*Emma* Skrevet 27. mars 2020 #18301 Skrevet 27. mars 2020 (endret) Hun er overrasket over at folk sier de har så mye ledig tid. Men hun vil ikke forsake goder som trening osv. Forstår hun ikke at det er nettopp fordi vi andre blant annet har forsaket den typen goder- at vi nå føler ag vi har mye ledig tid? Endret 27. mars 2020 av *Emma* 22
FluffyChix Skrevet 27. mars 2020 #18302 Skrevet 27. mars 2020 Det er ikke sikkert det trenes så mye som det gis uttrykk for. Mye av tiden går nok i photoshoot. 20
Klementine Skrevet 27. mars 2020 #18303 Skrevet 27. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, FluffyChix skrev: Det er ikke sikkert det trenes så mye som det gis uttrykk for. Mye av tiden går nok i photoshoot. eller beundre sin egen flate mage. Nå har vi jo sett hvor sprek fruen er live, så det narrativet slår jo også sprekker. Hun fantes jo ikke sprek! Endret 27. mars 2020 av Klementine 36
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. mars 2020 #18304 Skrevet 27. mars 2020 Det har også vært påpekt her på KG flere ganger, at Caroline B.E ikke er sprek men slank. Det er to forskjellige ting.
SusieDerkins Skrevet 27. mars 2020 Forfatter #18305 Skrevet 27. mars 2020 1 time siden, gjest:) skrev: Altså, vi har en treåring hjemme nå, og det er ikke inmari lenge han klarer å aktivisere seg selv. En halvtime tre ganger om dagen gir deg liksom ikke frigjort tid tilsvarende en arbeidsdag. Sikkert lettere når de er to barn som kan leke sammen, men når eldste har skolearbeid, så må jo yngste få litt oppmerksomhet. enig i det. Men det problemet har jo et par opplagte løsninger når man er to foreldre. 11
Klaraku78 Skrevet 27. mars 2020 #18306 Skrevet 27. mars 2020 Jeg vil tippe at når denne corona tiden er over, kommer CBE og LK til å bestille seg århundrets ferietur. Besteforeldre må passe ungene. Når hun har skrevet et helt innlegg om hvor ille dagene dems er nå, og at hun bare vil ha tilbake den vanlige hverdagen. En hverdag som består i at ungene er på skole og i barnehage, og CBE er alene med mannen sin hjemme. Tenke så mange timer med alenetid de må ta igjen. Det blir ferie ut året det. 37
Gjest Snøsøta Skrevet 27. mars 2020 #18307 Skrevet 27. mars 2020 (endret) Jeg mener det jeg. Mange arbeidstakere med små barn får ikke til å jobbe 100% under krisen. Regjeringen har derfor redusert arbeidsgiverperioden for omsorgspenger ned til to dager. Det betyr at Treasures AS kan få tilbake penger fra staten om de skriver timer på omsorgspenger (sykt barn) istedet for å opprettholde 100% arbeidstid. Samtidig er de ikke villig til å gjøre noen så enkle grep som å gjøre husarbeidet og lage mat mens de er sammen med barna, eller å ta med barna ned i treningsrommet når de skal trene, eller å dele opp arbeidsdagen dem i mellom for å få flest mulig arbeidstimer. I tillegg er de ikke villige til å nedprioritere noe av den massive treningen eller egenpleien de driver med til daglig: "Trening og velvære er ikke jobb? Men det blir prioritert, og skal i hvert fall ikke bortprioriteres 🙂 Om man skipper ting så får man bedre tid, det er jo klart 🙂" Da skjønner jeg at de ikke er bekymret for økonomien. De kan jo bare fortsette med egentid og velvære som de pleier, og få refusjon fra NAV for de timene de er med barna på dagtid. Da spiller det jo ikke noen rolle om annonsekronene forsvinner. Endret 27. mars 2020 av Snøsøta Mens de lager mat, ikke barn! :D
stjerna80 Skrevet 27. mars 2020 #18308 Skrevet 27. mars 2020 27 minutter siden, 123Frustrert skrev: denne bloggen bare gir og gir, sitat fra bloggen; CAROLINE BERG ERIKSEN 5 TIMERSIDEN SVAR Trening og velvære er ikke jobb? Men det blir prioritert, og skal i hvert fall ikke bortprioriteres 🙂 Om man skipper ting så får man bedre tid, det er jo klart 🙂 Det er ikke så lett å se hva cbe vil med bloggen for denne strukturen ser man ikke mye av. Sitat fra bloggen i dag; CAROLINE BERG ERIKSEN 2 TIMERSIDEN SVAR Vi er faktisk veldig, veldig gode på struktur, så det er ikke noe problem 🙂 ser også at hun nå har begynt å redigere svarene sine når hun får svar fra leser sli at hun kan tilpasse og få rett allikevel. Har vært lite tilhenger av bloggen i lang tid, men synes bloggen har blitt enda mer umoralsk og synes journalisten blir mer og mer uspiselig i innleggene sine. Ikke bare jeg som har lagt merke til redigeringen av svarene nei. Hun skal ha rett, uansett, og det blir bare komisk. Men det er så mye som faller sammen rundt henne nå (ihvertfall hva jeg tror), at det meste virker som desperate forsøk på å opprettholde det som var. Halvnakne bilder, og det ekstreme behovet for å vise seg fram, da med filter og redigering, er ikke sunt, og de fleste ser vel at mye rakner. Hadde du spurt henne for 10 år siden, så tror jeg ikke hun selv hadde trodd at hun hadde postet de bildene der som en småbarnsmor. Jeg har ikke vondt av å se hud, absolutt ikke, men gjør det i det minste med stil. Kanskje bare slenge på en bh under, og dyna litt mer over enkelte steder. Haha, ble kanskje litt mer enn hva jeg hadde tenkt til å svare på den kommentaren men. 18
Keaton Skrevet 27. mars 2020 #18309 Skrevet 27. mars 2020 Kan hun ikke bare late som hun er syk eller skal øve på teateret - og vips; mange timer ledig til jobbing. ☺️ Syk betyr nemlig ingen trening og teaterøving som omsettes til hjemmetid vil også hjelpe. 18
Populært innlegg Anonym90059005 Skrevet 27. mars 2020 Populært innlegg #18310 Skrevet 27. mars 2020 Pussig at det nå er full skole fra 8-14 med en 1.klassing, med et pensum ut av en annen verden og et press om å levere alt hver dag, mens det for noen uker siden var null stress å ta ut barn fra skole en uke for å ta igjen "tapt" ferie... Som vanlig henger ikke storyen hennes på greip. Alt hun dokumenterer 24/7 på Insta bryter med den virkeligheten hun argumenterer for i innlegget og kommentarfeltet. Og hva trenger hun egentlig mer tid til? Jobb kan tydeligvis ikke være så høyt prioritert, for hun vil jo i hvert fall ikke forsake noe trening sier hun, så 1-2 treningsøkter per dag er står foran på lista. Og hvorfor er det så viktig at de alle skal stelle seg og ordne seg som om det er en vanlig dag? De fleste jeg kjenner som jobber hjemmefra om dagen med barn, kjører joggings på store og små fra morgen til kveld. Prioriteringene og virkelighetsoppfatningen er mer i utakt enn noen gang, bare å gratulere. 82
Klementine Skrevet 27. mars 2020 #18311 Skrevet 27. mars 2020 1 time siden, Klaraku78 skrev: Jeg vil tippe at når denne corona tiden er over, kommer CBE og LK til å bestille seg århundrets ferietur. Besteforeldre må passe ungene. Når hun har skrevet et helt innlegg om hvor ille dagene dems er nå, og at hun bare vil ha tilbake den vanlige hverdagen. En hverdag som består i at ungene er på skole og i barnehage, og CBE er alene med mannen sin hjemme. Tenke så mange timer med alenetid de må ta igjen. Det blir ferie ut året det. Bare så synd hvis denne corona krisen faktisk setter en faktisk stopper for det ut året. Det er bare å vente i spenning å se! 5
Populært innlegg Tørst Skrevet 28. mars 2020 Populært innlegg #18312 Skrevet 28. mars 2020 Er det ikke dette som er den nasjonale dugnaden, da? At alle må ta i et ekstra tak, både med jobb, egne unger, permitteringer og usikkerhet? Om hun ikke er villig til å verken dele dagene i to og forsake alenetid med mannen, vinglasset og kaffekoppene, ELLER at 4-5 timer hver jævla dag skal handle om meg meg meg med trening og dilldall foran speilet, nei, da kan hun vel bare ha det himla travelt, da? Dugnaden er jo å nettopp holde seg og de små smittebombene våre av noen mindreårige HJEMME, med alt det for søren innebærer, slik at helsevesenet kan jobbe og REDDE LIV. Hun kan jo skrive et innlegg om det, for all del. Alle syns jo dette er utfordrende og nytt i varierende grad. Enten så tilpasser man seg, og ser det som sin viktigste oppgave å holde motet oppe hjemme, lage god mat og gi ungene en opplevelse av at dette er en spesiell tid, der man kommer nærmere hverandre og gjør alt i sin makt å bevare den jævla stemningen. En joggetur ute i parken for å lufte huet når det blir litt tett der hjemme, men ikke timevis med treninger og egenpleie, doll og dilldall, pynte seg og bevare en fasade som ingen uansett bryr seg om? Det vi bryr oss om, er at alle gjør den forbanna dugnaden, sin arboppgave i den, og gjør sitt for å holde familiene sammen! Innlegget i seg selv er jo greit nok, men kommentarene og svarene hennes får meg til å lure på om hun egentlig har skjønt noenting av denne historiske perioden vi er inne i nå? Hvordan får hun dette til å handle om SEG OG HENNES BEHOV? Hun skjønner vel at hun må fornye seg som bedriftseier og tenke nytt - både på jobb og hjemmebane? Det er jo virkelig ikke viktig lenger at HUN skal ha verdens smaleste midje og laveste fettprosent, samtidig som hun er verdens mest oppdolla der inne på hjemmekontoret sitt, det er jo ikke dette som skal selge nå? Ingen er interessert! Hun kunne slått seg opp på hjemmetrening, hjemmekontor, hjemmeskolerutiner, hjemmematlaging, økonomi, bekymringer, hvordan glede/hjelpe noen som er syke, hvordan jobbe som frivillig på sykehjem... der ikke hun og familien er i fokus, men rutiner rundt, hvordan gjøre det, hvordan prioritere, hvordan gi litt slipp. Men neida. Meg meg meg. Jeg har ikke ord. Eller jo, forresten, det hadde jeg visst mange av. 84
Gulleplutt Skrevet 28. mars 2020 #18313 Skrevet 28. mars 2020 3 timer siden, Tørst skrev: Er det ikke dette som er den nasjonale dugnaden, da? At alle må ta i et ekstra tak, både med jobb, egne unger, permitteringer og usikkerhet? Om hun ikke er villig til å verken dele dagene i to og forsake alenetid med mannen, vinglasset og kaffekoppene, ELLER at 4-5 timer hver jævla dag skal handle om meg meg meg med trening og dilldall foran speilet, nei, da kan hun vel bare ha det himla travelt, da? Dugnaden er jo å nettopp holde seg og de små smittebombene våre av noen mindreårige HJEMME, med alt det for søren innebærer, slik at helsevesenet kan jobbe og REDDE LIV. Hun kan jo skrive et innlegg om det, for all del. Alle syns jo dette er utfordrende og nytt i varierende grad. Enten så tilpasser man seg, og ser det som sin viktigste oppgave å holde motet oppe hjemme, lage god mat og gi ungene en opplevelse av at dette er en spesiell tid, der man kommer nærmere hverandre og gjør alt i sin makt å bevare den jævla stemningen. En joggetur ute i parken for å lufte huet når det blir litt tett der hjemme, men ikke timevis med treninger og egenpleie, doll og dilldall, pynte seg og bevare en fasade som ingen uansett bryr seg om? Det vi bryr oss om, er at alle gjør den forbanna dugnaden, sin arboppgave i den, og gjør sitt for å holde familiene sammen! Innlegget i seg selv er jo greit nok, men kommentarene og svarene hennes får meg til å lure på om hun egentlig har skjønt noenting av denne historiske perioden vi er inne i nå? Hvordan får hun dette til å handle om SEG OG HENNES BEHOV? Hun skjønner vel at hun må fornye seg som bedriftseier og tenke nytt - både på jobb og hjemmebane? Det er jo virkelig ikke viktig lenger at HUN skal ha verdens smaleste midje og laveste fettprosent, samtidig som hun er verdens mest oppdolla der inne på hjemmekontoret sitt, det er jo ikke dette som skal selge nå? Ingen er interessert! Hun kunne slått seg opp på hjemmetrening, hjemmekontor, hjemmeskolerutiner, hjemmematlaging, økonomi, bekymringer, hvordan glede/hjelpe noen som er syke, hvordan jobbe som frivillig på sykehjem... der ikke hun og familien er i fokus, men rutiner rundt, hvordan gjøre det, hvordan prioritere, hvordan gi litt slipp. Men neida. Meg meg meg. Jeg har ikke ord. Eller jo, forresten, det hadde jeg visst mange av. Dette. 👏 19
skruf Skrevet 28. mars 2020 #18314 Skrevet 28. mars 2020 5 timer siden, Tørst skrev: hjelpe noen som er syke, hvordan jobbe som frivillig på sykehjem... der ikke hun og familien er i fokus, men rutiner rundt, hvordan gjøre det, hvordan prioritere, hvordan gi litt slipp. Men neida. Meg meg meg. Jeg har ikke ord. Eller jo, forresten De føler vel at de allerede har fylt opp veledighetskontoen sin med Omvendt julenisse, så da trenger de ikke bidra før til neste jul🤷🏼♀️ 21
Gjest tranedatter Skrevet 28. mars 2020 #18315 Skrevet 28. mars 2020 Så å ta ut barnet av skolen for extra ferie er helt kurant, men hjemmeskole er såååå slitsomt? Velvære og trening SKAL prioriteres over barn og jobb? Mens før var dette en del av jobben? Eller hvordan var det? Nei, prinsessa skal ikke forsake noe, bare klage. 1. de slipper reise til og fra skole og barnehage 2. ingen fritidsaktiviteter for noen i familien 3. alt skjer hjemme, de har eget gym, hage og stort hus. 4. gi barna en ipad, som de gjorde på aktivitetsferien med sykel (sic!)- de er faktisk lov å gi de ipad for å få unna mail, skypemøte, fotoredigering, fotosession, som faktisk ER en del av jobben til cbe.no. At de er så organiserte tror jeg ikke et dugg på. Det har de selv vist på bloggen. Både ved ferier, oppussing, flytting, i hverdagen.
Populært innlegg Altruisa Skrevet 28. mars 2020 Populært innlegg #18316 Skrevet 28. mars 2020 Det er åpenbart at det plager CBE stort at når flere nå får en hverdag som er mer lik hennes egen, så synes tydeligvis mange dette er mye lettere enn sin vanlige hverdag. Klart det må være kjipt, all den tid bloggeren forsøker å bygge opp et bilde av beinhard jobbing for å oppnå denne suksessen😏 Forøvrig utrolig trist at mindreåriges pensum, skolehverdag, ferdigheter i ulike fag osv. blir tema i kommentarfeltet. 55
Isild Skrevet 28. mars 2020 #18317 Skrevet 28. mars 2020 7 timer siden, Tørst skrev: Er det ikke dette som er den nasjonale dugnaden, da? At alle må ta i et ekstra tak, både med jobb, egne unger, permitteringer og usikkerhet? Om hun ikke er villig til å verken dele dagene i to og forsake alenetid med mannen, vinglasset og kaffekoppene, ELLER at 4-5 timer hver jævla dag skal handle om meg meg meg med trening og dilldall foran speilet, nei, da kan hun vel bare ha det himla travelt, da? Dugnaden er jo å nettopp holde seg og de små smittebombene våre av noen mindreårige HJEMME, med alt det for søren innebærer, slik at helsevesenet kan jobbe og REDDE LIV. Hun kan jo skrive et innlegg om det, for all del. Alle syns jo dette er utfordrende og nytt i varierende grad. Enten så tilpasser man seg, og ser det som sin viktigste oppgave å holde motet oppe hjemme, lage god mat og gi ungene en opplevelse av at dette er en spesiell tid, der man kommer nærmere hverandre og gjør alt i sin makt å bevare den jævla stemningen. En joggetur ute i parken for å lufte huet når det blir litt tett der hjemme, men ikke timevis med treninger og egenpleie, doll og dilldall, pynte seg og bevare en fasade som ingen uansett bryr seg om? Det vi bryr oss om, er at alle gjør den forbanna dugnaden, sin arboppgave i den, og gjør sitt for å holde familiene sammen! Innlegget i seg selv er jo greit nok, men kommentarene og svarene hennes får meg til å lure på om hun egentlig har skjønt noenting av denne historiske perioden vi er inne i nå? Hvordan får hun dette til å handle om SEG OG HENNES BEHOV? Hun skjønner vel at hun må fornye seg som bedriftseier og tenke nytt - både på jobb og hjemmebane? Det er jo virkelig ikke viktig lenger at HUN skal ha verdens smaleste midje og laveste fettprosent, samtidig som hun er verdens mest oppdolla der inne på hjemmekontoret sitt, det er jo ikke dette som skal selge nå? Ingen er interessert! Hun kunne slått seg opp på hjemmetrening, hjemmekontor, hjemmeskolerutiner, hjemmematlaging, økonomi, bekymringer, hvordan glede/hjelpe noen som er syke, hvordan jobbe som frivillig på sykehjem... der ikke hun og familien er i fokus, men rutiner rundt, hvordan gjøre det, hvordan prioritere, hvordan gi litt slipp. Men neida. Meg meg meg. Jeg har ikke ord. Eller jo, forresten, det hadde jeg visst mange av. 👏 Denne første virkelige krisen siden krigen skal dessuten vare antageligvis ganske lenge. Spanskesyken herjet i 2 år. Vi får ikke skremt bort virus ved å rope til det at vi vil på hytta liksom. Nå har CBE og andre influencere en mulighet til å tenke nytt. De MÅ antageligvis tenke nytt. Etterhvert som denne pandemien varer så tror jeg de aller færreste kommer til å fortsette å drømme seg bort i overflatiske og virkelighetsfjerne blogger. Gode treningsblogger/IG kommer nok til å fenge fremover, men selv om CBE har forsøkt sine første live-treninger, så får de det ikke til desverre. De tviholder på imaget med tung make up, kropp, og "oppdollet". De må gjøre hva de vil, men for min del iallefall så vil jeg da alltid velge noen andre - noen som har fokus på teknikk, ikke "sexy". Jeg tror de skal slite fremover hvis de ikke finner på noe annet enn dette glossy magasin- konseptet de har kjørt i alle år. 29
Altruisa Skrevet 28. mars 2020 #18318 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, Isild skrev: 👏 Denne første virkelige krisen siden krigen skal dessuten vare antageligvis ganske lenge. Spanskesyken herjet i 2 år. Vi får ikke skremt bort virus ved å rope til det at vi vil på hytta liksom. Nå har CBE og andre influencere en mulighet til å tenke nytt. De MÅ antageligvis tenke nytt. Etterhvert som denne pandemien varer så tror jeg de aller færreste kommer til å fortsette å drømme seg bort i overflatiske og virkelighetsfjerne blogger. Gode treningsblogger/IG kommer nok til å fenge fremover, men selv om CBE har forsøkt sine første live-treninger, så får de det ikke til desverre. De tviholder på imaget med tung make up, kropp, og "oppdollet". De må gjøre hva de vil, men for min del iallefall så vil jeg da alltid velge noen andre - noen som har fokus på teknikk, ikke "sexy". Jeg tror de skal slite fremover hvis de ikke finner på noe annet enn dette glossy magasin- konseptet de har kjørt i alle år. Jeg tror ikke at flertallet bruker slike blogger til å 'drømme seg bort i' eller bli inspirert av. Har inntrykk av at man leser de av samme grunn som man ser på feks paradise hotel: lett underholdning. Og lett underholdning tror jeg absolutt det er marked for fremover. Det som blir vanskelig er at det etterhvert flommer over av slik underholdning, og gjennom denne krisen så digitaliseres også alt fra konserter, tegnekurs, pubquiz og you name it i rekordfart. Tilbydere av online trening og online alt mulig rart skyter i været og konkurransen om publikummet øker mer enn noensinne. Så er enig i at cbe vil slite uten fornyelse av konsept, det nåværende er rett og slett for kjedelig. Eller er kanskje det virkelighetsfjerne nettopp det som er det underholdende ved denne bloggen for mange🤔 Kanskje de bare bør beholde konseptet sitt ved nærmere ettertanke. Å skulle konkurrere på andre arenaer har ikke vist seg å fungere særlig godt enn så lenge. 9
Populært innlegg Mrs Robinson Skrevet 28. mars 2020 Populært innlegg #18319 Skrevet 28. mars 2020 Ok, nå bullshitter frua noe å så alvorlig her. 1. CAROLINE BERG ERIKSEN 18 TIMERSIDEN E-post, regnskap, planlegging av fremtidige og pågående samarbeid, planlegging av innhold på diverse flater, produsere opp innhold, utvikle Netfit (som for øvrig lanseres i august). I tillegg har Lars-Kristian skole, selv om det tar litt mindre tid nå 🙂 Dette høres for meg ut som noe som tar 5-6 timer ila en uke. Og skole kan ikke regnes med i jobbtiden - for alle oss dødelige tas det utenom 2. Hvis de har valgt å sette datteren på en skole så krever så enormt med ressurser allerede i 1.klasse, ville jeg tatt ut ungen min prompte. Stakkars. Vi har også en 1.klassing, og ærlig talt - det er pluss, minus, alfabet, litt lesing og ukedager. Som de oppegående voksne de skryter av å være, burde dette være 0 problem selv på engelsk. En 1.klassing burde uten problem klare å sitte og jobbe ved siden av mor som svarer på mail og planlegger litt. Hvis ikke er nivået på skolen latterlig høyt. 3. Hun har tidligere uttalt at det fine med å være selvstendig næringsdrivende, er at de ikke trenger å jobbe fra 8-16, men har mulighet til å jobbe kveld og helger. Så det at hun nå "plutselig strever med 8.30-16.30" er bare rør. 56
Keaton Skrevet 28. mars 2020 #18320 Skrevet 28. mars 2020 Tror nok gnålet om tiden de ikke har og forsakelse (!) handler om noe helt annet. Rusk i maskineriet er det iallfall. Når de har vært på ferie i to-tre uker, pleier de jo å rydde opp i «mailboksen» på et par dager, så tviler på at det hoper seg opp der nå. De har management og folk som fikser regnskapet osv, men de vet vel selv best hvordan de ønsker å fremstå i denne krisen. Foreløpig virker de tafatte, selvsentrerte og helt uten bakkekontakt. 46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå