Lopploella Skrevet 2. april 2020 #18781 Skrevet 2. april 2020 Det er fascinerende å se hvor endret utseendet til bedriftseier er i løpet av de siste årene. Hadde ikke kjent henne igjen fra mange av de bildene med smale lepper og lave øyenbryn og mindre retusjering. 26
Gjest tranedatter Skrevet 2. april 2020 #18782 Skrevet 2. april 2020 43 minutter siden, FluffyChix skrev: Det er skrekkelige former for uthenging og utlevering av informasjon, som man burde holde seg langt for god til å legge ut. Man legger rett og slett IKKE ut så detaljerende beskrivelser av bosted og nabolag. Det er helt og fullstendig uakseptabel adferd og har absolutt ingen verdens ting med forretningsvirksomheten å gjøre. Siden så mange her er opptatt av at all kritikk ikke går på henne som privat men hennes virksomhet, er det også på sin plass å si fra at dette har slett ingenting med virksomheten å gjøre. Det faktum at du sier det er interessant at CBE lever med støy slik som oss andre, er også et argument som vitner mot kritikk mot henne som privat, ikke virksomhet. Jeg forsvarer ikke Caroline sin adferd, men jeg angriper derimot at vi som debatanter ser oss rett til å legge ut informasjon om hennes bosted, og at vi ikke kan hensynta det vi kritiserer aller mest - nemlig retten til at hennes barn kan ha et privatliv. Det er alldeles ikke noe bedre med infoen som ble lagt ut i innlegget - det er faktisk mye verre enn å legge ut bilder av soverommet deres. Holdningen din er i dette tilfellet helt forkastelig. Jeg har tatt bort navn og lenker. Men, årsaken til at dette kommer opp er fordi det kræsjer med bildet både jeg og flere har fått av hvordan de bor. Bostaden er aller høyst en del av deres virksomhet. De har hjemmekontor og treningsrom (del av netfit) der. Alle høytider med pynt i huset, hverdagen. soverom, frontes jo så og hver dag fra deres hus. Når de fremstiller det som annerledes enn det er, så skurrer det! De selv har gått ut i avisa og latt seg intervjue om huset, både adresse og pris. Samt de har brukt flere renoveringsfirmaer som har brukt huset i sin reklame. Både video, film og foto skjer hver dag der.
Gjest pop up bruker Skrevet 2. april 2020 #18783 Skrevet 2. april 2020 2 timer siden, FluffyChix skrev: Det er skrekkelige former for uthenging og utlevering av informasjon, som man burde holde seg langt for god til å legge ut. Man legger rett og slett IKKE ut så detaljerende beskrivelser av bosted og nabolag. Det er helt og fullstendig uakseptabel adferd og har absolutt ingen verdens ting med forretningsvirksomheten å gjøre. Siden så mange her er opptatt av at all kritikk ikke går på henne som privat men hennes virksomhet, er det også på sin plass å si fra at dette har slett ingenting med virksomheten å gjøre. Det faktum at du sier det er interessant at CBE lever med støy slik som oss andre, er også et argument som vitner mot kritikk mot henne som privat, ikke virksomhet. Jeg forsvarer ikke Caroline sin adferd, men jeg angriper derimot at vi som debatanter ser oss rett til å legge ut informasjon om hennes bosted, og at vi ikke kan hensynta det vi kritiserer aller mest - nemlig retten til at hennes barn kan ha et privatliv. Det er alldeles ikke noe bedre med infoen som ble lagt ut i innlegget - det er faktisk mye verre enn å legge ut bilder av soverommet deres. Holdningen din er i dette tilfellet helt forkastelig. De har jo lagt ut alt dette selv? Adressen deres er åpen, alle som går inn på bloggen får vite hvor de bor, hvor barna går på skole (nevnt i kommentarfeltet nå nylig), innsyn hvordan barnerommet og med mer. At noen kommentarer at det er støyende fra vinduet - som hun selv slik jeg har forstått det, kan jeg ikke forstå skal være en stor sak? Ei heller å diskutere om narrativet park er reelt når det faktisk er det dette området presenteres som, eller om det rett og slett er et område de bare disponerer - all den tid de bruker det narrativet på bloggen som gir dem inntekt. Igjen, ikke noe av dette er informasjon de selv ikke har lagt ut. Hadde vært noe helt annet om de forsøkte p holde sin bostedsadresse og område privat, men det gjør de overhode ikke. De gjør det stikk motsatte.
Liver Skrevet 2. april 2020 #18784 Skrevet 2. april 2020 Jeg lurer oppriktig på hva som skiller Netfit appen fra andre lignende tilgjengelige tjenester? 🤔 Bør ikke dette komme mer tydelig fram slik at de kan rekruttere kunder før de benytter seg av andre slike apper i disse tider? Jeg heier oppriktig på dette konseptet, minus ungene, for det var et grovt overtramp mot barnas rettigheter. For nå må de få et aent fokus enn seg selv, overforbruk og eksponering av mindreårige. 17
Gjest pop up bruker Skrevet 2. april 2020 #18785 Skrevet 2. april 2020 (endret) 58 minutter siden, Liver skrev: Jeg lurer oppriktig på hva som skiller Netfit appen fra andre lignende tilgjengelige tjenester? 🤔 Bør ikke dette komme mer tydelig fram slik at de kan rekruttere kunder før de benytter seg av andre slike apper i disse tider? Jeg heier oppriktig på dette konseptet, minus ungene, for det var et grovt overtramp mot barnas rettigheter. For nå må de få et aent fokus enn seg selv, overforbruk og eksponering av mindreårige. Ut fra de første videoene som ble lagt ut skal det ikke være noe konsept? Det skulle bare være gøy, og det var heller ikke meningen at noen skulle klare alle 30 dagene? Jeg skjønner heller ikke greia. Virker bare som masse øvelser uten noen form for struktur eller mål. Endret 2. april 2020 av pop up bruker
miamiamia Skrevet 2. april 2020 #18786 Skrevet 2. april 2020 Dere som bor i Sarpsborg... hva tenker dere om dette? At CBE har sitt eget lille bloggerunivers av et hus som danderes for å skape fyll til bloggen? 8
Anonym90059005 Skrevet 2. april 2020 #18787 Skrevet 2. april 2020 Har hun gitt opp Live-treningsøktene? 5
Boletta Skrevet 2. april 2020 #18788 Skrevet 2. april 2020 (endret) 3 timer siden, pop up bruker skrev: De har jo lagt ut alt dette selv? Adressen deres er åpen, alle som går inn på bloggen får vite hvor de bor, hvor barna går på skole (nevnt i kommentarfeltet nå nylig), innsyn hvordan barnerommet og med mer. At noen kommentarer at det er støyende fra vinduet - som hun selv slik jeg har forstått det, kan jeg ikke forstå skal være en stor sak? Ei heller å diskutere om narrativet park er reelt når det faktisk er det dette området presenteres som, eller om det rett og slett er et område de bare disponerer - all den tid de bruker det narrativet på bloggen som gir dem inntekt. Igjen, ikke noe av dette er informasjon de selv ikke har lagt ut. Hadde vært noe helt annet om de forsøkte p holde sin bostedsadresse og område privat, men det gjør de overhode ikke. De gjør det stikk motsatte. Narrativ = fortelling. Det er ikke spesielt deg jeg siterer nå, men slik narrativ ofte brukes i denne tråden, mistenker jeg at mange kan misforstå hva det betyr. Kan man bruke ordet fortelling i stedet? Da passer det (selv om språkrådet anbefaler å bruke fortelling) https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/narrativ-bruk-og-genus/ Endret 2. april 2020 av Boletta 7
MorUgle Skrevet 3. april 2020 #18789 Skrevet 3. april 2020 Det finnes allerede en app ved navnet NetFit allerede. Men de er ikke norske. 5
FruRosa Skrevet 3. april 2020 #18790 Skrevet 3. april 2020 3 minutter siden, Pæddan skrev: Det som jeg synes er litt ille er at hun ikke klarer å være hyggelig eller blid når man møtes. Jeg jogger endel i parken og ser de faste hver dag, alle hilser unntatt ei! Selv pt -Åge er blid og hilser 👌 Frua går med nesa i sky som hun skulle ha vært en verdensstjerne i A klassen. Nei selv de er hyggelige. Det du forteller forundrer meg ikke når jeg ser hvordan hun oppfører seg i eget kommentarfelt. 32
På besøk Skrevet 3. april 2020 #18791 Skrevet 3. april 2020 Under tabata-innlegget er det flere som har spurt om liveøkta de sa de skulle ha på mandag som var. Hun har ikke svart på disse spørsmålene, men publisert drøssevis av kommentarer under andre innlegg. Det virker jo veldig rart å skrive et langt "lanserings"-innlegg når man ikke svarer på spørsmål direkte knyttet til konseptet som lanseres. Jeg gidder hvertfall ikke bruke penger på en app hvis eiere ikke svarer på spørsmål. Til sammenlikning abonnerer jeg på online-trening i disse karantenetider. Der fikk jeg en ydmyk mail med beklagelse da hun hadde brukt to dager på å foreslå en personlig treningsplan, jeg skulle selvsagt ikke måtte vente så lenge. Netfit derimot: annonserer i kommentarfeltet at det blir livetrening mandag, gjennomfører ikke livetrening mandag og svarer ikke på spørsmål i kommentarfeltet dagen etter. 30
Gjest pop up bruker Skrevet 3. april 2020 #18792 Skrevet 3. april 2020 8 timer siden, Boletta skrev: Narrativ = fortelling. Det er ikke spesielt deg jeg siterer nå, men slik narrativ ofte brukes i denne tråden, mistenker jeg at mange kan misforstå hva det betyr. Kan man bruke ordet fortelling i stedet? Da passer det (selv om språkrådet anbefaler å bruke fortelling) https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/narrativ-bruk-og-genus/ Dette blir en avsporing, men jeg tror de fleste er klar over hva ordet betyr. At det brukes mye i denne tråden handler nok om kultur, og som alle andre små samfunn er det enkelte ord som brukes mye - her den fortellingen (narrativet) som CBE lager om seg selv og sitt liv. Ordet narrativ har festet seg her, og jeg kan ikke se at det skal være noe feil eller at det skaper forvirring hos noen
Boletta Skrevet 3. april 2020 #18793 Skrevet 3. april 2020 8 minutter siden, pop up bruker skrev: Dette blir en avsporing, men jeg tror de fleste er klar over hva ordet betyr. At det brukes mye i denne tråden handler nok om kultur, og som alle andre små samfunn er det enkelte ord som brukes mye - her den fortellingen (narrativet) som CBE lager om seg selv og sitt liv. Ordet narrativ har festet seg her, og jeg kan ikke se at det skal være noe feil eller at det skaper forvirring hos noen Enig i at det kan bli en avsporing. Beklager det. Det skapte forvirring hos meg før jeg ble fast leser her, spesielt der det ble brukt feil/merkelig. Skal holde meg til temaet om jeg kommenterer heretter. 5
Populært innlegg lenebu Skrevet 3. april 2020 Populært innlegg #18794 Skrevet 3. april 2020 (endret) Registrerer at PT-Åge og ernæringsfysiolog-Åge skal innta rollen som personlig trener og ernæringsfysiolog i Netfit. Måtte humre litt da hun sa det lå kompetanse bak appen uten å utdype, og når hun ble presset måtte hun medgi at begge deler var mannen. Han er jo tross alt "nesten" ferdig med begge studiene (hvis det å mangle 60 studiepoeng på en bachelorgrad kan klassifiseres som "nesten ferdig"). Jeg likte særlig godt når hun ble arrestert på at ernæringsfysiolog er en beskyttet tittel, og forsvarte seg med å si "de fleste som bruker den [tittelen] har ikke lov til det" (så da er det liksom helt greit at hun sier LKE er ernæringsfysiolog når hun promoterer appen, fordi andre også har utgitt seg for å være ernæringsfysiologer på falskt grunnlag??). Endret 3. april 2020 av lenebu 75
123Frustrert Skrevet 3. april 2020 #18795 Skrevet 3. april 2020 man kaller seg ikke sykepleier eller fysioterapeut om man har studert 2/3 av studiet. Det er jo veldig spesielt å hevde at jeg gjør det fordi mange andre lyver om det. han kan kalle seg ernæringsveileder. Det er ikke noe beskyttet tittel og krever ingen spesiell kompetanse. 35
Kollontaj Skrevet 3. april 2020 #18796 Skrevet 3. april 2020 1 time siden, lenebu skrev: Registrerer at PT-Åge og ernæringsfysiolog-Åge skal innta rollen som personlig trener og ernæringsfysiolog i Netfit. Måtte humre litt da hun sa det lå kompetanse bak appen uten å utdype, og når hun ble presset måtte hun medgi at begge deler var mannen. Han er jo tross alt "nesten" ferdig med begge studiene (hvis det å mangle 60 studiepoeng på en bachelorgrad kan klassifiseres som "nesten ferdig"). Jeg likte særlig godt når hun ble arrestert på at ernæringsfysiolog er en beskyttet tittel, og forsvarte seg med å si "de fleste som bruker den [tittelen] har ikke lov til det" (så da er det liksom helt greit at hun sier LKE er ernæringsfysiolog når hun promoterer appen, fordi andre også har utgitt seg for å være ernæringsfysiologer på falskt grunnlag??). Seriøst? 😳 22
Klementine Skrevet 3. april 2020 #18797 Skrevet 3. april 2020 Oi og oi. Det er ikke bare bare å være daglig leder å skulle lansere et produkt, som egentlig ikke er noe annet enn en "fluffy" drøm. Kudos til bla Karianne i kommentarfeltet. Veldig mange gode og relevante spørsmål. Ikke bare i Netfit innlegget, men også i andre. Veldig bra! 23
Bypass Skrevet 3. april 2020 #18798 Skrevet 3. april 2020 (endret) 6 timer siden, MorUgle skrev: Det finnes allerede en app ved navnet NetFit allerede. Men de er ikke norske. Da vil ikke appen deres bli godkjent i app store. Rart de ikke har sjekket dette... Endret 3. april 2020 av Bypass 17
Zokutine Skrevet 3. april 2020 #18799 Skrevet 3. april 2020 7 timer siden, MorUgle skrev: Det finnes allerede en app ved navnet NetFit allerede. Men de er ikke norske. Hvor finner du den? Jeg fant den ikke i app store, men det er kanskje fordi jeg har norsk? 1
Gjest Finlay Skrevet 3. april 2020 #18800 Skrevet 3. april 2020 Søk på Net Fit i to ord. To treff, begge innen trening og helse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå