Populært innlegg oblt Skrevet 30. mars 2020 Populært innlegg #18621 Skrevet 30. mars 2020 Det diskuteres at man "gjemmer" seg bak å diskutere bedriften når man egentlig kommer med personkritikk. Jeg tror dette i de fleste tilfeller er utilsiktet, men bedriftens natur er slik at bedrift og privatperson er vanskelig å skille. Det virker faktisk å være hele dens strategi. Jeg har inntrykk av at bedriften selv prøver å viske ut dette skillet - om du t er for økte salgstall eller for å kunne avfeie kritikk av driften som personkritikk vet jeg ikke. Men faktum er at bedriften livnærer seg på fremstille eier som din personlige venninne hva som da er bedrift eller person kan være en veldig glidende overgang. Det er ingenting galt med at bloggeier finner hverdagen vanskelig nå, ei heller noe galt i å uttrykke dette via sine kanaler. Jeg synes selv ting er vanskelig nå og håper ting vil normaliseres så snart det lar seg gjøre; ikke bare for meg og mine men for hele samfunnet. Svært mange har fått hverdagen snudd på hodet og enormt mye merarbeid - dette kan neppe sies om landets bloggere som har akkurat de samme oppgavene som før, på det samme kontoret som før. Ikke er de trangbodde og sitter oppå hverandre en hel familie i en treroms uten hage, heller. At bedriften nå har besluttet å fremstille bloggeier, en av verdens mest priviligerte, som sutrete og besserwisser i denne tiden er en uforståeleg taktikk. Innleggene er sannsynligvis gjennomtenkte opp mot bedriftens målsetninger dersom to voksne jobber med dette fulltid og vel så det, derfor antar jeg at dette er bedriftens strategi og ikke eiers personlighet. Tips: takknemlighet, forståelse, ydmykhet og godhet er bedre kommunikasjonsstrategi om man vil bygge image som søt og hardtarbeidende. Jeg får litt inntrykk av at ingen av dem aner hva en arbeidsdag faktisk er for en helt normal arbeidstaker. Som er forståelig, gitt at de har drevet denne bloggen så lenge. Men da er det vel ingenting i veien med å være ærlig på at "vår arbeidsdag er annerledes enn mange andres"? Og hvorfor MÅ de hele tiden påpeke at de alltid er strukturerte, organiserte og oppegående? Alle andre mennesker har brister, hvorfor prøver de å late som om de er unntaket? Igjen, det er en merkelig strategi. All teori viser at man får mer goodwill ved å fremstille seg som menneskelig. Ennå en pussig kommunikasjonstaktikk der. Det er også rystende at de uttaler seg om virus og smitte annet enn å konsekvent henvise til fhi. Jorun i kommentarfeltet har rett - formidling av dette bør overlates til de som kan dokumentere at de har kunnskap til å forstå temaet. 59
Keaton Skrevet 30. mars 2020 #18622 Skrevet 30. mars 2020 Tror noen i bedriften har forlest seg på Ayn Rand. 21
Hunter7 Skrevet 30. mars 2020 #18623 Skrevet 30. mars 2020 Alltid like morsomt når epidemiologene i Sarpsborg skal bedrive folkeopplysning ... Quote CAROLINE BERG ERIKSEN 4 TIMERSIDEN Hilde: Hvis R er under 1 så slår man viruset tilbake 🙂 Om målet er å bremse viruset må R være over 1, f.eks R1,3 som influensa. Hvis R hadde vært under 1 nå så hadde koronatoppen vært forbi, siden hver syke person smitter mindre enn 1 person i snitt. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments 32
123Frustrert Skrevet 30. mars 2020 #18624 Skrevet 30. mars 2020 10 minutter siden, oblt skrev: Og hvorfor MÅ de hele tiden påpeke at de alltid er strukturerte, organiserte og oppegående? Alle andre mennesker har brister, hvorfor prøver de å late som om de er unntaket? Igjen, det er en merkelig strategi. All teori viser at man får mer goodwill ved å fremstille seg som menneskelig. Ennå en pussig kommunikasjonstaktikk der. Det er også rystende at de uttaler seg om virus og smitte annet enn å konsekvent henvise til fhi. Jorun i kommentarfeltet har rett - formidling av dette bør overlates til de som kan dokumentere at de har kunnskap til å forstå temaet. Ikke nok med at de er ressurssterke, strukturerte og oppegående mennesker som naturlige nok er de beste til å ta valg for deres egen barn... så skrives det i samme kommentarfeltet at DE gjerne vil gi barna den oppmerksomhet som på skolen. Skrives i en tone som at alle andre lar barna gå for lut og kaldt vann, mens de gjerne vil følge opp barnets skolearbeid. Hun er til å daue av. 43
Populært innlegg Surikatt Skrevet 30. mars 2020 Populært innlegg #18625 Skrevet 30. mars 2020 30 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Alltid like morsomt når epidemiologene i Sarpsborg skal bedrive folkeopplysning ... Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments Her er det husets lege som igjen uttaler seg om ting han burde holdt munn om. 55
Christiane_W Skrevet 30. mars 2020 #18626 Skrevet 30. mars 2020 Sitat CAROLINE BERG ERIKSEN 18 TIMERSIDEN Det må være lov å påpeke at man savner noe, uten at det skal oppfattes som klaging eller at det skal måles opp mot andre. At andre har det verre er heller ikke et argument. Man vil alltids finne noen som har det verre. Skal man følge den logikken så er det ingen i Norge som kan klage, heller ikke de yrkesgruppene du sikter til. Mange andre har det langt verre enn de. Sitat herfra: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/#comments CBE gjentar dette (på litt forskjellig måte) i alle fall et par ganger i kommentarfeltet på badekarinnlegget og jeg skjønner jo hva hun tenker, men samtidig viser det hvordan hun totalt mangler perspektiv og evne til å se hvor priviligert hun faktisk er, og ikke minst at hun overhodet ikke har evne til empati og innlevelse med andre mennesker som er i en annen situasjon enn henne. Det underbygger det usympatiske inntrykket hun gir. 33
Vipser Skrevet 30. mars 2020 #18627 Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, Surikatt skrev: Her er det husets lege som igjen uttaler seg om ting han burde holdt munn om. Skjønner de ikke selv hvor gjennomsiktige de er? 😂🤣 25
Populært innlegg Frøken Scott Skrevet 30. mars 2020 Populært innlegg #18628 Skrevet 30. mars 2020 4 timer siden, Nudeldama skrev: Hvordan vet du at ikke CBE klager litt og så går hun videre? Alt hun egentlig sier, er at hun savner hverdagen slik den var. Jeg kan garantere deg at hvem som helst kunne sagt akkurat det - at de savner hverdagen slik den var - og de fleste ville sagt seg enig. Men med en gang CBE gjør det,så blåses det opp noe helt enormt og vris og vendes på ut av alle proporsjoner. Nei. Det blåses ikke opp. Det er allerede kvalmende oppblåst det som kommer ut fra den reklameblekka. Det vris og vendes ikke, det er allerede twisted as fuck. Vi står midt i en pandemi. Jeg er, i likhet med de fleste normale mennesker uten narsissistiske trekk, redd for mine kjære og meg selv. Og jeg føler en nesegrus takknemlighet til alle de som står ved frontlinjen daglig. Bl.a min mann. Det groteske i å syte over tid i badekaret. Kjærestetid. For mye lyd fra de små. Syt, syt, syt. Å se denne selgeren utfolde seg i SoMe....det er som en titt inn i the twilight zone. 51
Fresi Skrevet 30. mars 2020 #18629 Skrevet 30. mars 2020 CBE: jeg har et lite forretningstips til deg. Gratis. Hvis du tar et lite dypdykk i historiebøkene (det holder lenge med dem fra videregående) vil du se at Folk Flest ofte får et sterk behov for overflod, tant og fjas etter en langvarig krise med mange forsakelser. Hvis du viser deg bittelitt som verdig, solidarisk og litt forsiktig lidende nå, vil du kunne tjene enormt når folk vil ut og ha det glamorøst igjen. Det vil riktignok sikkert være noe Gerhardsenungdom (og gæmliser) som vil insistere på fortsatt nøysomhet, forsakelser, bygge opp økonomien igjen stein for stein etc, men det trenger du ikke bry deg om. Ikke den skyhøye arbeidsledigheten, tvangssalgene av bolig for Folk Flest og alt det rusket heller. Neida. Alt du trenger å gjøre er å vise at du lider med oss, men du er med på dugnaden, du tar det med humør og sier som de fleste: «glad jeg bor i Norge, ass!», du fokuserer litt på de nære ting og litt skjønnhet i hverdagen. F.eks at vi står sammen mot mørkere hår og korte negler. Og så, som etter alle kriser og kriger og elendighet vil folk ha glam og fest. Champagne, hummer og nye antrekk å møte Tinderdater i. Og der er du! Boom! Du har alt å by på! Drit i de kjedelige som må ta seg av restene og ruinene etter krisa. Det er ikke din jobb. Et par måneder med tapperhet og godt humør nå, så er du sikret megainntekt om litt. 46
Liver Skrevet 30. mars 2020 #18630 Skrevet 30. mars 2020 Her kan det være lite kunnskap som ligger bak CBE og co's kommentarer...eller ønsketenking. For å si det sånn, jeg er ganske forberedt på å forsake sommerferien min i år siden jeg jobber i helsesektorenen. Jeg ønsker at jeg slipper, men tviler på det mtp at toppen enda ikke er nådd, og fler vil bli syke. 14
Della Skrevet 30. mars 2020 #18631 Skrevet 30. mars 2020 5 timer siden, Gunvald skrev: Har lagt merke til at ektemannen raljerer rundt i diverse kommentarfelt på f. eks. Dagbladet sine artikler om Coronaviruset. Dagbladet la ned kommentarfelt i 2016. 2
hufsaaaaa Skrevet 30. mars 2020 #18632 Skrevet 30. mars 2020 6 minutter siden, Della skrev: Dagbladet la ned kommentarfelt i 2016. Regner med h*n tenker på kommentarfelt på FB. 9
MiniMjau Skrevet 30. mars 2020 #18633 Skrevet 30. mars 2020 3 timer siden, Surikatt skrev: Her er det husets lege som igjen uttaler seg om ting han burde holdt munn om. Er vel den eneste lege i landet...og verden, som har tid nå til å kommentere en "rosablogg". 22
FotbaIlflua Skrevet 30. mars 2020 #18634 Skrevet 30. mars 2020 6 timer siden, Nudeldama skrev: For det første synes jeg ikke at det å si at man savner hverdagen slik det var er en oppførsel det er flaut å forsvare. For det andre reagerer jeg fordi den motreaksjonen som kommer mot det hun skriver er så ekstremt overdrevent. Det hun skriver blåses opp til det ekstreme og tolkes alltid i verst mulig retning. Hadde man klart å beholde bakkekontakten og skrevet noe sånt som "Jeg forstår godt at hun vil tilbake til hverdagen, det vil jeg også, men synes hennes kommentar til helsearbeideren var litt ufølsom" så hadde jeg vært fullstendig enig. Men her skal den ene overgå den andre i hvor sjokkert de er over hvor fæl CBE er - hver jæv..! gang hun skriver noe. Det hun skriver og hvordan det hauses opp henger ikke sammen. CBE har EN eneste endring i sin hverdag nå sammenlignet med vanlige "arbeidsdager"; barna er hjemme på dagtid istedenfor i barnehage og skole. Ellers ruller og går alt som vanlig i casa Kulås. I min verden heter ikke det å ofre noe, det heter å ta vare på barna man har valgt å sette til verden. Hun påstår at de jobber hver dag, hele året. På hvilken måte er dette annerledes en å være på ferie for dem? Kun skolearbeidet til 1. klassingen, ellers er alt som en vanlig ferie for dem. Work work work, 24/7. 34
FotbaIlflua Skrevet 30. mars 2020 #18635 Skrevet 30. mars 2020 6 timer siden, Gunvald skrev: Har lagt merke til at ektemannen raljerer rundt i diverse kommentarfelt på f. eks. Dagbladet sine artikler om Coronaviruset. Link? Alt handler om corona for tiden, jeg orker ikke å lete😇 2
Populært innlegg Medici Skrevet 31. mars 2020 Populært innlegg #18637 Skrevet 31. mars 2020 7 timer siden, LilleSnupp skrev: Sjarmerende som alltid.. JORUNN 32 MINUTTERSIDEN SVAR Jeg renker at du kanskje burde holde deg til some-markedsføring og innholdsproduksjon og overlate Covid19-fagpraten til de som kan noe om dette. Henvis gjerne til FHI.no og hdir.no. Med vennlig hilsen sykepleier og smittevernansvarlig, Jorunn L. CAROLINE BERG ERIKSEN 16 MINUTTERSIDEN SVAR Jorunn: Jeg tenker at vi lever i et fritt og åpent demokarti hvor det ikke bare er 100 prosent lovlig, men også helt vanlig og svært bra at ting som påvirker alle diskuteres på flere nivåer enn kun hos myndighetene. Siden du åpenbart kan ting om dette så kan du jo heller påpeke om det er noe av det jeg skriver som er feil 🙂 Jeg baserer meg på de pressekonferansene regjeringen har hatt, avisartikler og de kildene du henviser til. Blant annet det som står her: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/03/25/195662401/forskjellene-mellom-regjeringens-nye-og-gamle-corona-strategi Angåended reproduksjonstallet så henviser jeg til denne: https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_reproduction_number https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-2/#comment-1077393 🤮🤮 Når ble Wikipedia og abcnyheter anerkjent som gode kilder? 50
Christiane_W Skrevet 31. mars 2020 #18638 Skrevet 31. mars 2020 (endret) Sjarmerende tone i kommentarfeltet til innlegget om hagedugnad også: Sitat NINA 1 DAGSIDEN SVAR hvorfor kaller du det dugnad hvis dere var alene? CAROLINE BERG ERIKSEN 12 TIMERSIDEN SVAR Kaller det dugnad fordi det er noe vi fire gjøre sammen ❤️ og det er jeg så utrolig takknemlig for! NINA 7 TIMERSIDEN jeg synes det er veldig rart å bruke ord feil på den måten. Det er jo ikke det vi forstår med ordet dugnad. Veldig spesielt å lage sin egen definisjon på et ord. CAROLINE BERG ERIKSEN 7 TIMERSIDEN Sikker på at du forstod hva jeg mente 🙂 At "Nina" forstod hva hun mente endrer ikke det faktum at CBE bruker ordet feil. At familien jobber sammen i hagen er ikke en dugnad. En dugnad ville vært å kalle inn vennegjengen for hjelp eller lignende. Men neida, i følge CBE er det dugnad at de fire gjør noe sammen. For ordens skyld; definisjon på dugnad i følge Store Norske Leksikon: https://snl.no/dugnad LAGT TIL: Både jakke og genser fra Twentyfour er fremtrendende på bildene i blogginnlegget. Senest 14. mars var det reklameinnlegg på både blogg og Instagram for nettopp Twentyfour. I overnevnte kommentarfelt benekter hun at hun har et samarbeid med dem gående...🙄 Endret 31. mars 2020 av Christiane_W Rettet feil og la til noe. 49
Monky Skrevet 31. mars 2020 #18639 Skrevet 31. mars 2020 3 timer siden, Della skrev: Dagbladet la ned kommentarfelt i 2016. Det tror jeg nok ikke stemmer. Leste kommentarer i et leserinnlegg Som jeg er ganske sikker på at var i db tidligere i dag.. 2
skruf Skrevet 31. mars 2020 #18640 Skrevet 31. mars 2020 16 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Vi på vårt hjemmekontor har videomøte hver morgen. Jeg har ikke prøvd å sminke meg samtidig, blunke sexy og lage trutmunn i monitor men kan godt prøve å tilpasse meg noe slikt nytt om det bidrar til kreativitet og effektivitet på arbeidsplassen. Ikke helt sikker på om kollegene mine skjønner at jeg er edru, da, så må nok forklare at hensikten er nettopp å motivere, inspirere og la kollegene mine beundre mitt vakre åsyn mens jeg pludrer vokale memes i en hektisk arbeidshverdag snudd på hodet. Montro om det ikke blir full kræsj i kommunikasjonen? 😂 Husk også dagens kontorantrekk; hvit trang singlet uten bh under. Sørg for at det også er litt kaldt i rommet👍🏻 36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå