Populært innlegg Isild Skrevet 22. mars 2020 Populært innlegg #17961 Skrevet 22. mars 2020 (endret) Dette med ulovlig virker det som de er svært opptatt av. Vi ser jo det ift eksponering av barn også, det er ikke ulovlig, så da fortsetter de å gjøre det. Det spiller tydeligvis ikke noen rolle hva som er anbefalt å ikke gjøre. Helsemyndighetene oppfordrer til å ikke gjøre ærend som ikke er helt nødvendige, og de oppfordrer til å gå bare en fra en husstand inn i butikker. Fredagsblomster er ikke spesiellt nødvendig, men altså ikke ulovlig - så da tenkte paret at det blir et fint blogginnlegg. Go figure. Det er som om de ikke forstår, ikke bryr seg, ikke orker, eller hever seg over oppfordringer og råd som kommer fra fagfolk og andre (at de er hevet langt over oss vanlige folk har jeg forstått for lengst - utifra hvor arrogant og lite hyggelig de svarer i kommentarfeltet sitt ) Jeg ser at folk skriver at det også er viktig å støtte lokale bedrifter, og det er jeg helt, helt enig i. Men bestill varer fra de hjem da!! Vi vet nemlig svært godt at influencere klarer å bestille varer. De ser vi gjennom hele året. Ved å bestille varer fra de lokale butikkene man vil støtte i denne vanskelige tiden, så unngår man å møte på andre når vi alle er bedt om å holde oss hjemme. Derfor tror ikke jeg dette dreide seg om å støtte den lokale bedriften overhodet, dette dreide seg om å klare å lage et blogginnlegg som var litt "business as usual": "På farten, delikate bilder fra butikk, posering.. " De var vel inne i butikken begge to også vil jeg tro - det var vel han som tok bildene. Bra de fikk gjort jobben sin da. Forstår igrunn at bloggen og IG må bli som nå. Statiske treningsinnlegg som fremhever kropp og sminke - og masse Mammablogging. De er jo ikke interessert i noe som helst annet enn seg selv, og ting. Det kommer frem nå. Til og med Redd Barna og søppelplukkekampanjer må jo betale for at de skal være "engasjert". Endret 22. mars 2020 av Isild 59
Clara80 Skrevet 22. mars 2020 #17962 Skrevet 22. mars 2020 Hun er den typen mamma som synes laaaaaangt hår på døtre er er statussymbol. Når skal hun klippe dem? Når håret sveiper gulvet? 15
Gjest Finlay Skrevet 22. mars 2020 #17963 Skrevet 22. mars 2020 Nøkkelen til redde bedriften gjennom krisen ligger tilsynelatende i å kjøre på som før. Egge til krangel, være hjertens enig med den leseren som oppfordrer andre til å ikke starte lange diskusjoner på en blogg. Diskusjoner CBE lett kunne unngått ved å la være å publisere enkelte kommentarer. Og ikke minst - latt være å svare. I hvert fall på den måten hun gjør. Samme gamle strategien, nå når konkursen kanskje snart puster dem i nakken. Altså: bitche, være påståelig, arrogant og bedrevitende i eget kommentarfelt. Lurer forresten på hvorfor den livsviktige fredagsbuketten ikke kunne kjøpes dagen før, da hun likevel var ute og handlet? Eller ville det blitt helt feil, og bli torsdagsbukett da?😲 Hun skriver jo at forrige gang hun kjøpte der varte blomstene i hele tre uker, så det burde ikke være noe problem. Da hadde hun spart seg selv og andre for en tur. Kan ikke se for meg at ideen om blomsterkjøp kom som lyn fra klar himmel akkurat, dette har vel vært en "tradisjon" for henne lenge.
Isild Skrevet 22. mars 2020 #17964 Skrevet 22. mars 2020 12 minutter siden, Finlay skrev: Nøkkelen til redde bedriften gjennom krisen ligger tilsynelatende i å kjøre på som før. Egge til krangel, være hjertens enig med den leseren som oppfordrer andre til å ikke starte lange diskusjoner på en blogg. Diskusjoner CBE lett kunne unngått ved å la være å publisere enkelte kommentarer. Og ikke minst - latt være å svare. I hvert fall på den måten hun gjør. Samme gamle strategien, nå når konkursen kanskje snart puster dem i nakken. Altså: bitche, være påståelig, arrogant og bedrevitende i eget kommentarfelt. Lurer forresten på hvorfor den livsviktige fredagsbuketten ikke kunne kjøpes dagen før, da hun likevel var ute og handlet? Eller ville det blitt helt feil, og bli torsdagsbukett da?😲 Hun skriver jo at forrige gang hun kjøpte der varte blomstene i hele tre uker, så det burde ikke være noe problem. Da hadde hun spart seg selv og andre for en tur. Kan ikke se for meg at ideen om blomsterkjøp kom som lyn fra klar himmel akkurat, dette har vel vært en "tradisjon" for henne lenge. Alltid like sjarmerende å se CBE skrive "Enig" med de som kommer inn i en diskusjon under et blogginnlegg for å skrive at de som diskuterer (stiller spørsmål) skal kutte ut. 20
Monimoni Skrevet 22. mars 2020 #17965 Skrevet 22. mars 2020 (endret) 25 minutter siden, Clara80 skrev: Hun er den typen mamma som synes laaaaaangt hår på døtre er er statussymbol. Når skal hun klippe dem? Når håret sveiper gulvet? Jeg mener CBE skrev en gang at hun hadde lengst hår av alle da hun var ung, og russen ville klippe av henne håret. Endret 22. mars 2020 av Monimoni 2
Kleenex Skrevet 22. mars 2020 #17966 Skrevet 22. mars 2020 4 timer siden, Kollontaj skrev: Tipper mange av disse folka tar lassevis med bilder nå for å ha fremover. Når øyebryn, vipper og fillers forsvinner, må de ha et lite lager for å ikke fremstå som løgnere. Det er også grunnen til at jeg la inn bildene over: kan de ikke bare slutte å lyve? Det er veldig lett å se! Sjekk ut cbe private fb konto. Frua er ikke til å kjenne igjen... 4
MaleficentAurora Skrevet 22. mars 2020 #17967 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, Monimoni skrev: Jeg mener CBE skrev en gang at hun hadde lengst hår av alle da hun var ung, og russen klipte av henne håret. Da finner vi henne i Guinness World Records da? Finner kun disse 3 blogg innleggene ang håret hennes. Ingen av de står noe om at russen klipte håret hennes. https://www.carolinebergeriksen.no/2016/11/02/2014-2016-little-hairy-story/ https://www.carolinebergeriksen.no/2015/08/04/some-hairy-adjustments/ https://www.carolinebergeriksen.no/2015/11/02/the-hairy-changes-will-it-ever-stop/
MaleficentAurora Skrevet 22. mars 2020 #17968 Skrevet 22. mars 2020 (Beklager for at jeg fisket fram et gamelt blogg innlegg fra CBE. Men jeg syntes det var meget passende å ikke minst relevant nå) Fruen selv har gått 100% mot sine egende ord fra innlegget som hun blogget 9.juli - 2010.. 《På veien til badet studerte jeg leppene mine, mens jeg kastet et blikk på brystene mine. Tanker om operasjoner og sprøyter dominerte hodet mitt. Så tok jeg meg selv i det. Herregud. Hva driver du med?! Slutt. Du vet så godt at dette bare er tull.》 https://www.carolinebergeriksen.no/2010/07/09/all-those-thoughts/ 15
Halle-Palle Skrevet 22. mars 2020 #17969 Skrevet 22. mars 2020 13 minutter siden, Kleenex skrev: Sjekk ut cbe private fb konto. Frua er ikke til å kjenne igjen... Jeg ser bare to kontoer, og hun er da kliss lik på begge? Med samme eksponering av barn og alt. 7
Monimoni Skrevet 22. mars 2020 #17970 Skrevet 22. mars 2020 40 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Da finner vi henne i Guinness World Records da? Finner kun disse 3 blogg innleggene ang håret hennes. Ingen av de står noe om at russen klipte håret hennes. https://www.carolinebergeriksen.no/2016/11/02/2014-2016-little-hairy-story/ https://www.carolinebergeriksen.no/2015/08/04/some-hairy-adjustments/ https://www.carolinebergeriksen.no/2015/11/02/the-hairy-changes-will-it-ever-stop/ Står om det her https://www.carolinebergeriksen.no/2010/07/09/all-those-thoughts/ 1
MaleficentAurora Skrevet 22. mars 2020 #17971 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, Monimoni skrev: Står om det her https://www.carolinebergeriksen.no/2010/07/09/all-those-thoughts/ Jeg vet.. Så det når jeg skulle linke det til noe annet som sto i innlegget.
Populært innlegg Ultiva Skrevet 22. mars 2020 Populært innlegg #17972 Skrevet 22. mars 2020 3 timer siden, Halle-Palle skrev: Nå går diskusjonen på at FHI ikke har spesifisert at det er ulovlig å gå i fysisk butikk for å kjøpe den nødvendige fredagsbuketten! For er det ikke ulovlig trenger man ikke bruke sunn fornuft. 3 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Så hyggelig å lese at påvirkeren er sitt ansvar bevisst og i likhet med hyttefolk, marka-løpere og utepils-gjengen bidrar til et eventuelt portforbud fra neste uke. Nemlig. Det er nettopp egosentriske folk som disse, som turer på med seg og sitt fordi det ikke er eksplisitt ulovlig, som gjør at norske barnehager og skoler må fortsette med å holde stengt og sørge for enda strengere restriksjoner fremover. Det norske helsevesenet har nå katastrofalt lite smittevernutstyr og rasjonerer strengt, men å shoppe en blomsterkvast på freddan og ha med gemalen i tillegg for å fotografere (og dermed var jo med all sannsynlighet de mindreårige i butikken også) ja DET er vel verdt risikoen for smittespredning!! 🤬 Noen her har skrevet at den aktuelle blomsterbutikken til og med tilbyr hjemlevering; her kunne den profesjonelle påvirkeren faktisk ha påvirket sine tusenvis av følgere på en positiv måte. Men nei da, bildene ble nok mer "delikate" dersom de ble tatt av bloggens fotograf i den faktiske butikken! Tenk at en av Norges største influensere fronter slik oppførsel - når Norges befolkning er bedt om å holde seg hjemme for å hindre at smittespredningen kommer ut av kontroll slik som i Italia og Spania. Jeg har ikke ord. 56
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 22. mars 2020 Populært innlegg #17973 Skrevet 22. mars 2020 6 minutter siden, Ultiva skrev: Nemlig. Det er nettopp egosentriske folk som disse, som turer på med seg og sitt fordi det ikke er eksplisitt ulovlig, som gjør at norske barnehager og skoler må fortsette med å holde stengt og sørge for enda strengere restriksjoner fremover. Det norske helsevesenet har nå katastrofalt lite smittevernutstyr og rasjonerer strengt, men å shoppe en blomsterkvast på freddan og ha med gemalen i tillegg for å fotografere (og dermed var jo med all sannsynlighet de mindreårige i butikken også) ja DET er vel verdt risikoen for smittespredning!! 🤬 Noen her har skrevet at den aktuelle blomsterbutikken til og med tilbyr hjemlevering; her kunne den profesjonelle påvirkeren faktisk ha påvirket sine tusenvis av følgere på en positiv måte. Men nei da, bildene ble nok mer "delikate" dersom de ble tatt av bloggens fotograf i den faktiske butikken! Tenk at en av Norges største influensere fronter slik oppførsel - når Norges befolkning er bedt om å holde seg hjemme for å hindre at smittespredningen kommer ut av kontroll slik som i Italia og Spania. Jeg har ikke ord. Jeg blir så provosert over måten hun bitcher i kommentarfeltet 🤬 Tenk om hun ganske enkelt kunne skrevet at ja, hjemlevering er et supert tilbud og det skal jeg jammen benytte meg av. Men Neida, det gnåles, flisespikkes og hersketeknikker kommer på løpende bånd. For en ufyselig blogger. 57
Christiane_W Skrevet 22. mars 2020 #17974 Skrevet 22. mars 2020 13 minutter siden, Halle-Palle skrev: Jeg blir så provosert over måten hun bitcher i kommentarfeltet 🤬 Tenk om hun ganske enkelt kunne skrevet at ja, hjemlevering er et supert tilbud og det skal jeg jammen benytte meg av. Men Neida, det gnåles, flisespikkes og hersketeknikker kommer på løpende bånd. For en ufyselig blogger. Hun har fjernet bildene fra butikken i innlegget om fredagsbuketten, så selv om hun bitcher i vei i kommentarfeltet og tilsynelatende ikke tar til seg et fnugg av kritikk kan det vel se ut som hun føler litt på at det var en feilvurdering å gå i blomsterbutikken. Men å innrømme det, det gjør hun nok aldri. Har inntrykk av at både hun og gemalen er av typen som aldri gir seg i en diskusjon, selv om de vet at de egentlig tar feil. De må ha rett og siste ordet. 30
Surikatt Skrevet 22. mars 2020 #17975 Skrevet 22. mars 2020 Er ikke de innleggene om fredagsblomster snart oppbrukt. De tenker kun på seg selv. Det gjorde de også på hotell mens folk flest holdt seg hjemme. Jeg har vært inne siden fredag, det er ikke gøy men sånn er det nå. Til uken må jeg ut på jobb men henger ikke rundt på kjøpesentre og blomsterbutikker. 15
Gjest Lavande Skrevet 22. mars 2020 #17976 Skrevet 22. mars 2020 (endret) 4 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Så hyggelig å lese at påvirkeren er sitt ansvar bevisst og i likhet med hyttefolk, marka-løpere og utepils-gjengen bidrar til et eventuelt portforbud fra neste uke. Jeg vil bare presisere at det gjelder enkelte hyttefolk. Hilsen hytteeier som mener alle bør gjøre sitt ytterste for å begrense smitte. 😊 Caroline Berg Eriksen er en dårlig påvirker, når hun lager blogginnlegg om slik unødvendig oppsøkende blomsterhandling. Forsvaret rundt at hun måtte fysisk i butikken, for å støtte det lokale næringslivet faller på sin egen urimelighet, når butikken leverer blomster hjem til folk, https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1220879764777673&id=155454367986890&refid=52&__tn__=-R Siden Caroline Berg Eriksen skriver at hun er opptatt av å støtte det lokale næringslivet, https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/20/fredagsbuketten-3/, bør det også gjelde når denne krisen er over. Det gjenstår å se. Endret 22. mars 2020 av Lavande
MFO Skrevet 22. mars 2020 #17977 Skrevet 22. mars 2020 Samtidig oppfordrer hun folk til å handle hos sine lokale butikker nå i krisetider. Ja, hun kunne anbefalt hjemkjøring.. 8
Skrottefar Skrevet 22. mars 2020 #17978 Skrevet 22. mars 2020 31 minutter siden, Christiane_W skrev: Hun har fjernet bildene fra butikken i innlegget om fredagsbuketten, så selv om hun bitcher i vei i kommentarfeltet og tilsynelatende ikke tar til seg et fnugg av kritikk kan det vel se ut som hun føler litt på at det var en feilvurdering å gå i blomsterbutikken. Men å innrømme det, det gjør hun nok aldri. Har inntrykk av at både hun og gemalen er av typen som aldri gir seg i en diskusjon, selv om de vet at de egentlig tar feil. De må ha rett og siste ordet. Det er vel sjelden eller aldri de 2 der klarer å innrømme feil, for de vet best, men det er vel bivirkninger de har fått etter å ha levd i sin egen lille perfekte boble-verden hvor alt sentreres rundt egoet deres og lommebok 17
Amuletten Skrevet 22. mars 2020 #17979 Skrevet 22. mars 2020 Litt off noverande topic men var det ikkje sagt frå eitt eller anna hold at influensera ikkje skulle skrive om kva storleik dei bruka i klær osv? Pga kroppspress? Eller hugsa eg heilt feil no? 8
Karianne30 Skrevet 22. mars 2020 #17980 Skrevet 22. mars 2020 3 minutter siden, Amuletten skrev: Litt off noverande topic men var det ikkje sagt frå eitt eller anna hold at influensera ikkje skulle skrive om kva storleik dei bruka i klær osv? Pga kroppspress? Eller hugsa eg heilt feil no? Det er vel Vær varsom plakaten? Som CBE forøvrig ikke har signert..... 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå