Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

CBE har bekreftet at innholdet på SoMe er etter deres behov, og at lesere og følgere står fritt til å la seg inspirere eller la vær å følge. Det samme gjelder ikke mindreårige tydeligvis, de har ikke fått ta noe valg om de ønsker å være en del av denne virksomheten #netfitkids#twentyfour

Endret av lillesnøfnugg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

CBE og hennes blogg, "forretningskonsept", og andre kanaler hun måtte ha inntekter fra (og de fleste andre rosabloggere), kommer til å gå dukken innen overskuelig tid. Med koronakrisen følger en global økonomisk krise, og utrolig mange bedrifter, lag, foreninger og selvstendig næringsdrivende kommer til å gå nedenom og hjem. Jeg er styreleder i en mellomstor forening, og allerede etter en måned, sliter vi med å beholde sponsorer. De fleste som sponser oss, må nå kutte sine kostnader, og kan ikke risikere å bruke penger på noe som helst unødig. At noen som helst kommer til å være interessert i å sponse CBE, SE og liknende bloggere om et halvt års tid, er meget lite sannsynlig.

• Liker 20
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
15 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

CBE og hennes blogg, "forretningskonsept", og andre kanaler hun måtte ha inntekter fra (og de fleste andre rosabloggere), kommer til å gå dukken innen overskuelig tid. Med koronakrisen følger en global økonomisk krise, og utrolig mange bedrifter, lag, foreninger og selvstendig næringsdrivende kommer til å gå nedenom og hjem. Jeg er styreleder i en mellomstor forening, og allerede etter en måned, sliter vi med å beholde sponsorer. De fleste som sponser oss, må nå kutte sine kostnader, og kan ikke risikere å bruke penger på noe som helst unødig. At noen som helst kommer til å være interessert i å sponse CBE, SE og liknende bloggere om et halvt års tid, er meget lite sannsynlig.

Redaksjonelle medier sliter også med annonsør tørke.

Skrevet
4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Redaksjonelle medier sliter også med annonsør tørke.

Jeg tror nok mange gjør det, og dette ser ut til å kunne bli langvarig, så min spådom er at rosablogger kommer til å få det veldig tøft framover. Tror mange annonsører og sponsorer vil kutte sånne kunder før de kutter andre. 

• Liker 15
Gjest CecilieX
Skrevet
18 minutter siden, Inocybe skrev:

"Diskusjonen" med Fitfocus viste så alt for tydelig hva det er som reageres på med oppførelsen til bloggerparet. Fitfocus kom med veldig betimelig, saklig og ryddig kritikk av noe av innholdet og bloggeierne gikk rett i furte-bitche-modus. Jevnlig unnskylder CBE bitchingen sin over for lesere med at hun mottar så mange stygge usaklige ting fra leserne så noen ganger koker det over for henne. Med hva med Fitfocus? Har Fitfocus en lang historie med usaklig hets på bloggen til CBE som forklarer hvorfor bloggerparet anså det som betimelig å gå til angrep på Fitfocus? Driver andre treningsbloggere å går til angrep på og hetser CBE jevnlig? Jeg tror neppe det. 

CBE beskriver det som om hun har et dra til tryne og det er bakgrunnen for både kritikken og den påståtte hetsen hun sier hun utsettes for. Men hun bommer jo helt. Dette har ingenting med utseendet hennes å gjøre men alt med oppførelsen hennes. Utseende virker til å være en så altoverskyggende del av hennes inntrykk av seg selv som person at hun ikke evner å se at det ene og alene er hvordan hun oppfører seg som betyr noe her. CBE har ikke et dra til utseende men så absolutt en dra til oppførelse. Når Fitfocus får gjennomgå for - ja hva egentlig? Så er det ikke langt til å konkludere at mange disse ekle hetsende leserne muligvis eksisterer mer i hodet hennes enn i virkeligheten. En feilkobling når kommentarer utelukkende blir tolket som ufine, hetsende og mobbene så sant de ikke er strålende hyllest. I tillegg så legger CBE i høyeste grad til rette for at kritiske lesere kan hetses og mobbes i hennes eget kommentarfelt. Ikke rart så mange oppfatter CBE som en ufyselig person. Det har igjen intet med utseendet til CBE å gjøre men hvordan hun oppfører seg mot andre. 

PS. CBE har helt sikkert fått stygge kommentarer i løpet av blogg karrieren sin, det betviler jeg ikke, men det påståtte omfanget er meget skeptisk til. CBE ser ikke sin egen rolle i dette. 

Mener å huske at hun skrev at 99% av kommentarene hun fikk var positive. Dette i en diskusjon der folks positivitet var et argument hun trengte der og da. Andre ganger er det motsatt, som da LKE rettferdiggjorde sitt kommentarfeltjuks med at det hadde blitt for mange netttroll. 

Litt av den samme svikten i argumentasjonen ser man nå, når det ikke er sammenheng mellom påstander om voldsomt trøkk på hjemmeskole som umuliggjør situasjonen vs ta ferie fra skole en hel uke.  Jo mer hun finner opp argumenter jo mer maler hun seg inn i et hjørne. 

Skrevet

jeg synes det er påfallende at blant de over 160 kommentarene som er der nå, så er det ikke èn som kommenterer den manglende sammenhengen i hjemmeskole nå kontra hjemmeskole på ferie for to uker siden.

• Liker 40
Skrevet
1 minutt siden, CecilieX skrev:

Mener å huske at hun skrev at 99% av kommentarene hun fikk var positive. Dette i en diskusjon der folks positivitet var et argument hun trengte der og da. Andre ganger er det motsatt, som da LKE rettferdiggjorde sitt kommentarfeltjuks med at det hadde blitt for mange netttroll. 

Litt av den samme svikten i argumentasjonen ser man nå, når det ikke er sammenheng mellom påstander om voldsomt trøkk på hjemmeskole som umuliggjør situasjonen vs ta ferie fra skole en hel uke.  Jo mer hun finner opp argumenter jo mer maler hun seg inn i et hjørne. 

Det som er helt trygt er å skylde på leserne! Det er tross alt dem som irriterende nok husker mer enn to uker og lurer på hvordan det kan henge sammen når det bloggeren legger ut ikke henger på grep :nigo: 

Jeg ble paff når hun beskrev det at undervisningen foregår på engelsk som et kompliserende problem. Det visste da foreldrene da de valgte skole og hvis de ikke er i stand til å følge opp egne valg så :sjokkbla:. Men det er vel ikke utenkelig at engelsken bare er et stort problem når det kan brukes som argument for hvorfor deres hjemmeskoledager er sååå sykt mye mer slitsomme og tidskrevende enn alle andres. Ellers sitter engelsken helt perfekt hilsen lærer-Åge :opplyser:

• Liker 45
Skrevet

Problemet til Bloggen er som alltid før- mangel på genuinitet og ærlighet. Virker som bloggeier har et uendelig behov for å leve i dette «glansede magasinet» som hun iflg seg selv har vært så opptatt av å skape. Hva som ligger bak d behovet kan man jo bare undre seg over, men jeg tenker at det skal ligge en relativt narsissistisk legning i bunn, for å faktisk trives med og holde ut en sånn hverdag som omhandler seg selv opp, ned og i mente. 
Når  verden endres så kraftig utenfor bloggerboblen, blir kontrasten så enorm og så påfallende at det omtrent skjærer i øynene å bevitne det hele. 
Samtidig er CBE særdeles privilegert. Hun har en bolig med enorm boltreplass, eget gym, gedigen hage utenfor, en jobb som iflg henne selv ikke er truet av dagens økonomiske situasjon, hele familien er friske... Hun har veldig mange muligheter sammenlignet med mange andre i disse tider- og velger allikevel å fokusere på sin egenskapte tidsklemme. Det er så navleloen formelig vokser ut av alle proposjoner. Det er en fascinerende, men akk så provoserende egenskap. Sier som andre før her; bloggeier har en «dra-til-oppførsel». 

• Liker 43
Skrevet
4 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg synes det er påfallende at blant de over 160 kommentarene som er der nå, så er det ikke èn som kommenterer den manglende sammenhengen i hjemmeskole nå kontra hjemmeskole på ferie for to uker siden.

Ja det er rart hvordan noen spørsmål aldri havner i bloggens kommentarfelt :rolleyes:

• Liker 24
Skrevet

Hvor kan jeg lese "diskusjonen" CBE.no - paret hadde med Fitfocus? 

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, Isild skrev:

Litt begrenset hvor mye det regnskapet får vært da. Jeg blir faktisk litt lattermild! Nå blir det bare dumt av de å forsøke å "bevise" de enorme arbeidsmengdene to heltidsansatte har i en influencerbedrift i nedgangstider. 

Dagens systemer er veldig mye enklere enn før. Kvittering tas med mobilen og man benytter apper og nettsider som gjør alt så meget enklere. Men så er det nok en del kvitteringer som skal inn i regnskapet. Jeg antar at når fredagsbuketten brukes aktivt i innleggene, så er det en del av "kulissene" til fotoseansen, og dermed bokføres det som utgift på firmaet. 

• Liker 14
Skrevet
12 minutter siden, Isild skrev:

Hvor kan jeg lese "diskusjonen" CBE.no - paret hadde med Fitfocus? 

Nå kommer jeg ikke inn for å sjekke men mener det var Netfits IG Magechallenge dag 2. 

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, Inocybe skrev:

Nå kommer jeg ikke inn for å sjekke men mener det var Netfits IG Magechallenge dag 2. 

Fant det! Takk :) 

Der gikk de rett i bitch-mode ja. De blir usjarmerende sure hvis noen stiller spørsmål. 

• Liker 22
Skrevet

CBE har kanskje ikke en samfunnsnyttig jobb, men hun kan bruke stemmen sin i etterkant. Her kan hun gi lokalsamfunnet gode avtaler for å reklamere for små bedrifter. De kan være et talerør for ferieopphold i Norge, løfte fram de som trenger det etter denne krisen. De sier selv de ennå ikke merker mye til krisen i sitt yrke, da har de nok mulighet å stille opp. Dette er en viktig jobb for at flest mulig skal klare seg. 

• Liker 13
Skrevet
21 timer siden, Klementine skrev:

Ja, dette var ikke enkelt gitt. Nå kom det mye konstruktive tilbakemeldinger fra andre voksne. Huff a meg. 😕 

kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-1/#comment-1074317

Huff. Manglende tid i badekaret, og engelsk pensum for en førsteklassing. 

Skjønner at livet er hektisk og suger om dagen. 

• Liker 25
Skrevet

Hvis skoleoppgaver til skolejenta er så uoverkommelige, får de nesten som foreldre sette ned foten og si at dette ikke går, foreldrene kan avgjøre slikt. De blir vel ikke kastet ut fra skolen fordi de ikke klarer å få en 1.klassing til å gjøre alle oppgavene. Så viktig kan det da ikke være. 

• Liker 28
Skrevet
1 time siden, MissLucy skrev:

Det ligger et spørsmål der nå fra Hilde. Hun lurer på hva forskjellen er på nå og da de fikk med opplegg fra læreren til Vestlia og da de nylig var der nesten en uke. CBE svarer at det var betydelig mindre den gangen. 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Christiane_W skrev:

Det ligger et spørsmål der nå fra Hilde. Hun lurer på hva forskjellen er på nå og da de fikk med opplegg fra læreren til Vestlia og da de nylig var der nesten en uke. CBE svarer at det var betydelig mindre den gangen. 

haha har hun allerede glemt at forskjellen er at da hadde de ferie mens nå jobber de. 😂

• Liker 30
Skrevet
13 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hvis skoleoppgaver til skolejenta er så uoverkommelige, får de nesten som foreldre sette ned foten og si at dette ikke går, foreldrene kan avgjøre slikt. De blir vel ikke kastet ut fra skolen fordi de ikke klarer å få en 1.klassing til å gjøre alle oppgavene. Så viktig kan det da ikke være. 

Enig! Hvis skoleoppgavene tar så mye av tiden, så høres det for mye ut for et barn i den alderen uansett. Vil tro skolen kan være med på å finne en mer overkommelig ordning og mengde. Det kan jo ikke være meningen at skolearbeidet til en på barneskolen skal velte hele dagen til familien. 

#baretull

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...