesen) har vi måttet dele oss og er 50% permitterte for å unngå å møtes, for å "spare" på noen av oss så ikke alle må i karantene samtidig hvis noen blir syk. Mannen min er permittert fra sin jobb. Økonomien slår krøll på seg, men vi har derimot ingenting å klage for! Familiemedlemmer er i risikogruppe, og de voksne barna våre bor i andre land. Men vi er takknemmelige for at det går bra med alle så langt. Savne å bade i badekaret har ikke slått meg.. 

• Liker 23
Skrevet
5 minutter siden, Isild skrev:

Du er en helt! Jeg klapper for deg! I min jobb (annen del av helsevesen) har vi måttet dele oss og er 50% permitterte for å unngå å møtes, for å "spare" på noen av oss så ikke alle må i karantene samtidig hvis noen blir syk. Mannen min er permittert fra sin jobb. Økonomien slår krøll på seg, men vi har derimot ingenting å klage for! Familiemedlemmer er i risikogruppe, og de voksne barna våre bor i andre land. Men vi er takknemmelige for at det går bra med alle så langt. Savne å bade i badekaret har ikke slått meg.. 

Takk! Bare så det er understreket, jeg skrev ikke dette for skryt, bare for å markere hvor store kontraster det er for folk nå og at disse som klager over mangel på egentid eller manglende hyttetid for den saks skyld kan gå å ta seg en bolle. Mine tanker går mest til de som er syke, mister noen eller opplever et økonomisk kaos i disse tider. Flest nordmenn har vist seg solidariske og flotte i denne tiden, mens enkelte fremstår rett og slett som noen dritt sekker av dimensjoner (sorry, not sorry). 

Gode tanker til deg, håper det ordner seg ♥️

• Liker 31
Skrevet
44 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Hvorfor tror du at ikke alle var ute i det fine været? Hvorfor antyder du at far ikke er delaktig? Det fremstår jo både i blogg og storys at de sjelden gjør ting hver for seg. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Hvorfor tror du at ikke alle var ute i det fine været? Hvorfor antyder du at far ikke er delaktig? Det fremstår jo både i blogg og storys at de sjelden gjør ting hver for seg. 

I hjemmekontor-innlegget skrivet hun noe sånn som at de sjelden begge er på kontoret samtidig, at en er på kontoret, mens den andre tar bilder (av vafler) f.eks. 

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, Halle-Palle skrev:

⤵️

6 minutter siden, MiniMjau skrev:

I hjemmekontor-innlegget skrivet hun noe sånn som at de sjelden begge er på kontoret samtidig, at en er på kontoret, mens den andre tar bilder (av vafler) f.eks. 

Bingo⤴️

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, neon_sun skrev:

Takk! Bare så det er understreket, jeg skrev ikke dette for skryt, bare for å markere hvor store kontraster det er for folk nå og at disse som klager over mangel på egentid eller manglende hyttetid for den saks skyld kan gå å ta seg en bolle. Mine tanker går mest til de som er syke, mister noen eller opplever et økonomisk kaos i disse tider. Flest nordmenn har vist seg solidariske og flotte i denne tiden, mens enkelte fremstår rett og slett som noen dritt sekker av dimensjoner (sorry, not sorry). 

Ikke oppfattet som skryt :) 

Det å ikke kunne reise på hytta, og å ikke kunne bade i badekaret når man vil, blir bare så ufattelig stusselig å høre om nå. De forsøker å skape innhold til det "glossy magasinet", men det er umulig med en "glossy" utgave av å være i en situasjon vi ikke har vært i siden 1918 (Spanskesyken) Glossy er det siste vi trenger på ubestemt tid. 

Takk for at du og dere er der for alle oss andre! 

• Liker 22
Skrevet (endret)
44 minutter siden, neon_sun skrev:

Takk til deg for innsatsen du gjør for oss alle ❤️ 

Det er i kriser at folk viser sitt egentlige jeg og hvilke verdier man har. De sterke trår fram og tar ansvar, de egoistiske fortsetter å leve i sin egen boble og gjør feks ting som å kreve tilbake hytteskatten av hyttekommunen og skriver kronikker om hvor urettferdig det er at de ikke får feiret påske på hytta. Evt skriver et innlegg på en blogg om hvor urettferdig det er at livet plutselig måtte endres litt og at man muligens må ofre en treningsøkt for å ta seg et bad i eget badekar pga tidsklemma. Alt dette mens mennesker rundt om i verden dør i hopetall og helsevesenet og verdensøkonomien kollapser. Det sier litt om hvor fokuset ligger og hvilke verdier man har. Det er ikke individet som er viktig nå, det er fellesskapet og det å bidra med det man kan, uansett hva det måtte være, for å prøve å lose samfunnet gjennom denne krisen så godt det lar seg gjøre.

En influencer har en stemme, en stemme man kan velge hvordan man vil bruke. Hun kunne reklamert for produktet i badekarinnlegget uten å framstå som en ignorant egoist, det er ikke engang vanskelig å få til. Eks noe slikt som dette;

Jeg skjønner at tiden vi lever i nå er veldig stressende for mange, det er den også for oss. Det er en annen hverdag når barna er hjemme, og jeg har virkelig innsett hvilken fantastisk jobb lærerne gjør nå når jeg selv skal stå for hjemmeundervisningen en periode. Det blir kanskje ikke perfekt, men vi gjør så godt vi kan med de ressursene vi har tilgjengelig. Selv om jobb i seg selv virker ganske meningsløst nå, med sykdom, frykt og økonomiske bekymringer, må jeg verne om egen arbeidsplass og følge opp samarbeidsavtalene våre. I dag reklamerer jeg derfor for et produkt som kan benyttes til en rolig stund i badekaret, noe som flere en meg kanskje hadde hatt godt av i disse dager for å prøve å koble ut stresset vi alle kjenner på. I dag valgte jeg å skippe treningsøkt nr 2 for å ta et avslappende bad så jeg kan samle energi til å være klar for en ny dag med hjemmeskole og hjemmekontor. Jeg håper dere alle har det så bra som dere kan ha det, etter omstendighetene. Dersom noen trenger noen å snakke med, kan dere ringe hjelpetelefonen for mental helse, her er link; ..... Ta vare på hverandre ❤️ 

Dette var bare et eksempel på en spinn man kan ta på formidlingen for å gjøre jobben sin uten å framstå som en ignorant egoist. 

Endret av FotbaIlflua
Byttet ut et ord
  • Liker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...