FluffyChix Skrevet 27. mars 2020 #18221 Skrevet 27. mars 2020 40 minutter siden, Pollen skrev: Kan ikke bli noe annet enn ødelagt av å ha en sånn «jobb». Og i tillegg er ektemannen eneste kollega. Det eneste de gjør er å være sammen, ta bilder av henne langt unna folk og redigere de til noe som mannen synes er sexy. Og trene, trene, trene. Dessverre tror jeg ikke at det er det alene som gjør dette, men også at de tilsynelatende sjelden og aldri treffer andre mennesker hvor de omgås på en normal måte og sosial kutyme er en greie. Det er ofte negledesignere, frisører og forretningspartnere - ikke normale mennesker som har ingen forretningsforbindelse til de, og som kan sette grensene hvor sosial oppførsel. Det er nå disse to menneskene som lever i sin egen boble. Det er sånn det blir. 14
123Frustrert Skrevet 27. mars 2020 #18222 Skrevet 27. mars 2020 Hjelpes! Man får ikke gjort noe når barna er hjemme? De er to stk hjemme med en jobb som de styrer helt selv. De kan faktisk ikke klage på at de ikke får tatt seg et bad eller hatt egentid. De virker som noen skikkelige late sytepaver. Del dagen i to og jobb på ulike tidspunkt, verre er det ikke faktisk ikke. Må en ut av huset å jobbe skjønner jeg veldig godt stresset, men ikke når de sitter i et så stort hus og kan sitte på hvert sitt rom. Sikkelig usmakelig klaging rett og slett! 41
MaleficentAurora Skrevet 27. mars 2020 #18223 Skrevet 27. mars 2020 Det er ekstremt intressant at hun sliter med få arbeide med barna i hus. Mens andre bloggere og influencere som har barn får dagene til gå rundt med både inne/ute aktiviteter samtidig få satt av tid til hjemmekontor. Hva er det hun egentlig skal ha verden til tro at hennes livstil er mye tøffere enn andres i disse omstendighetene? Hun framstiller seg som en veldig kreativ å smart person. Så hvorfor synes ikke dette på bloggen eller IG? Det er kun MEG MEG MEG MEG, om igjen og om igjen. 19
FluffyChix Skrevet 27. mars 2020 #18224 Skrevet 27. mars 2020 9 minutter siden, 123Frustrert skrev: Hjelpes! Man får ikke gjort noe når barna er hjemme? De er to stk hjemme med en jobb som de styrer helt selv. De kan faktisk ikke klage på at de ikke får tatt seg et bad eller hatt egentid. De virker som noen skikkelige late sytepaver. Del dagen i to og jobb på ulike tidspunkt, verre er det ikke faktisk ikke. Må en ut av huset å jobbe skjønner jeg veldig godt stresset, men ikke når de sitter i et så stort hus og kan sitte på hvert sitt rom. Sikkelig usmakelig klaging rett og slett! De kan visst ikke dele dagen i to, da blir jobben bare halvveis gjort, og så er de jo dessuten en familie! (Sitat fra de selv) 18
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. mars 2020 #18225 Skrevet 27. mars 2020 (endret) 23 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Det er ekstremt intressant at hun sliter med få arbeide med barna i hus. Mens andre bloggere og influencere som har barn får dagene til gå rundt med både inne/ute aktiviteter samtidig få satt av tid til hjemmekontor. Hva er det hun egentlig skal ha verden til tro at hennes livstil er mye tøffere enn andres i disse omstendighetene? Hun framstiller seg som en veldig kreativ å smart person. Så hvorfor synes ikke dette på bloggen eller IG? Det er kun MEG MEG MEG MEG, om igjen og om igjen. Vi andre som ikke har en slik navlebeskuende jobb klarer også fint å dagene til å gå. Det er flaut å bevitne en voksen omsorgsperson sutre og legge ut putekleine innlegg på IG story. Noe sier meg at de leker butikk. Eller at butikken er Caroline B.E sitt utstillingsvindu for å høste applaus for utseende og fortreffelighet, alt annet er ikke så viktig. Noe som har blitt påpekt her på KG flere ganger, men som nå i mangel på annet fyll vises mer og mer tydelig. Endret 27. mars 2020 av lillesnøfnugg
Zokutine Skrevet 27. mars 2020 #18226 Skrevet 27. mars 2020 10 minutter siden, FluffyChix skrev: De kan visst ikke dele dagen i to, da blir jobben bare halvveis gjort, og så er de jo dessuten en familie! (Sitat fra de selv) Nå sparer hun jo masse tid i løpet av «arbeidsdagen» siden det ikke er «møter» i Oslo, frisører og neglesalonger etc er stengt da.. Tydeligvis bedre at jobben ikke blir gjort enn halvveis ifølge henne? 18
Klementine Skrevet 27. mars 2020 #18227 Skrevet 27. mars 2020 Nja, jeg er ikke så sikker jeg. Synes det stadig dokumenteres at det tilbringes timer i kjelleren uten både mann og unger. Helt merkelig opplegg. De burde jo være proffe på dette med effektive hjemmekontor dager. 16
MaleficentAurora Skrevet 27. mars 2020 #18228 Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Vi andre som ikke har en slik navlebeskuende jobb klarer også fint å dagene til å gå. Det er flaut å bevitne en voksen omsorgsperson sutre og legge ut putekleine innlegg på IG story. Noe sier meg at de leker butikk. Nettopp. Ja det er absolutt flaut å kleint og se på hvordan de opptrer. Man skulle nesten tro at det dette var et tenåringspar og ikke to voksne i 30 årene med 2 små barn🤦♀️ 13
Klementine Skrevet 27. mars 2020 #18229 Skrevet 27. mars 2020 Forøvrig "morsomt" å se at kommentarfeltet til innlegget er enige med KG. Om dette er linjen de velger å legge seg på fremover, så vil nok til og med fansen se at dette blir for dumt i lengden. Det henger ikke sammen med virkeligheten eller at det er voksne tilsynelatende ressurssterke mennesker. Det er NAVere, som pleier å klage på at de ikke får gjort noe iløpet av en dag eller at de har det så voldsomt travelt med en oppgave iløpet av en dag, så skjønner jo at det er travelt for de som ikke er vant til å gjøre stort. 21
Gjest Finlay Skrevet 27. mars 2020 #18230 Skrevet 27. mars 2020 Fra svar i kommentarfeltet kan det se ut som å følge opp førsteklassingens skolearbeid er bøygen her.
MaleficentAurora Skrevet 27. mars 2020 #18231 Skrevet 27. mars 2020 8 minutter siden, Klementine skrev: Forøvrig "morsomt" å se at kommentarfeltet til innlegget er enige med KG. Om dette er linjen de velger å legge seg på fremover, så vil nok til og med fansen se at dette blir for dumt i lengden. Det henger ikke sammen med virkeligheten eller at det er voksne tilsynelatende ressurssterke mennesker. Det er NAVere, som pleier å klage på at de ikke får gjort noe iløpet av en dag eller at de har det så voldsomt travelt med en oppgave iløpet av en dag, så skjønner jo at det er travelt for de som ikke er vant til å gjøre stort. Det var rett å slett deilig og lese de kommentarene. For en gang skyld så kunne ikke CBE være ei bitch tilbake mot de som har kommentert. Men hun prøver seg likevel på elendige unnskyldinger. Godt er det også at leserne begynner få nok av dette barnslige spillet deres. 15
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. mars 2020 #18232 Skrevet 27. mars 2020 (endret) Akkurat nå, Finlay skrev: Fra svar i kommentarfeltet kan det se ut som å følge opp førsteklassingens skolearbeid er bøygen her. Det er noe av det største BS jeg noen gang har hørt fra den kanten. Tenk på alle lærerne i Norge som skal både jobbe som normalt og i tillegg ha hjemmeundervisning for barna sine? Eller helsepersonell som potensielt utsetter seg selv for smittefare hver gang de er på jobb. Har ikke sett maken til ignorant oppførsel fra en blogger, bortsett fra SE og hun er vel 10 år yngre? Endret 27. mars 2020 av lillesnøfnugg
Klementine Skrevet 27. mars 2020 #18233 Skrevet 27. mars 2020 6 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Det var rett å slett deilig og lese de kommentarene. For en gang skyld så kunne ikke CBE være ei bitch tilbake mot de som har kommentert. Men hun prøver seg likevel på elendige unnskyldinger. Godt er det også at leserne begynner få nok av dette barnslige spillet deres. Åh, hun bitcher. Det er jo direkte underholdende sånn som hun styrer på. Bruker begrepet pensum for en 1 klassing. Skole fra 8-14. De fleste har vel fag av typen lese 15 minutt - være ute i 1t eller den duren. Dette svaret er jo også typisk CBE. Ingen eller liten evne til å se at det er de som to voksne, som ikke henger med. Ikke leserne. Nei, jeg koser meg gitt. Må finne underholdning der en kan i disse dager. "Hanna: Om to stykker i 100% stilling deler seg i to, så går ikke dagen opp. Det er 16 timer totalt med arbeid det (sikkert noen timer hvor begge kan jobbe samtidig). Man kan jo fint løse det slik, men å si at man har bedre tid enn før går jo ikke opp når man har 3 barn hjemme som normalt sett er borte 6-8 timer om dagen, disse må jo følges opp. Noe må forsakes, og de timene spart på fritidsaktiviteter gjør ikke opp for akkurat det i mitt regnestykke. Tviler ikke på at de har bedre tid enn før, men døgnet har jo ikke fått flere timer, så noe mer må jo forsakes 🙂" kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments Sitat 5
FluffyChix Skrevet 27. mars 2020 #18234 Skrevet 27. mars 2020 Det skrives at det er "ganske mye pensum" for 6åringen. Ialledager? Lærer de videregåendepensum på den skolen? 27
MaleficentAurora Skrevet 27. mars 2020 #18235 Skrevet 27. mars 2020 8 minutter siden, Klementine skrev: Åh, hun bitcher. Det er jo direkte underholdende sånn som hun styrer på. Bruker begrepet pensum for en 1 klassing. Skole fra 8-14. De fleste har vel fag av typen lese 15 minutt - være ute i 1t eller den duren. Dette svaret er jo også typisk CBE. Ingen eller liten evne til å se at det er de som to voksne, som ikke henger med. Ikke leserne. Nei, jeg koser meg gitt. Må finne underholdning der en kan i disse dager. "Hanna: Om to stykker i 100% stilling deler seg i to, så går ikke dagen opp. Det er 16 timer totalt med arbeid det (sikkert noen timer hvor begge kan jobbe samtidig). Man kan jo fint løse det slik, men å si at man har bedre tid enn før går jo ikke opp når man har 3 barn hjemme som normalt sett er borte 6-8 timer om dagen, disse må jo følges opp. Noe må forsakes, og de timene spart på fritidsaktiviteter gjør ikke opp for akkurat det i mitt regnestykke. Tviler ikke på at de har bedre tid enn før, men døgnet har jo ikke fått flere timer, så noe mer må jo forsakes 🙂" kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments Ja nå så jeg det. Måtte laste inn siden på nytt for få opp alle hennes kommentarer. Gud så teit. 4
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. mars 2020 #18236 Skrevet 27. mars 2020 (endret) Caroline Berg Eriksen tror at alle i verden er like lettlurte som disse bloggleserne hennes. ALLE med barn i småskolen, vet at en førsteklassing ikke har så mye skole at det visstnok skal ta all fokus fra to foreldre. Kan de ikke bare innrømme at de har lagt til seg en livstil som ikke er forenelig med et A4 slik andre lever. Endret 27. mars 2020 av lillesnøfnugg
Klementine Skrevet 27. mars 2020 #18237 Skrevet 27. mars 2020 Det som er rart da. Er jo det at det er ikke antydning til at skoledagen der i huset starter kl8. Tvert imot har de jo ofte ikke kommet seg igang før kl11-12. Alt nøye dokumentert på insta selvsagt. Hvor mye tid pr uke går til kommentarfeltet tro? 30t pr uke? Siden daglig leder er så opptatt av at det er x2 100% stillinger med krav til normal prestasjon. Det er så mange ting at jeg blir helt matt. For en uke siden var det tips om hvordan jobbe mer effektivt hjemme, kanskje de bør lese over egen tekst en gang til. Kanskje de får noen tips siden dette ser ut til å bli langvarig. 30
123Frustrert Skrevet 27. mars 2020 #18238 Skrevet 27. mars 2020 Ååå! Det er så ille for samfunnet at slike som cbe har en stemme under hele tatt. Til vanlig har hun så stressende liv fordi frisørtimer, sminke og negler tar så lang tid, og nå er det helt utmattende at hun og mannen må ta hånd om to barn i tiden vi er inne i nå. To personer som kan deligere jobben helt slik de vil og samtidig klager på leksene til en førsteklassing og at førsteklassingen må følges opp hele tiden. Uten å offer en tanke for alle som bare er en hjemme eller andre i samfunnet. I tillegg er det fremdeles et helt sykt fokus på kropp, kropp og kropp, da som nå. 37
tuttavims Skrevet 27. mars 2020 #18239 Skrevet 27. mars 2020 4 timer siden, Monimoni skrev: Det er bare ubegripelig at ikke to voksne mennesker, som har flere års erfaring med å jobbe hjemmefra, ikke klarer å utføre jobben sin med barn til stede. Og attpåtil sutre og klage om det. Det hele vitner bare om ustrukturerte hverdager fra før. Pluss at det er nokså selvmotsigende når bloggens hovedfigur har mulighet til å bruke tid på å legge 3-4 lag med neglelakk og file negler i timesvis, for så å klage på tidsklemme. Absurd. Det er jo ikke rart de får dårlig tid når halvparten av kontorpersonalet bruker halve arbeidsdagen på å gjøre seg klar til hjemmekontor. Ref hennes egne tips til å ha hjemmekontor: «dusj og gjør deg i stand som om du skal på jobb.» Bruk tøy du ville brukt på jobb og legg make-up. Tar vel fort tre timer det, med hår, make up, antrekksmatching osv. 39
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. mars 2020 #18240 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, tuttavims skrev: Det er jo ikke rart de får dårlig tid når halvparten av kontorpersonalet bruker halve arbeidsdagen på å gjøre seg klar til hjemmekontor. Ref hennes egne tips til å ha hjemmekontor: «dusj og gjør deg i stand som om du skal på jobb.» Bruk tøy du ville brukt på jobb og legg make-up. Tar vel fort tre timer det, med hår, make up, antrekksmatching osv. Dette høres ut som en riktig og god forklaring på "tidsklemma".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå