Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, semperflorens skrev:

(Jeg mener ikke å starte en diskusjon for å avspore, men vil bare oppklare det jeg skrev :) )

Ser at det ble litt uklart, og jeg er helt enig i at det ikke er det spor bedre å se videoen til Fotballfrue enn det er å se videoen til Funky.

Poenget jeg prøvde å få frem er at det er rart å bruke Funky som et positivt eksempel sammenliknet med Fotballfrue, når også Funky eksponerer barna sine. Det er mulig treningsvideoene hennes er supre, men så lenge Funky eksponerer barn synes jeg det er rart at mange som er kritiske (med rette -ikke misforstå) til Fotballfrue pga eksponering av barn trekker frem Funky som et godt eksempel på hvordan Fotballfrue burde ha gjort det, når man egentlig burde boikotte begge to. At Funky har en online gymtime for barn er i mine øyne ingen formildende omstendighet i forhold til at hun eksponerer sine egne.

Huff, er redd det ikke ble så mye klarere nå, så jeg håper noen forstår hva jeg prøver å si 😂

Når det kommer til trening så er Funky best kvalifisert til å drive live trening med leserne og følgerne sine. Ang eksponering av barna på begge to så er jeg enig. Det tok tid før jeg faktisk så hvor mye Funky faktisk hadde sine barn foran kameraet. Men etter hvert så ble det bare mer og mer tydelig for meg hbor mye de var til stedet. Så der sitter hun godt plassert i båten med resten av blogg/influencere mødre som må bruke sine barn for øke trafikken på sine SOME. Men jeg ser også en annen forskjell på CBE  og Funky sine barns rolle ang SOME. CBE sine må bidra flittig imens Funky sine er bare med uten å måtte trå til med noe ekstra. Nei, jeg prøver ikke å unnskylde eller gi Funky en klapp på skulderen ang barna. Bare en liten snitt på hva som er forskjellen hos de 2 bloggerne.

Endret av MaleficentAurora
Rettet opp en del skrivefeil
  • Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet (endret)

....

Endret av Keikolina
Skrevet
5 timer siden, semperflorens skrev:

Har ikke sett på treningsopplegget til verken fotballfrue eller funky, så jeg vet ikke hvordan de var sammenlignet med hverandre, selv om jeg godt kan tro at funky var bedre, MEN hvordan kan dere som kritiserer fotballfrue for eksponering av barn synes det er greit å følge funky, som er minst like ille når det kommer til det. Er det virkelig greit å se treningsvideo fordi den er bra, selv om det betyr at man støtter en bedrift som bedriver eksponering av barn? 🤔 Virker som om mange liker funky og bruker henne som et godt eksempel på hva fotballfrue burde være mer som, men ser gjennom fingrene med at funky eksponerer barna hun også.

Helt enig med deg! Mange liker funky bedre fordi hun ikke er så sparklet og lever et polert liv, men viser mer hverdagsliv. Funkygine er jo naturlig vakker og trenger ikke så mye sminke og styling for å ta seg bra ut. Hun eksponerer barna sine mye mye mer enn Caroline

• Liker 7
Skrevet

Gud bedre det er det minst inspirerende jeg har sett i hele mitt liv.

Klarte desverre ikke å se på stort annet enn den gedigne og gyselige lampa til slutt. 

• Liker 31
Skrevet

I disse tider, så håper jeg at CBE faktisk også skifter treningstøy etter trening, når en ser at hun både blir svett, varm og våt. Blir noe udelikat å vise frem samme antrekk, 2t etter treningen. Når alt har foregått i eget hjem med unger og alt. :(

Synes hun er veldig udelikat. Det er bare stæsjet, som gjør det så himla polert. 

• Liker 39
Skrevet (endret)
1 time siden, Anne 69 skrev:

Helt enig med deg! Mange liker funky bedre fordi hun ikke er så sparklet og lever et polert liv, men viser mer hverdagsliv. Funkygine er jo naturlig vakker og trenger ikke så mye sminke og styling for å ta seg bra ut. Hun eksponerer barna sine mye mye mer enn Caroline

Akkurat det er jeg ikke enig i. Ungene til CBE er på instastory hver dag, ofte flere ganger om dagen. I tillegg skrives de om på bloggen pluss bilder på både blogg og Instagram. Nå også på netfit med egen #. Veldig ofte blir ungene til CBE filmet uten at de vet det,  og delt på instastory. Jeg syns ungene til CBE blir eksponert bare mer og mer. Skjønner ikke det at de liksom skal skjermes mer. Det virker også som om CBE med mannen, lurer med seg ungene på forskjellige fotoshoots som morsdagsinnlegget. 

Jeg syns det kan gå mange dager mellom når jeg ser Funkygine sine barn. De er jo i tillegg hos faren annenhver uke. Hvertfall de to eldste. 

Endret av Klaraku78
  • Liker 30
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
16 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Akkurat det er jeg ikke enig i. Ungene til CBE er på instastory hver dag, ofte flere ganger om dagen. I tillegg skrives de om på bloggen pluss bilder på både blogg og Instagram. Nå også på netfit med egen #. Veldig ofte blir ungene til CBE filmet uten at de vet det,  og delt på instastory. Jeg syns ungene til CBE blir eksponert bare mer og mer. Skjønner ikke det at de liksom skal skjermes mer. Det virker også som om CBE med mannen, lurer med seg ungene på forskjellige fotoshoots som morsdagsinnlegget. 

Jeg syns det kan gå mange dager mellom når jeg ser Funkygine sine barn. De er jo i tillegg hos faren annenhver uke. Hvertfall de to eldste. 

I tillegg blir de mindreårige stylet og fikset før bilder blir knipset. Enten stylet bilder, eller intetanende filming i private settinger. Mye verre enn Funky. 

Skrevet

:ler: 

For en festlig treningsvideo.

• Liker 9
Gjest Truly
Skrevet
On 3/22/2020 at 12:26 PM, Undreguri said:

Kommenterte på netfit jeg ... kommentaren  ble fjernet ( de sitter nok pålogget hele tida selv på en søndag med barna ) i løpet av et par minutter og nå er jeg blokkert. Proff  den bedriften der  altså. Tipper flere har kommentert og fått kommentarene fjernet .. nei nå går jeg  ut i garasjen og løper på tredemølla mi. På ekte tid 😉 ( jeg setter ikke på høy speed,kobler til klokkka mi og gjør noe annet i mens) .Så tipper sånn 10 km på 70-80 minutter . 

Du burde løpe 10 km på under en time uten problemer.

Skrevet (endret)

Så bare på et par minutter av treningsvideoen, og de skal ha for at de tar til seg tilbakemeldinger iallefall (hvis det er det de har gjort da) - mange har etterlyst mer "ekte" trening, ikke bare oppdolla bilder som ser ut som reklame for treningsklær. 

Videoen fenget ikke meg, men live er bra! 

Mange idrettsutøvere, treningsinfluencere, PT`r og treningssentre kommer med gode videoer hvor de guider gjennom en økt i hjemmetrening i disse dager (Takk! ) 

Personlig laget jeg meg en økt i går hvor jeg "mixet" øvelser fra Johannes Høsflot Klæbo sin økt, med mage/rygg økten til "Trenforlivet" (begge etter tips her på siden)  og mage/rygg økten til Desiree Andersen (min egen favoritt) Inspirerende og dyktige alle tre! 

CBE har litt å jobbe med. Men at de prøver noe nytt er bra! 

Endret av Isild
  • Liker 11
Skrevet

Anbefaler å se LKE sin Instastory fra i går kveld, hvor han filmer CBE i et uventet øyeblikk. Hun reagerer momentant og hånda fyker panisk opp til håret for å rette på sveisen før det har gått et tidel. 

Frykten for å ikke være "on fleek"

• Liker 41
Gjest Trude4
Skrevet
På 23.3.2020 den 1.23, Snurrevipp skrev:

Jeg har forsåvidt ikke vært så lenge her inne på kg. Men hjelpe meg hvor mange som kritiserer og reagerer på ALT hun gjør. 

Må man liksom finne feil på ALT? Feile kopper, 10 år gamle meninger som er nå annerledes.(Gud forby og skifte mening på 10 år) 

Håret til jentene er for langt and the list goes on. 

Blir helt oppgitt jeg. 

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻Enig

Gjest Finlay
Skrevet
2 timer siden, Isild skrev:

CBE har litt å jobbe med. Men at de prøver noe nytt er bra! 

Enig. Flott at de prøver noe nytt! 

Særlig når de faktisk ikke trenger å gjøre det, med tanke på at bedriften går så det suser uansett, også i krisetider. Veldig bra.

Skrevet

Veldig fint at de prøver og smaken er som baken.. jeg blir ikke inspirert av personer som trener for å ta seg ut. Når treningstøyet  matcher interiøret og alt annet skal være perfekt mister det heeeelt sjarmen for meg. 

• Liker 27
Skrevet

Det som gir meg hetta ved eksponeringen av barna er at det er så oppstilt. De er alltid fargekordinerte, nyfrisert og staget. De lever et liv foran kameralinser, og det er normalen for dem at ting som gjøres som en familie følges av kamerastativ og lyskastere. 

Jeg har ingen grunn til å tro at bloggeren ikke er en dedikert mor, men å trene sammen med barna har hun nok aldri gjort før. Den seansen var bare helt surrealistisk, ser de ikke gjennom før de publiserer ting? Merkelig, når bildene er så gjennomarbeidet og nøye utvalgt at de ikke ser hvordan de kunstige filmsnuttene kan oppleves. 

• Liker 46
Skrevet
1 time siden, Anonym90059005 skrev:

Anbefaler å se LKE sin Instastory fra i går kveld, hvor han filmer CBE i et uventet øyeblikk. Hun reagerer momentant og hånda fyker panisk opp til håret for å rette på sveisen før det har gått et tidel. 

Haha, ja det var ekstremt. Det må jo være veldig slitsomt å leve sånn.  

• Liker 20
Skrevet

Intet øyeblikk til filming er uventet der i gården. Alt er arrangert, nøye planlagt, krampaktig. Helt naivt å tro at spontanitet, ekte lek, random joggebukse, sminkeløs hovedperson er tillatt å se for seerne. 

• Liker 20
Skrevet

Shit, enda drøyere enn jeg forestilte meg!

• Liker 18
Skrevet

Jaha, de ønsket ikke at treningsvideoen skulle se så proff ut, men være mer personlig (jf. svar i kommentarfeltet). 
At den ikke skulle se proff ut syns jeg de nailet med glans!

• Liker 41
Skrevet

Festlig familieliv de har, driver og filmer og knipser hverandre i tide og utide og sprer det på nettet dagen lang. 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...