123Frustrert Skrevet 22. mars 2020 #17941 Skrevet 22. mars 2020 5 timer siden, Pjolterbeist skrev: . Så lenge CBE-bloggen holder seg til den informasjonen som kommer fra FHI, så synes jeg det blir litt feil å klandre henne for ikke å opplyse om disse to tilfellene (hvis faktualitet det forøvrig stilles spørsmål ved). Det er et vell av andre ting man kan kritisere ved bloggen. Og kjenner jeg min pappenheimere rett, så sørger nok bloggen for å opprettholde mengden kritikkverdige forhold i all anskuelig tid fremover. Problemet er at opp i gjennom tiden har de uttalt seg om veldig mye rart uten at de har noe kunnskapsgrunnlag. De bør henvise til kilder, så blir det troverdig. Troverdigheten til cbe er tynnslitt, men det er hennes problem ikke mitt.. 19
Ostepooopp Skrevet 22. mars 2020 #17942 Skrevet 22. mars 2020 5 timer siden, Pjolterbeist skrev: Det finnes enkelttilfeller av mennesker som opplever å bli smittet igjen generelt sett (altså f.eks. ved influensa), men siden dette utgjør en særdeles liten gruppe, er det ikke urovekkende. Artikkelen du viser til omhandler to enkelttilfeller, og det er dermed ikke tilstrekkelig statistisk grunnlag til å hevde at reinfeksjoner kommer til å finne sted. Risikoen for en reinfeksjon er ikke nevnt på verken FHIs, Robert Koch-instituttet, eller CDCs sider foruten i et transkript til et innringingsprogram. Så lenge CBE-bloggen holder seg til den informasjonen som kommer fra FHI, så synes jeg det blir litt feil å klandre henne for ikke å opplyse om disse to tilfellene (hvis faktualitet det forøvrig stilles spørsmål ved). Det er et vell av andre ting man kan kritisere ved bloggen. Og kjenner jeg min pappenheimere rett, så sørger nok bloggen for å opprettholde mengden kritikkverdige forhold i all anskuelig tid fremover. Selv om det er enkelttilfeller er det tilfeller. Ergo kan ikke denne dama påstå at man ikke kan bli smittet. Forskere sier i senere artikler at de ikke helt vet omfanget av dette per nå, CBE mener man ikke blir smittet flere ganger. Problemet her er altså at en person med en stor plattform (i dette tilfellet CBE) er så bastant i sine påstander uten at hun har noen som helst forutsetninger for å vite noe om det. Du sier det er et vell av andre ting man kan kritisere ved bloggen. Helt sikkert, men personlig syntes jeg dette er verre enn når folk kritiserer henne fordi hun bruker mye tid på å forberede bursdagen til barna. En mor er nemlig i sin fulle rett til å lage verdens beste bursdagsfest for sitt barn, uavhengig av om andre har råd til det samme eller ei. Som et eksempel på hva jeg har sett henne bli kritisert for både her og i sitt eget kommentarfelt. 9
Ostepooopp Skrevet 22. mars 2020 #17943 Skrevet 22. mars 2020 14 minutter siden, PecanPie skrev: Ser ikke problemet med å handle blomster, men hun kunne benyttet anledningen til å oppfordre til å ta sine forholdsregler. Etter en kjapp sjekk på IG tilbyr den aktuelle blomsterbutikken å bestille på telefon og some, og å betale med vipps. De har hjemlevering også. Ingen grunn til å oppsøke butikken unødig. Hadde CBE benyttet seg av tilbudet, kunne hun brukt plattformen sin til å vise fram fredagsblomster, oppfordre til å støtte lokale nisjebutikker OG vise leserne at man kan handle i slike butikker uten å bruke mye tid ute blant folk. Ikke forlat hjemmet ditt med mindre du har en veldig god grunn. Ikke gå på jobb eller bruk offentlig transport, med mindre du gjøre en kritisk jobb. Hvis du ignorerer disse rådene kan folk dø. Dette er liksom det vi skal leve etter om dagen. Og Sorry, blomsterhandel inngår ikke i dette. Folk som ikke tar dette seriøst, er grunnen til at andre blir syke og dør. 44
PecanPie Skrevet 22. mars 2020 #17944 Skrevet 22. mars 2020 (endret) 7 minutter siden, Ostepooopp skrev: Ikke forlat hjemmet ditt med mindre du har en veldig god grunn. Ikke gå på jobb eller bruk offentlig transport, med mindre du gjøre en kritisk jobb. Hvis du ignorerer disse rådene kan folk dø. Dette er liksom det vi skal leve etter om dagen. Og Sorry, blomsterhandel inngår ikke i dette. Folk som ikke tar dette seriøst, er grunnen til at andre blir syke og dør. Mulig jeg var upresis eller kunne formulert med annerledes. Jeg ser ikke problemet med å handle blomster, så lenge man benytter seg av de alternative tilbudene som butikkene har nå. Selv har jeg fått mye rart levert på døren de siste dagene. Her lager den lokale cateringen middager, den lokale kafeen kjører ut med alt de har på menyen sin, den lokale garnbutikken tilbyr hjemlevering ved behov. Jeg kan få tak i mye uten å møte et eneste menneske. Poenget mitt er at CBE kunne oppfordret til å benytte seg av disse tjenestene Og benytter dem selv, og samtidig fått fredagsblomstene sine. Og da ser jeg ikke problemet med å handle blomster. Endret 22. mars 2020 av PecanPie 22
miamiamia Skrevet 22. mars 2020 #17945 Skrevet 22. mars 2020 Jeg leser at hun nekter for å ha tatt fillers i kommentarfeltet. På en instastory for et par dager siden, hvor hun lå på gulvet og gjorde seg sexy kunne man tydelig se at hun har tatt fillers underøynene. Jeg har nemlig gjort det samme selv og det var/er prikklikt. Synd hun må gjøre slike inngrep og ikke stå for det. Heller bruke det samme regla som "kroppen min har ikke forandret seg siden jeg var 15 år" som vi alle kan se er BS. På tide å bruke treningsklær i riktig størrelse også. XS sitter så stramt rundt anklene at det ser vondt ut. Jeg bruker selv S og kan se helt tydelig at jeg er mindre/slankere enn henne. Hvorfor skryte om det? 37
Kollontaj Skrevet 22. mars 2020 #17946 Skrevet 22. mars 2020 Øyebrynlift. Før og etter. Beklager, men øyebrynene nærmer seg ikke hårkanten uten lift. https://imgur.com/gallery/9CBQKyn kilder: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/12/slik-sminker-jeg-brynene-mine/ https://www.carolinebergeriksen.no/2015/10/18/lets-talk-about-brows/ 30
Inocybe Skrevet 22. mars 2020 #17947 Skrevet 22. mars 2020 8 timer siden, Pjolterbeist skrev: Det finnes enkelttilfeller av mennesker som opplever å bli smittet igjen generelt sett (altså f.eks. ved influensa), men siden dette utgjør en særdeles liten gruppe, er det ikke urovekkende. Artikkelen du viser til omhandler to enkelttilfeller, og det er dermed ikke tilstrekkelig statistisk grunnlag til å hevde at reinfeksjoner kommer til å finne sted. Risikoen for en reinfeksjon er ikke nevnt på verken FHIs, Robert Koch-instituttet, eller CDCs sider foruten i et transkript til et innringingsprogram. Så lenge CBE-bloggen holder seg til den informasjonen som kommer fra FHI, så synes jeg det blir litt feil å klandre henne for ikke å opplyse om disse to tilfellene (hvis faktualitet det forøvrig stilles spørsmål ved). Det er et vell av andre ting man kan kritisere ved bloggen. Og kjenner jeg min pappenheimere rett, så sørger nok bloggen for å opprettholde mengden kritikkverdige forhold i all anskuelig tid fremover. Jeg er enig med deg. For er det noe jeg er helt sikker på, er det at dette bloggerparet ikke er kvalifisert til å sortere og vurdere informasjon og forstå vitenskapelige artikler ref tidligere diskusjoner på bloggen. Ikke at den artikkelen det ble linket til har vitenskapelig standard, men dere skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg tenker det er lurt og trygt at CBE/LKE holder seg til kvalitetssikret informasjon fra FHI og ikke prøver seg på vitenskapelig tankegang. Å gjenfortelle FHIs råd er helt innafor. 27
Rev. Revenge Skrevet 22. mars 2020 #17948 Skrevet 22. mars 2020 44 minutter siden, Kollontaj skrev: Øyebrynlift. Før og etter. Beklager, men øyebrynene nærmer seg ikke hårkanten uten lift. https://imgur.com/gallery/9CBQKyn kilder: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/12/slik-sminker-jeg-brynene-mine/ https://www.carolinebergeriksen.no/2015/10/18/lets-talk-about-brows/ De ramler nok ned dit de naturlig pleier å være ganske snart. Muskulaturen rundt øyenbrynene er ganske sterk hos de fleste, og uten jevnlige nye injeksjoner går de tilbake til opprinnelsen. Forøvrig pussig å se hvor åpne øynene var på førbildet uten børstene, som tynger øyelokkene. 20
Christiane_W Skrevet 22. mars 2020 #17949 Skrevet 22. mars 2020 Jeg så filmen The Truman Show her om kvelden og det fikk meg til å tenke på og trekke noen paraleller til Eriksens. Jeg tenker at barna er Truman og de voksne er regissøren Christof som jobber med å iscenesette familiens glansede og perfekte liv inni bobla i Villa Kulås, deres Seahaven Island. Barna vokser opp perfekt iscenesatt og fargekoordinert med nykrøllet hår foran et stort publikum, noe de per i dag er lykkelig uvitende om, men som Truman vil de nok begynne å stille spørsmål ved ting etterhvert som de vokser opp og begynner å forstå ting. Når de blir gamle nok kan det være de gjør som Truman og forlater studio. 43
Kollontaj Skrevet 22. mars 2020 #17950 Skrevet 22. mars 2020 6 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: De ramler nok ned dit de naturlig pleier å være ganske snart. Muskulaturen rundt øyenbrynene er ganske sterk hos de fleste, og uten jevnlige nye injeksjoner går de tilbake til opprinnelsen. Forøvrig pussig å se hvor åpne øynene var på førbildet uten børstene, som tynger øyelokkene. Tipper mange av disse folka tar lassevis med bilder nå for å ha fremover. Når øyebryn, vipper og fillers forsvinner, må de ha et lite lager for å ikke fremstå som løgnere. Det er også grunnen til at jeg la inn bildene over: kan de ikke bare slutte å lyve? Det er veldig lett å se! 35
Undreguri Skrevet 22. mars 2020 #17951 Skrevet 22. mars 2020 Kommenterte på netfit jeg ... kommentaren ble fjernet ( de sitter nok pålogget hele tida selv på en søndag med barna ) i løpet av et par minutter og nå er jeg blokkert. Proff den bedriften der altså. Tipper flere har kommentert og fått kommentarene fjernet .. nei nå går jeg ut i garasjen og løper på tredemølla mi. På ekte tid 😉 ( jeg setter ikke på høy speed,kobler til klokkka mi og gjør noe annet i mens) .Så tipper sånn 10 km på 70-80 minutter . 26
MarianneE Skrevet 22. mars 2020 #17952 Skrevet 22. mars 2020 39 minutter siden, Christiane_W skrev: Jeg så filmen The Truman Show her om kvelden og det fikk meg til å tenke på og trekke noen paraleller til Eriksens. Jeg tenker at barna er Truman og de voksne er regissøren Christof som jobber med å iscenesette familiens glansede og perfekte liv inni bobla i Villa Kulås, deres Seahaven Island. Barna vokser opp perfekt iscenesatt og fargekoordinert med nykrøllet hår foran et stort publikum, noe de per i dag er lykkelig uvitende om, men som Truman vil de nok begynne å stille spørsmål ved ting etterhvert som de vokser opp og begynner å forstå ting. Når de blir gamle nok kan det være de gjør som Truman og forlater studio. Ja enig, det der har jeg tenkt mange ganger. 11
pøbelsara Skrevet 22. mars 2020 #17953 Skrevet 22. mars 2020 (endret) Ja, den Trumann-parallellen er slående. De burde se den filmen på neste filmkveld i Villa Kulås. Det er bare trist. Uansett hvor delikate de selv synes at de fremstiller de to yngste. Endret 22. mars 2020 av pøbelsara 29
Kollontaj Skrevet 22. mars 2020 #17954 Skrevet 22. mars 2020 Netfit-videoen tok kaka. Den sier ganske mye om relasjoner, reaksjonsmønstre og prioriteringer selv om Treasures AS ikke skjønner det selv. Altfor privat til offentlig publisering. 48
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. mars 2020 #17955 Skrevet 22. mars 2020 (endret) 49 minutter siden, Kollontaj skrev: Netfit-videoen tok kaka. Den sier ganske mye om relasjoner, reaksjonsmønstre og prioriteringer selv om Treasures AS ikke skjønner det selv. Altfor privat til offentlig publisering. Den viser mye mer enn bloggeierne selv skjønner (hvis man har skjønt det selv, hvorfor legge den ut?), og den er virkelig ikke i deres favør. Endret 22. mars 2020 av lillesnøfnugg
Marioposa Skrevet 22. mars 2020 #17956 Skrevet 22. mars 2020 Negler og coronaviruset : https://www.nrk.no/nordland/korona_-sykepleier-lill-nilsen-mener-biopose-virker-mot-sin-hensikt-og-at-ringer-og-klokker-ma-bort-1.14952032 23
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 22. mars 2020 Populært innlegg #17957 Skrevet 22. mars 2020 Nå går diskusjonen på at FHI ikke har spesifisert at det er ulovlig å gå i fysisk butikk for å kjøpe den nødvendige fredagsbuketten! For er det ikke ulovlig trenger man ikke bruke sunn fornuft. 60
Inocybe Skrevet 22. mars 2020 #17958 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, Halle-Palle skrev: Nå går diskusjonen på at FHI ikke har spesifisert at det er ulovlig å gå i fysisk butikk for å kjøpe den nødvendige fredagsbuketten! For er det ikke ulovlig trenger man ikke bruke sunn fornuft. Trodde CBE akkurat hadde videreformidlet FHIs anbefalinger . Hadde muligvis lønt seg å bruke litt mer tid på å sette seg inn i innholdet og intensjonen i det FHI skriver. Men som du sier. Det er jo tross alt en bedrift som ikke ønsker å gjøre det best mulige så lenge de ikke blir straffet for å gå over streken. Etikk og moral er like lite viktig som den dumme alkoholloven 31
Rev. Revenge Skrevet 22. mars 2020 #17959 Skrevet 22. mars 2020 Så hyggelig å lese at påvirkeren er sitt ansvar bevisst og i likhet med hyttefolk, marka-løpere og utepils-gjengen bidrar til et eventuelt portforbud fra neste uke. 42
Minnie Mus Skrevet 22. mars 2020 #17960 Skrevet 22. mars 2020 18 hours ago, MaleficentAurora said: Det kan umulig være fruen som som svarer. Om du ser fra svarene ang blomstrene å toppen så skiftes skrivemåten når det kommer til corona viruset.. hmmm Ser det på formuleringen og skrivemåten at det ikke er frua som svarer, det er nok LK som skriver. " Journalisten" er ikke så flink til å formulere seg skriftlig. 27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå