Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Nudeldama skrev:

Hvordan vet du at ikke CBE klager litt og så går hun videre? Alt hun egentlig sier, er at hun savner hverdagen slik den var. 

Jeg kan garantere deg at hvem som helst kunne sagt akkurat det - at de savner hverdagen slik den var - og de fleste ville sagt seg enig. Men med en gang CBE gjør det,så blåses det opp noe helt enormt og vris og vendes på ut av alle proporsjoner.

Alle ønsker seg tilbake til normaltilstand. Ferdig med det. Poenget her er at dette er CBE sin normaltilstand, bortsett fra at hun nå må forholde seg til egne barn mer enn vanlig. 

Hva du får ut av å forsvare henne, forstår jeg ikke. Hun viser mer og mer hvor usmakelig, arrogant og uvitende hun er. Jeg ville syntes det var direkte flaut å forsvare slik oppførsel. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Bettys skrev:

Nok en gang går forsvarsargumentene i CBEs favør her i tråden ut på andre er like ille. Det spiller faktisk ingen rolle. Den sutringen hennes var rett og slett drøy.

Men fint at vi helsearbeidere ikke trenger å bekymre oss om mai😳

Jo det gjør faktisk det. For i motsetning til deg og meg så lever hun av å dele tankene sine. Du vet da like godt som meg at det er det hun har tjent seg rik på (eller, «rik på», hun er ikke akkurat Bill Gates). 
Hele levebrødet hennes er å dele av hverdagen sin. Og jeg fatter og begriper ikke hvorfor man gidder å lese bloggen (og dermed støtte den) når man er så j... negativ til absolutt alt. 
Mange her får med seg alt som blir skrevet og sagt der, da er man med på å støtte den enten man liker den eller ei. 
 

 

8 minutter siden, FluffyChix skrev:

Jeg spiser godteri i smug. Jeg er forøvrig hjemme i permisjon med 4 barn, 2 av de under ett år. Jeg syns også at det er skrekkelig slitsomt og har oppdaget at barna er kjempeirriterende til tider.

Men, det som vi "andre" har til felles her, er at vi klager litt og så går vi videre, det er kjempeslitsomt å få snudd alt på hodet. For Caroline er det slik at hun må ofre noe som er problemet. I en nasjonal dugnad.

Se første del av svaret mitt over, hun lever av å dele. 
Så vidt jeg forstår går hun jo videre hun også. Gjør ting med barna, jobber osv. Også svarer hun åpenbart på kommentarer fra lesere som hisser seg opp. Og på den måten lever det jo videre.

Selv om det er en nasjonal dugnad er det lov å føle at man ofrer noe. Tror ikke alle dere som skriver her er så skinnhellige som dere utgir dere for. 

Og ja, det er nokså irriterende å sitte å forsvare en blogger man egentlig ikke liker, men mange her er skikkelig ufine. Tråden om Anne Britt (der mange av dere deltok/deltar) er grei for der tar man opp alvorlige ting som svindel osv. I denne tråden går det nå i at hun tar seg mye til håret, syntes det er slitsomt med hjemmeskole (som 90 % av de med barn gjør) og ligger i badekaret. Ta henne gjerne på ulovlig markedsføring, umerket reklame osv. Men slik det er nå blir det bare latterlig. Nå er dere jo en hel haug som er uenige med meg og backer hverandre opp rundt det, men dere om det. 

Og til alle som sier «kan noen tipse Mats Hansen?» Tips han sjæl!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Era Vulgaris skrev:

Alle ønsker seg tilbake til normaltilstand. Ferdig med det. Poenget her er at dette er CBE sin normaltilstand, bortsett fra at hun nå må forholde seg til egne barn mer enn vanlig. 

Hva du får ut av å forsvare henne, forstår jeg ikke. Hun viser mer og mer hvor usmakelig, arrogant og uvitende hun er. Jeg ville syntes det var direkte flaut å forsvare slik oppførsel. 

For det første synes jeg ikke at det å si at man savner hverdagen slik det var er en oppførsel det er flaut å forsvare. For det andre reagerer jeg fordi den motreaksjonen som kommer mot det hun skriver er så ekstremt overdrevent. Det hun skriver blåses opp til det ekstreme og tolkes alltid i verst mulig retning. 

Hadde man klart å beholde bakkekontakten og skrevet noe sånt som "Jeg forstår godt at hun vil tilbake til hverdagen, det vil jeg også, men synes hennes kommentar til helsearbeideren var litt ufølsom" så hadde jeg vært fullstendig enig. Men her skal den ene overgå den andre i hvor sjokkert de er over hvor fæl CBE er - hver jæv..! gang hun skriver noe. Det hun skriver og hvordan det hauses opp henger ikke sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
1 minutt siden, Ostepooopp skrev:

Jo det gjør faktisk det. For i motsetning til deg og meg så lever hun av å dele tankene sine. Du vet da like godt som meg at det er det hun har tjent seg rik på (eller, «rik på», hun er ikke akkurat Bill Gates)

Uansett om det er det som er levebrødet hennes så vil det ikke si at hun dermed er unnskyldt for alle korttenkte tanker hun måtte lire av seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteparet i Sarpsborg har jo tidligere vist stor ekspertise på norovirus, så det forbauser meg ikke at fansen henvender seg til nettopp dem når de gjerne vil vite hvordan ting kommer til å gå med dette nye viruset i omløp. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bettys skrev:

Uansett om det er det som er levebrødet hennes så vil det ikke si at hun dermed er unnskyldt for alle korttenkte tanker hun måtte lire av seg. 

Men så ikke les bloggen hennes da. Du oppsøker det jo selv. 
Og igjen, veldig mange her er med å støtte bloggen ved å klikke seg inn der og ikke minst kommentere der. Det er tydelig at det fungerer greit med den litt frekke måten dere mener hun svarer på, dere biter på, lar dere hisse opp og skaper liv på bloggen. Jeg vet ikke om kommentarer har noe å si for annonsører på blogger, men på Instagram er det iallefall bedre å ha 10 000 følgere og masse likes og kommentarer, enn 50 000 følgere og ingen respons under innlegg (bedre som i mer betalt fra annonsører). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nudeldama skrev:

For det første synes jeg ikke at det å si at man savner hverdagen slik det var er en oppførsel det er flaut å forsvare. For det andre reagerer jeg fordi den motreaksjonen som kommer mot det hun skriver er så ekstremt overdrevent. Det hun skriver blåses opp til det ekstreme og tolkes alltid i verst mulig retning. 

Hadde man klart å beholde bakkekontakten og skrevet noe sånt som "Jeg forstår godt at hun vil tilbake til hverdagen, det vil jeg også, men synes hennes kommentar til helsearbeideren var litt ufølsom" så hadde jeg vært fullstendig enig. Men her skal den ene overgå den andre i hvor sjokkert de er over hvor fæl CBE er - hver jæv..! gang hun skriver noe. Det hun skriver og hvordan det hauses opp henger ikke sammen.

Det får stå for din regning. Jeg synes det meste av det hun lirer av seg er kritikkverdig, og måten hun kynisk bruker egne barn som inntektskilde, men samtidig klager over å måtte ha de hjemme på dagtid, er rett og slett trist og bekymringsverdig. Hun framstår som gjennomført ufyselig. 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
3 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Men så ikke les bloggen hennes da. Du oppsøker det jo selv. 
Og igjen, veldig mange her er med å støtte bloggen ved å klikke seg inn der og ikke minst kommentere der. Det er tydelig at det fungerer greit med den litt frekke måten dere mener hun svarer på, dere biter på, lar dere hisse opp og skaper liv på bloggen. Jeg vet ikke om kommentarer har noe å si for annonsører på blogger, men på Instagram er det iallefall bedre å ha 10 000 følgere og masse likes og kommentarer, enn 50 000 følgere og ingen respons under innlegg (bedre som i mer betalt fra annonsører). 

Jeg leser ikke bloggen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Hun framstår som gjennomført ufyselig. 

Ja, og hvis flere er enig med dette (som jeg ikke ser bort fra at flere er), så forklarer det mye av den overdrevne reaksjonen vi ser i denne tråden. Men da må man ikke etterpå komme dragende med "saklig kritikk av bedriften" for vi er way beyond det for lenge siden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nudeldama skrev:

Ja, og hvis flere er enig med dette (som jeg ikke ser bort fra at flere er), så forklarer det mye av den overdrevne reaksjonen vi ser i denne tråden. Men da må man ikke etterpå komme dragende med "saklig kritikk av bedriften" for vi er way beyond det for lenge siden. 

Da kommer vi tilbake til sakens kjerne, nemlig at CBE er den omtalte bedriften. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Men så ikke les bloggen hennes da. Du oppsøker det jo selv. 
Og igjen, veldig mange her er med å støtte bloggen ved å klikke seg inn der og ikke minst kommentere der. Det er tydelig at det fungerer greit med den litt frekke måten dere mener hun svarer på, dere biter på, lar dere hisse opp og skaper liv på bloggen. Jeg vet ikke om kommentarer har noe å si for annonsører på blogger, men på Instagram er det iallefall bedre å ha 10 000 følgere og masse likes og kommentarer, enn 50 000 følgere og ingen respons under innlegg (bedre som i mer betalt fra annonsører). 

Da gjør CBE det hvertfall veldig dårlig på Instagram. Der har hun jo 318000 følgere, kanskje 2-3000 likes , og 10-15 kommentarer (stort sett fra de samme hele tiden). Til og med barna hennes får ikke så mange likes lengre. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Era Vulgaris skrev:

Da kommer vi tilbake til sakens kjerne, nemlig at CBE er den omtalte bedriften. 

Ja, du (og flere med deg) gjemmer deg bak "bedriften" når det passer, for å gjøre kritikken mer "saklig". Men svært ofte så faller det tilbake til "hun" og stygge karakteristikker av henne som person. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at ektemannen raljerer rundt i diverse kommentarfelt på f. eks. Dagbladet sine artikler om Coronaviruset. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Nudeldama skrev:

Ja, du (og flere med deg) gjemmer deg bak "bedriften" når det passer, for å gjøre kritikken mer "saklig". Men svært ofte så faller det tilbake til "hun" og stygge karakteristikker av henne som person. 

Da må du svare meg på hvor CBE slutter og hvor bedriften begynner, for det klarer ikke jeg å finne ut av. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Da må du svare meg på hvor CBE slutter og hvor bedriften begynner, for det klarer ikke jeg å finne ut av. 

Helt enig med deg. Dette er det som er vanskelig. Forskjellen er at mens jeg anser det som en grunn til å være forsiktig og ekstremt saklig i sin kritikk nettopp for å unngå personangrep, så er det ganske mange i denne tråden som ser ut til å anse det som free pass til å vrenge ut at hva som helst fordi CBE selv lager gråsonen, og dermed selv er "skyld i" hva enn hun måtte få mot seg.

Så jeg er enig i forvirringen og det problematiske med den sammenblandingen. Vi har bare helt ulike fremgangsmåter på grunn av det.

Endret av Nudeldama
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridakahlo
29 minutter siden, Ostepooopp skrev:

For i motsetning til deg og meg så lever hun av å dele tankene sine. Du vet da like godt som meg at det er det hun har tjent seg rik på (eller, «rik på», hun er ikke akkurat Bill Gates). 

Tja, jeg vil nok ikke si at hun lever av å dele tankene sine. Når du skal selge et produkt for noen så er det ikke akkurat tanker du selger.  Utifra det som presenteres på bloggen så er det veldig lite «tanker». 
For å dele tanker så må du først og fremst: tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Vi kan vel trygt fastslå at du ikke kjenner meg overhodet, og dette bidrar ikke med noe som helst til debatten, annet enn personangrep.

Men det er greit at du kaller noen ufyselig, men ikke at du får tilbake når du skriver om en annen person på en måte som får deg til å virke minst like ufyselig? Da er det plutselig personangrep 🤦‍♀️

Som «kjendis» må man tåle kritikk. Men som Nudeldama sier:

9 minutter siden, Nudeldama skrev:

Men da må man ikke etterpå komme dragende med "saklig kritikk av bedriften" for vi er way beyond det for lenge siden. 

👌

Synd at et sted der man burde kunne diskutere lovbrudd og andre stygge saker har blitt et sted der det får sport i at man skal ta en person man ikke liker på alt tenkelig. 


Men nå skal jeg la dere ihuga fans fortsette bitchingen. Selv skal jeg late som om jeg er influenser med en flaske Cremant, nettshopping og ferieplanlegging 😘

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Men nå skal jeg la dere ihuga fans fortsette bitchingen. Selv skal jeg late som om jeg er influenser med en flaske Cremant, nettshopping og ferieplanlegging 😘

 

Sier meg enig i den. Hadde man nå vært ærlig med det man gjorde, så kunne jeg respektert ærligheten om ikke annet. Litt som de trådene som gjør narr av "vi som er mot barnevernet" eller de som oversharer på Facebook. Men når man ikke gjør annet enn å forsøke å overgå hverandre i "omg, se så fæl hun var DENNE gangen!" og fortsatt forsøker å gjemme det bak "saklig kritikk av bedriften", da vet jeg ikke hvem man forsøker å lure.

Men, ja. Jeg skal følge opp deg og hellergå tilbake til min Lager øl og YouTube, tror det er mer givende. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmerende som alltid..

Jeg renker at du kanskje burde holde deg til some-markedsføring og innholdsproduksjon og overlate Covid19-fagpraten til de som kan noe om dette. Henvis gjerne til FHI.no og hdir.no.
Med vennlig hilsen sykepleier og smittevernansvarlig, Jorunn L.

  1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

    Jorunn: Jeg tenker at vi lever i et fritt og åpent demokarti hvor det ikke bare er 100 prosent lovlig, men også helt vanlig og svært bra at ting som påvirker alle diskuteres på flere nivåer enn kun hos myndighetene.

    Siden du åpenbart kan ting om dette så kan du jo heller påpeke om det er noe av det jeg skriver som er feil 🙂 Jeg baserer meg på de pressekonferansene regjeringen har hatt, avisartikler og de kildene du henviser til. 

    Blant annet det som står her: 

    https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/03/25/195662401/forskjellene-mellom-regjeringens-nye-og-gamle-corona-strategi

    Angåended reproduksjonstallet så henviser jeg til denne: https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_reproduction_number

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-2/#comment-1077393

🤮🤮

Endret av LilleSnupp
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...