Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg #18461 Skrevet 29. mars 2020 Hun har ingen forståelse for hvor travelt det er når man faktisk må ut av huset for å jobbe hver dag, samt når barna skal på fritidsaktiviteter fordi hun jobber hjemmefra og fordi barna er for små til å gå på mange aktiviteter. Min situasjon; det tar ikke mer en 10-20 minutter å kjøre mine barn en vei til hver aktivitet. Men så er det aktiviteter hver dag, og man må kjøre hjem igjen eller bli værende der til treningen er ferdig. Hvis man ikke venter, må man kjøre tilbake å hente. Så til den ene treningen, som er 3 ganger i uken, 20 minutter hver vei, bruker jeg da altså 1 time og 20 minutter kun på kjøring HVER gang! 3 ganger i uka. 40 minutter pr dag på den andre som trener 10 minutter hjemmefra. Det er ikke mulighet for samkjøring da ingen i nabolaget går på samme aktiviteter. Jeg sparer altså nå nesten 9,5 timer pr uke bare på kjøring til/fra fritidsaktiviteter. Det inkluderer ikke kamper/forestillinger. I tillegg har jeg 1 times kjøretid (30 minutter hver vei) til/fra jobb, samt må beregne ca 30 minutter totalt på kjøring/henting til skole daglig. Da sparer jeg 7,5 timer til pr uke. I tillegg får man ikke gjort noe fornuftig innimellom kjøringen, da man gjerne bare har 20-40 minutter før man må ut i bilen å kjøre igjen. Jeg sparer også tid på å ikke handle på butikken like ofte som før. Før gikk jeg i butikken alt fra daglig til 4-5 dager pr uke. De 17 timene jeg sparer på ren kjøring til fritidsaktiviteter/jobb utgjør alene 2,5 arbeidsdag. Når jeg i tillegg sparer tid på handling, samt kan gjøre husarbeid samtidig som jeg jobber (det er faktisk mulig å sette på en maskin med klær mens man snakker i telefonen og lage middag mens man svarer på mail) har jeg plutselig lassevis med tid til overs. Hjemmeskolen tar ca 1,5 time pr dag, så om jeg trekker fra det har jeg likevel tid til overs. I tillegg kan vi legge oss litt senere, stå opp litt senere, og generelt stresse ned tidsmessig da tidsklemma nå kun består av å legge seg, stå opp, hjemmeskole og hjemmekontor. For meg fremstår dagens situasjon nesten som en ferie sammenlignet med hverdagen, for jeg er vant til et helt annet liv en CBE. Om jeg ikke hadde hjemmekontor hadde jeg ikke spart like mye tid, men bare det at jeg slipper å kjøre til/fra alle fritidsaktiviteter frigjør likevel minst 9,5 timer. I tillegg kan vi spise middag når det passer for oss, ikke innimellom trening. Vi trenger heller ikke å bruke tid på lekser på ettermiddagene. Skjønner du nå, CBE, hvorfor flere mener at de har bedre tid en før? Om du synes det er travelt nå, bare vent til barna blir større og hver ettermiddag består av lekser og fritidsaktiviteter. Da er det mulig du må skippe både treningsøkter og karbad om du skal få tiden til å strekke til 😉 69
Monimoni Skrevet 29. mars 2020 #18462 Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, Emma Marie skrev: Hvis det er sant at noen leser bloggen pga neglene til Caroline; ja da GIR jeg opp menneskeheten... Jah... her skinner det godt gjennom hvor kjøpesterke og velutdannede leserne til bloggen er....... 39
Jobbermedbarn Skrevet 29. mars 2020 #18463 Skrevet 29. mars 2020 (endret) Er så enig @FotbaIlflua, kjenner meg igjen fra mine var i den alderen... Også kommer jo helgene i tillegg med turneringer, dugnadsarbeid osv osv. En tid jeg savner litt for det var så sosialt, men til tider veldig krevende ved siden av fulltidsjobber med en mann som jobbet 150%, minst... Men selv om min mann jobbet så mye var han alltid veldig til stede i barnas liv, var den som tok sykt barn dager for han hadde så fleksibel jobb osv. Så det jeg forstår cbe mener ikke er mulig (altså jobbet fullt og likevel gjennomføre ting ifht barna ved siden av) det er i høyeste grad mulig! Men det var selvfølgelig lite jeg-tid, noen ganger litt lite vi-tid, men jeg angrer ikke et sekund på den «offringen» i etterkant! Snarere tvert i mot lengter vi tilbake til tiden da det kretset mest om barna. Når det er sagt forstår jeg at det er en veldig spesiell tid nå, jeg bare tror at når du er vant til å se utover, at livet handler også om andre enn deg selv, er det lettere å takle! Jeg forstår heller ikke at det er så vanskelig for bedriften og nå dele opp dagen og tenkte alternativt når nettopp det har vært motargumentet før når noen har stilt spørsmål ved arbeidstid/hva som egentlig er jobb tidligere. Og det virker jo veldig merkelig at de dro på ferie en uke utenfor skoleferie og det var helt uproblematisk (noe jeg forsåvidt er enig i da det er småskolen), men nå er det plutselig en kjempeutfordring! Det er virkelig mye som ikke henger sammen i denne bloggen.... Endret 29. mars 2020 av Jobbermedbarn 33
Inocybe Skrevet 29. mars 2020 #18464 Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, pøbelsara skrev: :grøss: Sikkert en eller annen fetish-fyr. Det er jo sånne her på forumet med jevne mellomrom også. :grøss igjen: Sikkert samme som bare elsker 🍑 også. Grøss. 19
Gjest Finlay Skrevet 29. mars 2020 #18465 Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, Emma Marie skrev: Hvis det er sant at noen leser bloggen pga neglene til Caroline; ja da GIR jeg opp menneskeheten... Festlig at av 30 kommentarer er denne en av de 5 hun velger å svare på😂
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg #18466 Skrevet 29. mars 2020 Koronapandemien får daglig leder Caroline Berg Eriksen til å fremstå mer og mer som en usympatisk, kjølig besserwisser med manglende metakognitive ferdigheter. Hva det enn er bloggen prøver å selge inn, være seg annonsørplass eller troverdighet, så kjøper jeg det ikke. Det skipet har seil for lenge siden, og nå bekreftes det. Helt på egenhånd fremstiller bloggeieren seg nærmest parodisk i utakt med samfunnet men det er ikke morsomt lenger. Bare trist. 54
MiniMjau Skrevet 29. mars 2020 #18467 Skrevet 29. mars 2020 Føler den bloggen blir mer og mer halmstrået de klamrer seg til for å holde seg flytende. Det et "ikke noe" innhold, knapt reklame/samarbeid. Netfit er nok et forsøk på å få et annet bein å stå på, og det går jo så som så. 19
Klementine Skrevet 29. mars 2020 #18468 Skrevet 29. mars 2020 Men på et tidspunkt vil det jo stoppe seg selv rent økonomisk? De som alle andre er avhengige av inntekt for å betjene lån og løpende utgifter. Hvor likvide er firmaet Treasures AS til å håndtere en potensiell annonsørtørke i kanskje opp til et år eller mer? Og kanskje enda mer interessant, når er det leserne og andre vil merke at ting ikke er på stell. Selv om daglig leder mfl vil hevde at bloggen aldri har gått bedre og ingenting er endret fra før 12 mars. Vi har jo sett tendensene i tallene. De er ikke lystig lesning. Netfit skal nå etter planen lanseres i august 2020, men det står fortsatt 2019 på offisielt. Peter Peters er han helt ute? Han er jo i utgangspunktet god på å tjene penger. Burde jo kunne få det til her også, eller? Tenker høyt her. Mye mulig jeg er på viddene. 18
Surikatt Skrevet 29. mars 2020 #18469 Skrevet 29. mars 2020 Å hevde at bloggen aldri har gått bedre enn nå er jo komisk men det er vel ikke første gang hun er tatt i løgn. Åååå, så travelt jeg har det, liksom. Hvis hverdagene hennes ikke går opp, kan hun jo søke om omsorgspenger så hun kan ta seg av barna. Hun virker veldig uselvstendig og har mentalt stoppet opp i ungdomsskolen. Meg meg meg! 40
Ansjosen Skrevet 29. mars 2020 #18470 Skrevet 29. mars 2020 8 minutter siden, Klementine said: Men på et tidspunkt vil det jo stoppe seg selv rent økonomisk? De som alle andre er avhengige av inntekt for å betjene lån og løpende utgifter. Hvor likvide er firmaet Treasures AS til å håndtere en potensiell annonsørtørke i kanskje opp til et år eller mer? Og kanskje enda mer interessant, når er det leserne og andre vil merke at ting ikke er på stell. Selv om daglig leder mfl vil hevde at bloggen aldri har gått bedre og ingenting er endret fra før 12 mars. Vi har jo sett tendensene i tallene. De er ikke lystig lesning. Netfit skal nå etter planen lanseres i august 2020, men det står fortsatt 2019 på offisielt. Peter Peters er han helt ute? Han er jo i utgangspunktet god på å tjene penger. Burde jo kunne få det til her også, eller? Tenker høyt her. Mye mulig jeg er på viddene. Vet ikke hvordan TV2 skriver kontrakter, men jeg vil jo anta at enten firma eller privatpersonen tjener en god del penger på deltagelse i Bloggerne også? 4
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 29. mars 2020 #18471 Skrevet 29. mars 2020 (endret) Hvordan kan en blogg som har så lite innhold og annonsør -samarbeid gå bra? Endret 29. mars 2020 av lillesnøfnugg
filifjonka Skrevet 29. mars 2020 #18472 Skrevet 29. mars 2020 6 hours ago, MiniMjau said: Jeg vil ikke diskutere barna, men barn er veldig forskjellige på den måten! Fra naturen av. Jeg har to barn, den ene må jeg aktivere og engasjere hele tiden, spørsmål hele tiden, kjeder seg så fort jeg snur ryggen til.....med mindre han får skjermtid, det andre barnet kan leke alene i timesvis med tre sofaputer. De har fått samme "oppdragelse" og samme oppvekst. De er ca samme alder som barna til Cbe. Diskuterer ikke ungene som sådan, mere tilnærmingen dette parret har i foreldrerollen. 3
Klementine Skrevet 29. mars 2020 #18473 Skrevet 29. mars 2020 5 minutter siden, Ansjosen skrev: Vet ikke hvordan TV2 skriver kontrakter, men jeg vil jo anta at enten firma eller privatpersonen tjener en god del penger på deltagelse i Bloggerne også? ja, det vil jeg anta, men betaler de så mye at det kan sikre en bedrift med to ansatte som har dette som fulltidsjobb, samtidig som det investeres i Netfit? Om de i det hele tatt jobber med den plattformen utover disse forsøkene på live-sendinger. Jeg klarer ikke se at firmaet er bærekraftig om annonsørene uteblir. Spørsmålet er hvor lenge de klarer å holde seg flytende. Det gjelder forsåvidt alle disse bloggerne, men først og fremst Treasures med sine to ansatte. 13
skruf Skrevet 29. mars 2020 #18474 Skrevet 29. mars 2020 3 timer siden, LilleSnupp skrev: Hva er det bedriftseieren prøver å si her? At hun ikke nødvendigvis ser på det som positivt å ha barn hjemme mer enn 5 timer.. øh.. nei, jeg skjønte ikke. "Fordi vi har jobber som krever mer enn 5 timers arbeid og fordi jeg ikke nødvendigvis ser det positive med å ha barn hjemme mer enn det. Barnehagen er kjempeflink og jeg vet hun har det bra der" https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-1/#comment-1076233 Jeg synes det er direkte trist at hun ikke ser det positive med å ha barna hjemme mer enn 5 timer.. 26
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg #18475 Skrevet 29. mars 2020 CAROLINE BERG ERIKSEN 51 MINUTTERSIDEN Jeg trives absolutt med barna hjemme, men ikke mens vi jobber og de har skole 😕 Helger og sånn er noe helt annet. De endringene vi har gjort nå er jo at vi har færre kvelder hvor jeg og Lars-Kristian f.eks ser på TV og har kjærestetid. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments NÅ ble jeg målløs. 59
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 29. mars 2020 #18476 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, Halle-Palle skrev: CAROLINE BERG ERIKSEN 51 MINUTTERSIDEN Jeg trives absolutt med barna hjemme, men ikke mens vi jobber og de har skole 😕 Helger og sånn er noe helt annet. De endringene vi har gjort nå er jo at vi har færre kvelder hvor jeg og Lars-Kristian f.eks ser på TV og har kjærestetid. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments NÅ ble jeg målløs. Driver de å tuller rundt i eget kommentarfelt? Er de ironiske? Skal de genere klikk?
Klementine Skrevet 29. mars 2020 #18477 Skrevet 29. mars 2020 9 minutter siden, Halle-Palle skrev: CAROLINE BERG ERIKSEN 51 MINUTTERSIDEN Jeg trives absolutt med barna hjemme, men ikke mens vi jobber og de har skole 😕 Helger og sånn er noe helt annet. De endringene vi har gjort nå er jo at vi har færre kvelder hvor jeg og Lars-Kristian f.eks ser på TV og har kjærestetid. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments NÅ ble jeg målløs. Går ikke an å skrive det der offentlig! 34
MiniMjau Skrevet 29. mars 2020 #18478 Skrevet 29. mars 2020 dette blir liggende søkbart, sånn at neste generasjon kan lese. Jeg bare nevner det. NÅ håper jeg noen fornufftige folk i nærkretsen deres kan si fra. De har mistet helt gangsynet på hva som er viktig. Altså helt. 47
Populært innlegg Klementine Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg #18479 Skrevet 29. mars 2020 3 uker siden forrige ferie. De to siste kveldene har det både vært vin, sushi og voksentid på programmet. Alt foreviget på insta mens de har bidratt i eget kommentarfelt. De er sammen 24/7 og har alle anledninger til alenetid. Er forholdet så skjørt at de etter over 10 år sammen trenger kjærestetid pga at barna på 3 og 7 år har vært hjemme på dagtid sammenhengende der det ikke har vært ferie!!! Jeg har ikke ord. Dette er så virkelighetsfjernt og trist på samme tid. De rundt må jo begynne å lure, eller er det det at de ikke får det med seg??!?!?! 63
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg #18480 Skrevet 29. mars 2020 Kjærestetid? KJÆRESTETID??? Verden er i krise og hun savner kjærestetid!?! Fordi de må ta seg av egne barn på dagtid!?! Se så, jeg fant visst ord likevel 🙈måtte bare summe meg litt. Men... kjærestetid??? Dame 30 + skriver dette som en forklaring på at det er strevsomt å ha barna hjemme. Kjærestetid😳 80
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå