Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Sausedyret
Skrevet (endret)
33 minutter siden, KatyP skrev:

Enig. Løpestil satt til side, det så ordentlig godt ut å løpe ute i terreng og gav meg lysten på å ta det opp igjen i en ellers så barnefylt hverdag. Tenker også at det kan være greit å ikke kritisere absolutt alt hun gjør. Så må det ha sett litt spesielt ut med LKE løpende etter med kamera men so what? Dette er jo det de driver med. Jeg heier på slike innlegg fremfor hva barna gjør eller nye halvsponsede antrekk.

Enig i dette. Hun sier jo selv også at hun ikke er vandt til å løpe i skogen noe særlig og at det i tillegg er glatt så hun blir mer førevar på hvor hun tråkker. Det kan jo lett gå utover løpestil hvis terrenget er uforutsigbart og løper ikke er vandt til noe særlig annet enn mølle eller flat asfalt. Synes virkelig ikke verken tempo eller at "det ser rart ut" at LK løper etter henne med kamera er noe å ta henne på. At det hevdes her inne at det ser ut som en mann som jager kona for å holde henne i form synes jeg faktisk blir ganske drøyt å hevde. Folk har talt i kommentarfeltet at de ønsker bedre treningsinnhold med videoer eller gifs enn bare passive bilder, og de lytter for en gangs skyld til kritikken. Det er jo bare positivt tenker jeg. Mye heller en litt rar mannekameraskygge i en video enn uttallige bildedryss av småbarn på grilltur i designerjakker. 

Endret av Sausedyret
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Smoothie skrev:

Enig. Tenkte ikke over at skogen kan brukes i januar i år før jeg så den filmen. I dag tok jeg meg en lang joggetur i terrenget. Det kan anbefales uavhengig av hvor bra løpsteknikken er. 

Skal i morgen! Gleder meg😁

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Sausedyret skrev:

Enig i dette. Hun sier jo selv også at hun ikke er vandt til å løpe i skogen noe særlig og at det i tillegg er glatt så hun blir mer førevar på hvor hun tråkker. Det kan jo lett gå utover løpestil hvis terrenget er uforutsigbart og løper ikke er vandt til noe særlig annet enn mølle, flat asfalt. Synes virkelig ikke verken tempo eller at "det ser rart ut" at LK løper etter henne med kamera. At det hevdes her inne at det ser ut som en mann som jager kona for å holde henne i form synes jeg faktisk blir ganske drøyt å hevde. Folk har talt i kommentarfeltet at de ønsker bedre treningsinnhold med videoer eller gifs enn bare passive bilder, og de lytter for en gangs skyld til kritikken. Det er jo bare positivt tenker jeg. Mye heller en litt rar mannekameraskygge i en video enn uttallige bildedryss av småbarn på grilltur i designerjakker. 

Åh huff ja. Det er derfor jeg oppfordrer til sånn ca alt annet. Dessuten syntes jeg som sagt dette innlegget var helt Ok.

• Liker 6
Skrevet

Fint å se at vi er flere som er enige. Det er ting å være kritiske til når det gjelder bedriften, men dette løpeinnlegget var ikke en av de tingene (mener jeg) 

For meg var dette helt innafor. De er aktive, og nå laget de et innlegg som viste noe av det de antageligvis faktisk gjør i sin hverdag - uten at det ble for tilgjort slik jeg oppfattet det. Heller dette enn barna og "kjedsommelige" kaffekopper. 

• Liker 17
Skrevet
1 time siden, Isild skrev:

Jeg syns ikke løpeinnlegget var så galt jeg. Jeg løper ute selv... ble JEG derimot motivert av dette? Nei, ikke nødvendigvis, men jeg syns det var et ok innlegg. Flott løype, frua fikk gnagsår og vonde føtter (for det får man) Kan hende det motiverer de av følgerne hennes som har lyst til å være mer ute, og det er jo bra! 

Mye annet å kritisere de for (barneeksponering og "glossy" liksom-hverdag) , jeg personlig syns ikke dette løpeinnlegget var kritikkverdig.  

enig. Jeg gidder ikke se 7 minutter med løpende frue, men det ene bildet fikk meg til å ønske at jeg kunne løpe i skogen igjen. Hun har blitt kritisert mye for å bare løpe på mølla, så det er bra at hun kommer seg ut og kan inspirere andre til å komme seg ut. Selv om de skyter over mål ift hvor interessant det er å se en eviglang video. Alt over 1 minutt er for mye.

• Liker 16
Skrevet

Det er tydelig at de har tatt en ny vurdering av hvor mye de skal eksponere de mindreårige. Det har vært lite eller ingenting på bloggen etter nyttår, og mye mindre enn på lenge på IG story. Dette fortjener applaus, og håper de fortsetter å fase de helt ut. 

Om de aldri kommer til å innrømme det, så har de tatt kritikken til seg. Kjempe bra. 

• Liker 27
Skrevet
30 minutter siden, Sausedyret skrev:

Enig i dette. Hun sier jo selv også at hun ikke er vandt til å løpe i skogen noe særlig og at det i tillegg er glatt så hun blir mer førevar på hvor hun tråkker. Det kan jo lett gå utover løpestil hvis terrenget er uforutsigbart og løper ikke er vandt til noe særlig annet enn mølle eller flat asfalt. Synes virkelig ikke verken tempo eller at "det ser rart ut" at LK løper etter henne med kamera er noe å ta henne på. At det hevdes her inne at det ser ut som en mann som jager kona for å holde henne i form synes jeg faktisk blir ganske drøyt å hevde. Folk har talt i kommentarfeltet at de ønsker bedre treningsinnhold med videoer eller gifs enn bare passive bilder, og de lytter for en gangs skyld til kritikken. Det er jo bare positivt tenker jeg. Mye heller en litt rar mannekameraskygge i en video enn uttallige bildedryss av småbarn på grilltur i designerjakker. 

Hun har jo helt feil sko. Spesielt på denne tiden av året er terrengsko best og man blir våt og gjørmete på beina. Skoa er ikke like hvite som når man begynte å løpe. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun har jo helt feil sko. Spesielt på denne tiden av året er terrengsko best og man blir våt og gjørmete på beina. Skoa er ikke like hvite som når man begynte å løpe. 

Feil sko, feil film, feil løpestil, feil ditt feil datt. 

• Liker 13
Gjest Sausedyret
Skrevet
2 minutter siden, Surikatt skrev:

Var noen i kommentarfeltet hennes som påpekte det og hun takket for tips og skulle ta det med videre. Man kan gjøre feil, og for engangskyld så takker hun for tips i stedet for å gå i forsvarsposisjon. Synes bare det er bra, jeg.

Skrevet
16 minutter siden, Liver skrev:

Det er tydelig at de har tatt en ny vurdering av hvor mye de skal eksponere de mindreårige. Det har vært lite eller ingenting på bloggen etter nyttår, og mye mindre enn på lenge på IG story. Dette fortjener applaus, og håper de fortsetter å fase de helt ut. 

Om de aldri kommer til å innrømme det, så har de tatt kritikken til seg. Kjempe bra. 

Ja, det er veldig bra! 

• Liker 4
Skrevet

Oooook. Løpeteknikken er jo helt på trynet, men tusen ganger bedre enn å eksponere ungene...

En annen positiv ting, synes jeg, er at man ser at frua ser sunn ut. Hun er faktisk normalvektig og har ikke tigh-gap og pipestilkarmer slik det blir fremstilt på bloggen. Man ser en sunn kropp i videoen.

Jeg så henne i butikken da hun først ble kjent for rundt 10 år siden og hun var dirkete mager. Hun ble populær pga dette, men i disse dager er ikke mager like populært, heldigvis!!!

Skrevet
26 minutter siden, Klink skrev:

Feil sko, feil film, feil løpestil, feil ditt feil datt. 

Ja, dessverre hun er ikke verdensmester i alt. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Surikatt skrev:

Ja, dessverre hun er ikke verdensmester i alt. 

Nei, mange verdensmestere i tråden her da, eller? Er det nødvendig å kritisere ALT? 

• Liker 13
Skrevet
45 minutter siden, Isild skrev:

Fint å se at vi er flere som er enige. Det er ting å være kritiske til når det gjelder bedriften, men dette løpeinnlegget var ikke en av de tingene (mener jeg) 

For meg var dette helt innafor. De er aktive, og nå laget de et innlegg som viste noe av det de antageligvis faktisk gjør i sin hverdag - uten at det ble for tilgjort slik jeg oppfattet det. Heller dette enn barna og "kjedsommelige" kaffekopper. 

Nei, jeg synes ikke innlegget var kritikkverdig, bare kjedelig. ☺️ 

• Liker 13
Skrevet

Jeg er ingen løpeekspert, jeg vet nada om løpesko, og teknikken kan jeg ikke si noe om. Mulig det er mye feil, men jeg tenker litt sånn so what. For meg ser selve innlegget ok ut. Jeg finner ingenting provoserene ved det som er verdt å reagere på. Jeg tenker dette er et skritt i mer riktig retning, så la oss håpe vi får se mer av sånt, og mindre av alt som virkelig er verdt å reagere på, som kroppspress, seksualisering, barneeksponering og overforbruk/miljøsvineri.

• Liker 31
Skrevet
7 minutter siden, Malum skrev:

Jeg er ingen løpeekspert, jeg vet nada om løpesko, og teknikken kan jeg ikke si noe om. Mulig det er mye feil, men jeg tenker litt sånn so what. For meg ser selve innlegget ok ut. Jeg finner ingenting provoserene ved det som er verdt å reagere på. Jeg tenker dette er et skritt i mer riktig retning, så la oss håpe vi får se mer av sånt, og mindre av alt som virkelig er verdt å reagere på, som kroppspress, seksualisering, barneeksponering og overforbruk/miljøsvineri.

Det er jeg enig i. Er det dette CBE.no kan leve av, go for it. LKE er jo en habil fotograf, slike filmer er sikkert mer utfordrende og artigere å lage enn de evinnelige oppstilte bildene. 

• Liker 15
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg har lest de siste innleggene med interesse, og ser at det faktisk er et marked for å se på video av en influencer som løper i skogen. Og ikke bare det, men det fungerer også som positiv påvirkning.

Egentlig gjør det meg nysgjerrig på hvilke mekanismer som gjør at dette, i motsetning til mye annet som presenteres på bloggen, faktisk skaper positivt engasjement. 

Jeg antar at temaet løping er noe som engasjerer og som folk kan relatere seg til. Kritikken fra folk som er glad i å trene har gått på at hun ikke viser ekte treningsglede så da gikk jeg ut fra at når dette ikke heller var synlig i videoen, så ville det ikke fungere som inspirasjon. Men ut fra hva jeg leser i de innleggene her, så var ikke dette problematisk, en del fikk faktisk lyst til å ta seg en tur i skogen. Man ble inspirert. 

Kan nettopp det oppnåelige og relaterbare være nøkkelen? 

Skrevet
3 minutter siden, CecilieX said:

Jeg har lest de siste innleggene med interesse, og ser at det faktisk er et marked for å se på video av en influencer som løper i skogen. Og ikke bare det, men det fungerer også som positiv påvirkning.

Egentlig gjør det meg nysgjerrig på hvilke mekanismer som gjør at dette, i motsetning til mye annet som presenteres på bloggen, faktisk skaper positivt engasjement. 

Jeg antar at temaet løping er noe som engasjerer og som folk kan relatere seg til. Kritikken fra folk som er glad i å trene har gått på at hun ikke viser ekte treningsglede så da gikk jeg ut fra at når dette ikke heller var synlig i videoen, så ville det ikke fungere som inspirasjon. Men ut fra hva jeg leser i de innleggene her, så var ikke dette problematisk, en del fikk faktisk lyst til å ta seg en tur i skogen. Man ble inspirert. 

Kan nettopp det oppnåelige og relaterbare være nøkkelen? 

Nå så jeg ikke hele videoen, men klikka meg kjapt gjennom den. Jeg ble minna på at denne dårlige vinteren gir muligheter for å løpe i terrenget i januar og valgte uteløping fremfor mølla. I tillegg ble jeg litt overraska over at løpestilen ikke var noe bedre enn hvermannsen og tenkte at "kan hun, kan jeg".

Alt blir vanligvis fremstilt så glanset og perfekt på bloggen. Jeg tror det er mer motiverende å se at hun også blir sliten, får gnagsår og blir lei, men likevel kommer seg ut på trening. 

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...