Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

No har dei jo endra på ein del ting, mykje som har vore kommentert her inne så eg synes dei fortener skryt i dag. Det kan sjå ut som dei faktisk har teke til seg nokre råd frå andre, muligens brukara av kvinneguiden. 

Det var lite/ingen bar mage, retting på tights, hår osv. Dei hadde satt opp klokke med timing så ho slapp sjekke armbåndsuret heile tida. Ho forklarte kva øvelsar ein skulle gjer og viste korleis. Henvendte seg meir til publikum enn kameramann. Ikkje sjekking av eigen utsjånad i spegelen som me kunne sjå i alle fall. 

Om ho vert sliten av eitt treningsopplegg framstår kun som normalt, humant og heilt innafor. Det vert etterlyst ekte gjennomføring og noko meir enn påspraya svettedropar her inne. Då burde ein jo setje pris på ein andpusten og tydelig sliten bedriftsleder i uredigert form, med hverken bar mage, leppestift på avvegar eller mindreårige i fokus. 

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet

Hvor dårlig er konseptet ditt når du må hente råd og tips fra KG?

Skrevet
3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Mest sannsynlig rævva 😛

• Liker 3
Skrevet (endret)
9 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er jo ikkje poenget. Og sannsynligvis ikkje det som har skjedd heller. 

Poenget er jo at mykje av det som har vore kritisert her vart gjort annleis i dagens video. Og det er jo fint at bedrifta tydeligvis klara å justere seg litt meir inn mot kva mottakarane er ute etter heller enn kva atributter bedriftseigar vil vise fram.

Endret av Amuletten
Skrivefeil
  • Liker 32
Skrevet
5 minutter siden, Amuletten skrev:

Poenget er jo at mykje av det som har vore kritisert her vart gjort annleis i dagens video. Og det er jo fint at bedrifta tydeligvis klara å justere seg litt meir inn mot kva mottakarane er ute etter heller enn kva atributter bedriftseigar vil vise fram.

Problemet er at de visstnok har et konsept som ikke er gjennomtenkt i det hele tatt, og når de går ut med det så er det bare kleint og tilgjort, så at det blir kritisert er på sin plass......vel og bra at de forsøker å endre på det, men hele opplegget er så amatørmessig at det bare er til å le av, for hvem forsøker de å nå, de som vil la seg underholde og le av det?

• Liker 16
Skrevet
7 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er helt innafor. Jeg jobber i en høykompetanse/kunnskapsorganisasjon og vi innhenter med jevne mellomrom tilbakemeldinger fra brukere på visse områder samt undersøkelser som handler om organisasjonens omdømme. 

• Liker 7
Skrevet

#netfitkids ? Er det kødd?! 🤯

• Liker 21
Skrevet
8 timer siden, Amuletten skrev:

No har dei jo endra på ein del ting, mykje som har vore kommentert her inne så eg synes dei fortener skryt i dag. Det kan sjå ut som dei faktisk har teke til seg nokre råd frå andre, muligens brukara av kvinneguiden. 

Det var lite/ingen bar mage, retting på tights, hår osv. Dei hadde satt opp klokke med timing så ho slapp sjekke armbåndsuret heile tida. Ho forklarte kva øvelsar ein skulle gjer og viste korleis. Henvendte seg meir til publikum enn kameramann. Ikkje sjekking av eigen utsjånad i spegelen som me kunne sjå i alle fall. 

Om ho vert sliten av eitt treningsopplegg framstår kun som normalt, humant og heilt innafor. Det vert etterlyst ekte gjennomføring og noko meir enn påspraya svettedropar her inne. Då burde ein jo setje pris på ein andpusten og tydelig sliten bedriftsleder i uredigert form, med hverken bar mage, leppestift på avvegar eller mindreårige i fokus. 

Nå har jeg ikke sett den økten, men det du refererer virker positivt 👍. Første økten var pinlig så flott at de tar til seg saklig kritikk. 

Jeg liker også at den som viser treningen blir svett, sliten og andpusten. Det gir en god følelse av at man gjør noe sammen og er betydelig mer inspirerende enn delikat danderte svettedråper og på byen make up. 
Men samtidig skjønner jeg at mange overraskes over kondisjonen. Jeg selv også. Det stemmer veldig dårlig med bloggerens egne utsagn om treningsmengder og jeg sitter igjen med følelsen at trening også er noe av det som pyntes unødvendig mye på på CBE.no.
Men akkurat i denne sammenhengen under live-trening er den dårlige sammenhengen mellom hvor fit CBE beskriver seg selv og det faktisk observerte mindre viktig. 

• Liker 20
Skrevet

Helt enig med dere @Klaraku78 og @Inocybe 👍

Jeg kunne med fordel ordlagt meg annerledes i går! De hadde absolutt tatt til seg noen av tilbakemld fra den første live treningen. Hovedpoenget er nettopp det dere skriver; det inntrykket man har fått gjennom blogg ifht trening stemmer ikke overens med det som vises live. LKE har jo også vært toppidrettsutøver, og når også CBE tilbringer så mye tid på treningsrommet, har man større forventninger enn det som vises!
Som @Klaraku78 sier, det er noe som ikke stemmer! Når man er en del på treningsstudio selv og ser godt trente mennesker gjøre øvelser så må jeg si at det som vises overrasker meg ifht det som gis inntrykk av på bloggen! 

• Liker 33
Skrevet

Hallo. Når treningen er dårlig og barna til Caroline Berg-Eriksen misbrukes for å reklamere for dette, please boikott. Skjønner det brukes som underholdning men når frontfiguren er så sykt opptatt av sin egen kropp og utseende er det ikke noe noen bør støtte opp om. Ta en lang tur i skogen og legg igjen mobilen hjemme. Det er min oppfordring i dag. 

• Liker 41
Skrevet
10 timer siden, Amuletten skrev:

Enig i dette. 

Jeg syns det er flott at bedriften nå (tilsynelatende) lytter mer til hva publikum vil ha. De prøver ut dette med live-trening (som jeg personlig mener er veien å gå) Så langt er kvaliteten så som så, men det tar nok litt tid å finne sin "stil", det må de få lov til også. 

Kutter de ut dette tragiske med #netfitkids så skal jeg heie på de videre i å prøve ut livetrening - selv om volanger, bar mage og sminke ikke er min greie på trening (men heller det enn slik de har brukt barna siden "lockdown" startet) 

• Liker 16
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
4 timer siden, Gulleplutt skrev:

Det er helt innafor. Jeg jobber i en høykompetanse/kunnskapsorganisasjon og vi innhenter med jevne mellomrom tilbakemeldinger fra brukere på visse områder samt undersøkelser som handler om organisasjonens omdømme. 

Jeg regner med at denne høykompetanse  bedriften ikke er selektiv med tilbakemeldingene fra brukere når det gjelder bedritftens omdømme slik CBE er? Viktigere budskap fra KG om barneksponering og #netfitkids som de glatt gir blaffen i. 

1 time siden, Surikatt skrev:

Hallo. Når treningen er dårlig og barna til Caroline Berg-Eriksen misbrukes for å reklamere for dette, please boikott. Skjønner det brukes som underholdning men når frontfiguren er så sykt opptatt av sin egen kropp og utseende er det ikke noe noen bør støtte opp om. Ta en lang tur i skogen og legg igjen mobilen hjemme. Det er min oppfordring i dag. 

Jeg er 100 prosent enig!! Det er virkelig ikke positivt at de legger om og hører på brukere når det gjelder utførelser av trening, men når det gjelder de mindreårige så kjøres det på mer ekstremt en vanlig. 

Skrevet (endret)

Hvorfor er det kun live trening og andre ting de tar til seg, men ikke om eksponeringen av barna?

Reaksjonene fra meg å andre er helt på sin plass når lederen ikke endre kjøremåte for bedriften, og den eneste ansatte legger ut beskjed på sin "private" IG at det vil forekomme enda mer eksponering av de små pga omstendighetene. Det er nå de burde endre kurs og redusere betraktelig innsyn av barna. Verden har ingen behov for se de på nettet etc.

Endret av MaleficentAurora
Ikke skute men kurs
  • Liker 18
Skrevet
14 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg er helt enig. Jeg klarer bare ikke tro at dette er seriøst ment? Det er jo veldig bra at de gjør noe nytt, men det er faktisk ikke mulig å tro noe annet enn at de gjør dette på gøy/humor? 

Skal caroline-berg-eriksens leve av dette tullet? 

• Liker 12
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
28 minutter siden, Kleenex skrev:

Skal caroline-berg-eriksens leve av dette tullet? 

Ja , det og eksponering av mindreårige #netfitkids. Det er tøffe tider i vente og uten utdanning eller andre kvalifikasjoner utenom det at man skal se «bra» ut hele tiden, så må man ty til det man har. 

Gjest Snøsøta
Skrevet

Jeg applauderer alle som bidrar med aktivitet på nett for tiden. Men med netfit får jeg bare følelsen av å bli invitert til å se på at Caroline trener, ikke til å trene selv. Og det er den største utfordringen for denne type bloggere som har "se på meg" som hovedgrunnlag for virksomheten. Det holder ikke med tiltak som gjør Caroline sin trening mindre pinlig å se på. For å få til et godt treningstilbud må man flytte fokuset fra seg selv og sin egen trening og over på andre. Man må gi blaffen i seg selv der og da. Det er et helt motsatt konsept av den virksomheten de driver i dag. Ekstra vanskelig blir det å gjøre overgangen fra fokus på seg selv til fokus på de de skal trene, når de lever så til grader i en boble som de gjør. De har jo ikke kontakt med den gruppen tilbudet retter seg mot i det virkelige livet. Hvordan skal de klare å motivere andre da? De vet ingenting om disse folkene, og jo lengre de stenger seg inne, jo mindre kontakt har de med potensielle kunders behov og ønsker. Da har de bare utseendet til Caroline igjen som grunnlag for å motivere folk til å trene. Det er et helt feil utgangspunkt for et treningstilbud.

Liker ikke å være så personrettet i kommentaren, men det er jo akkurat her er det det går ut på.

Skrevet
12 minutter siden, Snøsøta skrev:

Jeg applauderer alle som bidrar med aktivitet på nett for tiden. Men med netfit får jeg bare følelsen av å bli invitert til å se på at Caroline trener, ikke til å trene selv. Og det er den største utfordringen for denne type bloggere som har "se på meg" som hovedgrunnlag for virksomheten. Det holder ikke med tiltak som gjør Caroline sin trening mindre pinlig å se på. For å få til et godt treningstilbud må man flytte fokuset fra seg selv og sin egen trening og over på andre. Man må gi blaffen i seg selv der og da. Det er et helt motsatt konsept av den virksomheten de driver i dag. Ekstra vanskelig blir det å gjøre overgangen fra fokus på seg selv til fokus på de de skal trene, når de lever så til grader i en boble som de gjør. De har jo ikke kontakt med den gruppen tilbudet retter seg mot i det virkelige livet. Hvordan skal de klare å motivere andre da? De vet ingenting om disse folkene, og jo lengre de stenger seg inne, jo mindre kontakt har de med potensielle kunders behov og ønsker. Da har de bare utseendet til Caroline igjen som grunnlag for å motivere folk til å trene. Det er et helt feil utgangspunkt for et treningstilbud.

Liker ikke å være så personrettet i kommentaren, men det er jo akkurat her er det det går ut på.

Presis der tror jeg det er det stadig går galt for treningsinspirasjonen på CBE.no.

Etter å ha lest og sett rundt 10 år av CBEs publiseringer på nett er jeg helt overbevist om at utseendet til Caroline faktisk er hovedmotivasjonen hennes trening. Når denne hovedmotivasjonen så blandes med lite evne til å sette deg inn i andres situasjon/tankegang så forstår CBE rett og slett ikke hvorfor hennes utseende og kropp ikke er superinspirerende for andre. Det er jo det som trigger henne selv til å trene så hvorfor fungerer det ikke på samme måte for andre? Sunnhet og velfungerende kropp har alltid bare vært sekundære/tertiære mål, men er selvfølge mye mer spiselig å angi som mål enn se på meg og gi utseendet min oppmerksomhet. Det er veldig tydelig for tiden når det jevnt over blir færre likes på de seksualiserte kroppsbildene av CBE. Leserne vokser opp og verdier og mål modnes mens CBE henger igjen i ungdommelig selvopptatthet og utseendefiksering. 

Ellers applauderer jeg også alle forsøk på å aktivisere stillesittende "karantenister" og "hjemmekontorister".
Så lenge det da ikke går bekosting av barn som det Netfit nå holder på med 😡

• Liker 35
Skrevet
36 minutter siden, Snøsøta skrev:

5 minutter siden, Inocybe skrev:

Presis der tror jeg det er det stadig går galt for treningsinspirasjonen på CBE.no.

Etter å ha lest og sett rundt 10 år av CBEs publiseringer på nett er jeg helt overbevist om at utseendet til Caroline faktisk er hovedmotivasjonen hennes trening. Når denne hovedmotivasjonen så blandes med lite evne til å sette deg inn i andres situasjon/tankegang så forstår CBE rett og slett ikke hvorfor hennes utseende og kropp ikke er superinspirerende for andre. Det er jo det som trigger henne selv til å trene så hvorfor fungerer det ikke på samme måte for andre? Sunnhet og velfungerende kropp har alltid bare vært sekundære/tertiære mål, men er selvfølge mye mer spiselig å angi som mål enn se på meg og gi utseendet min oppmerksomhet. Det er veldig tydelig for tiden når det jevnt over blir færre likes på de seksualiserte kroppsbildene av CBE. Leserne vokser opp og verdier og mål modnes mens CBE henger igjen i ungdommelig selvopptatthet og utseendefiksering. 

Ellers applauderer jeg også alle forsøk på å aktivisere stillesittende "karantenister" og "hjemmekontorister".
Så lenge det da ikke går bekosting av barn som det Netfit nå holder på med 😡

Enig med dere begge to👏👏

• Liker 6
Skrevet

For min egen del blir jeg motivert til å trene gjennom mestring og hvor sterk kroppen min blir gjennom progresjon. Kroppen min skal fungere optimalt livet ut med håp om å unngå rullator, dårlig balanse og vondter knyttet til økende alder. Jeg ønsker å kunne bevege meg fritt og uhindret også som 80-åring. Utseende spiller så himla liten rolle i så henseende. Så når motivet for å trene blir å herme etter utseendet til en 33-årig selger med gode gener som bruker mye tid på kondisjon- og kjøleskapsøkter, og selv er motivert av eget utseende, melder jeg meg ut fordi motivet og fokus blir helt feil. Det inspirerer overhodet ikke.

• Liker 41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...