Isild Skrevet 21. mars 2020 #17881 Skrevet 21. mars 2020 12 timer siden, Anonym90059005 skrev: Det er noe manisk over måten hun konstant må rette på tightsen, som skyldes frykten for at alt ikke sitter perfekt til enhver tid. Trist å se på. En annen ting er at jeg syns det ser fullstendig malplassert ut med et sånt type antrekk i lek og moro med barna. Er det vanlig at damer bruker sånne antrekk både under og utenom trening? Nei, det er ikke vanlig. Jeg har aldri sett en eneste dame gå kledd sånn på de treningssenterne jeg har vært på. Argumentet til CBE er sikkert at de trener hjemme, hun forteller at tøyet er så behagelig å ha på hele dagen osv. Greit nok. Men mtp årstiden så forstår jeg ikke helt det heller -at hun går rundt så tynnkledd hele dagen. Så jeg har kommet frem til at det må være behovet for å vise seg frem det egentlig handler om. Jeg foretrekker å følge treningssider som er autentiske som f.eks Desiree Andersen. Det blir for mye volanger og kropp hos CBE/Netfit for min smak. De er desverre ikke mottagelig for tilbakemeldinger som ikke bare går i: "Hot!!", "Fina <3" osv, - så de får bare holde på. Det er tydeligvis ikke folk som faktisk trener som er målgruppen. 27
Isild Skrevet 21. mars 2020 #17882 Skrevet 21. mars 2020 7 timer siden, LilleSnupp skrev: Det her var noe annet enn netfit.no sine treningsvideoer! Dette så gøy ut! Inspirerende! Det er så mye mer motiverende med TRENING i fokus og ikke kropp. 16
123Frustrert Skrevet 21. mars 2020 #17883 Skrevet 21. mars 2020 31 minutter siden, Isild skrev: Argumentet til CBE er sikkert at de trener hjemme, hun forteller at tøyet er så behagelig å ha på hele dagen osv. Greit nok. Men mtp årstiden så forstår jeg ikke helt det heller -at hun går rundt så tynnkledd hele dagen. Men man går jo ikke i bh hjemme heller vel? Selv om jeg trener hjemme går jeg ikke halvnaken. Kroppsfokuset (og foluset på utseende) hennes er usunt og usmakelig. 20
FruRosa Skrevet 21. mars 2020 #17884 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 9 timer siden, Anonym90059005 skrev: Hun hadde tjent på å hatt på seg en helt random joggedress og sett litt naturlig/avslappet/ustelt ut... Spesielt når det skal være lek med barn, ellers ser det bare enda mer unaturlig og oppstilt ut enn ellers. Ja, men da er det jo ingen som legger merke til (og kan skryte av) den flate magen og strutterompa... Endret 21. mars 2020 av FruRosa Tastefeil 15
Isild Skrevet 21. mars 2020 #17885 Skrevet 21. mars 2020 31 minutter siden, 123Frustrert skrev: Men man går jo ikke i bh hjemme heller vel? Selv om jeg trener hjemme går jeg ikke halvnaken. Kroppsfokuset (og foluset på utseende) hennes er usunt og usmakelig. Det var det som var poenget mitt. HUN mener sikkert at det høres ut som et "godt" argument, men for oss andre så virker det bare som en billig unnskyldning for å vise frem kroppen sin. 17
Gjest Finlay Skrevet 21. mars 2020 #17886 Skrevet 21. mars 2020 Hva er vitsen med å bruke barna i disse innleggene egentlig? Det framstår både meningsløst og totalt unødvendig. MÅ bare få ut hva disse “tipsene” gir meg: Usikker på hva hun vil formidle, men kanskje en gøyal, leken mamma som kreativt aktiviserer seg selv og ungene? Trening med barna var da en merkelig seanse. Det ser ut som...tull? En mamma som febrilsk er opptatt av å dra opp tightsen, kaste blikk nedover seg selv. Som strammer inn magen etter hvert sekund der magen i et ubevoktet øyeblikk får hvile. Oppjaget og krampaktig lek, fingre i ørene og tunga ute. Ungene ser på med forundrede blikk, men aper etter, for de synes jo dette er stas! Som "treningstips" med barn er dette bortkastet. Mor som sjørøver (hvor kom den fra, i et ellers tydelig ordnet, pastellfarget tyllkaos?) gjør honnør med kort(!) tommelfingernegl, ellers er alt on fleek. Skjerf kjekt på hodet og trutmunn. Ellers gapende, med ville øyne. Går ut fra at det viktigste her er at bildene skal bli fine, men for meg ser det bare ut som en mor som ikke er særlig vant til å være sammen med barna sine. Her ville jeg ha roet kraftig ned. Dette kan vare lenge. Håper og tror dette kun er for bildene, ellers er noen utslitt og utbrukt etter få dager. Hva slags arbeidsdag er dette da? La nå barna leke med far, uten kamera. Lag mat, ta bilder av maten og skriv! Skriv i noen gode timer, uforstyrret på eget rom. Vær ute, ta fine bilder i naturen. Bytt på barnepass.
Inocybe Skrevet 21. mars 2020 #17887 Skrevet 21. mars 2020 52 minutter siden, Isild skrev: Nei, det er ikke vanlig. Jeg har aldri sett en eneste dame gå kledd sånn på de treningssenterne jeg har vært på. Argumentet til CBE er sikkert at de trener hjemme, hun forteller at tøyet er så behagelig å ha på hele dagen osv. Greit nok. Men mtp årstiden så forstår jeg ikke helt det heller -at hun går rundt så tynnkledd hele dagen. Så jeg har kommet frem til at det må være behovet for å vise seg frem det egentlig handler om. Jeg foretrekker å følge treningssider som er autentiske som f.eks Desiree Andersen. Det blir for mye volanger og kropp hos CBE/Netfit for min smak. De er desverre ikke mottagelig for tilbakemeldinger som ikke bare går i: "Hot!!", "Fina <3" osv, - så de får bare holde på. Det er tydeligvis ikke folk som faktisk trener som er målgruppen. Men hvem er denne målgruppen? Jeg skjønner det ikke. Enig i at det ikke er for folk som trener aktivt/jevnlig for spesielt styrketreningen treningen utføres på et vis som ikke vil gi progresjon. Så er det igjen dem som ønsker å begynne å trene. Egentlig liker jeg lavterskel-treningsinspirasjon som ikke krever allverdens utstyr og plass for å få til og der er kroppsvekttrening midt i blinken. Problemene er at denne enkle alle kan få til på gulvet-treningen i hovedsak kombineres med noe av de største og dyreste treningsutstyret man kan få - tredemølle. Ja CBE har blitt litt flinkere til å vise litt uteløping, men det er jammen langt igjen før det monner. Helt fint hun har mølle som personlig favoritt men det ødelegger for ideen om enkel og lite utstyrskrevende trening. Enda viktigere er at CBE fortsatt ikke utfører øvelsene korrekt eller legger ved gode instruksjoner på hvordan man skal utføre øvelsene. Det er faktisk helt krise hvis det er de utrente, som ikke vet bedre, som er målgruppen. De kan bli skadet av å følge opplegget til Netfit. For en stund siden jeg var på bloggen leste jeg et innlegg hvor det var forsøkt å forklare øvelsene. Poeng for det altså. Men det var så kronglete forklart og bildene svarte ikke overens med teksten så jeg som i utgangspunktet vet hvordan øvelsen skal utføres ikke skjønte greia. Her er det noe å øve seg på for Netfit. Kraftig innsug i magen er IKKE det samme som å støtte med magemuskulaturen og supersvai-for-voluminøs-rumpe er nesten alltid feil uansett hvilken øvelse man driver med. Likeså klemme-sammen-puppene-for-økt-kløft. Så hvem er målgruppen? Ikke de som trener og ikke dem som ønsker å komme i gang med trening. 32
Inocybe Skrevet 21. mars 2020 #17888 Skrevet 21. mars 2020 8 timer siden, LilleSnupp skrev: Det her var noe annet enn netfit.no sine treningsvideoer! Ja absolutt. Fikk lyst på en treningsøkt her og nå. Veldig befriende å se en som ikke har fokus på hvordan kroppen tar seg ut, drar opp den for trange tightsen og retter på håret annethvert øyeblikk. Men der i mot en som blir rød i toppen, svett og andpusten i stedet for å signere med "svettefest 💦" mens det tykke sminkelaget og håret er on fleek. Det som kan forbedres i videoen er litt mer fokus på hvordan øvelsen utføres korrekt og hva man skal passe seg for. Vet jeg er litt opphengt i akkurat det 🙈 men synes det er så viktig. 14
Isild Skrevet 21. mars 2020 #17889 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 11 minutter siden, Inocybe skrev: Men hvem er denne målgruppen? Jeg skjønner det ikke. Enig i at det ikke er for folk som trener aktivt/jevnlig for spesielt styrketreningen treningen utføres på et vis som ikke vil gi progresjon. Så er det igjen dem som ønsker å begynne å trene. Egentlig liker jeg lavterskel-treningsinspirasjon som ikke krever allverdens utstyr og plass for å få til og der er kroppsvekttrening midt i blinken. Problemene er at denne enkle alle kan få til på gulvet-treningen i hovedsak kombineres med noe av de største og dyreste treningsutstyret man kan få - tredemølle. Ja CBE har blitt litt flinkere til å vise litt uteløping, men det er jammen langt igjen før det monner. Helt fint hun har mølle som personlig favoritt men det ødelegger for ideen om enkel og lite utstyrskrevende trening. Enda viktigere er at CBE fortsatt ikke utfører øvelsene korrekt eller legger ved gode instruksjoner på hvordan man skal utføre øvelsene. Det er faktisk helt krise hvis det er de utrente, som ikke vet bedre, som er målgruppen. De kan bli skadet av å følge opplegget til Netfit. For en stund siden jeg var på bloggen leste jeg et innlegg hvor det var forsøkt å forklare øvelsene. Poeng for det altså. Men det var så kronglete forklart og bildene svarte ikke overens med teksten så jeg som i utgangspunktet vet hvordan øvelsen skal utføres ikke skjønte greia. Her er det noe å øve seg på for Netfit. Kraftig innsug i magen er IKKE det samme som å støtte med magemuskulaturen og supersvai-for-voluminøs-rumpe er nesten alltid feil uansett hvilken øvelse man driver med. Likeså klemme-sammen-puppene-for-økt-kløft. Så hvem er målgruppen? Ikke de som trener og ikke dem som ønsker å komme i gang med trening. Helt enig med deg! Jeg har ikke sett veldig mye på treningsinnleggene til CBE, men det jeg har sett har altfor dårlig fokus på hvordan øvelser skal gjøres, HVA man trener osv. Det ser mest av alt ut som reklamebilder for treningstøy i et glanset magasin. Treningen er sekundær, utførelsen er ofte mangelfull eller feil, opplæring/forklaring så godt som fraværende. Det handler om så se bra ut. Forstår ikke hvem som er målgruppen jeg heller. Endret 21. mars 2020 av Isild 21
lillehammeren Skrevet 21. mars 2020 #17890 Skrevet 21. mars 2020 Upassende og umerket sponset tøy er nå en ting, men å bruke barna som rekvisitter på en reklamekonto - der formålet er å skape «treningsglede» (?), er helt usmakelig. 32
Rev. Revenge Skrevet 21. mars 2020 #17891 Skrevet 21. mars 2020 Jeg ser egentlig svært lite på netfit-kontoen som har med trening å gjøre. Ingen inspirasjon, motivasjon, pedagogikk, eller treningsglede å spore - kun en forlengelse av selve bloggen. Når i tillegg bloggeier svarer at strikker og bånd først kommer til høsten, er det egentlig bare å kaste kortene og si "Gris". Netfit er ikke til for andres enn bloggeiers behov. 43
Populært innlegg Ultiva Skrevet 21. mars 2020 Populært innlegg #17892 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 1 time siden, Finlay skrev: Hva er vitsen med å bruke barna i disse innleggene egentlig? Det framstår både meningsløst og totalt unødvendig. MÅ bare få ut hva disse “tipsene” gir meg: Usikker på hva hun vil formidle, men kanskje en gøyal, leken mamma som kreativt aktiviserer seg selv og ungene? Trening med barna var da en merkelig seanse. Det ser ut som...tull? En mamma som febrilsk er opptatt av å dra opp tightsen, kaste blikk nedover seg selv. Som strammer inn magen etter hvert sekund der magen i et ubevoktet øyeblikk får hvile. Oppjaget og krampaktig lek, fingre i ørene og tunga ute. Ungene ser på med forundrede blikk, men aper etter, for de synes jo dette er stas! Som "treningstips" med barn er dette bortkastet. Mor som sjørøver (hvor kom den fra, i et ellers tydelig ordnet, pastellfarget tyllkaos?) gjør honnør med kort(!) tommelfingernegl, ellers er alt on fleek. Skjerf kjekt på hodet og trutmunn. Ellers gapende, med ville øyne. Går ut fra at det viktigste her er at bildene skal bli fine, men for meg ser det bare ut som en mor som ikke er særlig vant til å være sammen med barna sine. Her ville jeg ha roet kraftig ned. Dette kan vare lenge. Håper og tror dette kun er for bildene, ellers er noen utslitt og utbrukt etter få dager. Hva slags arbeidsdag er dette da? La nå barna leke med far, uten kamera. Lag mat, ta bilder av maten og skriv! Skriv i noen gode timer, uforstyrret på eget rom. Vær ute, ta fine bilder i naturen. Bytt på barnepass. Jeg mener det er åpenbart at CBE er så selvbevisst foran kamera at hun glemmer barna til fordel for hvordan hun ønsker at kroppen hennes skal fremstå. Det hadde blitt mindre stivt og kunstig dersom hun hadde på seg en joggedress i passende størrelse, så kunne hun ha fokusert på barna fremfor på å dra opp tightsen og å suge inn magen. CBE er en slank og fin dame, men usikkerheten og kroppsfokuset hennes blir enormt tydelig i slike videoer. Det er uheldig at en av Norges største influencere fremstiller kropp som sin største valuta og verdi. Jeg syns også det er uheldig at bedriften nå bruker de mindreårige til å reklamere for netfit. De blåser i alt av råd og retningslinjer og ler hele veien til banken - på de mindreåriges bekostning. Det er meget mulig at CBE valgte å "trene" i todelt kondomdress i disse videoene - nettopp for at vi kritikere skulle overse det faktum at de mindreårige nå også er ansatt i netfit. "Barns personvern på nettet er under press. Vi foreldre må gjøre det som er til barnets beste, ikke lommeboken." https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim Endret 21. mars 2020 av Ultiva 56
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 21. mars 2020 Populært innlegg #17893 Skrevet 21. mars 2020 (endret) De vil aldri klare å tjene penger eller livnære seg på netfit så lenge CBE er modell. Når hovedpersonen er mer opptatt av hvordan hun ser ut, enn selve treninga. Bare det at hun dusjer, sminker seg og ordner seg som om hun skal på fest, før de skal filme til Netfit, gjør jo bare videoene mindre inspirerende. Hva med å filme når hun faktisk trener?.. Og legge ut hele treningsøkter, ikke bare filmsnutter på høygir?.. Det hjelper heller ikke å komme med tilbakemeldinger, da de selv mener at opplegget er veldig bra, og at de selv tror de inspirerer. Var innom Sandra Lyng. Hun har lagt ut en treningsvideo som har fått 23000 visninger, Netfit ligger på 3000 ca. Det sier egentlig alt om netfit sitt opplegg. Ungene til CBE har til og med fått sin egen #, så dette er bare begynnelsen. Endret 21. mars 2020 av Klaraku78 51
MaleficentAurora Skrevet 21. mars 2020 #17894 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, Klaraku78 skrev: De vil aldri klare å tjene penger eller livnære seg på netfit så lenge CBE er modell. Når hovedpersonen er mer opptatt av hvordan hun ser ut, enn selve treninga. Bare det at hun dusjer, sminker seg og ordner seg som om hun skal på fest, før de skal filme til Netfit, gjør jo bare videoene mindre inspirerende. Hva med å filme når hun faktisk trener?.. Og legge ut hele treningsøkter, ikke bare filmsnutter på høygir?.. Det hjelper heller ikke å komme med tilbakemeldinger, da de selv mener at opplegget er veldig bra, og at de selv tror de inspirerer. Var innom Sandra Lyng. Hun har lagt ut en treningsvideo som har fått 23000 visninger, Netfit ligger på 3000 ca. Det sier egentlig alt om netfit sitt opplegg. Ungene til CBE har til og med fått sin egen #, så dette er bare begynnelsen. What?😳 Nå har hun virkelig gått for langt.... 14
Monimoni Skrevet 21. mars 2020 #17896 Skrevet 21. mars 2020 11 timer siden, Anonym90059005 skrev: Hun hadde tjent på å hatt på seg en helt random joggedress og sett litt naturlig/avslappet/ustelt ut... Spesielt når det skal være lek med barn, ellers ser det bare enda mer unaturlig og oppstilt ut enn ellers. Ang. å se naturlig og avslappet ut. Det toget har gått for lengst for å si det sånn. Hun er oppstylet til enhver tid, så det hadde bare sett så arrangert ut å stille i slitt joggedress og ustelt. Så da må de holde seg til skjemaet, dvs tung sminke, lettkledd og stiv i hverdagslige aktiviteter og. 12
MaleficentAurora Skrevet 21. mars 2020 #17897 Skrevet 21. mars 2020 6 minutter siden, Kollontaj skrev: Joda. #netfitkids Skjerp dere! 😖 Jessu fader.. Hun skyr ingen midler lengre😣 18
Gjest Dorey Skrevet 21. mars 2020 #17898 Skrevet 21. mars 2020 Oj, det var ukomfortabelt å se på. Hun fremstod som veldig krampaktig med ungene. Håper det bare er grunnet kameraet 😶
Populært innlegg Sølv_dugg Skrevet 21. mars 2020 Populært innlegg #17899 Skrevet 21. mars 2020 Jeg vet ikke hva jeg skal si lenger om denne virksomheten. CBE.no er så fullstendig i utakt med resten av samfunnet at jeg vipper mellom å syns synd i hun som har en så hul virkelighetsoppfatning som ikke evner til å løfte blikket utover sin egen residens, til å bli rasende over hvor ignorant det går an å bli. Jeg jobber pr dags dato 10 timers vakter i frontlinjen på sykehus. Vi har nettopp fått beskjed om fagforeningene har godkjent opp til 16 timers vakter og at disse vil bli iverksatt på kort varsel når sykehusene virkelig vil bli fylt opp av syke pasienter koblet mot Coronaviruset. Mannen min skal være hjemme med tre barn i skolepliktig alder, ha full hjemmeskole på de på dagtid, og så sette seg ned med sin egen jobb på kveldstid. I tillegg har vi 3 i husholdningen med underliggende sykdommer. Jeg er livredd for å dra med meg viruset hjem til disse, og følelsen av avmakt er konstant tilstedeværende. Derfor er det ekstra provoserende med bloggerne som fronter «hjemmekontor» uhygieniske lange negler, treningsklær uten undertøy under, og at de MÅ handle på kjøpesentrene. Resten av befolkingen er heldigvis mer oppegående og er flinke til å overholde reglene som er kommet. Som Høie sa, nå er ikke tiden for meg, nå er det tiden for oss. 78
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå