Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 minutter siden, oblt skrev:

God bedring til @skruf 💐

Jeg tror det var @Nudeldama som poengterte at man skal ikke kritisere ting bare fordi det kommer fra CBE. Det er jeg enig i! Jeg prøver etter beste evne å tenke over "hadde jeg reagert på samme måte om budskapet hadde annen avsender?" i de fleste anledninger.

Men faktum er det at alle avsendere har innledende troverdighet, og vi er forhåndsinnstilte til å tro noe om dem. Hvem vil jeg se på som en god kilde til informasjon om koronavirus? CBE? Wasim Zahid? Fhi? Hvem har innledende troverdighet om temaet? 

Det samme gjelder merking av reklame. Har vi erfaring med at noen jevnt over er gode på det, vil vi vegre oss mer for å anta at merkingen er feil. Er noen jevnt over dårlige på det vil vi lett anta at det er feil også denne gangen. 

Har noen en historie med et litt alternativt syn på sannferdighet, vil vår tilnærming til deres uttalelser være deretter. 

Dette er ikke ondskap eller sjalusi, men mekanismer som har vært kjent siden de greske filosofene. 

Dette gjelder ikke bare Treasures AS, men helt generelt. 

For å nevne CBE, kan man vel spørre seg hvilken erfaring hun har med å plutselig få hjemmekontor hvor man skal drifte en organisisasjon i krise via videokonferanse samtidig som barna plutselig er hjemme? Har hun forutsetning for å uttale seg om "normale jobbrammer"? 

Jeg tror hennes jobbhverdag er veldig annerledes enn mange andres. Jeg kan iallfall ikke gå til frisøren, på kafé eller legge meg på sengen med kaffe i kontortiden. Jeg kan forsåvidt løpe en mil siden jeg har trening i arbeidstiden, men den goden er ikke alle forunt. 

Så. Jeg vil berømme henne for forsøket med å tipse om vaner ved hjemmekontor! Men hvilken innledende troverdighet har en influencer i temaer som omhandler jobbhverdagen til folk flest? 

👏👏👏🤗

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Finlay
Skrevet (endret)

Flere år siden jeg fulgte bloggen til CBE nå, men vurderer å begynne igjen fordi jeg er så spent.

Spent på hva hun kommer til å skrive om, når skoler og barnehager kanskje stenges ut skoleåret, folk blir foreløpig bare bedt om å holde seg inne, kanskje har man ikke noe valg etterhvert. Hoteller og alle typer utesteder stenger.

Hyttepåsken utgår.

17. mai arrangementer avlyses, og dermed er ikke den årevisse pyntingen av det lange festbordet like aktuell.

Slutt på lange utelunsjer med mannen og møter i Oslo. Hotellweekend - uaktuelt. Ingen sommerferie på Lefkos.

Hva skal dagene fylles med når hun er ferdig med trenings-tirsdag og oppskrifts-onsdag? Blir nok en tur i skog og mark, men likevel. Det blir kanskje mange uker - eller måneder - stort sett innenfor husets fire vegger.

Fra å nærmest kunne “snu bunken” og følge samme opplegg år etter år, blir kreativiteten nå virkelig satt på prøve. Gjelder forsåvidt alle bloggere, men CBE har vel hatt det mest forutsigbare programmet.

Endret av Finlay
Skrevet
3 timer siden, Finlay skrev:

Flere år siden jeg fulgte bloggen til CBE nå, men vurderer å begynne igjen fordi jeg er så spent.

Spent på hva hun kommer til å skrive om, når skoler og barnehager kanskje stenges ut skoleåret, folk blir foreløpig bare bedt om å holde seg inne, kanskje har man ikke noe valg etterhvert. Hoteller og alle typer utesteder stenger.

Hyttepåsken utgår.

17. mai arrangementer avlyses, og dermed er ikke den årevisse pyntingen av det lange festbordet like aktuell.

Slutt på lange utelunsjer med mannen og møter i Oslo. Hotellweekend - uaktuelt. Ingen sommerferie på Lefkos.

Hva skal dagene fylles med når hun er ferdig med trenings-tirsdag og oppskrifts-onsdag? Blir nok en tur i skog og mark, men likevel. Det blir kanskje mange uker - eller måneder - stort sett innenfor husets fire vegger.

Fra å nærmest kunne “snu bunken” og følge samme opplegg år etter år, blir kreativiteten nå virkelig satt på prøve. Gjelder forsåvidt alle bloggere, men CBE har vel hatt det mest forutsigbare programmet.

Synes de andre bloggere å influencere har vært myye mer kreative med sine barn enn hva hun har vært. De har også hjemmekontor men framstiller det ikke slik som hun gjør det. Det synes at de er hjemme å jobbe imens hun setter opp en fasade der man skulle nesten tro at barna ikke er hjemme i det hele tatt; som at alt er det vanlige når det ikke er det. Jeg må ærlig innrømme at jeg er også nysgjerrig på hvordan bedriften blir å løse framtidge plane å ferier nå som 2020 er godt som avlyst.

• Liker 9
Skrevet

Hun kunne spart seg den turen til Vestlia resort, så at deler av hotellet er gjort om til sykehjem for å beskytte beboerne for korona. Lite andre gjester der nå, gitt!

• Liker 25
Skrevet
1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Synes de andre bloggere å influencere har vært myye mer kreative med sine barn enn hva hun har vært. De har også hjemmekontor men framstiller det ikke slik som hun gjør det. Det synes at de er hjemme å jobbe imens hun setter opp en fasade der man skulle nesten tro at barna ikke er hjemme i det hele tatt; som at alt er det vanlige når det ikke er det. Jeg må ærlig innrømme at jeg er også nysgjerrig på hvordan bedriften blir å løse framtidge plane å ferier nå som 2020 er godt som avlyst.

Det synes jeg faktisk er kjempebra, hvis det er tilfelle. Jeg håper ungenes hverdager fremover forblir udokumentert.

• Liker 32
Skrevet

Kan virke som at dronninga av hjemmekontor sliter med å ha hjemmekontor med barn. Det er ikke mye innhold som kommer fra den kanten om dagen.

• Liker 20
Skrevet
11 minutter siden, Sol79 skrev:

Kan virke som at dronninga av hjemmekontor sliter med å ha hjemmekontor med barn. Det er ikke mye innhold som kommer fra den kanten om dagen.

Heldigvis, for da slipper de mindreårige å være underholdningen.

Men, de må nok bruke mye tid å finne løsninger på situasjonen de nå befinner seg i. Som mange selvstendig næringsdrivende går de en usikker periode i møte. 

• Liker 19
Skrevet

Vel, jeg skal ikke tipse den selverklært kreative daglige lederen om hva hun skal produsere av innhold eller ikke. Carolinebergeriksen.no er sist i køen av det som kan kalles underholdende og inspirasjon og burde ha lassevis av  ideer til både innholdsproduksjon og aktiviteter etter 11 år med hjemmekontor og lite sosial aktivitet.

• Liker 33
Skrevet
9 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Vel, jeg skal ikke tipse den selverklært kreative daglige lederen om hva hun skal produsere av innhold eller ikke. Carolinebergeriksen.no er sist i køen av det som kan kalles underholdende og inspirasjon og burde ha lassevis av  ideer til både innholdsproduksjon og aktiviteter etter 11 år med hjemmekontor og lite sosial aktivitet.

På instastory går det i det vanlige; kropp og barn. 

• Liker 14
Skrevet
On 3/17/2020 at 5:47 PM, Lavande said:

Enig. Jeg likte forresten det du skriver her: "Så forteller Caroline litt mer om hvor fin følelse hun og mannen får når de hjelper noen, selv om det bare er i jula, og jeg har ikke vært så kvalm siden jeg smugspiste halve kransekaka til svigermor i romjula.", https://kgfelis.com/2020/03/17/bloggerne-sesong-20-episode-20/

Jeg sitter også igjen med inntrykk av at Caroline Berg Eriksen hjalp andre for å sitte igjen med følelsen av å være snill, samt bedriften skulle få litt sårt tiltrengt "goodwill". Det virket som hun fikk tårer i øynene av sin egen "godhet". Veldig merkelig oppførsel.

Presisering: Jeg vet ikke om dette var bedriftens motiv for veldedigheten.

Hun blir veldig ofte nostalgisk og sentimental på egne vegne. 

• Liker 26
Skrevet
22 minutter siden, Klaraku78 skrev:

På instastory går det i det vanlige; kropp og barn. 

Dronningen av hjemmekontor har nok gått tom for ideer igjen, så da er vises ræva fram atter en gang. 

• Liker 19
Skrevet
41 minutter siden, Monimoni skrev:

........så da er vises ræva fram atter en gang. 

Det var en ræva idé.

(Kunne ikke dy meg🙃)

• Liker 21
Skrevet (endret)
12 timer siden, pøbelsara skrev:

Det synes jeg faktisk er kjempebra, hvis det er tilfelle. Jeg håper ungenes hverdager fremover forblir udokumentert.

Jeg følger en del nå for å se hva de finner på med sine barn. Og jeg ble positivt overrasket hvor kreative de er. Kan ikke si at jeg ser så mye til barna på disse SOME kanalene. Er mer fokus på hvordan man skal klare å komme seg gjennom dette viruset uten å bli smittet eller smitte andre.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 3
Skrevet
12 timer siden, Sol79 skrev:

Og det er like så greit. Jo mindre man ser til barna på SOME , jo desto bedre er det. At hun sliter litt med å ha hjemmekontor sier mye hvor uvant det et for henne å ha begge barna hjemme på heltid. Hun er så vant med at andre stiller opp når hun føler for det. Nå kan hun ikke benytte seg av det.

• Liker 7
Gjest Finlay
Skrevet (endret)

Tips til aktivisering av barn må jo være glimrende i disse tider. Gjerne uten at man må kjøpe dilldall for hundrevis av kroner. Slike tips går helt fint an å komme med uten å vise barna. CBEs lesere er vel stort sett i denne målgruppen? Må da være mer betydelig mer interessant enn å se på at hun trener alene i egen kjeller, mens mannen passer ungene.

Endret av Finlay
Skrevet

☺️ Så lite relevant at det er festlig. Hadde hun droppet ungene på IG-story hadde resten vært stor humor! 

• Liker 16
Skrevet

Instastory = barn, kaffekopp, pulsklokke og snakke-til-mobilen-med-søt-stemme. 

Igjen og igjen og igjen og igjen. 

• Liker 24
Skrevet
2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Jeg følger en del nå for å se hva de finner på med sine barn. Og jeg ble positivt overrasket hvor kreative de er. Kan ikke si at jeg ser så mye til barna på disse SOME kanalene. Er mer fokus på hvordan man skal klare å komme seg gjennom dette viruset uten å bli smittet eller smitte andre.

Hvor kreative de er...Hvor ser du det?  Ungene blir jo vist frem hver dag. Det lille jeg har sett så har jeg sett de spise frokost, gjøre lekser, spille piano, leke med CBE på gulvet, gå tur med hund, sykle, perle armbånd,  kose med CBE, leke med leire, leke på rommet. 

Og er det ikke ungene som filmes, så filmer hun seg selv. Det tilbringes flere timer i treningsrommet hver dag. Vi andre som ikke får jobbet på dagtid pga av barna som er hjemme, må jo jobbe kvelder. Men det er tydeligvis ikke tilfelle hos CBE.  Enda hun selv hevder at hun jobber mer enn andre, og i snitt mer enn 8 timer. Men hvis hun regner alle timene i treningsrommet som jobb, så har hun vel rett. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...