Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest tranedatter
Skrevet

One word: Princessyndrome. https://en.wikipedia.org/wiki/Princess_sickness

CBE har fått en kalddusj, nå når ikke hele dagen kan styres etter hennes behov, men andre mennesker sine behov også skal ivaretas. Trist, for alle vet jo hvem som er hjemme.

De har jo både hage og park, send mannen ut med barna - fysisk aktivitet behøver de! Og når frua er ferdig med sitt, kan HUN gå ut med de, for hun behøver også bevegelse (jmf netfit). Så kan lke redigere i fred...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, FluffyChix skrev:

De kan visst ikke dele dagen i to, da blir jobben bare halvveis gjort, og så er de jo dessuten en familie! (Sitat fra de selv)

Halvveis gjort, ja. I disse dager er det vel ikke så mye å gjøre for en blogger så den må de lengre ut på landet med. Og hvor mye skolearbeid har en 1. klassing? 

• Liker 20
Skrevet
12 minutter siden, Surikatt skrev:

Halvveis gjort, ja. I disse dager er det vel ikke så mye å gjøre for en blogger så den må de lengre ut på landet med. Og hvor mye skolearbeid har en 1. klassing? 

Hvis jeg forstår det riktig, er deres arbeidsdag 16 timer fordelt på 2 stykker, så hvis den ene skal jobbe 8-16 så må den andre jobbe 16-24 og da får de ikke sett hverandre.

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, stjerna80 skrev:

Her har du en som har vært en av tilghengerene hennes. Dog ikke av de verste. Jeg hopper nå av. Nå blir det bare mer og mer som ikke er bra. Måten hun svarer og prøver å heve seg over hver og en i kommentarfeltet er bare flaut. Liker rett og slett ikke oppførselen lenger. Og det ekstreme fokuset på eget utseende, blir bare flaut det å. Hun prøver alt for hardt, sjøldigging er aldri spesielt inspirerende. Føler hun ikke får til den balansen hun hadde før med ulike innlegg/storys. Nå er det kun barna, treningsrom, klokke, kaffe, skryte av håret, og bilder hvor man prøver å være så sexy som mulig. Om og om igjen. Å nå begynner hun alt å fiske etter at vi andre skal skjønne og kommentere om hvor tøft de har det i forhold til mange andre i disse dager.Uff, nå var det mye klaging fra min side, men måtte bare lufte litt. 

Jeg er enig med deg. Jeg har også vært fan, men har rett og slett fått helt nok. Også av det å ha dette som en form for quilty pleasure. Det fremstår helt tomt og uten substans overhodet!

• Liker 28
Skrevet

Er "forsaket" det nye it-ordet 2020, eller hur? Føler hun skviser det inn i hver kommentar på det siste innlegget.

Og hva er det hun ønsker mer av? Ut i fra tittelen og bildene er det mer tid til å posere i et badekar med et uttrykk som indikerer at alle hun elsker akkurat har dødd. Ser ikke akkurat ut som om hun koser seg.

• Liker 40
Skrevet

Men dere, det er mye jobb med Netfit som skal lanseres i august... Det er krevende tider gitt. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg vil tro vi alle har det ganske likt om dagen. Hjemmekontor, med barn hjemme som skal følges opp på ulikt vis. 

Cbe og co har aldri hatt det så travelt, mens vi andre i mer tradisjonelle yrker føler vi har fått et hav av tid. Vi kan styre tiden vår selv, jobbe, husarbeid, skolearbeid, kos....helt nydelig spør du meg.

Sier kanskje litt om hvor foeskjellige arbeidsdagene våre er under mer normale omstendigheter.?

Jeg er mellomleder med personalansvar, og er selv alene med to små barn hjemme.  Hvorav ett med spesialbehov(all ekstrahjelp er innstilt pga corona). Dagene er helt nydelige! Koser oss!!

Endret av MiniMjau
  • Liker 29
Skrevet

Det er flere jeg kjenner som sier at det er tøft å få timeplanen til å gå opp, fordi det er mange som må dele dagen, og jobben blir da mindre strømlinjeformet når du skal samkjøre med andre kollegaer. Men det handler jo om kommunikasjon og endring av arbeidshverdgaen på den måten. Det jeg tenker når jeg leser innlegget hennes om at hun ønsker seg mer tid i badekaret er jo at hun er helt i utakt igjen, og at de nå merkes bedre enn noen gang, fordi en veldig stor del av befolkningen nå drar i helt lik retning, og det er retningen av å brette opp ermene, jobbe på for at dette skal bli så kortvarig som mulig, så det får så små konsekvenser som vi bare kan få til for samfunnet vårt. Når man da klager, og syns at barnet i første klasse har kjempestort pensum og alt er vanskelig så havner man raskt i samme kategori som de som melder flytting til hytta. Og det er ikke et bra sted å være hvis du skal leve av å reklamere for ting.

• Liker 45
Skrevet

Hvis de virkelig vil oppnå noe med denne tiden så kunne de ha tatt for seg Netfit å oppgradert det betraktelig. Da menes det med at LK tar over kanalen og tar seg av live trening etc. Jeg tror helt ærlig at de vil da få større utbytte av den kanalen enn at hun skal være foran kameraet. Ja det er en familiebedrift, men de må lære seg å dele seg inn i kategorier i bedriften slik at ikke begge sitter å ser rett i veggen når slike stunder  som vi er i, kommer og banke på døren og tar dem fullstendig på senga. For det skulle man nesten tro når vi går snart inn i 3 uke av frivillig og uvfillig karantene. Det handler å utnytte tiden til sitt beste, og det er noe vi ser at CBE&co ikke gjør i det hele tatt. Nok en gang så ser jeg hvordan andre kjent folk finpusser på sine prosjekter og lager til noe nytt til hverdagene er tilbake. Jeg lever ikke et så trangsynt livstil slik som CBE gjør. Men jeg forstår at man kan fint få  ting til og gå rundt selv om det kun er 24 timer i et døgn. Det handler om å prioritere og sette seg faste gjøremål som skal utgjøres hver eneste dag. Da får man unnagjort masse. Til og med tid til barna får man også om man legger det inn. Men for CBE så er det bare et ork. Har ikke dette hjemmekontoret en dør som kan lukkes når hun skal jobbe? Eventuelt ha musikk på ørene imens hun skriver ned alt å ingenting. 

• Liker 22
Skrevet
15 minutter siden, lenebu skrev:

Er "forsaket" det nye it-ordet 2020, eller hur? Føler hun skviser det inn i hver kommentar på det siste innlegget.

Og hva er det hun ønsker mer av? Ut i fra tittelen og bildene er det mer tid til å posere i et badekar med et uttrykk som indikerer at alle hun elsker akkurat har dødd. Ser ikke akkurat ut som om hun koser seg.

Hun har jo flere ganger sagt at hun ikke greier ligge i badekar? Max noen minutter. Har ikke tålmodighet..

• Liker 13
Gjest Finlay
Skrevet (endret)

CBE virker nærmest irritert på leserne som ikke oppfatter situasjonen med barn hjemme like slitsom som hun gjør.

De kan umulig jobbe sine 8 timer hver dag, og ungene deres må ha hatt VELDIG MANGE fritidsaktiviteter, hvis de har bedre tid nå. Leserne må bestemt ha forsaket eller skippet noe for å kunne ha så god tid nå. 

Bortsett fra å følge opp barnets skolearbeid, hva gjør de i arbeidstiden?? 4 blogginnlegg denne uken (der det ene innlegget består nesten utelukkende av vaffelbilder) kan da umulig ha tatt 7.5 timer x 2 personer x 5 dager?

Treningen på Netfit er jo trening hun uansett ville gjort, for som hun sier: Deres egen trening skal i hvert fall ikke bortprioriteres.

Klart det byr på ekstra utfordringer når leksehjelpen skal foregå på engelsk, og de selv bare har vanlig skoleengelsk i ryggen. De ville nok spart seg mye slit ved å ha valgt vanlig grunnskole, med telling av epler og pærer i fokus nå i førsteklasse.

Endret av Finlay
Skrevet
4 timer siden, Kollontaj skrev:

Bildene ble tatt 25.3. I halv tretida på ettermiddagen. 

Badekarbildene??

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, MiniMjau skrev:

Hun har jo flere ganger sagt at hun ikke greier ligge i badekar? Max noen minutter. Har ikke tålmodighet..

Hva skal hun med det da? Det og ha et badekar er rene "luksus" når man først får tid til dyppe seg nedi å slappe av. Selv så blir jeg så avslappende i badekaret at jeg sliter med og komme ut av det😅

• Liker 2
Gjest Finlay
Skrevet
4 timer siden, Kollontaj skrev:

Bildene ble tatt 25.3. I halv tretida på ettermiddagen. 

Ups! Så det ble tid til en dukkert, og det midt i den hektiske hverdagen, den som ikke har nok timer😆

Skrevet

Innlegget er jo en reklame for et eller annet produkt på badet...

Vi vet jo ikke om hun tok et bad engang. Kanskje tok hun vann i håret, tok av seg genseren og satte seg oppi. 

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, MiniMjau skrev:

Innlegget er jo en reklame for et eller annet produkt på badet...

Vi vet jo ikke om hun tok et bad engang. Kanskje tok hun vann i håret, tok av seg genseren og satte seg oppi. 

Det er reklame for Jotex. Men det virker mer som et syte innlegg tanken på innholdet av teksten.

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Finlay skrev:

Fra svar i kommentarfeltet kan det se ut som å følge opp førsteklassingens skolearbeid er bøygen her.

Klarer hun ikke følge opp skolearbeidet til en 1.klassing da er det ikke mye håp. Latskap er det Caroline Berg-Eriksen lider av. 

• Liker 35
Skrevet

Lag et innlegg som provoserer og det er fart i kommentarfeltet igjen..

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...