Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Rockas skrev:

Nei, totalt 2,89 for Caroline og snaut 500’ for LK etter fradrag i all lønnsinntekt. Pluss at de har økt kontobeholdningen i firmaet de eier ettersom de ikke tok utbytte i fjor. 

Takk 👍🏼 #måhadetinnmedteskje 😂

Endret av lillesnøfnugg
Videoannonse
Annonse
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 time siden, Felis skrev:

Er det noen som har hevdet at de ikke har til salt i grøten? Jeg har sett at noen hevder at de ikke tjener svimlende mye, men det kommer jo an på hvor man står selv. Jeg antar at VP og ABD ville vært misunnelig, men fra hva jeg ser på skattelistene som modige @Inkognitogata la ut, så slipper jeg det, i likhet med at jeg ikke er misunnelig på noe annet hos det paret.

Det som derimot blir påpekt er at inntektene stuper, det kommer man ikke unna. Det er også åpenbart at ingen med stupende inntekt begynner å gjøre jobben gratis. Hvis Petter Snekker ser at inntjeningen begynner å gå dårlig, så velger han ikke å snekre gratis.

Jeg er enig, hvis man skiller inntjening for bloggeren og hvordan forbrukerne utnyttes gjennom disse gråsone/smutthullene som bloggeierne aktivt bruker så er det rart at ingen ser på hvordan disse "reklame/gratisreklame" annonsene faktisk bygges opp.  Hva er det egentlig FT bruker tiden sin på?

Skrevet
11 timer siden, Ultiva skrev:

Det er forsvinnende få merkede annonsører hos CBE, og ingen store avtaler slik hun hadde for noen år siden. Så dette med skjult reklame vil vi jo få svar på når årsregnskapet kommer. Enten så er bedriftens inntekt fremdeles synkende  - eller så flommer kanalene deres over av skjult reklame. Det er faktisk enten eller.

Mener å ha lest at frua forklarte at det var enklest for cbe.no å betale produktene og så få betalt for innleggene av firmaet det ble reklamert for. Dette for å slippe å merke med "reklame" hver gang for eksempel en genser er avbildet på bloggen. Noe jabsolutt vil kalle for gråsone...

• Liker 10
Skrevet
7 timer siden, tantesofie skrev:

Hun har ikke "lite penger". De har hatt grei omsetning på firmaet i ung alder, en periode hvor mange studerer og er uten inntekt. Hun er formuende og har et firma med godt resultat. Dog er firmaets omsetning, av grunner vi ikke kjenner, kraftig fallende. Og hun som person har en helt ordinær lønn. Så må du ikke glemme at mye av det du ser av feks klær på bloggen enten ikke er hennes eller er utgiftsført på firmaet, og ikke betalt av hennes ganske ordinære lønn. Ikke la deg lure av glansbildet som presenteres. Men enig med deg, hun har nok ikke "lite penger" (hvordan man nå skal definere det). Men hun har ikke million-inntekt. Og i følge proff.no er hun ikke eier i andre bedrifter, så har hun andre inntekter må hun være ansatt et sted. 

Cbe.no bestiller klær og sender i retur det de ikke kjøper. Husker for en god stund tilbake der merkelappen var synlig på klærne hennes. Frua stryker heller ikke klærne og det er ikke uten grunn hvis klærne skal returneres.

• Liker 10
Skrevet
11 timer siden, Levina skrev:

Konspirasjonsteorier og spekulasjoner florerer her inne og det blir bare så useriøst. En vil så gjerne at det skal gå dårlig for denne bloggeren at det blir laget egne sannheter her inne. Det er nå så og ikke uventet. De har millioninntektene og tjener mye mer enn noen av dere her inne, og da blir det nok litt spesielt at enkelte er « bekymret» for hennes inntekter. Hun skal nok i gang med et TV program og de holder på med andre prosjektet på si. Lk og CBE driver et firma sammen hvor de eier 50 % hver, så mannen har det som sitt arbeid. En må drive mye med voksenopplæring her inne ser jeg. Tror du ikke trenger å bekymre deg for inntektene. Hun har skapt seg et merkenavn og har stor respekt i bransjen, så om hun ønsker å legge ned bloggen om noen år, så blir hun ikke arbeidsløs. 

Som jeg pleier å si, her var det den rette ræva som feis....?!

• Liker 29
Skrevet
6 timer siden, Inocybe skrev:

Jeg tenker på hvor bekymret jeg selv hadde vært i hennes situasjon med særdeles usikker framtid og inntekt og barn å ta vare på. Ja da hun klarer seg sikkert, hun er jo ikke dum selv om hun har lite kvalifikasjoner for en over 30. Hun slår meg som er person som i likhet med meg liker stabilitet og forutsigbarhet og jeg hadde blitt stresset av hennes situasjon. Hun har vært høyt å flyve i noen år og det kan bli et hardt fall jeg ikke unner noen. Ikke en gang her hvor hun selv har plassert seg slik. 

Ja, jeg hadde også blitt stresset. Kommentarjuks, ekstremt kroppsfokus, krangling i kommentarfelt, kverulering, eksponering av barn, smygreklame - det gir kanskje klikk og penger på kort sikt, men prisen er høy: null troverdighet i seriøse kretser. Hvordan kan man tenke så kortsiktig? En dag må bloggerne finne seg andre jobber, og når man verken har skaffet seg utdanning eller vernet om sin integritet, tror jeg utvalget blir heller snevert.

• Liker 29
Skrevet
21 timer siden, Klink skrev:

Jepp, men dette er da vel greit. Ingen som ber de om å legge ut noe. Ikke reklame. Som influencer har man påvirkningskraft. Merke innlegg med det da? 

Når man får en fordel (som gratis plagg) mot å reklamere, skal det merkes. Man trenger altså ikke få betalt i rene penger - en motytelse er også grunnlag for merking (og den er også skattbar) 

7 timer siden, Kaputt skrev:

Det var lite - å betale 30 % skatt av en inntekt på 3 mill

Noe som indikerer at hoveddelen er finansinntekter som bare skattes med 28%, slik som ved gevinst av boligsalg.

7 timer siden, Rockas skrev:

Jeg lar meg ikke lure, jeg er en økonomiutdannet, godt voksen dame. Hun har 3 millioner i årslønn, det er ikke en ordinær lønn i mine kretser i alle fall :)

Å kalle inntekten i skattelisten for 2018 for årslønn er å misbruke begrepet. Årslønn er vanligvis knyttet til lønnsinntekt og inkluderer normalt ikke andre inntekter som finansinntekter. Videre forbinder jeg årslønn (men er åpen for at jeg tar feil) med en størrelse som holder seg stabilt økende over tid, med større variasjon ifm jobb/stillingsbytte. Om vi snakker om inntjening i et enkelt år er begrepet årsinntekt (for året x) mer dekkende. Spesielt når vi inkluderer inntekter som ikke kommer fra lønn. 

Jeg tror vi trygt kan slå fast at hun ikke hadde 2.9mill i lønn - men inntekter. Fra Treasures regnskap vet vi at hun fikk ca 600.000 i lønn som daglig leder. 

Det er uansett feil å legge hennes personlige inntekt til grunn for den finansielle tilstanden i Treasures AS. Det er selskapet som står bak SoMe kanalene og inntekter og utgifter relatert til disse. Der er det godt dokumentert at omsetning falt med ca 2mill fra 2017 til 2018. 2019 tallene foreligger ikke på enda en stund. De vil jo vise om trenden er vedvarende eller ei. På samme måte som at personligningem hennes i 2019 vil vise om 2018 var et blaff på grunn av eiendomssalg/finansielle bidrag, eller om hun har store vedvarende inntekter utenom lønnen i Treasures AS. 

• Liker 31
Skrevet
7 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Når man får en fordel (som gratis plagg) mot å reklamere, skal det merkes. Man trenger altså ikke få betalt i rene penger - en motytelse er også grunnlag for merking (og den er også skattbar) 

Noe som indikerer at hoveddelen er finansinntekter som bare skattes med 28%, slik som ved gevinst av boligsalg.

Å kalle inntekten i skattelisten for 2018 for årslønn er å misbruke begrepet. Årslønn er vanligvis knyttet til lønnsinntekt og inkluderer normalt ikke andre inntekter som finansinntekter. Videre forbinder jeg årslønn (men er åpen for at jeg tar feil) med en størrelse som holder seg stabilt økende over tid, med større variasjon ifm jobb/stillingsbytte. Om vi snakker om inntjening i et enkelt år er begrepet årsinntekt (for året x) mer dekkende. Spesielt når vi inkluderer inntekter som ikke kommer fra lønn. 

Jeg tror vi trygt kan slå fast at hun ikke hadde 2.9mill i lønn - men inntekter. Fra Treasures regnskap vet vi at hun fikk ca 600.000 i lønn som daglig leder. 

Det er uansett feil å legge hennes personlige inntekt til grunn for den finansielle tilstanden i Treasures AS. Det er selskapet som står bak SoMe kanalene og inntekter og utgifter relatert til disse. Der er det godt dokumentert at omsetning falt med ca 2mill fra 2017 til 2018. 2019 tallene foreligger ikke på enda en stund. De vil jo vise om trenden er vedvarende eller ei. På samme måte som at personligningem hennes i 2019 vil vise om 2018 var et blaff på grunn av eiendomssalg/finansielle bidrag, eller om hun har store vedvarende inntekter utenom lønnen i Treasures AS. 

Googlet og fant... Leiligheten ble solgt i 2018, gevinst på ca 950.000,-. Hvor resten av inntekten kommer fra aner jeg ikke, Bloggerene muligens? 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Mener å ha lest at frua forklarte at det var enklest for cbe.no å betale produktene og så få betalt for innleggene av firmaet det ble reklamert for. Dette for å slippe å merke med "reklame" hver gang for eksempel en genser er avbildet på bloggen. Noe jabsolutt vil kalle for gråsone...

Men hun må uansett merke alt hun har fått betalt for å promotere, som reklame - selv om hun har betalt for produktet selv. Så lenge noe har reklameverdi, skal det merkes. Jeg skjønner godt at de jukser, når forbrukertilsynet ikke gir noen konsekvenser for noen brudd på markedsføringslovgivningen, på tross av at de fikk styrket bemanningen sin for å styrke dette arbeidet i fjor. 

• Liker 21
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
22 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men hun må uansett merke alt hun har fått betalt for å promotere, som reklame - selv om hun har betalt for produktet selv. Så lenge noe har reklameverdi, skal det merkes. Jeg skjønner godt at de jukser, når forbrukertilsynet ikke gir noen konsekvenser for noen brudd på markedsføringslovgivningen, på tross av at de fikk styrket bemanningen sin for å styrke dette arbeidet i fjor. 

Sjefen for FT bør få beskjed om at organisasjonen ikke funker når det gjelder bloggere/influencere. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Ja, årslønn var dårlig formulert. Jeg har presisert mer i andre innlegg. Jeg har ikke sammenstilt dette med den finansielle tilstanden i selskapet deres, kun nyansert for dem som mente at Caroline tjente lite penger om dagen.

• Liker 3
Skrevet
19 hours ago, Levina said:

Mine tall er fra skattelistene. Dagbladet har bl.a skrevet om dette. Den reportasjen du sikter til, stemmer jo ikke helt med det fulle bildet. Så det er ingen grunn til bekymring. Hun har salt til grøten. Influencerbransjen er selvfølgelig en noe uforutsigbar bransje, så det er viktig å forvalte de pengene man tjener i gode tider fornuftig tenker jeg.

Jeg tenker at ekteparet samarbeider så godt nå at hvis det kommer en dag hvor influencer jobben er udatert, så har de andre ben å stå på sammen, og de er jo allerede i gang med et treningsprosjekt som de venter på skal «opp og gå».  Men, jeg tror at hennes rolle som influencer vil vare noen år til, fordi hun er så dyktig i jobben sin og leverer innlegg og bilder av kvalitet daglig. Hun har en lojal følgergruppe tydeligvis. I sitt 11 år som toppblogger! En ser at det er andre toppblogger som sliter med bloggtørke, hvor det som blir lagt ut er reklame og hastverksarbeid.  Det går ikke i lengden tenker jeg  og leserne vil forsvinne gradevis. 

Ok, screenshot ville være fint. Det betyr at inntekt fra Bloggerne utbetales direkte til Caroline Berg Eriksen og ikke tas gjennom firmaet deres. Greit nok.

Den irriterende hersketeknikken din med å foreslå at jeg ikke skal bekymre meg kan du legge vekk, det tar beklageligvis vekk all seriøsitet i argumentasjonen din.

• Liker 35
Skrevet (endret)

Jeg var en av dem som reagerte på de lave tallene som ble presentert via media, og som har fått utfyllende svar fra blant annet @Rockas (takk!). Det er bra de har gode inntekter av det de driver med, så kanskje de kan holde helt opp med å dele bilder og informasjon av og om barna. Det burde ikke være nødvendig å drive med publikumsfrieri via eksponering av mindreårige.

Det blir stadig referert til at CBE er journalistutdannet og kan skrive, så da har de vel en mulighet for å utvikle bloggen (gradvis) til å handle om noe annet enn familiens "privatliv"?

Endret av Pust
Rettet skrivefeil
  • Liker 16
Skrevet
1 hour ago, Pust said:

Jeg var en av dem som reagerte på de lave tallene som ble presentert via media, og som har fått utfyllende svar fra blant annet @Rockas (takk!). Det er bra de har gode inntekter av det de driver med, så kanskje de kan holde helt opp med å dele bilder og informasjon av og om barna. Det burde ikke være nødvendig å drive med publikumsfrieri via eksponering av mindreårige.

Det blir stadig referert til at CBE er journalistutdannet og kan skrive, så da har de vel en mulighet for å utvikle bloggen (gradvis) til å handle om noe annet enn familiens "privatliv"?

Takk @Pust da fant jeg de innleggene, var tydeligvis ikke særlig god til å lese i går når jeg surret meg gjennom tråden! Og Levina er off the hook med dokumentasjonen 

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, Louiah said:

Skal ikke mye til for å sette henne ut, så en merker at hun lever et veldig «stressfritt» liv til vanlig. Nå legger hun ut på story at hun glemmer så mange ting fordi hun har sykt barn og syk mann hjemme, og må levere eldste på skolen, for det er hun ikke vant til. OG gå tur med hundene. 

For meg viser det bare at den fasaden med at hun er så strukturert og listemenneske kan hun bare legge fra seg først som sist. 

Faktisk overraskende at et voksent menneske har så liten kapasitet og er så avhengig av at den andre voksenpersonen i huset er frisk.

Hun har (for meg) alltid fremstått som særdeles lite effektiv eller organisert.

Jeg kunne aldri ansatt henne basert på inntrykket fra bloggen. 

• Liker 30
Skrevet

Er det vanlig at man ikke kan forlate huset når to av familiemedlemmene er syke, der en av de er myndige? 🤔 

Noen ganger tror ikke jeg ikke de evner å se hvor virkelighetsfjern deres fremstilte hverdag er. 

• Liker 39
Skrevet
3 minutter siden, Liver skrev:

Er det vanlig at man ikke kan forlate huset når to av familiemedlemmene er syke, der en av de er myndige? 🤔 

Noen ganger tror ikke jeg ikke de evner å se hvor virkelighetsfjern deres fremstilte hverdag er. 

Blir så latterlig. Hjemme har jeg mann med kreft og må lufte bikkjer og levere og hente unger selv. Kjøring til jobb også, så det er ganske heseblesende. Jeg orker ikke trene engang. Skulle gjerne byttet ut min hverdag et par dager med disse to. 

• Liker 28
Skrevet

Fredagen min ble 1000 ganger bedre etter å ha spolt meg gjennom joggevideoen hennes 😂 Tenk at de kaller dette jobb...  😂👏🏼

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...