Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 28. mars 2020 Populært innlegg #18321 Skrevet 28. mars 2020 (endret) Tørst skrev et godt innlegg lengre opp her om å tilpasse seg. Det vi ser nå er nettopp det motsatte. Carolinebergeriksen.no evner ikke å tilpasse, omstille, fornye eller justere konseptet sitt utfra endringer i samfunnet eller tidsånd. Før fremsto det som en trassig valgt adferd å være i utakt, nå fremstår det som manglende evne til å reflektere utover egen piercede navle. Siste innlegg og kommentarfelt fremstår som en studie i forundring over at verden har stoppet opp, og at daglig leders verdensanskuelse av jobb, og at daglig pleie av kropp og utseende ikke er allmenngyldig. Verden har stoppet opp over noe cbe.no ikke selv har kontroll over. Treasures to ansatte fremstår som igjen å leve i en meget snever verden der daglig leder hevder å ha full struktur og kontroll. Hvordan kan de vite dette etter 11 år med "hjemmekontor"? De har jo ikke noe eller noen å sammenligne seg med som vi kan se, og som bekreftes via verdensanskuelsen som fremvises i kommentarfeltet. Sammenligningsgrunnlaget er mangelfullt nettopp fordi "hjemmekontoret" har bestått av negler, frisør, møter, kropp og trening, og salgsfremmende innholdsproduksjon der daglig leder Caroline Berg Eriksen" tar seg et bad og klager over tidsklemme mens hun samtidig pusher salg av et produkt fra Jotex. Eller er på salgs-tur i skogen med to små, alle i matchende antrekk fra Twentyfour. Det er ikke frisk luft og burger på grillen som skal selges. Eller sitter utstudert tøyende på gulvet i en tights fra Aimn der både Netfit og tightsen skal selges. DL har ansett negler og frisør som en del av jobb frem til nå. Fremover har DL bare kropp, trening og småbarn å vise til og begge deler er spekulativt. I en verden som er i ferd med å falle sammen både helsemessig og økonomisk, har firmaet, i motsetning til bransjekolleger, etter eget utsagn et vell av annonsører å skape salgsinnhold for fremover. Det skurrer jo godt, men det som skurrer enda mer er at DL ikke tar innover seg at de kan fremme så mye salg de vil, men annonsørene får ikke valuta for pengene så lenge målgruppa ikke er interessert i å bruke dagpengene sine på et badekarsfat fra Jotex, og som har nok av turtøy i skapet fra før. De flestes hverdag er snudd på hodet, bedriftens fortsatt er tilnærmet identisk bortsett fra at bevegelsesrommet er mindre,og med en holdning om at småbarn i hjemmet på dagtid er krevende støy fremfor en gnist til fornyelse og kreativitet. De fleste av oss tilpasser oss og finner praktiske løsninger. I et hus i Sarpsborg er tilpasning og omstrukturering det samme som å skippe og forsake. Sug inn magen, lag trutmunn, dill med håret, posér - her skal skipet ned med flagget til tops. Det synes jeg egentlig er helt greit. Endret 28. mars 2020 av Revenge o'Cavatina omformulering 55
Isild Skrevet 28. mars 2020 #18322 Skrevet 28. mars 2020 Litt begrenset hvor mye det regnskapet får vært da. Jeg blir faktisk litt lattermild! Nå blir det bare dumt av de å forsøke å "bevise" de enorme arbeidsmengdene to heltidsansatte har i en influencerbedrift i nedgangstider. 22
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 28. mars 2020 Populært innlegg #18323 Skrevet 28. mars 2020 Jo mer jeg tenker på det jo mer irritert blir jeg, at ei voksne dame kan skrive et innlegg i dag om at hun ønsker seg mer egentlig. Det hadde vært mer på sin plass om hun hadde skrevet et innlegg om hva hun kunne være takknemlig for i disse tider. Hun har jobb ( som tydeligvis ikke merker nedgangstider så veldig godt..) at begge to er friske og raske, at de har friske besteforeldre og at de ikke kjenner noen som ligger på sykehus og blir kvalt av covid -19, i stedet maser hun om at hun vil bade i badekaret.. altså! Hvor egoistisk kan man bli? Har et par tips til innlegg som er mer passende nå; ting å glede seg over i en rar tid, ting å gjøre hjemme med barn, hvordan strukturere hverdagen på et hjemmekontor ( for hun er jo så veldig, veldig flink!). De kan også lage et konsept ut av omvendt julenisse. Hva med en påskehare? Som leverer ut gratis mat til familier som har lite penger om dagen, kanskje få mat fra restauranter, kafeer og andre spisesteder som må kaste mat de ikke får solgt? Eller naturlig nok kanskje handelstanden har noe å gi. Helt gratis tips til cbe, som kanskje kan hjelpe bloggen i å bli litt mer sympatisk og i taktene tiden.. 60
Mrs Robinson Skrevet 28. mars 2020 #18324 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, 123Frustrert skrev: Hva med en påskehare? Som leverer ut gratis mat til familier som har lite penger om dagen, kanskje få mat fra restauranter, kafeer og andre spisesteder som må kaste mat de ikke får solgt? Eller naturlig nok kanskje handelstanden har noe å gi. Helt gratis tips til cbe, som kanskje kan hjelpe bloggen i å bli litt mer sympatisk og i taktene tiden.. Spørs om noen vil stille bil til disposisjon i disse koronatider 😛 19
Hei2016-2 Skrevet 28. mars 2020 #18325 Skrevet 28. mars 2020 Tänk om hon bara hade skrivit; ”Jag vet vi måste anpassa oss til denna nya vardag men; Vi är så vana, (och priviligierade, fast det är nog liiiite mycket att förvänta sig att hon fattar) vid att bara va oss två hemma på dagarna och kunde styra upp vår vardag/varva vårat jobb på det sätt som passar oss. Nu måste vi ändra på det och jag tycker det är jättesvårt! Jag/vi tycker också det är svårt att va en bra lärare för våran dotter- jag/vi har aldrig gjort det förut och tycker att det är utmanande.” Det är OK att tycka att omställning är tufft! Det är OK att känna att nya utmaningar är tuffa! Hon vill ju egentligen, tror jag, bara få tillbaka den vardag hon är van vid- och den vardag dom har skapat sig. Det vill vi nog alla- alla fattar det! Problemet uppstår vid att hon ska framställa sin nuvarande vardag som helt omöjligt, när hela landet runt om är i samma sitsen. Och hon tål inte att ”alla andra” klarar av det, medan hon/dom inte står ut. Då måste det ju va så att alla dom som fixar den här omställningen skippar ALLT som har betydelse. Ingen kan skapa en bättre och mer välfungerande struktur enn det hon/dom kan. 48
Populært innlegg Tørst Skrevet 28. mars 2020 Populært innlegg #18326 Skrevet 28. mars 2020 (endret) På jobben min, i helsevesenet, har vi fått donert tre kasser brus fra et kjent brusmerke. Vet ikke hva slags pr-strategi det skulle være, kanskje de bare skulle være hyggelige med oss som fortsatt gjør en innsats. Nå jobber ikke jeg med å redde liv der i fronten, men i en del av helsevesenet som må gå sin gang for folk som ikke klarer seg sjæl. Og der har jeg bare en bitteliten stilling. Hele familien min har vært syke, en etter en. Jeg først, så unga, så vi har holdt det gående her i fire uker. Selv om vi ikke har hatt korona (testet negativt), har vi selvsagt vært i karantene og fulgt myndighetenes råd. Firmaet mitt går dukken, egentlig skulle det startes på nytt i en annen foretaksform, men det ser jeg ingen vits i nå. Mannen står mellom jobber, ferdig studert og jobbet mye på gamlejobben sin, der han nå ikke lenger får jobbet. Den nye jobben, relatert til studiene starter ikke før til sommeren, om i det hele tatt. I går hadde vi 20 kr på felleskontoen. Vi har gått oppå hverandre i snart fire uker, sittet våken med den ene og den andre og med heftig sykdom selv, vi går i en usikker tid, og har egentlig ingen penger, men vi klager da for søren ikke! Om noe, så klager vi på mamglende søvn og nok sykdom nå, kanskje, men vi klager ikke på manglende egentid og egenpleie! Hver kveld klapper vi oss på skuldrene for at vi ga unga en fin dag i dag også, hva kan vi gjøre bedre i morgen for å få et enda finere samspill i familien (ett bhg-barn og en baby her, så ingen skole), vi lager god mat fra bunnen av og etter hvert som hver enkelt har begynt å bli frisk, er det turer i skogen og lek ute i hagen. Ingen tårer over firmaet og nedgang, men litt bekymringer for hvordan den neste måneden skal gå ihop. Jobben min er langt unna (vi har flyttet), så i går tok jeg kontakt med de samme helsetjenestene som tilbys her, og vet dere hva, jeg skal på intervju neste uke. Under ti minutter kjøring hjemmefra med elbilen, istedenfor halvannen time hver vei, og vakter som er umulig å kombinere med amming. LØSNINGER. Ikke surving. Endret 28. mars 2020 av Tørst 66
Kollontaj Skrevet 28. mars 2020 #18327 Skrevet 28. mars 2020 Heia dere @Tørst, der ser vi hva folk står i om dagen - og det er ikke manglende tid til å ta et bad! Fankern heller. 35
Gjest Snøsøta Skrevet 28. mars 2020 #18328 Skrevet 28. mars 2020 Jeg synes det de driver med er omvendt påvirkning. Oppfordrer til p gå i butikken når alle andre er tjent med at flest mulig bestiller hjemlevering. Prioriterer egenpleie foran jobb når veldig mange strekker seg langt for å få inn flest mulig arbeidstimer for berge virksomheten eller å få hjulene i samfunnet til å gå rundt. Innleggene deres er demoraliserende. Jeg hadde svart «fuck you» noen kom til meg akkurat nå og sa at de prioriterte å ligge i badekaret istedet for å jobbe.
Gjest Xstrella Skrevet 28. mars 2020 #18329 Skrevet 28. mars 2020 Det er ikke normalt å være så selvopptatt. De mangler mye!
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 28. mars 2020 #18330 Skrevet 28. mars 2020 For å sette ting i perspektiv https://www.tv2.no/spesialer/nyhetsspesialer/historier-fra-helsevesenet «– Pårørende er livredde, vi er overarbeidet. I det jeg skriver dette skal jeg ut og handle mat til en bolig hvor både bruker og personale er isolert. Jeg gråter mens jeg skriver, samtidig som jeg sitter med ryggen til kollegene mine og vet jeg må være sterk. Vi må alle være sterke i dette. Men fy fabian så uendelig tøft og skummelt dette er. «
MiniMjau Skrevet 28. mars 2020 #18331 Skrevet 28. mars 2020 Kanskje noen kan tipse henne om denne linken? Skrevet av en med 11 års erfaring med hjemmekontor. som er ekstremt strukturert, og som ikke lar seg distrahere av noe. (Påstander fra tekst i linken) https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/16/slik-takler-du-hverdagen-med-hjemmekontor/ 33
Zokutine Skrevet 28. mars 2020 #18332 Skrevet 28. mars 2020 18 minutter siden, Xstrella skrev: Det er ikke normalt å være så selvopptatt. De mangler mye! Det må være effekten av at jobben din i så mange år består av å skrive om deg selv, bilder av deg selv, kun fokus på deg selv. Kan umulig være sunt. 24
Gjest Xstrella Skrevet 28. mars 2020 #18333 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, Zokutine skrev: Det må være effekten av at jobben din i så mange år består av å skrive om deg selv, bilder av deg selv, kun fokus på deg selv. Kan umulig være sunt. En besettelse og nærmest psykosetilstand.
Gjest Finlay Skrevet 28. mars 2020 #18334 Skrevet 28. mars 2020 Har inntrykk av at problemet ikke er for lite tid, eller savnet av å ligge i badekaret ofte/lenge nok, men at de opplever det som en ENORM belastning å ha barna hjemme. Kan forsåvidt godt tenke meg at denne nye situasjonen er en prøvelse i et forhold der begge har vent seg til å være hjemme, og å styre dagen som de ønsker. Massevis av tid til å dyrke kjærligheten også. Vi har jo mange ganger hørt hvilket fantastisk team de to er. Nå er barna rundt dem 24/7, og det eneste CBE klarer å fokusere på i denne tiden er når barnehager og skoler skal åpne igjen. Så hun kan få sitt gamle liv tilbake. Det ofres tilsynelatende ikke mange tanker på de som holder hjulene igang i samfunnet. I stedet for å jamre, burde de jo være takknemlige i en tid der folk blir arbeidsledige, mange influencere sliter, mens de “har den samme pågangen på annonser som før, så ingen forandring der.”
Populært innlegg Corinne Skrevet 28. mars 2020 Populært innlegg #18335 Skrevet 28. mars 2020 Det hele oser av "Let them eat cake" - mentalitet... Usannsynlig flaut å være vitne til. 55
Gjest Finlay Skrevet 28. mars 2020 #18336 Skrevet 28. mars 2020 21 minutter siden, MiniMjau skrev: Kanskje noen kan tipse henne om denne linken? Skrevet av en med 11 års erfaring med hjemmekontor. som er ekstremt strukturert, og som ikke lar seg distrahere av noe. (Påstander fra tekst i linken) https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/16/slik-takler-du-hverdagen-med-hjemmekontor/ Ja dette burde hun lese! 😄 F.eks: - Rutiner er selvfølgelig stikkordet som gjelder uansett, jeg kan ikke få understreket nok hvor viktig det er – spesielt når hjemmekontoret inkluderer barn og hjemmeundervisning.
Halle-Palle Skrevet 28. mars 2020 #18337 Skrevet 28. mars 2020 6 minutter siden, Corinne skrev: Det hele oser av "Let them eat cake" - mentalitet... Usannsynlig flaut å være vitne til. Akkurat samme tanke som jeg gjorde meg! Hun er bare så altfor ofte i utakt med resten av samfunnet. Men det er vel en risiko ved å få så lite input fra andre. 22
Gjest Xstrella Skrevet 28. mars 2020 #18338 Skrevet 28. mars 2020 13 minutter siden, Finlay skrev: Har inntrykk av at problemet ikke er for lite tid, eller savnet av å ligge i badekaret ofte/lenge nok, men at de opplever det som en ENORM belastning å ha barna hjemme. Kan forsåvidt godt tenke meg at denne nye situasjonen er en prøvelse i et forhold der begge har vent seg til å være hjemme, og å styre dagen som de ønsker. Massevis av tid til å dyrke kjærligheten også. Vi har jo mange ganger hørt hvilket fantastisk team de to er. Nå er barna rundt dem 24/7, og det eneste CBE klarer å fokusere på i denne tiden er når barnehager og skoler skal åpne igjen. Så hun kan få sitt gamle liv tilbake. Det ofres tilsynelatende ikke mange tanker på de som holder hjulene igang i samfunnet. I stedet for å jamre, burde de jo være takknemlige i en tid der folk blir arbeidsledige, mange influencere sliter, mens de “har den samme pågangen på annonser som før, så ingen forandring der.” Ikke rart når barna kun er et delikat vedheng for å gi bloggen god inntekt.
SusieDerkins Skrevet 28. mars 2020 Forfatter #18339 Skrevet 28. mars 2020 3 timer siden, tranedatter skrev: Så å ta ut barnet av skolen for extra ferie er helt kurant, men hjemmeskole er såååå slitsomt? Velvære og trening SKAL prioriteres over barn og jobb? Mens før var dette en del av jobben? Eller hvordan var det? Nei, prinsessa skal ikke forsake noe, bare klage. 1. de slipper reise til og fra skole og barnehage 2. ingen fritidsaktiviteter for noen i familien 3. alt skjer hjemme, de har eget gym, hage og stort hus. 4. gi barna en ipad, som de gjorde på aktivitetsferien med sykel (sic!)- de er faktisk lov å gi de ipad for å få unna mail, skypemøte, fotoredigering, fotosession, som faktisk ER en del av jobben til cbe.no. At de er så organiserte tror jeg ikke et dugg på. Det har de selv vist på bloggen. Både ved ferier, oppussing, flytting, i hverdagen. det med at de er så organiserte og strukterte er en stor bløff. Det er noe hun tror, fordi hun lager lister til alt. Men man er ikek strukturert fordi om man skriver listen på pent papir, hvis innholdet i den listen ikke holder mål, Jeg er ikke en spesielt strukturert person, men jeg har da aldri i mitt liv prestert å miste et fly fordi jeg måtte kjøpe bleier, eller sittet oppe hele natta med å pynte til en barnebursdag etter at hele familien hjalp til. 44
Nudeldama Skrevet 28. mars 2020 #18340 Skrevet 28. mars 2020 Sitat fra CBE fra kommentarfeltet: "Dersom jeg sier at «dette er faktisk litt krevende» da er jeg dårlig strukturert og takler ikke endringer. Dersom jeg ikke nevner noe, så tror enkelte at jeg «jeg svever på en rosa sky og ikke vil innrømme hvordan ting egentlig er»" https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-1/#comments Jeg er helt enig med CBE her. Uansett hva hun gjør eller sier, så blir det kritisert. Hun kan aldri vinne. Det må være utrolig slitsomt og jeg forstår godt at hun derfor lett går i forsvar når alt hun sier og gjør blir kritisert og hakket på. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå