Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Påskeferien for skolebarn begynner nå kommende fredag så da blir livet normalt igjen for CBE. Heldige henne ... 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Eevee skrev:

Hvis det er sant er dama mer kynisk enn jeg trodde. Kaste barna under bussen for å skape engasjement? Der tror jeg isåfall til og med LK hadde satt ned foten..

Her er de nok med på det begge to, om ikke det er kynisme så er det et meget sterkt ønske om å holde på inntektene for å holde på livsstilen de er vant til å ha. Og det at vi diskuterer hvor kynisk og ille taktikken er er også en del av dette. Er MIn mening om dette. I nøden spiser fanden fluer...det er ikke noe nytt. Men dumt at vi faller for dette gang på gang. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Gunvald skrev:

Denne bloggen minner meg om den såpeoperaen «I gode og onde dager». Man kan la være å følge med i flere måneder, og når man starter igjen så er det som om tiden har stått stille. Det samme gamle om og om igjen. 

Enig. Og slik er det her i denne tråden også. De driver med ren taktikk så de kan holde seg flytende så lenge som mulig. Kritikkverdig klikk-taktikk? Ja, men like fullt noe de velger å gjøre og vi provoseres av slikt enda etter maaange år med det samme. De vet hva som funker i forhold til menneskelig psykologi og hva vi trigges av. Vi burde vite bedre enn å bite på enda lengre enn vi har.

• Liker 1
Skrevet

Og jeg skal vedde på at de har brukere her inne som er med å "piske" opp stemningen her inne ved å påpeke innlegg, bilder og kommentarer for å generere klikk og engasjement. Ikke bare de som "forguder" CBE, men også brukere som tilsynelatende tar seg sjokkere over hva som legges ut/deles. IKKE LA DERE LURE LENGRE 🙂

• Liker 6
Gjest Finlay
Skrevet
1 minutt siden, Della skrev:

Enig. Og slik er det her i denne tråden også. De driver med ren taktikk så de kan holde seg flytende så lenge som mulig. Kritikkverdig klikk-taktikk? Ja, men like fullt noe de velger å gjøre og vi provoseres av slikt enda etter maaange år med det samme. De vet hva som funker i forhold til menneskelig psykologi og hva vi trigges av. Vi burde vite bedre enn å bite på enda lengre enn vi har.

Mener du at det er KG som holder CBE.no gående?😃 Morsom tanke, men tror det skal litt mer til. Kan se ut som om ganske mange har fått nok, med tanke på det enorme fallet hun har i antall følgere.

Blir spennende å se om bedriften eksisterer om et år.

Skrevet
1 minutt siden, Finlay skrev:

Mener du at det er KG som holder CBE.no gående?😃 Morsom tanke, men tror det skal litt mer til. Kan se ut som om ganske mange har fått nok, med tanke på det enorme fallet hun har i antall følgere.

jeg tror betydningen av klikk fra KG er ekstremt overdrevet. For noen år siden kunne vi se hvor mange som var inne på tråden til enhver tid, og selv under den største skandalen rundt kommentarfeltet var det aldri over 100 eller 200. Det er selvfølgelig mye lavere nå, og selv om lesertallene på bloggen ser ut til å stabilisert seg rundt 20000, så er KG-leserne en dråpe i havet.

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, Finlay skrev:

Nei det tror jeg ikke, enig i at det skal nok mer til ja. Men at KG bidrar? Absolutt! Maaange linker til bloggen som legges ut her daglig og nysgjerrigheten i oss alle (mange av oss) får oss til å klikke inn på dette og bidrar på den måten. Så kan man jo lure på om bedriften bidrar her inne med innlegg med link til bloggen, hadde jo ikke vært utenkelig? Smart taktikk det! Managmentet bak mange bloggere er store ressurssterke firma som kan myyyye om hva vi mennesker trigges av og interesserer oss for (psykologi), så dette er ikke tilfeldig på noe vis. Så sånn sett er det lett match for dem og vi er de som går på limpinnen og "lures". 

Jeg har helt sluttet å sjekke ut CBE, SE osv selv om jeg aldri har vært trofast følger i det hele tatt. Ved å tenke at dette er taktikk og ved å lese her inne "ser" jeg jo alt som foregår på alle Some som disse har og klarer nå fint å ikke la nysgjerrigheten ta overhånd. ANBEFALES 🙂

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår hva du mener @Della og er langt på vei enig, men er også sikker på at å fremstille seg slik de gjør er en «sakte død»! Akkurat her og nå er det engasjement, men på lenger sikt er det tap av troverdighet, det viser jo i grunn lesertall og annonser også! 
At de bruker barna på denne måten er jo bare rett og slett forkastelig! 

• Liker 19
Skrevet
25 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Påskeferien for skolebarn begynner nå kommende fredag så da blir livet normalt igjen for CBE. Heldige henne ... 

Tuller du? Er det bare 1 uke igjen til påskeuka?😯

• Liker 6
Skrevet

Lurer på hvilke samarbeidspartnere hun har som «krever» at hun må bruke tid på å fikse seg like mye opp hver dag? Jeg sier ikke at man absolutt må gå rundt i joggebukse, men ærlig talt. Krølle hår og alt for å gå hjemme? Hun nevner også at å ordne håret til døtrene er noe som må gjøres hver dag. 
Helt merkelig hvordan to stykker som har drevet med dette i så mange år plutselig ikke takler hverdagen. Men jeg skjønner jo at prioriteringene er forskjellige når man faktisk er opptatt av neglseng. Visste ikke engang at dette var et ord. 

• Liker 33
Skrevet
5 timer siden, MissLucy skrev:

jeg synes det er ganske tydelig hva hun sier, men jeg har ikke lyst å skrive det.

En ting er å føle det sånn, en annen ting er å skrive det offentlig hvor det kan leses også om 10-15 år.

• Liker 18
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Kommentarer her på slike «idiotiske» svar i bloggens kommentarfelt generer nysgjerrighet over til bloggen? Nå kan de angre på at de ikke har samfunnskritiske yrker, de kan sende barna i både BHG og skole. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
5 minutter siden, Gunvald said:

Lurer på hvilke samarbeidspartnere hun har som «krever» at hun må bruke tid på å fikse seg like mye opp hver dag? Jeg sier ikke at man absolutt må gå rundt i joggebukse, men ærlig talt. Krølle hår og alt for å gå hjemme? Hun nevner også at å ordne håret til døtrene er noe som må gjøres hver dag. 
Helt merkelig hvordan to stykker som har drevet med dette i så mange år plutselig ikke takler hverdagen. Men jeg skjønner jo at prioriteringene er forskjellige når man faktisk er opptatt av neglseng. Visste ikke engang at dette var et ord. 

Vet ikke hva det er engang jeg... 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg forstår hva du mener @Della og er langt på vei enig, men er også sikker på at å fremstille seg slik de gjør er en «sakte død»! Akkurat her og nå er det engasjement, men på lenger sikt er det tap av troverdighet, det viser jo i grunn lesertall og annonser også! 
At de bruker barna på denne måten er jo bare rett og slett forkastelig! 

De vet allerede at de lever som de gjør nå på lånt tid, så her skviser de sitronen så lenge det går. Kan jo bli fornøyelig å se hvilke brukere som hisser til fortsatt engasjement over innlegg her inne resten av kvelden 😉 ikke bit på... så ser vi hva som skjer? 🙂

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, filifjonka skrev:

Vet ikke hva det er engang jeg... 

Ikke jeg heller. Visste heller ikke at neglebånd var noe man skulle forholde seg til. Det må være et helvete å være kvinne. 

• Liker 7
Skrevet
Just now, Gunvald said:

Ikke jeg heller. Visste heller ikke at neglebånd var noe man skulle forholde seg til. Det må være et helvete å være kvinne. 

Verre for noen enn for andre gitt... 

• Liker 10
Skrevet (endret)
12 minutter siden, FluffyChix said:

Tuller du? Er det bare 1 uke igjen til påskeuka?😯

Offisielt begynner påskeferien for skoleelever mandag 6. april og varer frem til 13. april. Palmesøndag er om ei uke. 

Med karantener og hytteforbud og og blablabla, er det ikke rart hvis man ikke har helt påskefølelse. 

---

@Della: Som @MissLucy sier, så spiller trafikken fra KG en heller liten rolle hva CBE-bloggen angår. Tråder om CBE/Fotballfrue har eksistert på KG omtrent like lenge som bloggen, og engasjerer like mye i dag som den gang. Man kan derfor sette KG som en konstant siden den ikke har endret seg nevneverdig. Det man vet er at antall besøkende på bloggen har gått jevnt og trutt nedover. Følgelig blir det en feilslutning å anta at KG øker trafikken til bloggen. 

Endret av Pjolterbeist
Skrivefeil
  • Liker 18
Skrevet

Er det å ordne håret til døtrene også "jobb"? 🤣

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Offisielt begynner påskeferien for skoleelever mandag 6. april og varer frem til 13. april. Palmesøndag er om ei uke. 

Med karantener og hytteforbud og og blablabla, er det ikke rart hvis man ikke har helt påskefølelse. 

---

@Della: Som @MissLucy sier, så spiller trafikken fra KG en heller liten rolle hva CBE-bloggen angår. Tråder om CBE/Fotballfrue har eksistert på KG omtrent like lenge som bloggen, og engasjerer like mye i dag som den gang. Man kan derfor sette KG som en konstant siden den ikke har endret seg nevneverdig. Det man vet er at antall besøkende på bloggen har gått jevnt og trutt nedover. Følgelig blir det en feilslutning å anta at KG øker trafikken til bloggen. 

Om ingen av oss i denne tråden klikker seg inn på bloggen så vil jo trafikken der inne gå ned? Mange av brukerne her inne refererer jo til kommentarer, bilder osv, ergo har de vært inne der. Men hvor MYE KG brukerne her inne øker trafikken (ikke totalt sett da det tallet går nedover) med er selvsagt uvisst.

• Liker 1
Skrevet

Siden antall lesere har gått ned fra 100 000 til 20 000 har iallfall ikke KG bidratt til oppgang. De «skylder» vel på økt konkurranse selv, men den største tilbakegangen kom jo rett etter at juks med bilder og juks med kommentarer ble avslørt (av brukere her). Mange mistet nok tilliten der. 

• Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...