Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Isild skrev:

😂

Neste møte vi skal ha via Teams på jobben hos meg skal jeg ha på tung make up og singlet, så skal jeg sitte og rufse litt i håret mitt hele tiden mens jeg smiler søtt. Hvis noen kommenterer "hva er det du driver med ?"  så håper jeg at noen av de andre igjen sier at de som oppfører seg sånn bare er misunnelige og sjalu - det er mobbing! 

En av temaene vi har på disse møtene om dagen er at situasjonen er vanskelig (vi jobber med helse, og er svært forsiktige hver dag så ikke en av oss skal bli syke, ikke redde for sykdommen i seg selv, men redd for om vi da må stenge så vi ikke får hjulpet andre) Da skal jeg komme med utsagn om at "alle har det vanskelig om dagen", "ingen har det værre enn andre" og snakke litt om hvordan skolearbeidet til en i første klasse kan snu opp ned på både kjærestetid og tid til å bade karbad. 

Håper det går an å sende smileys på Teams - for å understreke poengene mine. 

(Jeg bare måtte ironisere litt ) 

Må huske å helst sitte med venstresiden til kamera mesteparten av tiden, og strekke ene armen i været hver gang du åpner munnen.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden noen mener at kritikken blir mer gyldig hvis man ikke kritiserer alt: det er veldig mye denne bloggeren foretar seg som jeg (og mange andre) ikke skriver om her inne. Det er rett og slett feil at alt kritiseres. Det med at hun brukte ordet dugnad syns jeg ikke var noe å henge seg opp i. Og jeg har heller ikke noe problem med maten de spiser. Kunne fortsatt. Sånn, nå er kritikken mer gyldig! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Titori skrev:

Og siden noen mener at kritikken blir mer gyldig hvis man ikke kritiserer alt: det er veldig mye denne bloggeren foretar seg som jeg (og mange andre) ikke skriver om her inne. Det er rett og slett feil at alt kritiseres. Det med at hun brukte ordet dugnad syns jeg ikke var noe å henge seg opp i. Og jeg har heller ikke noe problem med maten de spiser. Kunne fortsatt. Sånn, nå er kritikken mer gyldig! 

Tro ikke det!

Her er det nemlig også et mønster og en tilsynelatende strategi, dvs fra enkelte debattdeltakere som etterlyser noe "positivt" som skal gjøre kritikken mer gyldig. Den går ut på å få meningsmotstandere til å gi etter på punkt etter punkt, og gå med på å avstå fra stadig flere typer kritikk og argumenter. Nesten som en slags klikkertrening for KG-damer, kan man kanskje si.Tilslutt forsøker enkelte seg da med at kritikerne i tråden må love å fortsette diskusjonen i lukkede fora, feks i en blogg der ingen andre har tilgang. 

:sprettoy:

(Nei, dette er ikke noe jeg bare finner på - det er bare å lese seg bakover i historikken). 

Og så kan liksom tråden stenge og den offentlige debatten om kommersielle influencere forstumme.

Tips til mer fruktbar løsning: Ignoreringsfunksjonen på KG fungerer ganske bra.

Endret av Aricia
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Nudeldama skrev:

For det første synes jeg ikke at det å si at man savner hverdagen slik det var er en oppførsel det er flaut å forsvare. For det andre reagerer jeg fordi den motreaksjonen som kommer mot det hun skriver er så ekstremt overdrevent. Det hun skriver blåses opp til det ekstreme og tolkes alltid i verst mulig retning. 

Hadde man klart å beholde bakkekontakten og skrevet noe sånt som "Jeg forstår godt at hun vil tilbake til hverdagen, det vil jeg også, men synes hennes kommentar til helsearbeideren var litt ufølsom" så hadde jeg vært fullstendig enig. Men her skal den ene overgå den andre i hvor sjokkert de er over hvor fæl CBE er - hver jæv..! gang hun skriver noe. Det hun skriver og hvordan det hauses opp henger ikke sammen.

Hm. Har du tenkt over det litt ironiske i at du her angriper det du betrakter som folks overdrevne kritiske reaksjoner og deres mangel på nyanser med... virkemiddelet overdrivelse og mangel på nyanser?

Det blir litt som å si "har jeg ikke sagt tusen millioner ganger at du ikke skal overdrive sånn". 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Joda, Teams har smilies. Vi kan heretter avslutte alle møter med å klappe hverandre på skuldra, for om Erna og regjeringen (ikke vi) lykkes med å slå tilbake viruset er alt tilbake til den etterlengtede normale hverdagen etter påske. Men først må vi stresse på hjemmekontoret 4 dager til, og så er det endelig påskeferie. I utekroken. Og det blir jo rart å bare være hjemme, akkurat som på jobb.

(Denne betryggende uttalelsen sitter som spikret i hodet, og er veldig høyt oppe på listen over nominerte til årets D-awards.

"Nå sa vel Erna forrige uke at målet er å slå viruset tilbake, så om de lykkes med det trenger du heldigvis ikke å bekymre deg for mai 😀")

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments

Blir nødt til å sitere meg selv, ogg få tilføye å være opptatt av sosiale medier, mediedebatt og hvordan dette er med på å påvirke samfunnet. Og på ingen som helst måte kan jeg finne noe positivt i utviklingen av nettopp denne 11 år gamle bedriftens virke, snarere er utviklingen negativ. Det interessante her er bedriftens egenhendige fremstilling av samtidig manglende utvikling etterhvert som samfunnet og mediebildet har endret og fortsatt endrer seg, som bedriftseierne tilsynelatende besitter og som bokstavelig talt kommer til uttrykk i både blogginnlegg, men òg spesielt i egne kommentarfelt. Det er så jeg ikke tror hvor lite interessert man kan bli i samfunnet rundt seg, med mindre de får betalt for det. Det proklameres bestemt at bedriften aldri har gått så bra, og oppdragene står nærmest i kø. Dette til forskjell fra andre bransjekolleger som åpent beskriver tap av inntekt og oppdrag grunnet koronapandemien. Det er nå bakkekontakten vil vise om det er en planke som kaptein og mannskap snart må gå. Nyansere? Det klarer jeg faktisk ikke etter siste tiders håpløse uttalelser fra daglig leder. Det er uspiselige og ignorante uttalelser i en krisetid, men dessverre også en del av historikken. Kommunikasjonen er en monolog der DL søker bekreftelse, ikke dialog. Og ellers er samfunnsnytten i denne type geskjeft slik den drives idag overhodet ikke nyttig. Derfor er bloggen også langt fra så perfekt og delikat som DL ønsker å fremstille det.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE reklamerer for NKI Fagskoler på insta nå. Skvatt litt da jeg så bildet av frua iført paljett kjole med bar rygg og kort hår, trodde det var Sophie Elise med det samme.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Medici skrev:

Jeg tror noen lyver, og jeg tror ikke det er Pia Tjelta. Blir spennende å se da, hvor mange annonser som dukker opp i løpet av, la oss si, april! Sammenlignet med f.eks. januar.

Selvfølgelig lyver hun. De største avisene i Norge har allerede gått på en megasmell økonomisk som følge av færre kjøpte annonser. Selvfølgelig preges bloggen hennes også. Jeg tror annonsørene dropper bloggere til fordel for annonser i avisene. Kunne hun bare vært litt ærlig

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Stavangebrud2012 skrev:

Selvfølgelig lyver hun. De største avisene i Norge har allerede gått på en megasmell økonomisk som følge av færre kjøpte annonser. Selvfølgelig preges bloggen hennes også. Jeg tror annonsørene dropper bloggere til fordel for annonser i avisene. Kunne hun bare vært litt ærlig

Ikke sant.. For det er jo veldig merkelig at først nå så "strømmer" det inn med annonser å reklame tilbuder når alle de andre bedrifter sliter som bare det. Når tidligere så var det så som så før hva hun ville legge ut på bloggen. Tror heller det er bedriften selv som har tatt kontakt og tilbud seg å gjøre den jobben for de, slik at det skal ses mer hjemmekontor tilværelse på bloggen og IG🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildet er vel valgt fordi hun syns det var fint- og hun skriver om kreative fotostudioer blant annet.

Men det var jo relativt kjipt reklame. Og lett-tjente penger. Er ikke deg bilde fra shooten hun hadde hvor hun prøvde ørten dilldallkjoler i egen stue før jul en gang? 
(Hun har jo mye lenger hår nå.)

Endret av *Emma*
Skrivefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk man ikke lyst på studier nå (husker ikke studiested, klarer ikke oppfatte teksten når bilde og tekst kommuniserer så dårlig) da gjør man det aldri. 😏

Endret av Kollontaj
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sausedyret

Altså... Bare jeg som reagerer på hvordan foreldrene lar barna behandle hundene som leketøy? På instastoryen i dag så er det (dessverre) en videosnutt hvor ene kidden driver og drar i båndet på hunden så mye at hunden starter å stritte i mot av ren forargelse. Reaksjonen er bare latter og fryd. Det er skrevet flere ganger at hundene begynner å bli veldig gamle og da er det på sin plass å si ifra til barn at hunden er sliten og ikke orker belastningen av å løpe masse, leke eller bli båret rundt av barnet. Jeg sier ikke at de driver med dyremishandling, så grovt er det ikke snakk om, men jeg reagerer på at barn stadig vekk får ansvar og makt overfor dyr uten at de vet hvordan de skal håndtere dem. Til slutt kommer hunden til å si ifra at nok er nok og da er det hunden det går utover til syvende og sist. Lær barna at dyr er levende vesner, ikke leketøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tranedatter

Tipper det frua egentlig mener, er at annonsene de allerede har avtale på kjøres som normalt. Om nye kommer inn er en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
2 minutter siden, Sausedyret skrev:

Altså... Bare jeg som reagerer på hvordan foreldrene lar barna behandle hundene som leketøy? På instastoryen i dag så er det (dessverre) en videosnutt hvor ene kidden driver og drar i båndet på hunden så mye at hunden starter å stritte i mot av ren forargelse. Reaksjonen er bare latter og fryd. Det er skrevet flere ganger at hundene begynner å bli veldig gamle og da er det på sin plass å si ifra til barn at hunden er sliten og ikke orker belastningen av å løpe masse, leke eller bli båret rundt av barnet. Jeg sier ikke at de driver med dyremishandling, så grovt er det ikke snakk om, men jeg reagerer på at barn stadig vekk får ansvar og makt overfor dyr uten at de vet hvordan de skal håndtere dem. Til slutt kommer hunden til å si ifra at nok er nok og da er det hunden det går utover til syvende og sist. Lær barna at dyr er levende vesner, ikke leketøy.

Jeg la merke til det samme. Vondt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sausedyret skrev:

Altså... Bare jeg som reagerer på hvordan foreldrene lar barna behandle hundene som leketøy? På instastoryen i dag så er det (dessverre) en videosnutt hvor ene kidden driver og drar i båndet på hunden så mye at hunden starter å stritte i mot av ren forargelse. Reaksjonen er bare latter og fryd. Det er skrevet flere ganger at hundene begynner å bli veldig gamle og da er det på sin plass å si ifra til barn at hunden er sliten og ikke orker belastningen av å løpe masse, leke eller bli båret rundt av barnet. Jeg sier ikke at de driver med dyremishandling, så grovt er det ikke snakk om, men jeg reagerer på at barn stadig vekk får ansvar og makt overfor dyr uten at de vet hvordan de skal håndtere dem. Til slutt kommer hunden til å si ifra at nok er nok og da er det hunden det går utover til syvende og sist. Lær barna at dyr er levende vesner, ikke leketøy.

Reagerte på det samme. Fruen selv har begynt å omtale hundene i negativt form også. Men det skjer kun på story slik at hun ikke kan taes før det om hun hadde blogget om det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridakahlo
1 time siden, Lopploella skrev:

Hva i ALLE dager har det bildet med teksten å gjøre? 😳

Enda et eksempel på at firmaets hovedperson sin holdning er: Til ethvert tema passer det uansett å illustrere med et bilde av henne selv i en eller annen oppstaset evt avkledd positur.

Tja, kan hende mannen hennes søkte på fotoutdanning og dette bildet var et av de som ble brukt I porteføljen. Just an idea. Men absolutt enig i at sammenheng er manglende i dette tilfellet. 

Eller at bedriften anser bildet som kunst og vil på den måten vekke det kreative i oss. Så skynder vi oss for å søke på en eller annen form for kreativ utdanning. Run Forest, run!

Mange muligheter her, mange muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...