Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil ikke gi inntrykk av at det er så synd på oss, altså, for det er det ikke. Jeg har foreldrepermisjon igjen som jeg kan benytte, og jeg har noen penger i bakhånd som er et resultat av flaks og hard jobbing før jeg giftet meg og fikk barn. 

Vi har alt vi trenger, stort hus og hage i utkanten av en passe stor by, og vi har heldigvis evnen til å tenke løsninger og ta i et tak begge to. Men å surve over at man må dele døgnet i to for å få jobbet begge to, her har vi måtte dele døgnet i to for å få jobbet og passet og overvåket de syke, samtidig som jeg har vært dausjuk selv. og for i det hele tatt få sovet noen timer hver oss! Det er mildt sagt provoserende at de ikke skal kunne evne å dele døgnet sitt i to for å få jobbet nok begge to samtidig som de tar seg av sine FRISKE barn, og er friske selv. Og måtte forsake litt målrettet trening, heller ta seg en luftetur i parken ved behov, og forsake fire av de fem lagene med øyeskygge og dilldall? Her dusjet jeg ikke på mange dager i kaos med feber, forsøke å ikke smitte de andre, amming, og jeg gikk ned fem kg på ei uke, og sov ikke på tre dager. Egenpleie i badekaret var ekstremt langt unna mine tanker, sminke og dillfall likeså. Alt handlet om at pappaen skulle få jobbet på hjemmekontor på sin gamle jobb, og det gikk helt til tredjemann ble alvorlig syk og måtte på legevakta! To syke (inkl meg) og en frisk, pluss to dyr klarte jeg å passe, men da babyen også ble syk måtte vi kaste inn håndkledet og pappaen måtte ta syktbarndager. Og nå får han ikke forlenget engasjementet, de trenger jo ikke folk med syke barn nå i denne tiden, men folk som kan være effektive på hjemmekontoret i 8 timer uavbrutt. 

Vi klarer oss fint. Det er bare så himla provoserende at frua ikke kan dele døgnet i to for å holde hjula i gang med sitt suksessfulle firma, da må hun jo FORSAKE mange timer med egenpleie, trening og vinglass og serier med mannen, OG NEI, DET GÅR JO IKKE. 

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Sitat fra CBE fra kommentarfeltet:

"Dersom jeg sier at «dette er faktisk litt krevende» da er jeg dårlig strukturert og takler ikke endringer. Dersom jeg ikke nevner noe, så tror enkelte at jeg «jeg svever på en rosa sky og ikke vil innrømme hvordan ting egentlig er»"
https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-1/#comments

Jeg er helt enig med CBE her. Uansett hva hun gjør eller sier, så blir det kritisert. Hun kan aldri vinne. Det må være utrolig slitsomt og jeg forstår godt at hun derfor lett går i forsvar når alt hun sier og gjør blir kritisert og hakket på.

Problemet ligger i at hun går i forsvar, nesevis og frekk. Hadde hun istede for å kverulere og fremstille dårlig optics, heller sagt "tusen takk for tilbakemeldingen, jeg skal så absolutt tenke over det du sier" eller noe slikt, så hadde det ikke vært noen problemer. Istede maler hun seg opp i hjørnet hver gang.

• Liker 31
Skrevet (endret)
7 minutter siden, FluffyChix skrev:

Problemet ligger i at hun går i forsvar, nesevis og frekk. Hadde hun istede for å kverulere og fremstille dårlig optics, heller sagt "tusen takk for tilbakemeldingen, jeg skal så absolutt tenke over det du sier" eller noe slikt, så hadde det ikke vært noen problemer. Istede maler hun seg opp i hjørnet hver gang.

Det hadde fortsatt vært et problem, for alt hun sier og gjør blir feil uansett. Se på denne tråden, alt skal kritiseres. Jeg har forståelse for at hun ikke svarer på den måten når det blir feil uansett hva hun gjør. Gjør hun A, får hun kritikk fordi hun ikke gjorde B. Gjør hun B, så er det en grunn til at det også er feil.

I en slik situasjon hadde ikke jeg heller følt meg særlig åpen for å "ta til meg" noe særlig av kritikken.

Edit. Men nå var poenget mitt ikke nødvendigivs hvordan hun svarer i kommentarfeltet, men at ingen valg hun gjør er rett. Alt blir kritisert, uansett. Det er sånne ting som gjør at jeg ender opp med å få sympati for henne,på tross av at hun gjør enkelte ting som er kritikkverdige. 

Endret av Nudeldama
  • Liker 5
Skrevet
42 minutter siden, Finlay skrev:

Har inntrykk av at problemet ikke er for lite tid, eller savnet av å ligge i badekaret ofte/lenge nok, men at de opplever det som en ENORM belastning å ha barna hjemme.

Kan forsåvidt godt tenke meg at denne nye situasjonen er en prøvelse i et forhold der begge har vent seg til å være hjemme, og å styre dagen som de ønsker. Massevis av tid til å dyrke kjærligheten også. Vi har jo mange ganger hørt hvilket fantastisk team de to er. Nå er barna rundt dem 24/7, og det eneste CBE klarer å fokusere på i denne tiden er når barnehager og skoler skal åpne igjen. Så hun kan få sitt gamle liv tilbake.

Det ofres tilsynelatende ikke mange tanker på de som holder hjulene igang i samfunnet.

I stedet for å jamre, burde de jo være takknemlige i en tid der folk blir arbeidsledige, mange influencere sliter, mens de “har den samme pågangen på annonser som før, så ingen forandring der.”

De er i samme situasjon som resten av Norge og verden. Det er ikke noe ekstra eller spesielt med deres hjemmekontor tid heller. Det er rett å slett flaut å se på all den klagingen,  eller hvordan lederen av CBE&co prøver og være deilig foran kameraet rett etter hun har filmet de små på IG story. At hun ikke har kontakt eller forståelser for hva som skjer i den virkelige verden er åpenbart. Syting atter syting er det fra henne fra dag inn og dag ut. 

• Liker 29
Skrevet (endret)

Jeg er ikke helt enig i at "alt de gjør blir feil uansett", men jeg ser at de ikke oppnår særlig god kontakt med andre enn de som "forguder" alt de gjør. 

De fikk veldig mye positivt rundt omvendt julenisse f.eks, helt til det til slutt virket som om det handlet mest om at DE skulle fremmes som gode - mer enn å faktisk gi noe. 

Troverdighet er viktig i alle bransjer, og kommunikasjon ( kommunikasjon både med de som er "fornøyde" og de som er "misfornøyde") - de svarer skikkelig stygt, arrogant og nedlatende til tider, og det er mest av alt grunnen til at jeg personlig blir skeptisk. Jeg forstår og vet at de får mye `unødvendig` og repetetiv kritikk, og er sikkert drittlei. Men de evner ikke å fornye seg eller ta til seg hva publikum vil ha (bortsett fra de som skriver " :hjerte: " og "fina" i kommentarfeltet, for de forguder alt de gjør uansett.) -  Så da er de vel fornøyde med å ha den lille fanklubben som sender hjerter da,  - de ønsker tydeligvis ikke å få en større leserskare igjen. 

Endret av Isild
  • Liker 35
Gjest Finlay
Skrevet
7 minutter siden, FluffyChix skrev:

Jeg kan nesten garantere at 10% mer ydmykhet fra CBE vil gi henne veldig mye mer "street cred" enn det hun har i dag. Folk kritiserer ikke folk som står opp for sine feil, svakheter, eller viser mer av sitt ekte jeg. Å vise åpenhet i form av kritikken hun får, vil minske kritikken fordi man ser en villighet til å prøve å endre på noe. Det er ikke tilstede hos denne personen.

Helt enig.

Uansett hvordan man ser det, så er det luksusproblemer hun skisserer. De er TO unge, friske foreldre, med to friske barn. De jobber begge hjemmefra, og har gjort det i mange år.

De står opp før kl.6 hver morgen, men tiden strekker likevel ikke til. De vil ikke bortprioritere trening, ikke jobbe i helgene, og tydeligvis ha kveldene sammen.

På den ene siden vil hun ha sympati for at hverdagen er utfordrende, men tviholder samtidig på at det er ikke deres feil at kabalen ikke går opp .

Personlig ville jeg ha likt henne mye bedre hvis hun hadde skrevet et ærlig innlegg f. eks "JEG GÅR SNART PÅ VEGGEN!" For akkurat den følelsen er det nok mange som ha nå -  åpenbart CBE også.

Savner også refleksjoner rundt hva som er viktig på gruppenivå, i en tid med store samfunnsendringer. Greit at hun ikke driver en nyhetskanal, men et glanset magasin, men akkurat nå tror jeg hun hadde tjent på å se verden rundt seg, og fokusert litt på hva som skjer utenfor husets fire vegger.

Skrevet (endret)

For å si det kort: Kritikk vil fortsette så lenge objektet for kritikken ikke firer en tråd for å ta til seg, justere og forbedre det kritikkverdige.

Eierne i snitt nærmer seg raskt 40 og det er på tide at DL legger fra seg prinsessenykker og er seg sitt ansvar bevisst og unngår å snakke mot seg selv, redigerer egne og andres kommentarer, og hurper mot de som prøver å gå i dialog. Beklager, de som får lov til å prøve å gå i dialog i et gjennomrøktet kommentarfelt.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 38
Skrevet

Som andre har påpekt, det var ingen problem å ta en uke på skiferie ift å følge opp jobb og skolearbeid.. mens situasjonen nå uten timer, i bakken, lekeland, basseng m.m. tydeligvis er svært krevende ut fra svarene til bedriften i kommentarfeltet.

• Liker 46
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
2 timer siden, Nudeldama skrev:

"Dersom jeg sier at «dette er faktisk litt krevende» da er jeg dårlig strukturert og takler ikke endringer. Dersom jeg ikke nevner noe, så tror enkelte at jeg «jeg svever på en rosa sky og ikke vil innrømme hvordan ting egentlig er»"
https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-1/#comments

Jeg er helt enig med CBE her. Uansett hva hun gjør eller sier, så blir det kritisert. Hun kan aldri vinne. Det må være utrolig slitsomt og jeg forstår godt at hun derfor lett går i forsvar når alt hun sier og gjør blir kritisert og hakket på.

Hun må gjerne mene at verden skal dreie seg rundt hennes egen navle, dere må gjerne bli inspirert av dette konseptet. Men noen bør seriøst kjenne sin besøkelsestid og skjønne sosiale/samfunnsmessige spilleregler og normer når det gjelder enkelte ting. Som noen skrev her tidligere i tråden; dette er noe som historisk sett kommer til å endre verden, og bli skrevet om i historie bøkene. Hadde denne bedriften skjønt dette, hadde de klokelig latt vær å poste noe som helst av dette. Og hvis det er mangel på noe å poste, ja da må man tenke nytt og innovativt. Å trekke offerkort i en slik situasjoner ikke heldig for bedriften.

Endret av lillesnøfnugg
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Som andre har påpekt, det var ingen problem å ta en uke på skiferie ift å følge opp jobb og skolearbeid.. mens situasjonen nå uten timer, i bakken, lekeland, basseng m.m. tydeligvis er svært krevende ut fra svarene til bedriften i kommentarfeltet.

Ganske bekymringsfullt, at det er ok å ta barna ut av skolen for å utføre en jobb og at det da ikke anses som problematisk. Det anerkjenner langt på vei det som blir skrevet her om at fritid er jobb for mindreårige.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Ganske provoserende med den klaginga hennes da jobbene deres ikke er noe samfunnsnyttig i hele tatt! En fuckings rosablogger som lever av å legge ut latterlige bilder av seg selv mens hun gaper. Eller med minst mulig klær. Bilder som ikke hører hjemme i some, men til nød i et privat album. Utrykkene i bildene er kliss like. Gud for et tragisk ektepar.

• Liker 39
Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker at folk reagerer veldig på at alt alltid handler om henne. Vi er  midt i en verdesnsomspennende krise - og så velger hun å lage et innlegg om at hun ikke har tid til å ligge i badekaret. jeg, jeg skjønner at det handler om å tjene penger - det er jo en annonselenke der - men dog. 

Og at hun på den ene siden beklager seg over at hverdagene er blitt så hektiske - men på den andre siden hardnakket hevder at hun må gjøre absolutt alt akkurat slik hun gjør det nå. Bloggen inviterer jo til kommunikasjon med leserne - men lesere som kommer med forslag til å gjøre noe annerledes, blir avfeid - ofte på en ufin måte. Debattene som oppstår på grunn av den dynamikken, er eneste grunnen til at jeg av og til gidder å logge meg inn - så litt effekt har det. :knegg:  Men det er jo veldig tydelig på tilbakemeldingene hennes at hun ikke akkurat liker det - selv om jeg tror det er flere enn meg som stikker innom nettopp når det er hett i kommentarfeltet, og at krangling er det som skaper best lesertall for tiden.

Jeg synes det er rart og litt trist at to voksne som er så opptatt av trening og å være i form, ikke klarer å finne en måte hele familien kan være i fysisk aktivitet sammen på.   

Det er er noe av kjernen i denne absurde kommentarfeltdynamikken tenker jeg.

Av og til når man forteller om noe man sliter med, vil man jo ikke ha gode råd og tips til å fikse det, men bekreftelse på at jammen har man det vanskelig, og jammen har man gjort alt man kan og kan ikke klandres for noe. Men de færreste gir slike tilbakemeldinger på klaging, de kommer med mer eller mindre gode råd i stedet, for å være konstruktive og positive.

CBE vil ikke ha slike råd, hun vil gi dem, og få applaus, virker det som. Når hun får råd, blir hun fornærmet og argumenterer hardnakket i mot. Men samtidig prøver hun tilsynelatende å følge trenden med å komme leserne i møte og innby til identifikasjon, spørre hva de synes osv (det er jo helt parodisk med den der oppkonstruerte DU-tendensen som sprer seg i SoMe om dagen).

Så jeg tror egentlig at denne bloggen snarere inviterer til monolog, muligens uten at det er en tilstrekkelig bevisst strategi. Og det er oppskriften på evighetsmaskin-effekt i kommentarfeltet.

• Liker 31
Skrevet (endret)
1 time siden, Nudeldama skrev:

Da er det på tide at hun går gjennom bloggen fra dag en til nå og se hva den bloggen har handlet om. Og ikke minst hvordan hun kommunisert med leserne sine. Kritikken kommer ikke fordi folk kjeder seg, men fordi de er enten uenig eller møkka lei av måten hun trer frempå. Situajsonen som verden er i nå er et ekstremt godt eksempel på hvordan hun trer frampå. Hadde hun giddet og ta 5 minutter og reflektert over hvordan hun framstiller seg så ville hun nok fått en god del overraskelse. Verken hun eller LK viser noe som helst tegn til at de er på lag med resten av verden. Nei de har låst seg enda mer i deres lille boble og forventer at andre skal godta at slik er det. Det er ingenting som er åpent nå av frisør salong eller hudpleie etc.. Da er det på tide og være kreative eller bestille varene man trenger fra nettbutikkene. Nei, det skjer heller ikke. Hun velger heller så og reklamere for en elendig skjønnhets bransje som har fått mye kritikk for. Hun blir bare mer og mer lik SE på måten hun framstilles på nå. Forskjellen er bare at hun har 2 barn og det har ikke SE. 

Endret av MaleficentAurora
Rettet opp alle skrivefeilene
  • Liker 9
Skrevet
42 minutter siden, Nudeldama skrev:

Det hadde fortsatt vært et problem, for alt hun sier og gjør blir feil uansett. Se på denne tråden, alt skal kritiseres. Jeg har forståelse for at hun ikke svarer på den måten når det blir feil uansett hva hun gjør. Gjør hun A, får hun kritikk fordi hun ikke gjorde B. Gjør hun B, så er det en grunn til at det også er feil.

I en slik situasjon hadde ikke jeg heller følt meg særlig åpen for å "ta til meg" noe særlig av kritikken.

Edit. Men nå var poenget mitt ikke nødvendigivs hvordan hun svarer i kommentarfeltet, men at ingen valg hun gjør er rett. Alt blir kritisert, uansett. Det er sånne ting som gjør at jeg ender opp med å få sympati for henne,på tross av at hun gjør enkelte ting som er kritikkverdige. 

når hun klager over bagateller, og mangle endringsvilje, blir hun kritisert. Og når hun rosenmaler på en måte som åpenbart ikke stemmer med virkeligheten, blir hun kritisert. Det er to reaksjonsmåter som begge vil føre til kritikk.

Men mellom de to ytterlighetene finnes der mange måter og løse dette på som sannsynligvis ikke ville blitt kritisert. Flere innlegg her har hatt forslag til løsninger som ikke ville blitt kritisert.

Der er hundre måter å reagere på. Du og CBE trekker frem to, som blir kritisert, og generaliserer derfra til ALT. jeg håper du ser at det argumentet ikke er gyldig. Du kan simpelthen ikke generalisere fra to ytterpunkter og si at det gjelder for de 100 variantene i mellom også.

Det er en lettvint påstand å hive ut, at at hun gjør blir kritisert. Men det stemmer ikke.

• Liker 34
Skrevet

Jeg har lenge grublet over bedriftens forretningsstrategi. Jeg har rett og slett ikke forstått den. Jeg trodde en stund at hun var inspirert av Isabella Lövengrip (før luftslottet raste). Lövengrip innrømmer at hun den ene dagen provoserte leserne for å invitere dem tilbake til leirbålet den neste. Alt for å få klikk og skape engasjement. Det var en del av forretningsideen. Var det smart? Ikke i lengden, men det var i alle fall en strategi. 

Jeg tror faktisk ikke CBE provoserer med vilje, og hun gjør i alle fall ingenting for å hanke leserne inn igjen. Jeg begynner derfor å tvile på at CBE har noen strategi. Jeg får inntrykk av at hun skriver det hun selv mener, uten tanke for hvordan hun framstår. 

Jeg holder et øye med noen andre influencere der ute, og de alle fleste har tilpasset seg situasjonen. De er respektfulle og forsiktige i uttalelsene sine. Hvis de klager, er det med ydmykhet. De skryter ikke av hvor strukturerte de er. De har annet content nå enn de hadde før. Jeg aner ikke om de mener det de skriver, eller om det bare er en strategi. Og hva de egentlig mener privat er helt uinteressant. Det er en selvfølge at det er forskjell på bedrifts-jeg-et og det private jeg-et. Er det mulig å jobbe i denne bransjen i 11 år uten å forstå det?

• Liker 25
Skrevet
Akkurat nå, Finlay skrev:

Badekarinnlegget blir bare tragikomisk når man kan lese at:

"Sykepleierne har blant annet gitt avkall på retten til fri to av tre helger. Kommuner og sykehus er i tillegg gitt adgang til å pålegge ansatte å jobbe inntil 69 timer i uka."

https://www.dagbladet.no/nyheter/helt-uaktuelt/72302872

Så sant.. CBE&co har virkelig ikke satt seg inn hva verden sliter med og hvor mange som setter sitt eget liv i fare for å redde de syke fra corona viruset. Hennes liv blir rett å slett bare en meningsløs bagatell for hva helsevesenet verden rundt må møte hver eneste dag. Leste også en artikkel om at italienske sykepleier rekker ikke og ta seg 5 mint for gå på do. Imens CBE klager over i en reklamert innlegg at hun ikke har tid til å legge seg i badekaret.

• Liker 31
Gjest CecilieX
Skrevet

Hvis jeg skal definere bedriftens tre hovedproblemer er det

- manglende evne til å omstille seg og fornye konseptet

- manglende evne til å innta lesers perspektiv.

- manglende evne til å vri fokus fra eget behov til lesers behov. 

I den tiden jeg har fulgt dem har dette vært gjennomgående. De er totalt endimensjonale på at bloggen   handler om hva CBE ønsker å vise frem, mer enn å tilpasse seg markedet. Lesertallene synker for hvert år som går, da bør det gå opp et lys for dem. Der de før var enerådende har de nå fått beinhard konkurranse. Og de evner ikke å omstille seg, fordi de overhodet ikke er interessert i endringer. Ikke greier de å ta temperaturen på leseren og verden forøvrig. 

Så lenge de insisterer på å lage innlegg som utelukkende handler om å dyrke seg selv og få anerkjennelse, så vil lesertallene synke videre. Og med det vil også annonsørene takke for seg. På plusssiden vil det bli mer enn nok tid til å ligge i badekaret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...