Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
39 minutter siden, Sausedyret said:

Altså... Bare jeg som reagerer på hvordan foreldrene lar barna behandle hundene som leketøy? På instastoryen i dag så er det (dessverre) en videosnutt hvor ene kidden driver og drar i båndet på hunden så mye at hunden starter å stritte i mot av ren forargelse. Reaksjonen er bare latter og fryd. Det er skrevet flere ganger at hundene begynner å bli veldig gamle og da er det på sin plass å si ifra til barn at hunden er sliten og ikke orker belastningen av å løpe masse, leke eller bli båret rundt av barnet. Jeg sier ikke at de driver med dyremishandling, så grovt er det ikke snakk om, men jeg reagerer på at barn stadig vekk får ansvar og makt overfor dyr uten at de vet hvordan de skal håndtere dem. Til slutt kommer hunden til å si ifra at nok er nok og da er det hunden det går utover til syvende og sist. Lær barna at dyr er levende vesner, ikke leketøy.

Reagerer veldig på dette jeg også! Stakkars gamle hunden som blir dratt avgårde sånn :( Han ser ikke frisk ut heller. Hjertet mitt blør for den lille, tynne gamle kroppen 😢

• Liker 41
Skrevet

Her er annonsen til KG ang Samsung Norge når det gjeld Samsung Galaxy S 20 plus.  Hun har også valgt og bruke emoji i teksten. Men jeg vil si at hennes annonse er bedre. Og mange kan kjenne seg igjen ang gleden av få en ny tlf etc. Samme effekt fikk jeg dermed ikke av CBE sin reklame innlegget.  Det var ikke noe tilsa at jeg fikk lyst til sjekke ut NKI sin nettside før å se hva slags type fag de hadde og tilby meg; om jeg ikke allerede var student hos dem, noe som jeg er.

• Liker 14
Gjest Lothar Kraftzcyk
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Skrottefar skrev:

Lurer på hva NKI tenker med, for hvem i all verden får lyst til å studere der etter å sett CBE fremheve seg selv med et stort selvdigger-bilde og en tekst som bare flyter i alle retninger med dårlig setningsoppbygging og komma'er overalt. Og alle disse smileyene da, hva har de å gjøre i et reklameinnlegg? NKI har virkelig gjort seg en bjørnetjeneste ved å betale for dette 

Enig. Tror det gjør mer skade enn det gagner linjen. 

Endret av Lothar Kraftzcyk
Gjest Sausedyret
Skrevet
4 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Reagerer veldig på dette jeg også! Stakkars gamle hunden som blir dratt avgårde sånn :( Han ser ikke frisk ut heller. Hjertet mitt blør for den lille, tynne gamle kroppen 😢

Akkurat vekta er jeg ikke noe bekymra for. Rasen er dessverre generelt avlet opp til å ha en veldig liten kroppsbygning som er forårsaket ved at skjellet og organer ikke passer i forhold med hverandre. Samtidig blir kneskålene svakere og kan påføre kroniske smerter hos hunden, dette forværres ofte når hunden blir eldre så er mulig han krymper seg sammen og ser mindre ut fordi han kan ha vondt. Dette vet ikke jeg for sikkert så jeg skal ikke si det er sant heller, men at det er tydelig at han ikke liker å bli dratt i båndet av unger er tydelig og burde være en del av oppdragelsen å lære barn at slik behandler man ikke dyr.

Skrevet

Ble ganske overrasket over den filmen m hunden. Hun virker som hun er utrolig glad i de hundene- så jeg var virkelig overrasket over at hun «godtok» den behandlingen.

Så ikke bra ut.

• Liker 31
Skrevet
52 minutter siden, Sausedyret said:

Akkurat vekta er jeg ikke noe bekymra for. Rasen er dessverre generelt avlet opp til å ha en veldig liten kroppsbygning som er forårsaket ved at skjellet og organer ikke passer i forhold med hverandre. Samtidig blir kneskålene svakere og kan påføre kroniske smerter hos hunden, dette forværres ofte når hunden blir eldre så er mulig han krymper seg sammen og ser mindre ut fordi han kan ha vondt. Dette vet ikke jeg for sikkert så jeg skal ikke si det er sant heller, men at det er tydelig at han ikke liker å bli dratt i båndet av unger er tydelig og burde være en del av oppdragelsen å lære barn at slik behandler man ikke dyr.

Skal ikke uttale meg om kroppsbygning osv på akkurat denne rasen, da jeg ikke har erfaring med dem. Men jeg synes ikke at hunden ser frisk ut, han ser gammel og sliten ut, det virker som han er preget av smerter. Dette har jeg lagt merke til ved flere anledninger på inst. Jeg har selv hatt hunder i mange år, og kunne aldri tillatt at hverken mine egne eller andres barn hadde fått holde på sånn med noen av mine hunder. Hun fremstår usympatisk overfor andre mennesker, men hun er tydeligvis like usympatisk overfor dyr også.

• Liker 34
Skrevet
54 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Skal ikke uttale meg om kroppsbygning osv på akkurat denne rasen, da jeg ikke har erfaring med dem. Men jeg synes ikke at hunden ser frisk ut, han ser gammel og sliten ut, det virker som han er preget av smerter. Dette har jeg lagt merke til ved flere anledninger på inst. Jeg har selv hatt hunder i mange år, og kunne aldri tillatt at hverken mine egne eller andres barn hadde fått holde på sånn med noen av mine hunder. Hun fremstår usympatisk overfor andre mennesker, men hun er tydeligvis like usympatisk overfor dyr også.

Altså, man ser kun et lite glimt, vi aner ikke hva som har skjedd hverken før eller etter.

Å antyde at hun ikke behandler dyrene sine bra er langt over streken! 

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, Halle-Palle said:

Altså, man ser kun et lite glimt, vi aner ikke hva som har skjedd hverken før eller etter.

Kun et lite glimt? Har faktisk sett mange glimt og videoer der hun lar ungene dra hundene etter seg, som om dem er leketøyet til ungene. Mulig både hun selv og enkelte andre synes dette er søtt, men det er det altså IKKE. Vi som er vant med hund, kan lett lese hundens kroppsspråk utav de glimtene hun viser, og det jeg ser, er så absolutt en hund som mistrives veldig med situasjonen den er i. Du får bare synes det er langt over streken, men i mitt hode, så er ikke dette noe bra dyrevelferd.

• Liker 38
Skrevet
14 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Kunne man satt sammen alle disse "kun et lite glimt"  fra story til en hel video  så ville saken blitt verre. @Minnie Mus har rett i kommentarene sine. Komisk er at CBE og LK sier nei til  hunden/hudene ikke skal stride mot, men ikke til at jentene som er hard hendt mot dem. Begge hundene er gamle og skal dermed behandles derfra. Vil de ha en hund som tåler mer og er like spinnvill som deres egende barn, så skaff en valp da vel.

• Liker 16
Gjest Sausedyret
Skrevet
23 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg snakker ikke om hva hun gjør off-camera, kun det jeg ser i videoen og der er det en unge som drar og rykker i båndet på en hund som stritter i mot og aktivt viser misnøye med situasjonen. Jeg sier på ingen måte at CBE og Co generelt behandler dyrene sine dårlig, men jeg reagerer på at slik atferd blir heiet opp med latter og fryd av foresatte, og den eneste grunnen til at far griper inn er for å passe på at hunden ikke greier å løse seg ut av selen sin. Jeg tror på ingen måte at de ikke behandler dyrene sine bra men jeg reagerer på dette spesifikke klippet fordi bloggeier fremstiller det som nusselig og underholdene å se barn behandle dyr som åpenbart er misfornøyde og stressa som leketøy. Hvis ikke så ser jeg ikke grunnen til at hun la det ut i det hele tatt

Skrevet
På 29.3.2020 den 11.48, Finlay skrev:

Nettopp.

Ser for meg at de tar et visst antall bilder pr dag, plukker ut de beste, og så lager en tekst de synes er passende.

Og noen ganger blir det bare helt feil, som sexytrist i badekaret, eller lykkelig smilende i treningstøy med "et samfunn i tilnærmet lockdown" som tittel.

De prøver hardt å være delikate... ‘tacky’ er vel mer passende.

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Halle-Palle skrev:

Mem hvirfor i alle dager postet man en video der seerne kun får inntrykk av at en hund blir mishandlet? 

• Liker 34
Skrevet (endret)
1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Kunne man satt sammen alle disse "kun et lite glimt"  fra story til en hel video  så ville saken blitt verre. @Minnie Mus har rett i kommentarene sine. Komisk er at CBE og LK sier nei til  hunden/hudene ikke skal stride mot, men ikke til at jentene som er hard hendt mot dem. Begge hundene er gamle og skal dermed behandles derfra. Vil de ha en hund som tåler mer og er like spinnvill som deres egende barn, så skaff en valp da vel.

For det første: Nei, det er ikke komisk at de voksne sier nei til hundene og lar vær å irettesette barna. Det er særdeles ugreit.

For det andre: Skaffe valp så barna har noe å herje med? Leste jeg riktig? Har du peiling på hund overhodet? 

Endret av Christiane_W
  • Liker 27
Skrevet
5 timer siden, Christiane_W skrev:

For det første: Nei, det er ikke komisk at de voksne sier nei til hundene og lar vær å irettesette barna. Det er særdeles ugreit.

For det andre: Skaffe valp så barna har noe å herje med? Leste jeg riktig? Har du peiling på hund overhodet? 

Analysering av kommentaren min gjorde du grundig feil. Tilegg så vedlegger du ord som jeg ikke en gang har nevnt. Jo det er komisk at CBE og LK irettesette hundene og ikke barna når det er de som forårsaker at hunden/hundene slår seg nesten vrang. At barna ikke har forståelser for at det er 2 gamle hunder dem har med å gjøre tyder kun på at CBE og LK ikke har gitt de klare nok beksjed på om det. Som jeg nevnte så kunne alle disse "kun en lite glimt" av hvordan barna er mot hudene blitt til en hel video, og det ville ha gjort saken verre. Det at jeg nevnte valp var ment som at da kunne barna få en hund som hadde like mye energi og liv i seg som de selv har. Man kan overhode ikke forventer at en gamel liten hund skal klare og holde stri med en energi bombe av et barn. Nei jeg er ingen hund ekspert og kommenterer utifra hva jeg ser via bilder å story som CBE legger ut. Jeg er ikke den neste som har reagert på dette. Så gjerne still deg i kø om det skulle være noe ekstra.

• Liker 5
Skrevet

Jeg garanterer at hun vet best! Det er tross alt hennes hund.

• Liker 26
Skrevet

Jeg ser at hun filmer datteren sin og viser fram hvor "flink" hun er til å gå tur med hunden.. fordi denne bedriften er bare så sykt flink til alt, i egne øyne, and likes to flaunt it. Ikke i alle andres tho, ref. kommentarene ovenfor. 

Gangsynet er borte, men det skjedde vel for år og dag siden. 

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg er ikke i en tilsvarende tøff situasjon, her er vi alle friske og pr idag på hjemmekontor. Men mannen min blir permittert, og jeg må tilbake i en jobb med stor smittefare. Det er ikke manglende kjærestetid, lyd fra ungene eller å ikke få prioritert badekaret som tynger oss nå.

Jeg reagerte som deg på «mai trenger du ikke bekymre deg for»-kommentaren. Det er virkelig det mest frekke og ignorante hun har fått seg til å skrive, og det sier ikke lite, lista over tidligere håpløse uttalelser er lang. 

Endret av Lopploella
  • Liker 43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...