Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er LK blitt PT nå eller holder han enda på og utdanne seg som det? Spørr fordi det står i IG bio hans at han er det. Mulig jeg har gått glipp av den debatten.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Finlay
Skrevet
31 minutter siden, Monimoni skrev:

Intet øyeblikk til filming er uventet der i gården. Alt er arrangert, nøye planlagt, krampaktig. Helt naivt å tro at spontanitet, ekte lek, random joggebukse, sminkeløs hovedperson er tillatt å se for seerne. 

Det er mitt inntrykk også.

CBE kan gjerne le oppgitt over at hun ble filmet i et "ubevoktet øyeblikk", men for meg ser det bare ut som det skal se ut som alt flyter disse dagene, "Hos oss er det kaos, ikke så nøye hva vi har på oss, bustete hår, ikke så farlig når vi bare er hjemme". Mens egentlig er alt fra rot, til klær og hår nøye organisert.

Hun har nok en  idé om hvordan det er i mange hjem for tiden, med hjemmekontor og barn, så forsøker hun å speile dette, og hopper gapende rundt med barna, utkledd som sjørøver. Tror det er litt roligere i de fleste hjem, der barna kanskje både ser film og aktiviserer seg selv, mens mor prøver å jobbe.

Får aldri følelsen av ekte spontanitet hos henne, ikke en gang når hun filmer ute i naturen. Plutselig er kamera i fjeset på henne (sminket) eller barna, med omhyggelig flettet hår og matchende klær. Har inntrykk av at klærne ikke bare matcher hverandre, men ofte både natur, årstider og øvrige omgivelser.

Men det er vel sånn de lever og jobber, og har gjort i mange år. Sikkert nærmest umulig å snu nå, virus eller ei.

Skrevet

Herregud, hun har jo bare nyvasket hår! Enn å være så selvbevisst, hun så jo kjempefin ut i den storyen. Finere mer naturlig, spør du meg!

• Liker 11
Skrevet (endret)
1 time siden, Halle-Palle skrev:

Det som gir meg hetta ved eksponeringen av barna er at det er så oppstilt. De er alltid fargekordinerte, nyfrisert og staget. De lever et liv foran kameralinser, og det er normalen for dem at ting som gjøres som en familie følges av kamerastativ og lyskastere. 

Jeg har ingen grunn til å tro at bloggeren ikke er en dedikert mor, men å trene sammen med barna har hun nok aldri gjort før. Den seansen var bare helt surrealistisk, ser de ikke gjennom før de publiserer ting? Merkelig, når bildene er så gjennomarbeidet og nøye utvalgt at de ikke ser hvordan de kunstige filmsnuttene kan oppleves. 

Det er jo dette du er inne på her som er så ironisk. Det har levd familier i alle tider som nærmest er blitt jaget av fotografer og andre som vil oppleve dem, og mange av disse har skrevet mye om hvor inngripende dette er, hva dette har gjort med dem som personer. Men her har vi bloggere som gjør sitt ytterste for å være i fokus, for å oppnå en kjendisstatus, selv om mange av dem egentlig har lite å komme med. Og når de ikke har mer å komme med så pusher de barna sine inn i denne verden som så mange andre har prøvd å beskytte seg mot! Forstå det den som kan😔

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 34
Skrevet
1 time siden, Halle-Palle skrev:

Det som gir meg hetta ved eksponeringen av barna er at det er så oppstilt. De er alltid fargekordinerte, nyfrisert og staget. De lever et liv foran kameralinser, og det er normalen for dem at ting som gjøres som en familie følges av kamerastativ og lyskastere. 

Jeg har ingen grunn til å tro at bloggeren ikke er en dedikert mor, men å trene sammen med barna har hun nok aldri gjort før. Den seansen var bare helt surrealistisk, ser de ikke gjennom før de publiserer ting? Merkelig, når bildene er så gjennomarbeidet og nøye utvalgt at de ikke ser hvordan de kunstige filmsnuttene kan oppleves. 

Enig. Jeg synes generelt at eksponering av barn er en uting, men jeg reagerer ekstra på denne familien fordi alt virker så iscenesatt og oppstilt. Det mangler det ekte og spontane man ser hos f.eks. Villa Paprika. Misforstå meg rett, jeg mener overhodet ikke at VP er noen foregangsperson, tvert i mot er hun en versting på eksponering, men det hun deler er uten filter og fremstår som ekte hverdagsglimt. Ikke en fotoshoot med gapesmil og matchende (sponset) antrekk på både små og store.

• Liker 29
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet

Filmet i et "ubevoktet" øyeblikk, det eksiterer garantert ikke.

Skrevet

Synes CBE ser sliten ut på story i dag. Vet ikke hva som skjer med de vippene, men de virker ikke helt på plass. Kanskje fokusere mindre på sminke, perfekt utseende og dill? (Ja, vet det er jobben hennes å selge, men akkurat nå er vel ikke sminke det folk bryr seg om, vil jeg tro.)

• Liker 23
Skrevet
5 minutter siden, Kollontaj skrev:

Synes CBE ser sliten ut på story i dag. Vet ikke hva som skjer med de vippene, men de virker ikke helt på plass. Kanskje fokusere mindre på sminke, perfekt utseende og dill? (Ja, vet det er jobben hennes å selge, men akkurat nå er vel ikke sminke det folk bryr seg om, vil jeg tro.)

Enig. Så ser det ut som at vippene er blitt satt på skeivt på det ene øyet. Man blir nok sliten av holde et så perfekt fasade til slutt. Tenk i 10år har hun hold masken, og nå ryker den hvis hun ikke innhenter seg kjapt. Jeg skjønner ikke disse halv lagde sminke videoene hennes. Det ser ut til at hun har filter på for ikke vise hvordan huden eller sminken egentlig ser ut. For svært få er så glatt i ansiktet med å uten noe i ansiktet. Om man ikke har en veldig oljete hud da.

• Liker 23
Skrevet

Jeg syns ikke det er så veldig god reklame for den boxen hun reklamerer for. Ser ut som om hun har et tonn med sminke på. Leppestiften ser det ut som om bare har klint rundt leppen. I tillegg kan jeg ikke skjønne at hun syns det ser bra ut, på den siste videoen, når hun har sløve øyne, halve håret må foran ansiktet og skikkelig trutmunn. Jeg vet ikke om det er et salgstrisk,  men hun kan tydeligvis ikke ha på bh heller. Syns hele videoen se veldig billig ut. 

• Liker 27
Skrevet
47 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Filmet i et "ubevoktet" øyeblikk, det eksiterer garantert ikke.

Har du sett nevnte story, eller bare skriver du generelt? Alle vet at alt normalt er staget(noe som er lett å se da de ikke er profesjonelle skuespillere akkurat),men hvis du mener den storyen var falsk og tilgjort, så er jeg spent på hva du mener hensikten med det var?

• Liker 3
Skrevet

Enda en ny netfit video med barn, eller videoer. Hva er egentlig problemet dems, når de tydeligvis syns det er helt greit å vise frem ungene hele tiden. Det virker jo som om de ikke klarer å finne på nok grunner til at de skal få vist de frem. Nå er jo jentene overalt, hele tiden. 

• Liker 17
Skrevet

Ja, story idag var kleint gitt. Hadde det vært noen andre hadde jeg jo blitt brydd. Også disse neglene... Er nok filmet igår kveld, og da vet vi jo at det var en slitsom dag for bedrifren. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Klaraku78 skrev:

Enda en ny netfit video med barn, eller videoer. Hva er egentlig problemet dems, når de tydeligvis syns det er helt greit å vise frem ungene hele tiden. Det virker jo som om de ikke klarer å finne på nok grunner til at de skal få vist de frem. Nå er jo jentene overalt, hele tiden. 

De gjør alt nå for å øke trafikken på Netfit kanalen etter den merkverdige live treningen fra igår. 

• Liker 11
Skrevet

Alle kvinner, barn og mann på dekk, for her skal inntekten sikres kommende 6 mnd! 

Jeg er ingen ekspert. Trener ikke en gang, men hun ser da like stiv og ubalansert ut som jeg gjør. Fascinerende å følge med på. 

• Liker 29
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
36 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Jeg syns ikke det er så veldig god reklame for den boxen hun reklamerer for. Ser ut som om hun har et tonn med sminke på. Leppestiften ser det ut som om bare har klint rundt leppen. I tillegg kan jeg ikke skjønne at hun syns det ser bra ut, på den siste videoen, når hun har sløve øyne, halve håret må foran ansiktet og skikkelig trutmunn. Jeg vet ikke om det er et salgstrisk,  men hun kan tydeligvis ikke ha på bh heller. Syns hele videoen se veldig billig ut. 

OMG, det er virkelig noe av det verste jeg har sett. Hva skjer med de vippene? Er det slik man blir seende ut hvis man bruker fillers og ikke får fylt på i ansiktet?

27 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Har du sett nevnte story, eller bare skriver du generelt? Alle vet at alt normalt er staget(noe som er lett å se da de ikke er profesjonelle skuespillere akkurat),men hvis du mener den storyen var falsk og tilgjort, så er jeg spent på hva du mener hensikten med det var?

Jeg tenker rent generelt, det virker som at de hiver seg på den "nedpå" stilen som forventes av småbarnsforeldre i en slik periode, og det på filmes og kringkastet da det er det de lever av.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
2 timer siden, Isild skrev:

Det er slik jeg også ser det. Ref Søndagstur-innlegget. Alt matcher, alt harmonerer, alt og alle stilles opp og stilles ut.  Alt de viser utad som "hverdagliv", "kaos" "tilfeldige øyeblikk" nå om dagen virker også nøye regissert. Vi vet alle hvordan ekte bustete hår, ekte usminket, ekte rot og ekte barnekaos ser ut - det ser ikke ut som det de viser oss. 

Jeg tror de har holdt på med dette i så mange år at de selv ikke egentlig vet hva som er naturlig lenger - jeg tror ikke de har noe forhold til hvordan "vanlige" egentlig lever, svært får familier har kamera og mobilkamera på slep hele dagen!  Forferdelig trist at barn vokser opp sånn. 

Men de har vel sagt at de ønsker å være et "glanset magasin" og være noe andre kan drømme seg bort i. Greit nok det, men da syns jeg de skal slutte å forsøke å få det til å passere som "vanlig hverdag" og "tilfeldige øyeblikk" ;) Da burde de egentlig opplyse om at det er en form for skuespill - for det er jo det det er. 

Ser et en leser etterspør innlegg om mindreåriges klær og utstyr siden de matcher så godt alle sammen.... 😣

• Liker 22
Skrevet

Hvorfor må hun smøre leppestiften utenfor leppene? Ser mange gjør det, why?? 😳

• Liker 15
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Karianne30 skrev:

Hvorfor må hun smøre leppestiften utenfor leppene? Ser mange gjør det, why?? 😳

Det er for at leppene/munne skal virke større på en måte. Kylie Jenner style,  you know👄💄

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 13
Skrevet
2 timer siden, Kollontaj skrev:

Ingen jeg snakker med er opptatt av hverken sminke, outfit eller dill om dagen iallefall. Alvoret henger over oss hele tiden. Livet er forandret, mange er redde. For viruset, men også for egen, jobbens og landets økonomi.

Jeg ser en trend på at mennesker søker til ting som er meningsfyllt. Turer ute, være vennlige med hverandre, lese bøker, være sosiale på Skype med venner og familie, refleksjoner. Litt uskyldig karantenehumor. 

Goodiebox. Nei, det ser jeg ikke så mye til blandt mine bekjentskaper. 

• Liker 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...