Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg regner med at denne høykompetanse  bedriften ikke er selektiv med tilbakemeldingene fra brukere når det gjelder bedritftens omdømme slik CBE er? Viktigere budskap fra KG om barneksponering og #netfitkids som de glatt gir blaffen i. 

Selvsagt ikke, i organisasjonen er det full transparens. Men det er en vesentlig forskjell på en stor offentlig organisasjon og et bittelite tomannsforetak. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

For min egen del blir jeg motivert til å trene gjennom mestring og hvor sterk kroppen min blir gjennom progresjon. Kroppen min skal fungere optimalt livet ut med håp om å unngå rullator, dårlig balanse og vondter knyttet til økende alder. Jeg ønsker å kunne bevege meg fritt og uhindret også som 80-åring. Utseende spiller så himla liten rolle i så henseende. Så når motivet for å trene blir å herme etter utseendet til en 33-årig selger med gode gener som bruker mye tid på kondisjon- og kjøleskapsøkter, og selv er motivert av eget utseende, melder jeg meg ut fordi motivet og fokus blir helt feil. Det inspirerer overhodet ikke.

Vi har akkurat samme motivasjon for å trene🙏😅 Jeg ser fullstendig sprø ut her på stuegulvet, men det er det minst viktige, det gir overskudd og styrke til en veldig stressende, men dessverre stillesittende hverdag for tiden👍

• Liker 9
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
29 minutter siden, Gulleplutt skrev:

Selvsagt ikke, i organisasjonen er det full transparens. Men det er en vesentlig forskjell på en stor offentlig organisasjon og et bittelite tomannsforetak. 

Det bittelite firemannsforetaket er faktisk en av de største i sitt arbeidsfelt, mulig jeg misforstår deg nå,  men mener du at de er fritatt fra å ta til seg alle tilbakemeldinger de får fordi de er et mindre foretak enn en stor organisasjon? 

Skrevet
4 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

For min egen del blir jeg motivert til å trene gjennom mestring og hvor sterk kroppen min blir gjennom progresjon. Kroppen min skal fungere optimalt livet ut med håp om å unngå rullator, dårlig balanse og vondter knyttet til økende alder. Jeg ønsker å kunne bevege meg fritt og uhindret også som 80-åring. Utseende spiller så himla liten rolle i så henseende. Så når motivet for å trene blir å herme etter utseendet til en 33-årig selger med gode gener som bruker mye tid på kondisjon- og kjøleskapsøkter, og selv er motivert av eget utseende, melder jeg meg ut fordi motivet og fokus blir helt feil. Det inspirerer overhodet ikke.

Enig, men bloggere har en trang til å tro at man blir supermotivert av å se hvor flinke og trente de er. Det er jo ikke motiverende for folk flest  i det hele tatt. Ofte er det jo helt motsatt, man blir mer motivert av å se hvor utrente enkelte er, og man vil i hvert fall ikke ende der. 

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, Inocybe skrev:

Presis der tror jeg det er det stadig går galt for treningsinspirasjonen på CBE.no.

Etter å ha lest og sett rundt 10 år av CBEs publiseringer på nett er jeg helt overbevist om at utseendet til Caroline faktisk er hovedmotivasjonen hennes trening. Når denne hovedmotivasjonen så blandes med lite evne til å sette deg inn i andres situasjon/tankegang så forstår CBE rett og slett ikke hvorfor hennes utseende og kropp ikke er superinspirerende for andre. Det er jo det som trigger henne selv til å trene så hvorfor fungerer det ikke på samme måte for andre? Sunnhet og velfungerende kropp har alltid bare vært sekundære/tertiære mål, men er selvfølge mye mer spiselig å angi som mål enn se på meg og gi utseendet min oppmerksomhet. Det er veldig tydelig for tiden når det jevnt over blir færre likes på de seksualiserte kroppsbildene av CBE. Leserne vokser opp og verdier og mål modnes mens CBE henger igjen i ungdommelig selvopptatthet og utseendefiksering. 

Ellers applauderer jeg også alle forsøk på å aktivisere stillesittende "karantenister" og "hjemmekontorister".
Så lenge det da ikke går bekosting av barn som det Netfit nå holder på med 😡

Morsomt, da Caroline Berg-Eriksen ikke akkurat ser ut som noe spesielt annet enn å være høy på seg selv. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg tok meg i å spise mens jeg så på siste videoen. Jeg ble ikke motivert til å trene selv og måtte spole meg kjapt gjennom. Så den av ren nysgjerrighet.

Det positive er at bedriften har lest her inne og tatt til seg kritikken om lettkledd frontfigur og egen klokke. Bra! 

Det jeg likevel stusser over er tekniske problemer... altså, du trykker på LIVE knappen på Facebook på telefonen din og så er vi gang. Voila :)  Man trenger ikke være TO STYKKER for å trykke på den knappen. Det er mye mer troverdig om hun for eks hadde startet den mens hun var ved telefonen sin, vinket og sagt "hei", deretter gitt et minutt til å legge seg ned og bare si hei så flere kommer på. Deretter bare begynne. Det er ingen vits å ha LK der. Har barna lagt seg kl 20? 

Jeg personlig hadde håpet at LK kunne få tre frem slik at vi kunne heller se han jeg da. Jeg blir mer motivert av en som ikke er så selvopptatt av eget utseende. Det er min mening. Men de skal ha tommel opp for å prøve noe nytt. 

• Liker 14
Skrevet

Ehm bla bla bla.... ehm..... filt neglene, ehm..... bla bla bla ... den... og så har jeg brukt den... ehm.... og filte som en gal....nervøs latter....ehm.... ja.... nervøs latter... 

Endelig har frua klart å kvitte seg med de ekle klørne. Stor stjerne i boka, selv om det var på tvang. 

• Liker 36
Skrevet
2 timer siden, miamiamia skrev:

Jeg tok meg i å spise mens jeg så på siste videoen. Jeg ble ikke motivert til å trene selv og måtte spole meg kjapt gjennom. Så den av ren nysgjerrighet.

Det positive er at bedriften har lest her inne og tatt til seg kritikken om lettkledd frontfigur og egen klokke. Bra! 

Det jeg likevel stusser over er tekniske problemer... altså, du trykker på LIVE knappen på Facebook på telefonen din og så er vi gang. Voila :)  Man trenger ikke være TO STYKKER for å trykke på den knappen. Det er mye mer troverdig om hun for eks hadde startet den mens hun var ved telefonen sin, vinket og sagt "hei", deretter gitt et minutt til å legge seg ned og bare si hei så flere kommer på. Deretter bare begynne. Det er ingen vits å ha LK der. Har barna lagt seg kl 20? 

Jeg personlig hadde håpet at LK kunne få tre frem slik at vi kunne heller se han jeg da. Jeg blir mer motivert av en som ikke er så selvopptatt av eget utseende. Det er min mening. Men de skal ha tommel opp for å prøve noe nytt. 

Veldig tydelig at de ikke har sett så mye på andres livesendinger. Fikk opp Fitfocuse sin i feeden min i dag. Filmet på lite rom med dårlig lys. Men bra lyd, en instruktør som motiverte og var PÅ! Over 2000 kommentarer og 20k visninger siden den ble postet kl.20... Ganske tydelig hva som skal til for å lykkes med online trening tenker jeg...

• Liker 34
Skrevet
8 timer siden, Monimoni skrev:

Ehm bla bla bla.... ehm..... filt neglene, ehm..... bla bla bla ... den... og så har jeg brukt den... ehm.... og filte som en gal....nervøs latter....ehm.... ja.... nervøs latter... 

Endelig har frua klart å kvitte seg med de ekle klørne. Stor stjerne i boka, selv om det var på tvang. 

Naturlige. rene og stelte negler er så utrolig mye mer sporty, fresht og fint enn slike "bloggerklør" - håper hun ser det selv nå som hun må leve uten de en stund. 

• Liker 29
Skrevet
59 minutter siden, Isild skrev:

Naturlige. rene og stelte negler er så utrolig mye mer sporty, fresht og fint enn slike "bloggerklør" - håper hun ser det selv nå som hun må leve uten de en stund. 

Neglene har vel aldri sett bedre ut. Og tenk at ungene kanskje aldri har sett henne med sine naturlige negler. 

• Liker 22
Skrevet

Jeg tipset om Fitfocus i kommentarfeltet her om dagen, ble ikke godkjent.

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, miamiamia skrev:

Fitfocus vet ihvertfall hva hun driver med og er inspirerende! Treasues vil vel ikke bli sammenlignet siden det da vil bli svært tydelig hvem som vet hva de driver med og hvem som ikke vet.

• Liker 19
Skrevet

Fitfocuse stilte flere konstruktive spørsmål ved ab-challengen på Netfit, og fikk nesevise svar tilbake.  Det var veldig lett å se hvem som har kompetanse og vet hva de driver med og ikke. Netfit har eksistert i over et år, og er påstått planlagt og forberedt enda et år tilbake. Fortsatt faller Netfit-konseptet (hva slags konsept?) platt til jorden sammenlignet med nettopp fitfocus, kriweb, og diverse andre velrennomerte treningsaktører på nett. Selv EVO sine gratis-videoer satt sammen og instruert av sertifiserte PTer er bedre å følge for hjemmetrening. Det er et mylder på nett, og Netfit kan dessverre ikke måle seg i konkurransen per idag. Hvis bloggeierne ønsker å leve av dette i fremtiden har de en lang vei å gå først.

• Liker 44
Skrevet

Hva har de planlagt? Jeg ser en logo klistret på veggen....en instakonto og en hashtag.  Ellers er det høyst uklart hva de skal og vil.  

Trener også vi nett nå, mitt treningssenter tilbyr det nå. 

Treneren der

- r ikke fnisete og selvbevisst

- ikke dollet opp 

-er fokusert på økten vi skal gjennom. Forklarer øvelser, viser alternativer.

-motivert oss og heier. 

-kommuniserer med oss, på en naturlig måte selv om hun ikke ser oss. 

-har det tekniske i orden. Greier lese kommentarer, evt flytte kamera underveis i økten.

- er ikke avhengig av å sjekke klokker og apper, men teller høyt til 20 i feks en tabata... 

Etter en økt alene på stuegulvet slik er jeg gjennomsvett. Av økten til netfit ble jeg...bare sittende å måpe egentlig. 

-

• Liker 28
Skrevet
5 timer siden, miamiamia skrev:

Kanskje ikke så rart da hun er CBE sin rake motsetning? Null fokus på kropp, alt hun deler er kunnskapsrettet, null fokus på seg selv, ingen eksponering av barn, tydelig målgruppe, tydelig budskap, jordnær og formidler en tilnærming til trening som de fleste føler er oppnåelig! 
Aner ikke hvor mange ganger i uka hun trener, men vet hun løper ultraløp, så kan ikke være få.Men husker hun skrev en IG post om hvorfor hun ikke dokumenterte treningen sin på SoMe. Kloke ord.

• Liker 31
Skrevet

Antar manglende planlegging skyldes det faktum at CBE.no i utgangspunktet hadde flaks med timingen da CBE startet opp bloggen. Få konkurrenter, blogging var nytt og krevde få forkunnskaper. Tror folka bak bloggen ikke har skjønt at et nytt konsept må planlegges på en helt annen måte i dag, det nytter ikke å tro at Herdis på 50 som synes CBE er søt og flink skal følge med over. (Eller kanskje det er det de satser på? 😏

• Liker 35
Skrevet

Skal de ha dugnad i hagen i helga?? (jf InstaStory)

Nei, bare nei!

• Liker 4
Skrevet
20 timer siden, miamiamia skrev:

Er så enig. Har også tenkt at det hadde vært bedre om han også kunne vist øvelser. Han er vel ganske treningsvant? 

Men tror uansett de må øke nivået betraktelig om de skal nå opp siden det er så mange andre gode treningsblogger. Tror de hadde tjent på å få litt hjelp til dette, både med treningsopplegg og selve videoene. 

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

Skal de ha dugnad i hagen i helga?? (jf InstaStory)

Nei, bare nei!

Med dugnad tenker jeg når flere går sammen for et fellesskap eller for å hjelpe en som trenger det. Når familien ordner sin egen hage kaller vi det vel heller noe annet? Håper uansett vi slipper å se de yngste ansatte i sving. Men det er vel å håpe litt for mye. Noe skal de jo skrive om. Gjesp.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...