Amuletten Skrevet 22. mars 2020 #17981 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, Karianne30 skrev: Det er vel Vær varsom plakaten? Som CBE forøvrig ikke har signert..... Okei. Eg berre la merke til i ein story at ho skreiv kva storleik ho brukte medan ho reklamerte for twentyfour og syns å hugse noko om at det skulle ikkje opplysast om. Men då kan bedrifta opplyse i veg den då, heilt utan tanke for andre enn seg sjølv og sitt behov for å vise verda kor tynn hovudpersonen er. 8
Karianne30 Skrevet 22. mars 2020 #17982 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, Amuletten skrev: Okei. Eg berre la merke til i ein story at ho skreiv kva storleik ho brukte medan ho reklamerte for twentyfour og syns å hugse noko om at det skulle ikkje opplysast om. Men då kan bedrifta opplyse i veg den då, heilt utan tanke for andre enn seg sjølv og sitt behov for å vise verda kor tynn hovudpersonen er. Mener Vær varsom plakaten har et punkt i seg hvor influenceren ikke skal oppi egen vekt, størrelse osv. Og så skal de «signere» på at de ikke gjør dette. CBE vil ikke signere.... 7
Amuletten Skrevet 22. mars 2020 #17983 Skrevet 22. mars 2020 2 minutter siden, Karianne30 skrev: Mener Vær varsom plakaten har et punkt i seg hvor influenceren ikke skal oppi egen vekt, størrelse osv. Og så skal de «signere» på at de ikke gjør dette. CBE vil ikke signere.... Seier jo sitt om fokuset til bedrifta... Her er for øvrig biletet, dersom eg fikk det til. https://imgur.com/a/ndU9dX5 6
Rev. Revenge Skrevet 22. mars 2020 #17984 Skrevet 22. mars 2020 Sunn fornuft-plakaten. Berg Eriksen er selvsagt imot den. https://kampanje.com/medier/2016/07/toppblogger-ut-mot-sunn-fornuft-plakaten/ 18
Amuletten Skrevet 22. mars 2020 #17985 Skrevet 22. mars 2020 10 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Sunn fornuft-plakaten. Berg Eriksen er selvsagt imot den. https://kampanje.com/medier/2016/07/toppblogger-ut-mot-sunn-fornuft-plakaten/ Selfølgelig. 4
Nudeldama Skrevet 22. mars 2020 #17986 Skrevet 22. mars 2020 4 timer siden, MaleficentAurora skrev: (Beklager for at jeg fisket fram et gamelt blogg innlegg fra CBE. Men jeg syntes det var meget passende å ikke minst relevant nå) Fruen selv har gått 100% mot sine egende ord fra innlegget som hun blogget 9.juli - 2010.. 《På veien til badet studerte jeg leppene mine, mens jeg kastet et blikk på brystene mine. Tanker om operasjoner og sprøyter dominerte hodet mitt. Så tok jeg meg selv i det. Herregud. Hva driver du med?! Slutt. Du vet så godt at dette bare er tull.》 https://www.carolinebergeriksen.no/2010/07/09/all-those-thoughts/ Det er da helt normalt å endre mening i løpet av ti år. Det er mange ting jeg har andre meninger om nå enn jeg hadde for ti år siden. Det får da være grenser for hvor smålig og virkelighetsfjern kritikken skal bli. 10
Boletta Skrevet 22. mars 2020 #17987 Skrevet 22. mars 2020 Hvor var barna da bloggeier og fotograf var i blomsterbutikken? 3
Lin10 Skrevet 22. mars 2020 #17988 Skrevet 22. mars 2020 3 minutter siden, Boletta skrev: Hvor var barna da bloggeier og fotograf var i blomsterbutikken? De var helt sikkert hjemme alene. 2
loffen Skrevet 22. mars 2020 #17989 Skrevet 22. mars 2020 1 time siden, Amuletten skrev: Seier jo sitt om fokuset til bedrifta... Her er for øvrig biletet, dersom eg fikk det til. https://imgur.com/a/ndU9dX5 Totalt unødvendig å opplyse om str. Klærne er dessuten alt for små til henne. 35
Surikatt Skrevet 22. mars 2020 #17990 Skrevet 22. mars 2020 34? Hahahaha! Dattera mi på barneskolen kunne passet det. Tror ikke noe på det. 19
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. mars 2020 #17991 Skrevet 22. mars 2020 (endret) 13 timer siden, Nudeldama skrev: Det er da helt normalt å endre mening i løpet av ti år. Det er mange ting jeg har andre meninger om nå enn jeg hadde for ti år siden. Det får da være grenser for hvor smålig og virkelighetsfjern kritikken skal bli. Ja, for det er like normalt å endre mening om plastiske operasjoner og andre forskjønnende inngrep som å endre mening om foreks hva du liker å ha på brødskiva etter 10 år? Og hvis man i tillegg får penger for å reklamere for disse inngrepene (ikke silikon, eller øyebrynsløft) så er jo dette skifte av «mening» helt i tråd med utvikling folk flest går igjennom? Slik det fremstår er vel mer en utvikling og endring av hva bedriften Treasures As er opptatt av, og ikke nødvendigvis hva bloggens gallionsfigur er opptatt av? Endret 23. mars 2020 av lillesnøfnugg
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. mars 2020 #17992 Skrevet 22. mars 2020 3 minutter siden, Surikatt skrev: 34? Hahahaha! Dattera mi på barneskolen kunne passet det. Tror ikke noe på det. Joda, men det viser seg at klærne ikke alltid passer.
Populært innlegg Ultiva Skrevet 22. mars 2020 Populært innlegg #17993 Skrevet 22. mars 2020 (endret) 1 time siden, Lin10 skrev: De var helt sikkert hjemme alene. I en tid da regjeringen formaner alle om å holde seg hjemme for å unngå de katastrofale tilstandene vi nå ser i Italia og Spania, så håper jeg at det var en butikkansatt som tok bildene av CBE inne i butikken mens LKE holdt seg hjemme med de mindreårige. For selv CBE drar vel ikke med seg hele familien inn i en butikk i disse corona-tider bare for å kjøpe seg en blomsterkvast? Så egoistisk og korttenkt er det bare ikke lov å være for en av Norges største profesjonelle påvirkere... https://sykepleien.no/2020/03/operasjonssykepleierne-vi-blir-pa-jobb-deg-du-blir-hjemme-oss Endret 22. mars 2020 av Ultiva 51
Clara80 Skrevet 22. mars 2020 #17994 Skrevet 22. mars 2020 Fredagsbuketten...🤣 det er bare så vanvittig strebersk. 22
Klaraku78 Skrevet 22. mars 2020 #17995 Skrevet 22. mars 2020 CBE burde lese denne her, så kanskje hun tenker seg om to ganger neste fredag hun skal ut å kjøpe nye blomster. https://www.dagbladet.no/kultur/til-dere-som-drakk-utepils/72279852 19
Gjest Sausedyret Skrevet 22. mars 2020 #17996 Skrevet 22. mars 2020 Dette er ikke noe forsvar av CBE eller Treasure AS, men heller en kommentar på hele bransjen til influencere og en observasjon av markedsføring av treningsinnhold rettet mot kvinner. Er mange som kommenterer hvordan CBE fremstiller kropp som hovedfokus i treningsinnleggene sine og fokuserer på spot reduce o.l Jeg har nettopp begynt å ta opp trening igjen, og siden alle gym er stengt for tiden så lette jeg etter gode hjemmetreningsvideoer. SÅ MANGE videoer handler kun om slanking med titler som "20 minute flat abs", "45 minute butt lift", "fat burning cardio workout" og "500 calorie workout". Jeg har ingenting i mot at folk har lyst til å gå ned i vekt, og jeg har ingenting i mot at det finnes videoer og treningstips som er dedikert for dem som vil slanke seg MEN at flertallet av treningsinnhold siktet mot kvinner omhandler kun vektnedgang er veldig trist. Samtidig synes jeg titler som "Muffintop reducer" er veldig triggende siden det har en undertone av at det er noe galt med kroppen din som du må gjøre noe med. Liker det ikke! Poenget mitt med denne meldingen er at CBE er slett ikke alene i båten om å fokusere på kropp alene når det kommer til trening. Gjør dette henne fritatt fra kritikk? Absolutt ikke. Tvert i mot er det viktig at vi snakker om det, men jeg tror det er viktig å se på det store bildet av hvordan KK, influencere og media generelt vinkler kvinner og trening til å handle om kropp, slanking og perfeksjon heller enn det å bli sterkere, ha en kropp som fungerer og er frisk, slik som markedsføring mot menn ofte blir vinka. Det er noe veldig sexistisk med hele greia og jeg tror dessverre CBE selv er påvirket av dette miljøet rundt seg (gitt hennes åpenhet om spiseforstyrrelser, redigering av bilder og måten hun legger fram både kosthold og trening) hvilket igjen fører til at hun viderefører denne vinklingen. Ser man på folk som Funky som snakker om trening og hvordan trening ført og fremst skal handle om å ha en sunn og sterk kropp som kan fungere i hverdagen og i det lange løp så er det tydelig at vi trenger flere folk på den siden av skalaen (Er ikke kjempefan av Funky heller, assa. Men på akkurat det punktet der synes jeg hun er flink)
Gjest Line1301 Skrevet 22. mars 2020 #17997 Skrevet 22. mars 2020 På IG story ser det it som hun skjenker kaffe i en barnekopp. Serverer hun virkelig kaffe til en av de mindreårige?
Lin10 Skrevet 22. mars 2020 #17998 Skrevet 22. mars 2020 (endret) 58 minutter siden, Ultiva skrev: I en tid da regjeringen formaner alle om å holde seg hjemme for å unngå de katastrofale tilstandene vi nå ser i Italia og Spania, så håper jeg at det var en butikkansatt som tok bildene av CBE inne i butikken mens LKE holdt seg hjemme med de mindreårige. For selv CBE drar vel ikke med seg hele familien inn i en butikk i disse corona-tider bare for å kjøpe seg en blomsterkvast? Så egoistisk og korttenkt er det bare ikke lov å være for en av Norges største profesjonelle påvirkere... https://sykepleien.no/2020/03/operasjonssykepleierne-vi-blir-pa-jobb-deg-du-blir-hjemme-os Endret 22. mars 2020 av Lin10
pøbelsara Skrevet 22. mars 2020 #17999 Skrevet 22. mars 2020 https://politiken.dk/striber/wulffmorgenthaler/art7663678/Wulffmorgenthaler-223?fbclid=IwAR1_KjGanSIYUEsu7sJEb0FhN7wY7DWqh3z6qk-Dswtb-kIGvejE6zPg3cQ 21
Halle-Palle Skrevet 22. mars 2020 #18000 Skrevet 22. mars 2020 2 timer siden, Lin10 skrev: De var helt sikkert hjemme alene. Sjansen er vel større for at de sto tålmodig (!) og ventet mens mamma leker modell for pappa. Hva er vel litt luftbåren smitte så lenge de kan le hele veien til banken? Og de vasket jo henda etterpå. 32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå