Gjest Lavande Skrevet 22. mars 2020 #18001 Skrevet 22. mars 2020 (endret) Etter å ha lest svarene til Caroline Berg Eriksen under blogginnlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/20/fredagsbuketten-3/ sitter jeg igjen med inntrykk av at Treasures AS ikke har forstått det mange andre folk og bedrifter tar innover seg i disse dager: https://thespinoff.co.nz/politics/22-03-2020/siouxsie-wiles-toby-morris-what-does-level-two-mean-and-why-does-it-matter/ Endret 22. mars 2020 av Lavande
Imperfectionibus Skrevet 23. mars 2020 #18002 Skrevet 23. mars 2020 På 19.3.2020 den 13.21, Klaraku78 skrev: Hvor kreative de er...Hvor ser du det? Ungene blir jo vist frem hver dag. Det lille jeg har sett så har jeg sett de spise frokost, gjøre lekser, spille piano, leke med CBE på gulvet, gå tur med hund, sykle, perle armbånd, kose med CBE, leke med leire, leke på rommet. Og er det ikke ungene som filmes, så filmer hun seg selv. Det tilbringes flere timer i treningsrommet hver dag. Vi andre som ikke får jobbet på dagtid pga av barna som er hjemme, må jo jobbe kvelder. Men det er tydeligvis ikke tilfelle hos CBE. Enda hun selv hevder at hun jobber mer enn andre, og i snitt mer enn 8 timer. Men hvis hun regner alle timene i treningsrommet som jobb, så har hun vel rett. Bloggere regner alt, inkludert det å puste som jobb.... 10
Snurrevipp Skrevet 23. mars 2020 #18003 Skrevet 23. mars 2020 Jeg har forsåvidt ikke vært så lenge her inne på kg. Men hjelpe meg hvor mange som kritiserer og reagerer på ALT hun gjør. Må man liksom finne feil på ALT? Feile kopper, 10 år gamle meninger som er nå annerledes.(Gud forby og skifte mening på 10 år) Håret til jentene er for langt and the list goes on. Blir helt oppgitt jeg. 12
Populært innlegg tingi85 Skrevet 23. mars 2020 Populært innlegg #18004 Skrevet 23. mars 2020 Våknet tidlig i dag og tok meg en ekstra runde på nettet, blant annet innom CBE sin blogg. Har hun endret den? Ser ingen bilder av at hun er i blomsterbutikken? Kunne hun dratt dit alene? Det jeg reagerte på er det nyeste innlegget om at den nye hverdagen deres er en kamp mot klokka. Vi som er en familie på fem, som må ut til et gitt tidspunkt hver dag, barn må leveres, så må de hentes innen et gitt tidspunkt, mange av dagene må vi være kjappe med mat for å rekke fritidsaktiviteter, så er det å kjappe seg med lekser før kveldsmat og legging. Så er det stresset med å finne tid til trene for oss voksne, noe som ofte rett og slett utgår. Vår nye hverdag med to i hjemmekontor er krevende, men også mer harmonisk. Vi er ikke styrt av klokka. Vi hat kun en vekkerklokke på i backup for å rekke et skypemorgenmøte, vi spiser middag når det passer i forhold til jobb, barna får hjemmeskole når det passer etter våre møter. De har tid til å leke med lekene sine. Vi går tur som familie hver dag, bor landlig til og treffer. Barna får lange storefri til å leke ute i hagen. Langt innlegg, men for oss som er vant til å dra ut på jobb er ikke den nye hverdagen en kamp mot klokka, heller tvert i mot 😊 58
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 23. mars 2020 Populært innlegg #18005 Skrevet 23. mars 2020 4 minutter siden, tingi85 skrev: Våknet tidlig i dag og tok meg en ekstra runde på nettet, blant annet innom CBE sin blogg. Har hun endret den? Ser ingen bilder av at hun er i blomsterbutikken? Kunne hun dratt dit alene? Det jeg reagerte på er det nyeste innlegget om at den nye hverdagen deres er en kamp mot klokka. Vi som er en familie på fem, som må ut til et gitt tidspunkt hver dag, barn må leveres, så må de hentes innen et gitt tidspunkt, mange av dagene må vi være kjappe med mat for å rekke fritidsaktiviteter, så er det å kjappe seg med lekser før kveldsmat og legging. Så er det stresset med å finne tid til trene for oss voksne, noe som ofte rett og slett utgår. Vår nye hverdag med to i hjemmekontor er krevende, men også mer harmonisk. Vi er ikke styrt av klokka. Vi hat kun en vekkerklokke på i backup for å rekke et skypemorgenmøte, vi spiser middag når det passer i forhold til jobb, barna får hjemmeskole når det passer etter våre møter. De har tid til å leke med lekene sine. Vi går tur som familie hver dag, bor landlig til og treffer. Barna får lange storefri til å leke ute i hagen. Langt innlegg, men for oss som er vant til å dra ut på jobb er ikke den nye hverdagen en kamp mot klokka, heller tvert i mot 😊 Helt enig. Skuldrene har jo senket seg flere hakk. Ikke noe stress med å komme hjem fra jobb for å rekke og lage middag, før alle skal løpe ut døra igjen fordi alle ungene skal på forskjellige aktiviteter. Middag kan vi spise når vi er sultne, og ungene leker ute som om det skulle vært 1980 tallet igjen. De fleste foreldre jeg kjenner har ikke tid til å trene, hvertfall ikke hver dag. Så at CBE, som trener flere timer hver dag, syns hun plutselig har fått dårlig tid, skjønner jeg. Men ved å prioritere seg selv litt mindre, så vil hun nok oppleve å få tid til ganske mye hun også. Kanskje hun til og med rekker å jobbe litt. 51
Isild Skrevet 23. mars 2020 #18006 Skrevet 23. mars 2020 48 minutter siden, tingi85 skrev: Våknet tidlig i dag og tok meg en ekstra runde på nettet, blant annet innom CBE sin blogg. Har hun endret den? Ser ingen bilder av at hun er i blomsterbutikken? Kunne hun dratt dit alene? Det jeg reagerte på er det nyeste innlegget om at den nye hverdagen deres er en kamp mot klokka. Vi som er en familie på fem, som må ut til et gitt tidspunkt hver dag, barn må leveres, så må de hentes innen et gitt tidspunkt, mange av dagene må vi være kjappe med mat for å rekke fritidsaktiviteter, så er det å kjappe seg med lekser før kveldsmat og legging. Så er det stresset med å finne tid til trene for oss voksne, noe som ofte rett og slett utgår. Vår nye hverdag med to i hjemmekontor er krevende, men også mer harmonisk. Vi er ikke styrt av klokka. Vi hat kun en vekkerklokke på i backup for å rekke et skypemorgenmøte, vi spiser middag når det passer i forhold til jobb, barna får hjemmeskole når det passer etter våre møter. De har tid til å leke med lekene sine. Vi går tur som familie hver dag, bor landlig til og treffer. Barna får lange storefri til å leke ute i hagen. Langt innlegg, men for oss som er vant til å dra ut på jobb er ikke den nye hverdagen en kamp mot klokka, heller tvert i mot 😊 Bildene fra butikken er fjernet. 11
Isild Skrevet 23. mars 2020 #18007 Skrevet 23. mars 2020 5 timer siden, Snurrevipp skrev: Jeg har forsåvidt ikke vært så lenge her inne på kg. Men hjelpe meg hvor mange som kritiserer og reagerer på ALT hun gjør. Må man liksom finne feil på ALT? Feile kopper, 10 år gamle meninger som er nå annerledes.(Gud forby og skifte mening på 10 år) Håret til jentene er for langt and the list goes on. Blir helt oppgitt jeg. Enig i at det er unødvendig å kritisere "alt". Jeg har endret mening om svært mye på 10 år, har mange rare kopper, og håret på barna har sikkert ofte vært for langt, for kort, for søtt eller glemt hårnett her og. Jeg syns vi skal holde oss til det som er kritikkverdig, og jeg mener eksponeringen de holder på med av barna om dagen er sterkt kritikkverdig. Kroppsfokuset kamuflert som "trening" er heller ikke bra, og "Fredagsblomster" er ikke riktig å påvirke leserne til å gå ut og kjøpe i disse dager. 27
123Frustrert Skrevet 23. mars 2020 #18008 Skrevet 23. mars 2020 26 minutter siden, Isild skrev: Enig i at det er unødvendig å kritisere "alt". Jeg har endret mening om svært mye på 10 år, har mange rare kopper, og håret på barna har sikkert ofte vært for langt, for kort, for søtt eller glemt hårnett her og. Så klart det ikke er noe problem å skifte mening! Men man bør jo være så voksen da at man står for det. Alle kan tydelig se at brystene er operert og det blir kommentert, men kommentaren blir slettet eller aldri besvart. Det blir umodent å først hevde at det skal jeg aldri gjøre, for så å gjøre det, men ikke stå for det.. 16
123Frustrert Skrevet 23. mars 2020 #18009 Skrevet 23. mars 2020 Og vil dere ha morsom trening på nett av en persons som er inspirerende, sjekk ut www.trenforlivet.no eller søk det opp på Facebook. Er ikke medlem eller noe binding altså.. har trent noen av de gratis øktene. Veldig inspirerende! 10
Isild Skrevet 23. mars 2020 #18010 Skrevet 23. mars 2020 6 minutter siden, 123Frustrert skrev: Så klart det ikke er noe problem å skifte mening! Men man bør jo være så voksen da at man står for det. Alle kan tydelig se at brystene er operert og det blir kommentert, men kommentaren blir slettet eller aldri besvart. Det blir umodent å først hevde at det skal jeg aldri gjøre, for så å gjøre det, men ikke stå for det.. I de tilfellene hvor hun ikke står for at hun har endret mening er jeg enig med deg i. Men hvis hun deler at hun har endret mening om noe så må det være greit. 3
Isild Skrevet 23. mars 2020 #18011 Skrevet 23. mars 2020 23 minutter siden, 123Frustrert skrev: Og vil dere ha morsom trening på nett av en persons som er inspirerende, sjekk ut www.trenforlivet.no eller søk det opp på Facebook. Er ikke medlem eller noe binding altså.. har trent noen av de gratis øktene. Veldig inspirerende! Takk for tips! Det så ut som en inspirerende og treningsglad dame. 2
Populært innlegg Ultiva Skrevet 23. mars 2020 Populært innlegg #18012 Skrevet 23. mars 2020 (endret) 11 timer siden, Sausedyret skrev: Dette er ikke noe forsvar av CBE eller Treasure AS, men heller en kommentar på hele bransjen til influencere og en observasjon av markedsføring av treningsinnhold rettet mot kvinner. Er mange som kommenterer hvordan CBE fremstiller kropp som hovedfokus i treningsinnleggene sine og fokuserer på spot reduce o.l Jeg har nettopp begynt å ta opp trening igjen, og siden alle gym er stengt for tiden så lette jeg etter gode hjemmetreningsvideoer. SÅ MANGE videoer handler kun om slanking med titler som "20 minute flat abs", "45 minute butt lift", "fat burning cardio workout" og "500 calorie workout". Jeg har ingenting i mot at folk har lyst til å gå ned i vekt, og jeg har ingenting i mot at det finnes videoer og treningstips som er dedikert for dem som vil slanke seg MEN at flertallet av treningsinnhold siktet mot kvinner omhandler kun vektnedgang er veldig trist. Samtidig synes jeg titler som "Muffintop reducer" er veldig triggende siden det har en undertone av at det er noe galt med kroppen din som du må gjøre noe med. Liker det ikke! Poenget mitt med denne meldingen er at CBE er slett ikke alene i båten om å fokusere på kropp alene når det kommer til trening. Gjør dette henne fritatt fra kritikk? Absolutt ikke. Tvert i mot er det viktig at vi snakker om det, men jeg tror det er viktig å se på det store bildet av hvordan KK, influencere og media generelt vinkler kvinner og trening til å handle om kropp, slanking og perfeksjon heller enn det å bli sterkere, ha en kropp som fungerer og er frisk, slik som markedsføring mot menn ofte blir vinka. Det er noe veldig sexistisk med hele greia og jeg tror dessverre CBE selv er påvirket av dette miljøet rundt seg (gitt hennes åpenhet om spiseforstyrrelser, redigering av bilder og måten hun legger fram både kosthold og trening) hvilket igjen fører til at hun viderefører denne vinklingen. Ser man på folk som Funky som snakker om trening og hvordan trening ført og fremst skal handle om å ha en sunn og sterk kropp som kan fungere i hverdagen og i det lange løp så er det tydelig at vi trenger flere folk på den siden av skalaen (Er ikke kjempefan av Funky heller, assa. Men på akkurat det punktet der synes jeg hun er flink) Jeg forstår hva du mener. Det er ingen tvil om at CBE er del av et svært utseendefokusert og overfladisk miljø, og at hun er farget av dette. Samtidig så er CBE en voksen og selvstendig næringsdrivende person med full bestemmelsesrett over hvordan hun ønsker å bruke sin påvirkningskraft. Det er CBE selv, som voksen yrkeskvinne, som velger å ha tungt fokus på kropp og glansbildeliv. Post partum-bilde nr 1 ble f eks kritisert av mange da det gav et stort antall kvinner følelse av avmakt og mislykkethet. Bedriftseier Caroline Berg Eriksen har helt på egenhånd utviklet sin merkevare til å handle om lettkledt kropp, provokativ og urealistisk ufeilbarlighet og glanset perfeksjon. Å si at det "er synd på Caroline som bare er en usikker kvinne" blir for enkelt. Alle med et snev av interesse for influenservirksomhet vet at fotballfrue er hun med den flate magen fire dager etter fødsel. Det er Hun som får venner til å dra på seg gallakjole for en enkel vennemiddag og til å stressrydde leiligheten før Hun kommer (jamfør Bloggerne). Det er forretningskvinnen CBE som selv går inn for å få andre kvinner til å kjenne seg mislykkede og utilstrekkelige. Hun er så absolutt del av et utseendefokusert miljø som er med på å farge henne, men hun går helt der fremme i fronten - og det har hun gjort av egen fri vilje i 11 lange år. Og det må det faktisk være lov til å kritisere. Selv KK og media generelt har seksjoner med fornuftige artikler og informasjon. CBE på sin side fokuserer på kropp i trange klær og gapesmil under bloggoverskriften "et samfunn i tilnærmet lockdown". Da er det faktisk betimelig å lure på om det i det hele tatt er noen hjemme. Endret 23. mars 2020 av Ultiva 62
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 23. mars 2020 #18013 Skrevet 23. mars 2020 11 timer siden, pøbelsara skrev: https://politiken.dk/striber/wulffmorgenthaler/art7663678/Wulffmorgenthaler-223?fbclid=IwAR1_KjGanSIYUEsu7sJEb0FhN7wY7DWqh3z6qk-Dswtb-kIGvejE6zPg3cQ Pilotfrue har mistet arbeid for 500.000 kr i disse Corona tider, Villa Paprika har mistet en mulighet for arbeid. Men hos Treasures AS går bedriften som normalt med full innboks og livet går videre som vanlig. Tilsynelatende.
Villroses hage Skrevet 23. mars 2020 #18014 Skrevet 23. mars 2020 8 minutter siden, Ultiva said: Det er forretningskvinnen CBE som selv går inn for å få andre kvinner til å kjenne seg mislykkede og utilstrekkelige. Hun er så absolutt del av et utseendefokusert miljø som er med på å farge henne, men hun går helt der fremme i fronten - og det har hun gjort av egen fri vilje i 11 lange år. Og det må det faktisk være lov til å kritisere. Dette! Quintessensen av hva den voksne rosabloggeren/influenserbedriften driver med. Sophie Elise er den tilsvarende ledende bedriften rettet mot yngre og mindreårige, og går dermed i front for et enda større samfunnsproblem. 29
Klaraku78 Skrevet 23. mars 2020 #18015 Skrevet 23. mars 2020 7 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Pilotfrue har mistet arbeid for 500.000 kr i disse Corona tider, Villa Paprika har mistet en mulighet for arbeid. Men hos Treasures AS går bedriften som normalt med full innboks og livet går videre som vanlig. Tilsynelatende. Jeg kan kanskje skjønne at bedriften går som normalt enn så lenge, fordi CBE har ikke noen avanserte/eksklusive samarbeid som krever at hun må ut av huset. Hun har ikke noe eksterne fotoshoots som hun skal være med på, eller produktmøter osv. Mye kan gjøres i rosa plysjbukse og singlet uten bh i ekteparet soverom. Hun har i tillegg mange samarbeidspartnere. Det så vi jo i desember, for da var det jo noe nytt hun reklamerte for hver dag. Noen ganger to forskjellige oppdrag på en dag. Det virker som om hun har mange avtaler, men kanskje ikke får så mye penger pr oppdrag. Mens andre influencere har kanskje færre, men eksklusive. Merkes nok det hvis et oppdrag da må avlyses. 6
Engelskfrøken Skrevet 23. mars 2020 #18016 Skrevet 23. mars 2020 Klokka er nå nesten 11 å hun har vært ett par timer på treningsrommet allerede.. Nå skal det vel dusjes og styles en stund før dagen begynner.. Skjønner godt hun mener det ikke er mye tid til å jobbe.. 🤦🏻♀️ Kanskje på tide å ikke prioritere bare seg selv...? Klarer ikke forstå prioriteringene i det huset 45
Surikatt Skrevet 23. mars 2020 #18017 Skrevet 23. mars 2020 6 minutter siden, Engelskfrøken skrev: Klokka er nå nesten 11 å hun har vært ett par timer på treningsrommet allerede.. Nå skal det vel dusjes og styles en stund før dagen begynner.. Skjønner godt hun mener det ikke er mye tid til å jobbe.. 🤦🏻♀️ Kanskje på tide å ikke prioritere bare seg selv...? Klarer ikke forstå prioriteringene i det huset Jeg bruker verken snap eller Instagram, er det der hun dokumenterer alt dette? Hvor mye dokumenterer hun i løpet av en dag? Det er jo helt sykt. Skjønner godt dagen blir en kamp mot klokka i en slik verden. Men synes mest synd på barna som har foreldre som lever livet gjennom en skjerm. 18
Tough cookie Skrevet 23. mars 2020 #18018 Skrevet 23. mars 2020 (endret) Hun rakk tydeligvis å fylle opp kinnbena før skjønnhetssalongen stengte, for nå synes jeg hun begynner å miste litt av sine gamle ansiktsstrekk... Jeg håper hun ikke ender opp med hamsterfjes, sånn som mange andre kjendis damer... Endret 23. mars 2020 av Anne 69 23
MaleficentAurora Skrevet 23. mars 2020 #18019 Skrevet 23. mars 2020 13 timer siden, Nudeldama skrev: Det er da helt normalt å endre mening i løpet av ti år. Det er mange ting jeg har andre meninger om nå enn jeg hadde for ti år siden. Det får da være grenser for hvor smålig og virkelighetsfjern kritikken skal bli. Hun kan endre så mye meninger å synspunkter som hun vil for min del. Men å bli forbanna og lar LKE gå amok i kommentarfeltet på IG når hun blir konfrontert med operasjonen, botox og fillers sier veldig mye hvor lite begge to tåler når sannheten banker på døren. Og ikke minst at hun ikke er 100% ærlig med leserne og følgerne sine. Denne diskusjonen er blitt tatt opp laangt bak i tråden her. Jeg tok det innlegget fram siden det ble snakket om hvor "ukjent" å rar de siste bildene av henne var på bloggen. 19
Aquarius04 Skrevet 23. mars 2020 #18020 Skrevet 23. mars 2020 (endret) 5 timer siden, Klaraku78 skrev: Helt enig. Skuldrene har jo senket seg flere hakk. Ikke noe stress med å komme hjem fra jobb for å rekke og lage middag, før alle skal løpe ut døra igjen fordi alle ungene skal på forskjellige aktiviteter. Middag kan vi spise når vi er sultne, og ungene leker ute som om det skulle vært 1980 tallet igjen. De fleste foreldre jeg kjenner har ikke tid til å trene, hvertfall ikke hver dag. Så at CBE, som trener flere timer hver dag, syns hun plutselig har fått dårlig tid, skjønner jeg. Men ved å prioritere seg selv litt mindre, så vil hun nok oppleve å få tid til ganske mye hun også. Kanskje hun til og med rekker å jobbe litt. Hva?! Prioritere seg selv mindre??? Hva kommer til å skje med hverdagen hennes og bloggen da? Når man ikke kan pushe meg-meg-meg?! Det paret er så selvopptatt at jeg omtrent går og venter på et eller annet idiotisk de har gjort i forbindelse med det som nå herjer i samfunnet... Edit: og jammen fikk jeg ikke rett, gitt! Frua går i blomsterbutikken og skjønner ikke hvorfor hun får kritikk. Uttaler seg friskt om et virus hun ikke kan noe om gjør hun også. Så deilig det må være å sitte med fasiten! Endret 23. mars 2020 av Aquarius04 La til 33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå